BLOG

Ingyen BKV + 1000 új busz is kellene!

írta: turner ; 2010.05.11. 07:00 · 1 trackback

"Miért ne lenne esélyem megnyerni a főpolgármester-választást?" -tette fel a kérdést Horváth Csaba az Inforadio műsorában.

"Például azért is mert olyan teljesíthetetlen faszságokról beszéltek, mint díjmentes közösségi közlekedés bazze!" -gondolja az átlagpolgár, leszámítva a Mesterházy által megszólított elvtársakat...

Komolyan azt hittem, hogy szép lassan észhez térnek, és elfelejtik ezt az egész baromságot, de nem. Nagyon úgy néz ki, hogy egész nyáron a díjmentes BKV előnyeiről fogunk regéket hallgatni... Mert nem adják fel, és nem látják be, hogy az egész nem más, mint egy nagy kamu.

Emellett mindeki figyelmét elkerülte az, hogy nem csupán egy Május 1-jei meglepetésről volt szó a Városligetben... Csaba a budapestiek egészségéért aggódik (nem, ez NEM kampányfogás). Tény, hogy kurva szar a levegő a fővárosban, tény, hogy ez a rengeteg autósnak (illetve átlag 15 éves BKV buszoknak) köszönhető.

(Fotó: BKV figyelő blog)

De az is tény, hogy a BKV egy színvonal alatti cég, aminek járművein szar utazni. Persze Csabánk ezt is megoldaná! 40-60 milliárdért 1000 új buszra (itt már azért óvatosan fogalmaz, még egy  óriási kamu után darabokra szednék) tiszta, klimatizált járművekre lenne szükség. (Mintha már hallottam volna ezt valahol). A gond csak az, hogy a combino és a négyes metró (valamint Szné. Sz. Eleonóra és társai) minden pénzt felemésztettek. A díjmentes BKV valóban a cég halálát jelentené...

Vagy teljesen hülyének vagyunk nézve, vagy az MSZP csak és kizárólag azokra a szavazókra hajt, akik még hisznek a 3,60-as kenyérben... És ezt nevezik megújulásnak...


48 hozzászólás : kampány tragikomédia

A bejegyzés trackback címe:

https://kiforditott.blog.hu/api/trackback/id/tr461991140

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Horváth: Gyurcsány dolgozata kiemelkedő jelentőségű 2010.05.11. 10:48:01

Gyurcsány Ferencnek nagy rálátása van a társadalmi és politikai folyamatokra, dolgozata ezért kiemelkedő jelentőségű - nyilatkozta az InfoRádióban Horváth Csaba, a szocialisták főpolgármester-jelöltje.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Higany 2010.05.11. 07:58:22

Kíváncsian várom, hogy mikor fog előállni azzal az elképzeléssel, hogy mindezt pénznyomtatásból kívánja finanszírozni.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.05.11. 09:37:26

ó, mer' az ingyenes egészségügy és oktatás, amit a fidesz ígér, azok kapitalista találmányok. ugyan már!

lassan át kellene állítani a reléket, mert a csaknem hulla szocikat rugdosni nem túl elegáns...

szmoker (Homo Trollicus) 2010.05.11. 09:39:07

Sőt, tőzsdére viszi a BKV-t, és nyRt lesz belőle.

mizie 2010.05.11. 09:40:44

Kíváncsian várom az ultimate kampányfogás bejelentését:
INGYEN SÖR !

fda 2010.05.11. 09:41:38

"ingyenes egészségügy és oktatás"
Húha olvass utána, valamit félreértettél.

Egyébként az egészségügy úgy "ingyenes", hogy előtte havonta tízezreket vonnak a fizudból erre a célra. Ha nem vonnak, akkor vagy csaló vagy, vagy pedig rászorult.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.11. 09:42:16

Szerintem elég lenne ha a dugódíjat bevezetnék, és akkor máris olcsóbb lenne a BKV mint az autózás. Mert alapvetően az autós forgalom visszaszorítása lenne a cél.

