Már most mindenki fizeti a bankadót...
írta: turner ; 2010.10.29. 04:35 · 5 trackback
Nem történt meg a csoda, igaz azt én személy szerint nem is vártam.
Néhány hónapja született meg a bankadó és nagyon úgy néz ki, hogy szeretett bankjaink nem is hagjyák ezt annyiban. Elkezdték ugyanis az ügyfelekre hárítani a költségeket:
A Bankometer.hu 24 magyarországi bank számlavezetéshez kapcsolódó kondícióinak, valamint a hitelekhez kapcsolódó díjak alakulását vizsgálta az elmúlt 13 hónapban.
Felmérésük szerint szembetűnő, hogy a hitelek kezelési költsége és a folyósítási díj a bankadó bejelentését követően közel 10 százalékkal drágult. A számlákhoz kapcsolódó díjak szeptemberben 12 százalékkal nőttek.
A bankadó bejelentése után átlagosan 30 százalékkal drágultak a bankfiókon keresztül bonyolított megbízások díjai, míg az internetes bankolás költségei is jelentősen drágultak, de ezzel együtt is jóval olcsóbb pénzügyeket az interneten intézni, mint a bankfiókban – olvasható a Bankometer.hu felmérésében. (FN.hu)
Irigylem annak az embernek a naivitását, aki elhitte, hogy a bankok nem fogják az ügyfelekre terhelni ezt a kurva nagy sarcot.
Igaz, Mokrai Mihály a Pénzügyi Vállalkozások Országos Egyesületének elnöke nem is csinált ebből titkot:
A pénzügyi vállalkozások valószínűleg tovább fogja hárítani a bankadót, mert nem tudják kigazdálkodni. (...) Aki azt mondja, hogy a bankadó költségei nem terhelik majd az ügyfeleket, az nem mond igazat. Olyan ez, mint amikor megemelik az áfát: hosszú távon mindig a végfelhasználó fizet. Ehhez hasonlóan a bankadó szép lassan meg fog jelenni a pénzügyi szolgáltatások díjaiban. (Hírszerző.hu)
A zokogás kerülget, hogy ezt a bankok "nem tudják kigazdálkodni". (Magyarán a megszokott profitot nem tudják lehúzni).
A bankadót egy támogatható dolog lenne, hiszen azt, hogy a világ ekkora szarba került 2008-ban, éppen a bankoknak köszönhető. De ha ezt az utolsó fillérig ránk, az ügyfelekre terhelik, akkor megette a fene az egészet, a bankok röhögve kifizetik azt a néhány milliárdot, mi meg szopunk, mint a torkos borz.
Ja, és akkor még csak most jön a multikat sarcoló adó. Vajon benyelik a "nagyok"? Lófaszt.
Hogy nem közvetlenül az embereket húzza le a Fidesz, bizony okos húzás volt. De ne gondoljuk azt, hogy a jószándék vezérelte őket, inkább a politikai haszonlesés. Ha a bankok, multik áthárítják a költségeket, akkor nem a Fidesz csinált megszorításokat a kisembernek.......
Tudták jól a bankok, a multik, a Fidesz, hogy a végén úgyis mi fizetjük a cehhet. Én meg kezdem kurvára unni, hogy évek óta csak megszorítunk, látszata meg semmi...
(Karikatúra: Négymadár)
450 hozzászólás : fidesz válság
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Kelj fel Palcsi meséje 2010.10.29. 21:16:39
Trackback: A politikus róka és holló meséje 2010.10.29. 12:38:17
Trackback: Nem lesz megszorítás 2010.10.29. 10:06:21
Trackback: Fizessen most valaki más 2010.10.29. 10:04:52
Trackback: A kisebbrendűségben szenvedő kondás meséje 2010.10.29. 09:52:22
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bóbitás lótetűfing 2010.10.29. 14:55:40
Táskás Tóni 2010.10.29. 15:00:12
ca2 2010.10.29. 15:00:52
A libás meg a feri már bilincsben vannak, vagy mi az, hogy utánuk..?
Amúgy meg azt hiszem megértettem a helyzetedet.
Sztem te azért vagy így kibukva a baloldalra mert bezárták at OPNI-t.