@idelle:
Az a baj, Magyarországon rendszerváltás óta mindig is a felelőtlen ígéretekkel, az ingyenesség látszatával lehetett legjobban hülyíteni a népet. Erre vevők az emberek...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.11. 09:43:25

@fda:
A BKV is továbbra is fizetős lenne, csak nem jegy vásárlással fizetnéd, szóval jó az összehasonlítás.

AutosVilli 2010.05.11. 09:48:08

Nem tök mindegy mit ígérnek?

DArchAngel 2010.05.11. 09:53:12

@Zabalint: Igen, sajnos sokan vannak még akik erre vevők. Csak azt nem értem, hol voltak az elmúlt húsz évben, amiben még sosem jöttek össze ezek a jóléti produkciók, mert mindig szívás lett belőle.

yafet 2010.05.11. 10:01:37

@idelle: Nem elegáns, de jól esik; különösen ha rászolgáltak.

SiKom 2010.05.11. 10:07:01

Ha ingyen van az egészségügy, akkor miért vonnak le tőlem évente többszázezret "TB" néven?

Szóval pofa be a sok "ingyenélőkvagytok" szövegelőknek! Attól, hogy ti csaljátok az adót, és ingyen van nektek az egészségügy, nem mindenkinek van ingyen!

Picsasereghajtó 2010.05.11. 10:17:39

@Zabalint: "Szerintem elég lenne ha a dugódíjat bevezetnék, és akkor máris olcsóbb lenne a BKV mint az autózás. "

Az autózás már ma is sokkal drágább, mint a BKV, úgyhogy aki autózik, az nem azért teszi hogy spóroljon, hanem mert van fölöslegesen elkúrható pénze arra, hogy a parkolóórába dobálja. Ezért valószínűleg nem is érdekli, hogy mennyivel olcsóbb a BKV, így továbbra is autózik majd. Legfeljebb akkor vált, ha kényelmes, korszerű, klímás járművek viszik el A pontból B-be a jelenleginél kevesebb átszállással - viszont ha ez megtörténik, akkor bizonyára kifizeti azt a tízezer forintot bérletre, amiért most kb 3-4 napig parkolhat a belvárosban.

is 2010.05.11. 10:18:58

eü-BKV: a BKV-ban sem fizeted ki a teljes költséget, ott is szednek adót a maradékra. neked a jegyár 300Ft. az eü-ben sem fizettél volna ki mindent a 300Ft-tal, ott is maradt még elég, amit a TB-ben fizetsz. ha BKV-zol, 300, ha orvoshoz mész, 300, és mindkettőbe tol még az állam, a Te adódóból/TB-dből. nemhéz ezt a párhuzamot megcáfolni. szégyellje kb. mindenki magát, aki 2008-ban a FIDESZ-től beszopta ugyanazt, amit most olyan világosan látunk mindannyian Csabitól.

vizitdíjas népszavazást, hogy legyen, pont ugyanúgy, mint ahogy BKV jegynek is lennie kell.

Magóg napján (törölt) 2010.05.11. 10:25:13

Esetleg eus zöldpénzből csinálhatna a ikarusz elektomos buszt, amit a megállókban feltöltenek. A megálló meg napelemes.
Még így se lenne ingyenes, de legalább nem lenne büdös.

Artie 2010.05.11. 10:26:48

@is: Pedig látod, nem csak, hogy beszopták sokan, hanem még azt hiszik, hogy igazuk is van, és nem értik, hogy miért nincs.

Egyébként hozzá lehet tenni a tandíjat is, ott is az állam fizet, te meg hozzátennél valamennyit.

eszkep 2010.05.11. 10:30:50

@idelle: érdekes, hogy a legretardáltabb liberális, szocialista szavazók még mindíg az "ingyenes egészségügy" legendáriumnál tartanak. Nos ez az "ingyenes" egészségügy nekem csak az elmúlt hónapban - a fizetési jegyzék szerint - 18720 Forintomba került, úgy, hogy nem is vettem igénybe!