JR69 · http://komlomedia.hu/ 2010.10.29. 15:02:31
Én se tudom eldönteni, hogy ez komoly, vagy csak egy görbe tükör...de nagyon jól nyomja. Jobb mint az esti sóóóder :DDD
Táskás Tóni 2010.10.29. 15:02:49
attbar 2010.10.29. 15:02:58
"Orbán Viktor helyreállítja a demokráciát" --> ez a hónap kommentje :):):):)
Szeretem a széleslátókürű embereket :)
2010.10.29. 15:05:00
attbar 2010.10.29. 15:05:52
Szerinted a banki tranzakciós díjak csak a magánembereket érintik?
Jézus hogy milyen emberek vannak... És szerinted az a több 10 millióFt amit a vállalkozások fizetnek évente az mi??? Aki mellesleg könnyen lehet hogy a munkáltatód.
Kicknick 2010.10.29. 15:06:48
0 ft-os bankszámla oszt csókolom.
Minden ugyanúgy ingyen van mint előtte.
Pajszer Művek 2010.10.29. 15:07:34
Kivancsi 2010.10.29. 15:09:18
Sikeres ember nem lehet :):):):)
Europa legtobb orszagaban ingyenes bankszamlak vannak....
Azaz semmit nem kel erte fizetni... Vagyis nulla, zero 000ft!!
Mit adanak ezert:
- ingyenes szamlavazetes
- ingyenes debit kartya
- ingyenes korlatlan ATM hasznalat
- ingyenes korlatlan internet hasznalat
- ingyenes korlatlan cash kezeles a penztarban
- ingyenes orszagon beluli penz kuldes-fogadas
- ingyenes egyes EU orszagokba a nemzetkozi penz kuldes fogadas..
Na most ha felemelik ezt +30% al?? :):) tegyek :):)
Mit mongyak a Mo gi bankoknak??
El lehet menni haza ahonet jottek es probaljanak megelni a Magyar kondicios listakkal otthon...
Valuszinuleg ezt nem thetik meg mert nem is engedik nekik hogy lehuzzek atbasszak az ugyfeleket!!
Sajnos ebben nagyon ludas az OTP!!
Minden piacra belepo az OTP -t veszi mintaul...
Hat igen kell lovi a fityesz barat Csanyi kocsognek epiteni a sajat birodalmat...
Mi meg egyenlore csak a tokefelhalmozas korszakat eljuk Mo-on...
:):):)
bandos 2010.10.29. 15:20:48
Gondolkodjon el azon, hogy a bankok hogyan működnek: Tudniillik, mindig pont annyiért adják a hiteleket, pont olyan törlesztőrészleteket állapítanak meg, pont annyit húznak le az emberekről, amennyit maximum tudnak. Ilyen téren szinte kartellként működnek a különböző bankok, és profitmaximalizálásukat úgy valósítják meg, hogy annyit köveletnek, amennyiért még pont úgy dönt a hitel felvevő, hogy felveszi azt a bizonyos hitelt. Attól még, hogy őket megsarcolják 200 milliárd FT-tal, nem tudják ezt simán úgy áthárítani, hogy rosszabb feltételeket szabnak meg: Eddig is és ez után is annyit húznak le rólunk, amennyit csak tudnak. És mivel eddig is a határon működtek, ezután is ott fognak, a határ pedig nem mozdult el egy centit sem.
A multikkal hasonló a helyzet: Ők sem azért adják olcsóbban az árukat, mert az nekünk, vásárlóknak jó: Hanem mert emiatt mész el az Auchanba a helyi közért helyett, mert az árkülönbség miatt megéri ott bevásárolnod. Ha az adót rátennék szimplán az árukra, akkor nem érné meg odamenned, és végük is lenne. Nagyon okos a törvény, hogy a súlyos adók a nagyokat terhelik, a kicsiket (akik így is fulladoznak már) békénhagyják. Amúgy pedig a vásárló döntése, hogy akkor is megvenné-e a túrórudit, ha 60 ft helyett 80 lenne: Nem biztos.
Ami a lényeg: Igazság van abban, hogy törekednének ők áthárítani a megszorításaikat, de ez csak kis mértékben fog működni. Hazugság, hogy nem fog csökkeni a profitjuk.
Gera 2010.10.29. 15:23:29
Pajszer Művek 2010.10.29. 15:29:50
A bankok tranzakciós díjbevételének elenyésző hányada származik a nagyvállalatokból, nem túl jelentős része a kis és középvállalati szegmensből. Jelentős, jövedelmet komolyan generáló tranzakciószám a lakosssági oldalon van.