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.05.11. 10:35:45

>A díjmentes BKV valóban a cég halálát jelentené...

gazdasagilag lehet, hogy a legjobb megoldas lenn

>Vagy teljesen hülyének vagyunk nézve, vagy az MSZP csak és >kizárólag azokra a szavazókra hajt, akik még hisznek a 3,60->as kenyérben... És ezt nevezik megújulásnak...

lesz meg 3.60-as kenyer, csak nem forint, hanem euro

phaidros 2010.05.11. 10:39:19

@eszkep: erre olyan egyszerű a magyarázat, hogy Is, Idelle, és a hozzá hasonló csakőkgondolkodnakracionálisan emberkék ki sem térnek rá. Neked és nekem nem ingyenes az egészségügy, évente többszázezer Ft-ot fizetünk ki rá. Ellenben van olyan réteg, amely bizony NEM fizet az egészségügyért. A reklám, miszerint nincs ingyenebéd, nekik kellett volna csak szóljon.

Nagyon nagyon visszatetsző volt az a kampány, ami a 300 Ft-os vizitdíjat vezette be az ingyenességre hivatkozva - mindenki számára - egyszerűen azért, mert ordas nagy hazugság volt. Ugye, ez nem zavar, Is?

Ha azt mondták volna, hogy aki nem fizet TB-t (lásd nyugdíjas, munkanélküli, stb.) az fizessen 300 Ft-ot az ellátásért, akkor nem lett volna szociális népszavazás. Vagy tán még akkor sem, ha 300 Ft-al csökkentették volna a Tb-t havonta, vagy bármi gesztust megtettek volna a másokat eltartó, adófizető réteg érdekében - akik egyébként nem az MSZP fő szavazótábora. Jaháttényleghogyígy? Ugyanmár, nem kell a szar duma.

Roa 2010.05.11. 10:42:09

@is: De nem bírod felfogni, hogy az egészségügyi jogosultságodat már megveszed a TB befizetéseddel, amiből lesz egy CÉLALAP, amiből jogosult vagy biztosítási alapon kivenni. Ha nem volt elég befizetés akkor meg a központi költségvetés kompenzál. A 300 Ft (Persze... Inkább 600, vagy 1000) semmi indokolható racionális magyarázattal nem bír a rendszerben. Persze, máshogy meg lehetett volna oldani (részhozzájárulás), de a 300 Ft önmagában indokolhatatlan. Ha nem fizetsz be 300 forintot, akkor nem vehet igénybe azt a szolgáltatást, amiért sok milliót fizettél korábban? Persze. A BKV-val összehasonlítani pedig értelmetlen...

Töhötömke 2010.05.11. 10:42:20

de ez is röhej hogy 2x kapták meg a fizetést a dolgozók, kivel is történhetne meg ez ha nem a bkv-val...

phaidros 2010.05.11. 10:42:48

@is: és IS, ha már a kedvenc témád, a szociális népszavazás: ugye tudod, hogy ha a megfelelő törvénycsomagban nyújtották volna be, megfelelően előkészítve, nem pedig egy salátatörvényben, kapkodva, akkor ugyanúgy nem lehetett volna népszavazással eltöröltetni, mint ahogy az adót sem lehet? Ugye, ez sem zavar, az elvtársaid hozzá nem értése, az ország irányítására való képtelensége?

phaidros 2010.05.11. 10:44:47

@Roa: is-nek nem értelmetlen az összehasonlítás. És számára ez a lényeg. Ő nem érti azt, hogy a TB-t az eü ellátásra fizeted, az adódat meg szétosztják (konkrétan a debreceni is fizeti a 4-es metró hitelét pl.), sőt az sem érdekli hogy az eftásak baszták el a törvényt, a lényeg, hogy hülyenép, hülyemagyar, hülyefidesz, hülyenépszavazás. :)

sterimar 2010.05.11. 10:47:49

@is: Marhaság összehasonlítani az egészségügyet a közösségi közlekedéssel.

A tömegközlekedésért mindenhol fizetni kell és jó esetben annyit, amennyibe az valójában kerül. Rosszabb esetben az államnak/önkörmányzatnak ki kell pótolnia az összeget.