Kisvállalati oldalon az utóbbi időszakban számos bázis és hasonló elnevezésű, a korábbinál sokkal olcsóbb számlavezetési díjú csomag született az eltelt időben, a CIB bázis üzleti számla például 299 forint...nevetséges díjak.
Ráadásul a vállalati ügyfelek sem árérzékenyek, sokkal inkább a hitelhez jutás alapján választanak bankot,nem érdekli őket pár száz forint különbség a csomagok díjában. Egy vállalat éves költségeiben a pénzforgalmi banki költségek jelentéktelen arányt képviselnek.
Más kérdés a hitelezés, ott számít jelentősen a kamat mértéke, de egyrészt jelentősen csökkent a vállalatok és a lakosság hitelfelvételi kedve, másrészt erős a verseny, nagy emeléseket nem bír el a gazdasági környezet és a bank is eredmény és kihelyezés-kényszerben dolgozik.
Okosabb ha először érvelsz és utána minősítesz másokat, mert amikor az érvelésed megdől akkor égsz mint a Reichstag.
lanyi 2010.10.29. 15:38:23
Sokkal jobb lett volna ha úgy cselekszik a kormány mint az elődei.Itt bajnaira meg gyurcsányira gondolok.Vagy mint romániában.
Csökkentették volna a nagyanyád nyugdíját 25 %-al.Ja és a fizetésed is.
Aha jobb lett volna...
Ahogy a költő mondja:
Aranyeres arcú barátaim az úrban.:)
Nem tudom, nem is érdekel! 2010.10.29. 15:41:46
SiKom 2010.10.29. 15:43:25
"Vagy mint romániában."
Romániában a közalkalmazottak bérét levették 25%-al. És még 20-25%-ot kirúgtak.
A nyugdíjakat 15%-al akarták visszavenni.
Ezt várta volna a sok balliberális!
SiKom 2010.10.29. 15:44:08
"Mit mongyak a Mo gi bankoknak??
El lehet menni haza ahonet jottek es probaljanak megelni a Magyar kondicios listakkal otthon..."
Ausztriában is most vezetik be a bankadót. Hova fognak menni az osztrák bankok??
szevér 2010.10.29. 15:47:16
Kivancsi 2010.10.29. 15:51:55
Vagy elintezik okosban-mutyiban... fityesze zsebebe csusztatnek egy-ket morzsat ;):)
Pajszer Művek 2010.10.29. 15:56:39
A nemzetközi pénzügyi, befektetői körök egyszerre szeretnének fantasztikus profitú részvénytársaságokat és részvényeket látni meg államháztartási egyensúlyt. Ha nincs államháztartási profit rángatják a forintot, ha van, nyafognak hogy de miért nekik kell ezt megfizetni különadókkal.
Ők azt szeretnék, hogy nekünk ( a lakosságnak) legyen egyre kevesebb bevételünk és abból legyen stabilitás, de azért a befektetéseik védve legyenek. Nem kétséges, hogy a profitból busásan tudnak megfizetni belföldi politikai támogatókat és sajtót, hogy az ő érdekeiket szolgálják.
A mostani kormány ezt nem engedte, bölcsen. A két cél együtt túlzottan mohó és negatív hatásokkal járna.
Nem véletlen, hogy ez nem tetszik külföldön és egyből az összes nemzetközi lapban a hazai ellenzék támogatásával megszülettek a negatív hangú cikkek, sőt mint megtudtuk csattog a fasizmus Budapesten. :))Ez egyértelmű gazdasági célú, de politikaiként jelentkező nyomásgyakorlás, de hát azért jó a kétharmad mert erős támogatottsága van a kormánynak hogy ellenálljon ezeknek a törekvéseknek.
Más kérdés, hogy mindig hüledezve nézek azokra akik amellett érvelnek, hogy közvetlen lakossági megszorítások legyenek, mert az állítólag nekünk jó. Én nem kérem, köszönöm. K
icsit fizessen most más is, az eddig a piaci torzulásokat elszenvedő és megfizető lakosság kicsit hagy lélegezzen fel. A forintot sem lehet rángatni azóta annyira (bár jövőbe nem látok) és ez egy bázis lehet a gazdasági növekedéshez.
Hangsúlyozom, hogy lehet ha a fontos strukturális átalakulások a tűzoltás után megvalósulnak. Ha nem, akkor ugyanolyan kockázati kitettségünk lesz mint eddig. :(
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.10.29. 15:57:58
Ha jól nyaltok segget, van otthon villanyvonat meg "mecsbox", a fideszes jó oligarchák között van rokon, koma, jó barát, akkor bizton számíthattok a diplomaosztás !kivétel Dájcs fürj Tamás/ után egy óriás cég első számú vezetői kinevezésére.
Vezetői gyakorlat az ne legyen!
Lásd O. Viktor sose dolgozott oszt, sokszor bukott miniszterelnök, király lett!
Reméljük Vitézy Dávid rokon legyőzi az ördögöt / O. Viktort /, mint a bábmesében a Vitéz László is!
Készülj az első tüntetésre!
attbar 2010.10.29. 15:59:38
Szórakoztató :)
Ismered azt a kifejezést a multiknál hogy elvárt fedezet? A tulajdonosi kör nagyon szívesen befizet 200mrdFt-ot, ebben biztos vagyok, és örülök hogy engem nézel hülyének... :)
Fideszman 2010.10.29. 16:02:54
Pajszer Művek 2010.10.29. 16:05:38
Köztem és a multi között két különbség van. Eddig szinte mindig csak én fizettem ő meg nem. Én nem tudok, ő meg igen. Hát így járt.
Ez itt tényleg egy barikád, az egyik oldalon a lakosság áll a másikon nagy bevételű multicégek. Meg lehet nézni, ki melyikért aggódik.
Hígagyú 2010.10.29. 16:06:00
Én az utóbbira tippelek, mert ekkora marha valószínűleg csak a karikatúrában létezik.
Kivancsi 2010.10.29. 16:08:08
szerintem az egesz csaladod meg meg a faterod is AVH-s volt :):)
bandos 2010.10.29. 16:08:46
Pajszer Művek 2010.10.29. 16:09:15
Shinjuku 2010.10.29. 16:10:13
Shinjuku 2010.10.29. 16:11:58
Shinjuku 2010.10.29. 16:16:53
Pajszer Művek 2010.10.29. 16:22:06
Például a legnagyobb lakossági számlavezető bank (OTP) elnöke bejelentette, hogy idén semmiképpen sem emelnek, tehát a 10 milliós szám kapásból nem igaz.
Olvass vissza semmi kedvem ismételgetni magam 100-szor. Le van vezetve, hogy miért nem igaz a postban levont következtetés.
belekotty 2010.10.29. 16:22:16
belekotty 2010.10.29. 16:23:23
Pajszer Művek 2010.10.29. 16:28:01
Ráadásul itt-ott bármennyire is torz, de verseny azért van.
És a lakosság tűrőképessége véges. Sokan inkább visszafogják a költést, lemondanak bankszámlát kevesebbet mobiloznak satöbbi. Az emelés tehát szumma bevétel csökkenéssel is jár. Ezért az árazást mindig igyekeznek profitoptimalizáló egyensúlyi számításokhoz kötni. Egyszerűbben: nem igaz az, hogy minél jobban emelek annál több a bevételem. Ez egyszerá közgazdasági alaptézis.
Tehát véges az átháríthatóság mértéke és ha már meg is történik mint mondtam, nem mindegy kit érint.
Pajszer Művek 2010.10.29. 16:34:27
attbar 2010.10.29. 16:34:50
Igen, ebben igazad van. Én a multikért is aggódok. Ahol a lakosság jelentős része dolgozik... Mert azt biztosra veszem, hogy az extraadó kiesését valahol meg kell teremtenie a managementnek. Ezt sok módon lehet de a két legjellemzőbb:
- emeljünk árat
- ha nem tudunk árat emelni spóroljunk az élőmunkán
Mindkettőt mi szívjuk meg.
Cliff 2010.10.29. 16:40:54
Pajszer Művek 2010.10.29. 16:41:50
Mivel ezt elég bonyolult lenne számolni, nem merek semmit mondani rá, érzésem szerint az elbocsátásból származó negatív hatás jelentéktelen a nyereség mellett (államháztartási stabilitás).
Sirak_kiraly 2010.10.29. 16:51:46
Nagyon jó! Én is hasonlóan érvelgetem még az elején...
örülök hogy egyre több ember átgondolja kicsit més oldalakról, közgazdaségialg is hog mi miért van, vagy lehet....
Pajszer Művek 2010.10.29. 16:52:17
Van azért ezeknek az intézkedéseknek komoly negatív hatása is. Ennek megértéséhez kell kis kitekintés, előre is bocsi ezért. :) Próbálom rövidre fogni.