Az egészségügyért a legtöbb országban nem kell a biztosításon felül fizetni. Sőt, alapellátásra a legtöbb országban jogosult az is, akinek nincs biztosítása. Pl a szocialistának egyáltalán nem mondható Angliában is így működik.

Úgyhogy először javaslom a tájékozódást, utána nem fogunk butaságokat beszélni.

Lord_M_ 2010.05.11. 10:59:13

@Töhötömke: ámítástechnikai és emberi hiba mindenhol lehetséges. Ezzel kár is tovább foglalkozni. Ezek a pénzek visszahívhatóak, apránként ugyan...

Az ingyenes bkv baromság továbbra is. Az ingyenes egészségügy, meg tandíj is...

A 300 forint elleni népszavazás - és ezt kéne megérteni - az MSZP-nek szólt és nem a 300 forintnak. A kampányban kikérte magának Feri, hogy Orbán ne hazudozzon (vicces nemde), senki nem akar ilyet bevezetni. Nem akarhat igaztalan vádakkal nyerni... mert az nemigaz országhoz vezet. Nesze bammeg... bevezette. Nahh, az a népszavazás neki szólt.

Amúgy és vizitdíj és tandíj párti vagyok. De csak abban az értelemben, ha ezeket a másik oldalról kiveszik a serpenyőből. Mondja azt hogy havonta 10.000 forint a tandíj (csak hasraütés)... de 4.0 átlag felett nem kell fizetni. Cserébe viszont, az itt befizetett összeget kiveszi az SZJA-ból... tehát voillá máris a többségnek kevesebbe kerül az állam eltartása, mert most mindenki fizet tandíjat aki bejelentett munkabérrel bír. És még az egyetemistát nevelő család sem járna annyira rosszul, mert két kereső esetén talán össze is jönne a 10.000 forint az SZJA csökkenésből. És lehetne ütni a gyereket hogy tanulj bazmeg... és a zseni, de szegény gyerekek is esélyesek lennének...

és ezt gondolom a tb-vel kapcsolatban is... legyen igénybevételnek megfelelő rendszerű a fizetés, de akkor cserébe vegyenek vissza a tb levonásból... mert az nem buli hogy évekig az orvos közelébe sem megyünk... és teljes összeget fizetünk... vezessenek be bonus-malus rendszert itt is :)... Természetesen a gyerekek után ne kelljen fizetni (mármnit a helyszínen) - az maradjon a közös kasszából, hiszen a kölök az a közös jövőnk záloga...

Csabika bolond, és ő is tudja hogy baromság amit mond, de erre van elég vevő...

Amúgy meg a BKV most is ingyenes... tessék megnézni mennyi hajlékony és csöves rohad a buszokon - villamosokon...

2010.05.11. 11:01:26

Azért halkan megkérdezném: azok, akik most a Fideszre - vagy a Jobbikra - voksoltak, azok nem a 3,60-as kenyérre voksoltak? Emlékeim szerint ők voltak azok, akik elmentek tömött sorokban és arra szavaztak, hogy ne legyen 300 Ft-os vizitdíj, ne legyen 300 Ft-os kórházi napi hozzájárulás, és ne legyen részleges hozzájárulás a felsőfokú tanulmányokhoz. A többit nem sorolom.

DFK 2010.05.11. 11:05:42

Én azt hittem dugódíjat a kuplerájban kell fizetni.

ZöldszemM2 2010.05.11. 11:23:25

Helyes legyen dugó díj !

Már a körúton belülre csak 1000 ft -ért lehetne behajtani !

Természetesen a Hungáriára stb. gondoltam !

Bougheau Tschichka 2010.05.11. 11:25:58

Uraim, Felebarátaim, Elvtársaim!

Kikerültünk a kormányból... Most, hogy már nem tudunk több Nokiás dobozt átvenni, még az is lehet, hogy nyereséges a BKV.
Sőt! jobbat mondok: lehet ingyenes a közlekedés!