Szal Mo speciális gazdasági szerkezete miatt a válságban sok közepes, de alapvetően exportra termelő cég vesztette el beszállítói státuszát, elsősorban az autóiparban, de szélesebb körben a gépgyártásban is. Egy esetleges lassú gazdasági bővülés esetén a megrendelők újra fel fogják mérni azt hogy kivel építsenek ki beszállítói kapcsolatokat, egy magyar céggel vagy egy vietnámival.
Persze millió tényező fog szerepet játszani a döntésnél, de bizony egyáltalán nem mindegy, hogy milyen benyomás alakul ki a jogbiztonságról, arról, hogy a Német-magyar iparkamarában miket hallanak Magyarországról és milyen vonatkozású hírekkel kerültünk be a sajtóba.
Ha ezt végignézed: tankozás a főtéren, zavargások, vörösiszap, lehetséges államcsőd, romló deviza, nem várt különadó...hát nem biztos, hogy én rohannék ide befektetni vagy stabil partnerként tekintenék egy ilyen országra.
És bár úgy gondoljuk, hogy nem fontos, a tőkének igenis fontos az ország reputáció és a a stabilitás.
Tehát a rövid távú haszonért megint feláldozzuk a jövőt (ahogy az MNYP ügyben is) és kezd kissé fárasztó lenni, hogy az eltelt 20 év erről szól, hogy feléljük a saját jövőnket és sajnos mindig reálisnak tűnő indokok alapján. De ettől még feléljük.
Tehát ez is egy nehezen számszerűsíthető hatás és innentől a különböző hatások összeadások számítása nagyon bonyolul és hogy az eredő pozitív lesz-e vagy negatív-e, igazából hitvita. Nem véletlen, hogy politikus alkatok vitatkoznak róla nem közgazdászok.
A tény, hogy most rövidtávon kellet lépni, "hosszú távon meg mindannyian halottak vagyunk". :)
attbar 2010.10.29. 16:52:19
Legyen igazad, csak én nem osztom az optimizmusodat. A tulajdonosi kör leszarja hogy milyen módon teremted elő az ígért osztalékot, csak legyen meg: ne fizessünk 13. havit, nyírbáljuk meg a juttatásokat, emeljünk árat. Az energiaszektor az ennél is szerencsétlenebb eset, mert ott nem teheted meg hogy váltasz. /Megteheted csak nagyon korlátozottan/
Az egyetlen ahol szerintem van a kormánynak keresni valója, az a telekommunikáció, mert az erősen EU szabályzott. Persze erre a Telenor rögtön bejelentette hogy kukázza a jövő évi beruházásait: ez persze negatívan hat a költségvetésre.
Lámpavas 2010.10.29. 16:55:04
2 bankszámlám van, két különböző bankban, mindkettőre 0, azaz nulla forintot fizetek, pedig elég intenzíven használom őket.
Nemrég kaptam az egyiktől egy SMS-t, hogy november 1-től 7%-ra EMELIK a látraszóló BETÉTI kamatot!
Miről hablatyolsz itt?
Mit kelted a hangulatot?
Vagy csak hülye vagy a bankoláshoz?
atv2010 2010.10.29. 16:57:55
Serio (törölt) 2010.10.29. 16:58:03
"Semmivel sem fogunk jobban élni ,mint "négy éve", mi az a nagy javulás , ja hogy pár százezer ember jólétét rányomják ma több millióra?"
Nem...
Egyrészt ezzel az aktív emberek (és hozzátartozóik) járnak jól. Igazságtalannak hathat, hogy "a gazdagok" járnak jól, de nem b+, nem az a "gazdag" aki havi 200 nettót keres, hanem a Gyurcsány meg a Csányi.
Másrészt ezzel a munkát, termélést ösztönzi a kormány (de legalábbis nem bünteti), és a fogyasztási oldalra teszi át a terheket - tehát pl. energiatakarékosságra és tudatos bankválasztásra is nevel.
Akármerről nézem, csupa örvendetes dolog.
atv2010 2010.10.29. 16:59:08
Pajszer Művek 2010.10.29. 17:00:09
mokas_gizi 2010.10.29. 17:02:33
Arra azért nagyon kiváncsi lennék, hogy az a bankadót EU többi országában pl Ausztirában is az ügyfelekre hárítják rá vagy ezt csak itt tehetik meg a bankok, mert van egy olyan érzésem hogy a demokratikusnak mondott többi ország vezetői nem engedik ezt meg a bankoknak, a bankok meg nem is bróbálkoztak be...
Bankok hatalmas nyereséggel dolgoznak simán kitudnák termelni, a másik poén hogy a bankoknak köszönhető a válság, amit VELÜNK fizettettek meg + még mi az adófizetők támogattuk őket nehogy csődbe menjenek és utána abból a "segélyből" fizettek ki milliókat jutalmakra, amit utána vissza fizettek, mert egy picit nagy volt a felháborodás...
atv2010 2010.10.29. 17:02:51
mokas_gizi 2010.10.29. 17:04:13
Van egy dokumentumfilm ami bemutatja IMF és társait amíg ők nem voltak addig probléma sem volt azt meg lehet találgatni mely kiválasztott népnek köszönhetjük ezt az egészet...
Pajszer Művek 2010.10.29. 17:06:11
Egyedül talán ott is a lakossági fogyasztás visszafogására ösztönöz, persze ahol öreg van meg gyerek a háztartásban, ott nincs mit visszafogni...de autókázni majd kevesebbet fog mindenki (bár nem hiszem ebben, kényelmes a magyar :)) ami a környezetnek is jó azért.
Hát ja, ezt én is hallottam, nem lesz 4G a távközlésben, azért úgy érzem tudok aludni ettől a hírtől. :)
Ezek a beruházás visszafogások is kérdésesek nekem, mert egyrészt a kedves igazgató urak szeretnek nagy beruházási összegek felett diszponálni... :) A másik meg ha egy beruházásnak kellő jövedelemtermelő képessége van hosszútávon, akkor úgyis meglépik előbb-utóbb, meg itt is van verseny.
De a negatív hatás vitathatatlan itt is, csak a mértéke kérdéses.
órarugógerincű felpattanó 2010.10.29. 17:10:33
mokas_gizi 2010.10.29. 17:16:13
Igen csak nem ilyen mértékben és nem 20-30% mint némelyik bank némelyik szolgáltatását...
Pajszer Művek 2010.10.29. 17:19:13
És bizony volt 20-30%-os emelés, vagy például a végtörlesztési díj egyösszegű bevezetése a hiteleknél. Azért valamit konszolidálódott a helyzet, de infláció követően akkor is emelhetnek (többnyire emelgetnek is) évente egyszer ha nem változott a jogszabályi környezet. Szal nehéz lesz kimutatni hogy melyik emelés a rendes emelés és melyik extra.
megszentségtelenítethetetlenségeskedéseitekért 2010.10.29. 17:19:46
Tudták jól a bankok, a multik, a Fidesz, hogy a végén úgyis mi fizetjük a cehhet. Én meg kezdem kurvára unni, hogy évek óta csak megszorítunk, látszata meg semmi..."
valóban ez az utóbbi idő történéseinek lényege
Lámpavas 2010.10.29. 17:20:15
Ezek tények. A többi hangulatkeltés és tehetségtelenség.
Lúzer rinya.
Pajszer Művek 2010.10.29. 17:23:51
Azért fura nekem, mert általában a rendes lekötött betéti kamat sem éri el a 7%-ot, látra hogy tud valaki ennyit adni? De persze lehet, hogy egyedi kondícióid vannak. Szokatlan, de nincs okom kételkedni benne. Figyelni kell az biztos.
Martian (törölt) 2010.10.29. 17:24:50
Végülis csak törvényhozás kérdése, hogy a túlzottan áthárító bankokra vizsgálatokkal, kemény büntetésekkel rámásszon a PSZÁF, az APEH... ha már kétharmad, akkor élni kell vele, nem félúton megállni.
Pajszer Művek 2010.10.29. 17:26:02
A lényeg inkább az, hogy a fenti Csányi nyilatkozatra hivatkozva állítom, tényszerűen nem igaz és hangulatkeltő a poszt címe, hogy "Már most mindenki fizeti a bankadót".
Lámpavas 2010.10.29. 17:28:10
100e Ft-on milyen kamatról beszélünk?
Pajszer Művek 2010.10.29. 17:33:28
Adták is ki a sok bizonytalan adósnak a hiteleket, csak jöjjenek a számok. Az OTP és az FHB sokkal konzervatívabban hitelezett.