(HáCsé)

SZDSZPistike 2010.05.11. 11:29:57

@Zoltanius: Akik meg Ferenczre szavaztak, elhitték, hogy nem lesz vizitdíj, mert igazmondó Ferencz azt mondta :P

Sőt, Lendvai azt is mondta -de hányszor-, hogy nem lesz gázáremelés :P

Ezek szerint TE egy szoci vagy. Gratulálok szűklátókörűségedhez

II. Krauser 2010.05.11. 11:34:39

@Zoltanius: Remélem, hogy nem természetesen ér véget a hitvány életed.

2010.05.11. 11:34:57

Először is: tudjuk, hogy nem fizeti mindenki a TB-t. A 300 Ft érzékelhetővé tette a részhozzájárulás fogalmát. Nem igaz, hogy semmi sem indokolta. Igenis, hogy szükség volt rá. Sőt, ebből fedeztek ezek az egészségügyi intézmények fontos kiadásokat, amit nevesítettek is. Onnan kezdve, hogy ez megszűnt, egyből a kasszához járultak, hogy akkor most kérik az így kiesett bevételeket az OEP-től.

2010.05.11. 11:38:25

Aki azt mondja, hogy az oktatás, az egészségügy ingyenes, az elhiszi a 40 éves + 20 éves agymosást. Nem, semmi sincs ingyen. Azok fizetik, akiktől levonják az adókat és a járulékokat, akik pedig megtehetik, azok elcsalják. Megpróbálták értelmes emberek kiigazítani ezt a rendszert, de letakarították őket a színről az érdekcsoportok és a majrés politikustársak. Az emberek meg megint elhitték, hogy az nekik jó, ha nem fizetnek tandíjat, és "ingyen" van a kórház.

2010.05.11. 11:39:44

Krauser úgy látszik érvek helyett más emberek anonim fenyegetésével éli ki a frusztráltságát. Persze ezt már megszoktam.

2010.05.11. 11:40:46

Nem baj, majd Matolcsy most bevezeti a szocializmust, és a hívek elhiszik, hogy ők a szocialistákat eltakarították. Közben ők maguk a szocialisták.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.11. 11:55:58

@Zabalint: Sokan akkor sem szállnának BKV-ra. Vannak olyan helyek, ahol inkább én sem veszem igénybe a szolgáltatását, hanem sétálok. Miért? Mert annyira ótvar. Pedig bérletem van...

II. Krauser 2010.05.11. 11:58:26

@Zoltanius: Az ostobaságodon érvek nem változtatnak, téged már csak a halál fog kigyógyítani ebből. Maradjunk annyiban, hogy te is az anonimitás mögé írogatsz vérlázító hülyeségeket, ennyi ember előtt nincs pofád felvállalni a személyazonosságodat, ami a te esetedben teljesen érthető is.

SZDSZPistike 2010.05.11. 12:31:37

Zoltánius mérhetetlenül ostoba vagy

exepszzed (törölt) 2010.05.11. 12:35:33

GYÚRCSÁNYÉK ELKÚRTÁK EZT IS, DE MAJD VIKTOR MINDENT MEGOLD!
ÉLJEN VIKTOR A KIRÁLYUNK!

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.05.11. 12:35:43

@ZöldszemM2: Dugódíj. Aha.

Mondd, utaztál te a hetes buszon mostanában? Vagy a hármas metrón? Esetleg a hatos villamaoson?

Mondd, az autóból kiszálló embereket mi szállítja majd el? A Mad Max-stílusú buszok? A túlterhelt viszonylatok? Vagy esetleg a "Minden Fene Bajunkra Gyógyír Négyes Metró" elnevezésű közlekedési bibitapasz?

Talán előbb fejleszteni kéne, járműparkot cserélni, vonalakat hosszabbítani, kiépíteni a P+R rendszert, fejleszteni az agglomerációs kötött pályát, és AZUTÁN meghúzni a dugózóna határait.

Csak mert pénzt szedni a semmiért - ez annyira, de annyira magyar!

Publius Decius Mus 2010.05.11. 12:38:10

20 %-nak bjön a mindent ingyen, szerintem ez így is fog maradn. Nézzétek meg, hgy mekkora az MSZP táborában az inaktívak száma. Meg fogtok lepődni. Minden párt szavazói közöt vannak, de az MSZP szavazói között szinte kizárlag inaktíak vannak. Na ők az ingyenélő mentalitásúak és ezt szerintetek a pártvezetés nem tudja?

SZDSZPistike 2010.05.11. 12:53:11

@VIKTOR A MAGYAROK KIRÁLYA!:
Miért, szerinted akik eddig is csak elkúrni tudták, azok hirtelen megoldanák a kérdést?
Egyszerű, naív gondolkodásmód. Ez az MSZP igazi bázisa!!!

Zoltánius fiam, húzz már innen el!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.11. 12:53:27

ki masra kellene hajtaniuk, amikor legalabb 5 millio meg kadarnepenek lelekszama..?:-)

mindenki az ingyenelet igeretevel kampanyol, mert annyi a tudatlan bunko ebben az orszagban, hogy megeri...

Tjuca 2010.05.11. 13:30:40

@Zoltanius: persze, pl. az automatákat, meg a pénzszedő néniket...

2010.05.11. 13:50:20

@Roa: A TB járulék nem jogosít fel senkit egészségügyi ellátásra, mert arra az EÜ járulék van. A TB járulékból fizetik a táppénzedet, amikor beteg vagy hosszabb ideig.

huntdown 2010.05.11. 13:51:26

Teljesen egyetértek Periwinkle-lel.
A tb vitához annyit:
-bevezetném az elektronikus, chipes stb. tb-kártyát.

aki nem fizet tb-t, csak életmentő ellátásban részesül..
(a többit kifizetheti és megkapja)
aki nem fizet tb-t, teljes áron kap gyógyszert....

ezek bevezetése után hányan szeretnének nem bejelentett
módon dolgozni?segítene a gazdaság fehérítésén?
több pénz folyna be a költségvetésbe?igazságosabb lenne
a rendszer?
miért nem teszik?

Alex3000 2010.05.11. 13:52:35

Sajnos nagyon sok a buta, hülye, reménytelen ember, és meg van a veszélye, hogy nyerhet. Ott van Demszky: hányszor is lett megszavazva????

2010.05.11. 14:00:31

@Zoltanius: "Azért halkan megkérdezném: azok, akik most a Fideszre - vagy a Jobbikra - voksoltak, azok nem a 3,60-as kenyérre voksoltak? Emlékeim szerint ők voltak azok, akik elmentek tömött sorokban és arra szavaztak, hogy ne legyen 300 Ft-os vizitdíj, ne legyen 300 Ft-os kórházi napi hozzájárulás, és ne legyen részleges hozzájárulás a felsőfokú tanulmányokhoz."

Nem. Egyébként honnan lehetnek erről emlékeid? Lehet, hogy a többségük elment tüntetésképpen, de azért ez nem egy tiszta jobbos vs. balos szavazás volt. Én pl. nem elleneztem a vizitdíjfizetést, bár igaz, hogy lehetett volna valahogy ellentételezni, viszont nem lett volna egyszerű megvalósítani. (Mondjuk így sem volt az.) Az is igaz, hogy 3-4 évente járok csak orvoshoz, táppénzen utoljára 2005-ben voltam, akkor is egy olyan baleset miatt, aminek az elszenvedője, nem az okozója voltam.

akkor most mi van? 2010.05.11. 14:08:32

Egyrészt szörnyű látni, hogy még mindig vannak az agymosottság olyan szintjén élő írástudó emberek, akik még mindig ingyenegészségügyeznek meg háromszázforintoznak, másrészt kellemes látni, hogy az egész magyar neten alig pár ilyen van, mindenhol ugyanaz a max 10 nick ismételgeti ugyanezt a mantrát, akik nem veszik észre, hogy az autópályán ki is megy szembe a forgalommal.

Keresel valamit?

Az alábbi ügyes kis program segítségével kereshetsz a blogon:

Így se? Értesíts egy kommentben, vagy e-mailben hogy utánajárhassak!

süti beállítások módosítása