Aztán hogy ez a lufi kipukkadt, számottevő ügyfélkör, akin tranzakciós díjat lehetne szedni vagy a megtakarításait kezelni csak pár nagybanknál koncentrálódik, már nem olyan fényes üzlet a hazai piac a külföldi bankoknak... Most jött ez a bankadó is hát boldogtalanok a bankárok, szűkül a piac. Sírnék én, de ki okozta a válságot és a jelzáloghitel lufit...? Mohók egy picit a legények.
Valószínűleg az a döntési pont most, hogy az euró bevezetéséig megéri-e nekik korlátozott aktivitással maradni. Akkor ugyanis újra felértékelődik az olcsó forrásuk. Amelyik meg elmegy, menjen.
vakvarju 2010.10.29. 17:39:50
@SiKom: Nem, a sok balliberális az egyszeri, nagyarányú adócsökkentést várta.
@Martian: Az APEH a nagy arcú Lázár Jánosnál is "rámászhatna" és talán kiderülne, hogy 35 éves kora ellenére miből van ilyen nagy vagyoni háttere?
Egyébként mit jelent az, hogy "jó erkölcsbe ütköző módon"? Ez egy jogi kategória?
@Pajszer Művek: A bankadót mindenki fizeti. Ez ilyen egyszerű!
Anti Anyag (törölt) 2010.10.29. 17:46:50
Vagy csak a balliberálisoknak drágul?
Pajszer Művek 2010.10.29. 17:56:49
HaCS 2010.10.29. 18:04:24
"Az APEH a nagy arcú Lázár Jánosnál is "rámászhatna" és talán kiderülne, hogy 35 éves kora ellenére miből van ilyen nagy vagyoni háttere?"
politika.blogter.hu/306640/kepviseloi_koltsegterites_-_avagy_hogyan_jar_jol_mindenki
A listát egy bizonyos Lázár János vezeti (2002-2006 kb.18 millió HUF).
Asszem akkoriban, valami ilyen választ adott, hogy neki ez törvény szerint jár.
eventus 2010.10.29. 18:06:26
Na jó...van egyszeri éves díj. Akkor kb 200 forintot fizettem egy több száz miliárd forintos kiigazításra.... 200!!!
Szélmalomharcos 2010.10.29. 18:44:08
papamaci1 2010.10.29. 18:58:17
Ha a banki szolgáltatások megdrágulnak hát kevesebbet kell igénybe venni őket.
Ha nem tetszik a TV-műsor, hát nem nézel TV-t.
Ha drága a mobil percdíja, kevesebbet telefonálsz.
Ha drágul a TESCO, más láncnál vásárolsz. (A sarki henteshez, fűszereshez mész.)
Ha nem használsz naponta bankot, nem tudnak tőled annyi pénzt lenyúlni.
Egyszerű ez.....
Egy dolgot kell eldöntened: a szombat van-e az emberért, vagy az ember a szombatért ?
Te vagy a kapitalizmusért, vagy az van teérted ?
papamaci1 2010.10.29. 19:00:19
fingerbangs 2010.10.29. 19:12:21
nagyon remélem, hogy történik valami fordulat az ügyben
Pajszer Művek 2010.10.29. 19:12:41
Yasashi Tanuki 2010.10.29. 19:24:24
www.cib.hu/maganszemelyek/kondiciok/szamla_ebank/index
Itt van egy PDF dokumentum linkelve a kondícióváltozásokról JÚNIUS 26.-i keltezéssel. Ha június 26.-án került ki a dokumentum egy nagy banknál ezt biztosan megelőzte pár hónap átfutási idő, szvsz kevéssé valószínű, hogy a bankadó motiválta az emelést. A bankadót július végén szavazták meg.
Persze az is lehet, hogy ezek a bankok annyira dörzsöltek, hogy mivel biztosra vették a bankadót már előre felemelték a díjaikat, ugye?
2010.10.29. 19:37:18
gorcsev54 2010.10.29. 19:40:25
Martian (törölt) 2010.10.29. 19:48:51
...ahogy Leisztinger, Gyurcsány, stb. esetében is.
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.29. 19:52:49
Megtanulnátok mi a különbség okostojások. Szégyelljétek magatokat ha ennyi év gyalázatos hazaárulás után van pofátok ennyi ordas hazugságot összehordani most amikor végre helyükre kerültek a dolgok.
Öreg, te döntöd el hogy bankolsz vagy másra költöd azt a pénzt amit végre a zsebedben hagynak. Ha a bank emel,(hú borzasztó szociális problémának érzem) akkor ne bankolj annyit, van választásod, szorongassa a Békesi, a Bokros meg a többi idióta penészes bálványotok a ti tökötöket, ne a dolgozni, boldogulni akaró emberekét ebben az országban.
Végre van jövőkép, nyíltan felvállalt értékek mentén meghatározott nemzetstratégia, végre a társadalompolitika határozza meg a gazdaságpolitikát és nem fordítva.
És aki ezt mint egy droid, le"lózung"-ozza annak valószínűleg ugyanúgy hiányzik a morális iránytűje mint a ballib kormányoknak.
Na ide minden piros gerelyt! :-)
esef 2010.10.29. 20:35:00
pöcögtető 2010.10.29. 20:54:11
2010.10.29. 20:57:33
Akinek van SMS szolgáltatása,arra egy értelmezhetetlen üzenet jön. Akinek meg nincs,nézze meg az egyenlegét.
A reklamációra ígéret van,de visszafizetés még nincs.
A baj,hogy a bakok és a multik nem csak a befizetett adójukat fogják ráterhelni az ügyfelekre,ha nem annak többszörösét!
2010.10.29. 20:59:31
Aha. Főleg ha fiatal vagy, frissen házasodtál és lakást szeretnél. Mivel kerülheted meg a lakáshitelt?
A "nyíltan felvállalt értékek" meg egyenlők azzal, hogy legyen minden poszton fideszes ember, akkor is, ha nem ért hozzá, akkor is, ha az előző is kiválóan tette a dolgát, akkor is, ha ahhoz törvényt, alkotmányt, világot kell felforgatni.
BaLee 2010.10.29. 21:14:50
Jobb lett volna ha a bankadó meg a többi (hatalmas nyereségeket elkönyvelő) cég helyett mindezt rólunk húzzák le? Lóf*szt.
Hogy valamennyit áthárítanak az ügyfelekre? Ezt sajnos nem lehet kiküszöbölni.
Jelzem, hogy 2 hete mentem át egy olyan bankhoz, ahol nincs számlavezetési díj, se utalási díj, se egyéb költség. Nem tart sokáig, hogy te is találj hasonlót.
Így is jó 10 évig hagytam, hogy az OTP lehúzzon (náluk miután a Junior kártya kedvezményei lejártak minden pénzbe került, nem is kevésbe).
gorcsev54 2010.10.29. 21:17:33
mazo 2010.10.29. 21:19:29
Szítsátok csak a hangulatot a bloggíróval együtt kis férgek,
mehettek vissza a patkánytársaitok közé
Melee 2010.10.29. 21:23:11
No de ez esetben ugrott a multiktól jövő párttámogatás.
Ekkor jön a verbálisan megoldjuk verzió, amit most is tapasztalunk.
belekotty 2010.10.29. 21:30:50
gorcsev54 2010.10.29. 21:41:35
randomuser1 2010.10.29. 21:44:53
torró 2010.10.29. 21:55:21
Hogy a FIDESZ is fog elkövetni hibákat az is biztos. Csak itt az a kérdés Mekkorát és mennyire érinti a kis embert.Csakhogy ők sem hülyék mert tudják mi lehet a vége a mellé fogásoknak.
Így szerintem kell itt két év mire tiszta kép lesz. és akkor lehet vonulni.Ha! Vagy kicsit kikecmergünk.Csak akkor mibe kötünk bele? Az meg hogy valakinek más a véleménye, hát,az szabad.DE azért még nem kell egymást lebarmolni.Egyébként számtalan esetben muszáj módosítanunk,mert kiderül hogy téves infónk volt.De még mindig jobb mint ragaszkodni valami hülyeséghez.
kicsinadal 2010.10.29. 22:10:26
Fideszman 2010.10.29. 23:21:38
KékFény6 2010.10.30. 01:17:47
Silverf@x 2010.10.30. 12:24:32
Silverf@x 2010.10.30. 12:45:28
Lámpavas 2010.11.01. 12:12:32
Ezek a tények. Lófasz van itt nem áthárítás!
Márpedig a biztosítók is fizetik a csúnya-csúnya válságadót!
Egyszóval ez a blogbejegyzés egy ordas nagy baromság, csúsztatás, hazugság, hangulatkeltés, szabadnépes népbutítás.
Az utolsó 100 komment: