TOP5 legpofátlanabb dolog Kolontáron
írta: turner ; 2010.10.06. 04:25 · 10 trackback
A hétfői Kolontár melletti gátszakadás Magyarország eddigi legnagyobb környezeti katasztrófájának ígérkezik.
Mi magyarok azonban nem hazudtoljuk meg magunkat, katasztrófa ide vagy oda elkövetünk jó néhány pofátlan dolgot. Most íme egy csokorban a TOP 5 leghülyébb/pofátlanabb mondat/cselekedet:
Az 5. helyezett:
A gátszakadás másnapján a Vörös föld című magyar filmet vetíti le a Duna TV.
Gratulálok a műsorszerkesztőnek. Persze, nem tudhatták, hogy mi fog történni, de ha már megtörtént, tán illedelmesebb lett volna levenni a műsorról a (mai napokban morbid című) filmet.
A 4. helyezett:
Bakonyi Zoltán (MAL Zrt): "az iszapot egy erős slagos lemosással el lehet távolítani".
Nem, nem a bőrünkről... Az elárasztott területekről. Bakonyinak persze elég a slag is, hiszen egy uniós szabály miatt valószínűleg a MAL Zrt-t fogja terhelni a kb. 10 milliárdos helyreállítási munka. Ám ha az nem történik meg, akkor lesz egy pici Mars bolygónk Veszprém megyében.
A 3. helyezett:
Műholdfelvételeken korábban is látszódott a gátrepedés.
Ennek ellenére a cég közleményében ez olvasható:
"A legutolsó, aznapi fizikai szemle, és az utolsó laboratóriumi résfalon belüli vízminta elemzése semmilyen előjelét nem mutatta a bekövetkezett katasztrófának" - áll a közleményben.
Persze...
2. helyezett:
"Többen arról panaszkodtak, hogy fosztogatók járják Kolontáron az üresen álló házakat és udvarokat"
Annak tördelmém el az összes ujjpercét, aki az ilyen helyzetbe került embereket fosztogatja. Semmi együttérzés, zéró empátia...
1. helyezett:
A MAL közölte, hogy a vörösiszap az EU hulladékszabványa szerint nem minősül veszélyes hulladéknak,
Mindezt szintén közleményükben fejtik ki. Erre mondják: mosom kezeim. Mert ugyan mára kiderült: valóban nem maga az iszap veszélyes, hanem az azon tárolt lúgos víz, ezt azonban elfelejtették közölni (no nem mintha nem vettük volna észre).
Ott tartunk, hogy (nem végleges adatok szerint) négyen meghaltak, több, mint százan megsérültek, ezrek otthona ment tönkre, az anyagi kár 10 milliárdos, a környezeti már-már felbecsülhetetlen, a MAL Zrt. mégis ártatlan, ők mindent a szabályok szerint csináltak, de ha már megesett ez a "kis baleset", akkor sincs gáz, hisz az iszap ártalmatalan a területet meg egy jó erős slaggal le lehet mosni...
...hát elmentek ti a picsába!
(Fotók: Index)
291 hozzászólás : krimi pofátlanság
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Hideg láva 2010.10.07. 10:32:46
Trackback: Vörösiszap: húsz éve benne vagyunk 2010.10.07. 08:16:46
Trackback: Illésahibás! 2010.10.07. 02:48:02
Trackback: Felhívás! 2010.10.06. 15:13:16
Trackback: Felhívás! 2010.10.06. 15:13:12
Trackback: RIP Kolontár? 2010.10.06. 14:19:45
Trackback: A vörös iszap és a negatív externália 2010.10.06. 12:05:28
Trackback: Mit érdemel, aki az Aktívnak küld sms-t a Segélyvonal helyett? 2010.10.06. 11:09:25
Trackback: Vörösiszap - az új Hungarikum 2010.10.06. 10:01:07
Trackback: A vörösiszap a hibás 2010.10.06. 09:34:18
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
johevi 2010.10.06. 09:36:23
EMBEREK! (törölt) 2010.10.06. 09:38:31
Nem ment semmit, de nem felejtették el közölni. Olvasd el a közleményüket, benne van.
eloszto · http://eloszto.hu 2010.10.06. 09:40:01
Tita nick 2010.10.06. 09:43:03
Ha 10 milliárd, akkor tíz, ha 40, akkor negyven. Oszt annyi.
Olvasom, hogy GYF volt üzlettársa a tulaj. Persze, hogy az is hazudik. Ezek ilyenek.
El Topo (Sgt. Elias) 2010.10.06. 09:44:01
Ezt én is érdekesnek gondolom. Már mindenhol olvastam erről a műholdképről, de érdekes módon látni még sehol nem láttam.
Kósza 2010.10.06. 09:44:12
nemvolt 2010.10.06. 09:44:44
Tita nick 2010.10.06. 09:44:53
LZoltan 2010.10.06. 09:45:17
Kósza 2010.10.06. 09:46:00
nemvolt 2010.10.06. 09:47:09
Ha erről van szó, akkor meg kifejezetten kár kavarni a szart, nem ez a sarka szakadt ki, hanem a bal felső.
jozicsenko 2010.10.06. 09:47:29
+2: 10 millió Ft-os biztosítás? nooormális? tesco-gazdaságos biztosítást kötöttek?
+3: zsarolnak 3-4ezer munkahellyel (=ha a faluk költségét ki kell fizetni, elvesztik a munkahelyüket)
+4: a privatizációkor vállalt dolgokat azóta sem teljesítették (pl: új tározók építése, nem a jelenlegiek emelgetése)
+5: természeti katasztrófának hivják az ipari katasztrófát
+6: politikai vitát gerjesztenek (mert a gyurcsány...)
nakiazaki 2010.10.06. 09:47:53
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.10.06. 09:48:38
kicsit nagy a hype. mérik a radioaktivitást, meg maszkban mászkálnak a mentőegységek? mi a fasznak? kérdem amíg nem ömlött ki addig is szabad ég alatt állt a cucc? a tározóba nem volt radioaktív, meg veszélyes? 30000 ajkainak semmi baja. most hogy kifolyt radioaktív lett? meg gázálarc kell hozzá?
az oké hogy a lugos víz veszélyes bőrrel érintkezve, ezt a pintér is tudhatná amikor fürdésre buzdítja az igazgatót. de a visszamaradt sár nem veszélyes.
a vörösiszap halimbánál kitermelt cuccból lesz. alapból ott van a földben. kiszednek belőle 25%-nyi aluminium oxidot, és a maradékot teszik a tározóba.
az a baj hogy sokan dilettánsok, és a média meg sarkít. a politikusok is.
igen, zárjuk be a gyárakat a picsába, és küldjünk az utcára 20000 embert, mert történt egy ipari baleset.
☉ ☾ 2010.10.06. 10:01:10
Tita nick 2010.10.06. 10:01:55
Fáj a zigazság...
Zozi79 2010.10.06. 10:02:50
te mennyire hülye vagy, istenem...
nem várt fordulat 2010.10.06. 10:05:08
ó, hát semmi baj baszod, ez már eleve benne volt a földben.
nem várt fordulat 2010.10.06. 10:06:12
Gyurcsán volt kollégiumi társának a fiának a feleségének egy ismerőse bejelölte a facebookon, hát nyilván hazudik.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.06. 10:06:45
Walter_Dornberger · www.jagger.hu 2010.10.06. 10:07:40
Van még mit tanulnunk a kínaiaktól... Ott egy ilyenért vagy hasonlóért (pl bányaszerencsétlenség vagy korrupció) végeztek már ki embert, nem egyet.
Nos , szerintem helyes lenne bakonyi urat a gát tetején felakasztani.
NGA 2010.10.06. 10:07:49
"+1: családonként 100e Ft kárpótlást ajánlottak fel"
Ha valamit nem tudsz, ne irogass hülyeségeket. családonként 100e Ft gyorssegélyt ajánlottak fel. Ez nem ugyanaz!
ben2 2010.10.06. 10:07:51
"kiszednek belőle 25%-nyi aluminium oxidot, és a maradékot teszik a tározóba."
+ hozzáraknak némi nátronlugot, amitől az egész löttyel való érintkezés maró égési sérüléseket okoz. Azt a cuccot ott nem Természet Anyánk hozta létre, hanem a MAL ezért az ő dolguk, hogy vigyázzanak rá. Ha pedig nem tudnak, akkor fizessék ki az okozott kárt, húzzák le a redőnyt, a döntéshozók meg vonuljanak börtönbe.
"mérik a radioaktivitást, meg maszkban mászkálnak a mentőegységek? mi a fasznak?"
Azért mérik a rádioaktivitást, mert az anyag rádioaktív. Hivatali kötelességük, hogy megállapítsák, milyen mértékben. Ha nem tennék, az lenne a felháborító.
Maszkban meg azért mászkálnak, mert a lugos permet belélegzése hegesedést okoz a légutakban és a szájban, nehézfémeket juttat a szervezetbe, ami mérgezést okoz. (Mielőtt fröcsögsz, tájékozódj!)
"30000 ajkainak semmi baja. most hogy kifolyt radioaktív lett? meg gázálarc kell hozzá?"
Igaz is. A gáztározóban is ott van a gáz évek óta, erre amikor szivárog hirtelen robbanásveszélyes? Hogy van ez?
Ember! Pont az a lényege a veszélyes anyagok tárolásának, hogy nem az emberek közvetlen közelében kell elhelyezni, mert VESZÉLYES. Ha 30000 ajkaira ráfolyt volna a vörösiszap, most azok is kórházban feküdnének, a többiek meg gázálarcot viselnének. Ennek belátása nem igényel vegyészeti szakismeretet, elég ha az ember kihúzza a seggéből a fejét.
"igen, zárjuk be a gyárakat a picsába, és küldjünk az utcára 20000 embert, mert történt egy ipari baleset."
Bezony, történt egy ipari baleset, és amíg nem lehetünk biztosak abban, hogy nem fog megismétlődni, addig le kell állítani a termelést, meggyőződni róla, hogy jól tárolják-e a veszélyes hulladékot. Ha ez jópárezer ember megélhetését megnehezíti, az sajnálatos, lehet gondolkodni a segélyezésen, de itt ebben a konkrét esetben emberek haltak meg és az életveszély elhárítása nem gazdasági kérdés, hanem az állam legalapvetőbb feladata.
liliana13 2010.10.06. 10:09:12
dr.pupak30 2010.10.06. 10:10:43
még egyszer a jó büdös kurva anyjukat.
Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu] 2010.10.06. 10:10:48
Egy másik szomorú történetű ország:
alkibiadesz.blog.hu/2010/10/05/bosznia_7
-dj- 2010.10.06. 10:12:14
NGA 2010.10.06. 10:13:15
EMBEREK! (törölt) 2010.10.06. 10:13:24
"Az iszapban nincsenek egészségre veszélyes szabad gyökök, ártalmatlan anyagról van szó" - tette hozzá a cégvezető, aki elmagyarázta, hogy a tárolóban lévő iszap tetején lévő, nátrium-hidroxid-tartalmú vízréteg öntötte el a területet és vitt magával iszapot, illetve a szomszédos mezőgazdasági területekről földet. Az iszaptározóban lévő víz eredendően a vörösiszap kiszáradását és porzását akadályozza meg a technológia szerint, a lúgos kémhatású folyadék valóban irritálhatja a bőrt, ha érintkezésbe kerül vele, mondta Bakonyi Zoltán."
Közben a 3. helyezett pofátlanság is megszűnt, a Greepeace helyreigazított, nem volt látható korábban a szakadás.
kewcheg 2010.10.06. 10:13:57
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.10.06. 10:14:38
valaki legyen szíves, tegye meg ennek a szerencsétlen népnek azt a szívességet, hogy az ilyen Bakonyi-féle elvtelen, hitvány, tanulatlan, kommunista kapcsolataikból élő senkiházikat bedobja a még megmaradt iszapba.
BGYCS 2010.10.06. 10:16:06
Ott a pont.
Javallom Hurrá Torpedó-nak, öntse fel a kertjét vörösiszappal, hagyja megszáradni és utána éldegéljen ott. Nehézfémek belélegezve a porral vagy a növényeket elfogyasztva amik ott teremnek (már ha teremne valami egyáltalán) 2-3 év alatt veseelégtelenséget és/vagy májcirrózist okoznának.
EMBEREK! (törölt) 2010.10.06. 10:16:56
"30000 ajkainak semmi baja. most hogy kifolyt radioaktív lett? meg gázálarc kell hozzá?"
Igaz is. A gáztározóban is ott van a gáz évek óta, erre amikor szivárog hirtelen robbanásveszélyes? Hogy van ez?
Ember! Pont az a lényege a veszélyes anyagok tárolásának, hogy nem az emberek közvetlen közelében kell elhelyezni, mert VESZÉLYES. Ha 30000 ajkaira ráfolyt volna a vörösiszap, most azok is kórházban feküdnének, a többiek meg gázálarcot viselnének. Ennek belátása nem igényel vegyészeti szakismeretet, elég ha az ember kihúzza a seggéből a fejét."
Torpedó azt mondta, hogy nem radioaktív az iszap. Persze, hogy nem az, egészen másról írtál, mint amiről ő.
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.10.06. 10:17:46
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.10.06. 10:18:24
Az ő emberi ellenőrizték pár napja a gátakat és mindent rendben találtak!
A gonosz törpe Orbánnak meg kijelenteni, hogy emberi mulasztás történt, tahóság és szarháziság.
Ők mondják más ügyekben ha érintettek, hogy várjuk meg a vizsgálat végét, meg a hídon akkor kell...stb.
Most , hogy Gyurcsány neve elhangzott vérszagot érzett és öntelten fostos módon "döntött", emberi mulasztás történt.
Szomorú a tragédia, részvétem az érintetteknek, de Orbán pofátlansága itt is határtalan.
Pintér is mondjon le , tevékenysége teljes csőd! Ja de ő a Tasnádi barátja!
Rive 2010.10.06. 10:21:38
A kép felbontása amúgy nagyjából a méter/pixelt sturcolja, a rosszabbik oldalról.
Szóval ez valóban pofátlanság, csak épp osztogatnak/fosztogatnak, olgát/volgát, satöbbi.
eszkep 2010.10.06. 10:22:00
- A DunaTV-s baromságnál erőltetettebb nyűglődést ritkán lát az ember.
- A gátrepedéses műholdfelvételt a Greenpeace tette szóvá, de kamunak bizonyult,már elnézést kértek.
greenpeace.hu/hirek/p1/rkezdo/i269
kubatov_kommunista 2010.10.06. 10:22:25
Uránmeddőn játszottam gyerekkoromban, na az rádióaktív volt (ma is az).
Fű sem nő, mi? (a képeken a zagytárolón akkor az a zöld fotoshop?) meg a zagytárolókkal használat után vajon mit történik?
jó lenne megnézni mi is az a vörösiszap meg mi is az a marónátron... (mellesleg középiskolás anyag volt, emlékeim szerint)
Ahogy látom az ottaniakat sem kell félteni:
index.hu/belfold/2010/10/05/kinevettek_a_gyorssegelyt/
Ez is olyan lesz mint az árvíz. Biztosítás nuku és amit lehet - kiszedni a helyzetből (azt megértem, hogy nincs irigylésre méltó helyzetben, hogy fut a pénze után, de ez nem egy földrengés volt)
A piaci értéke meg az ingatlanoknak... nos azon szerintem már ez se nem oszt se nem szoroz.
Transylvanianmixedgrill 2010.10.06. 10:23:30
Egyéves Önkéntes 2010.10.06. 10:29:57
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.10.06. 10:31:50
ITT AZ EMBERI HIBA orbán úr !
Azonnal mondjon le!
Van e tartása forradalmi handabanda kormánynak, lemond e az emberi hiba?
Kósza 2010.10.06. 10:32:24
De akkor mi lett volna KISZtitkár RógánTónival, mszsmp seggetnyaló schmittpajával, újalkotmányíró kommer államminiszterpozsgayimrével, kommerbelügyminiszter veje stumpfistvánnal,...
Tovább is van, mondjam még?! a teljes politikai garnitúra lealjasodott, megélhetési politikusokból áll.
zum trucc 2010.10.06. 10:33:17
5. A Duna TV ugyan unalmas, mint állat, de a szerencsétlenségről nem tehet.
4.Te tudod az ártalmatlanítás módját? És honnan? Levelet kaptál? És kitől?
3. A Greenpeace, szokás szerint az utólag okosak klubjába jelentkezett ezzel, ha igaz lenne, miért nem időben riadóztak. Szóval ez nettó baromság. Az a baj a hazai zöldekkel, különösen a sötétzöldekkel, hogy szakmai hozzáértésük nulla, nem szakmai érvekben utaznak, hanem demagógiában.
2. Nyilván a helyszíni rögtönítélő, tettleges "igazságszolgáltatás" híve vagy. Addig, amíg egyszer téged nem kapnak el.
1. Alighanem ez igaz is, a lúgmaradvány és a vörösiszappal és lúggal szennyezett zagycsuszamlás-árvíz okozta a haláleseteket. A vegyi károk egyelőre nem bizonyíthatók a házak piros színén túlmenően.
Összefoglalva: öt baromságot tetszett írni, ha ekkora az indulat, inkább segíts egy szolidaritási hívással, az hasznosabb.
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.06. 10:35:03
Meg is lett az eredménye...
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.06. 10:38:05
OK. Majd hívogatjuk az "emberi hívószmot" a kárt okozó cég milliomos vezetői meg röhögnek a markukba a villájukban ücsörögve. Fújj, de demagóg vagyok ma!
indapass90210 2010.10.06. 10:40:05
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.10.06. 10:42:42
Hiperlajhár 2010.10.06. 10:44:00
☉ ☾ 2010.10.06. 10:44:30
A Forradalmi Alkotmányozó Szervezet (FASZ) vezetőjének munkájáról rögtön kétórás filmet forgatott a Duna TV, amit Orbán a moslék felett címmel vetítenek ismétlésekben minden hétfőn 8 órától.
Cs 2010.10.06. 10:44:34
1, Gátrepedéses műhód fénykép: Azóta már rég kiderült, hogy kamu.
2, Vörös Föld, Duna TV. Ez nem hogy illemtelen volt, hanem teli találat. Ahogy már korábban is írták előttem, pont arról szól, hogy a tervér/a profitért mindent, nem számít se ember, se isten. (Szó szerint)
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.10.06. 10:44:56
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.10.06. 10:46:06
ben2 2010.10.06. 10:46:27
Az anyag enyhén rádióaktív, ezen sajna nem sokat változtat, hogy hol játszottál gyerekkorodban. A sugárzás mértékét többek között azért is kell vizsgálni, mert ha egy cég ilyen gondatlanságot követ el (majd össze-vissza hazudotik), akkor mi a garancia arra, hogy nem tároltak sokkal rádioaktívabb veszélyes hulladékot a vörösiszap alá rejtve? Láttunk már ennél durvább dolgokat is, a gyanú egyáltalán nem légből kapott.
Az egészségügyi hatóságoknak katasztrófák esetén az a dolguk, hogy a lehető legrosszabb helyzetre készüljenek fel, és amíg az ellenkezője be nem bizonyosodott, addig úgy bánjanak az anyaggal, mintha súlyosan rádioaktív lenne.
"Fű sem nő, mi? (a képeken a zagytárolón akkor az a zöld fotoshop?) meg a zagytárolókkal használat után vajon mit történik?"
Ha a cserepes virág mellé teszed a domestos flakont, attól nem pusztul ki a növény, ha viszont rálocsolod, akkor igen.
Ezt tényleg magyarázni kell?
Hihetetlen, hogy miután 4 ember meghalt, 130-an súlyos vegyi égéssel kórházban vannak, még mindig akadnak egyesek, akik - valamilyen irracionális, vérgőzös politikai indulatok által vezérelve - megkérdőjelezik, hogy veszélyes-e az anyag, ami kiömlött.
Igen veszélyes, és igen, súlyosan környezetszennyező és igen, mindenki egy sötét balfasz (vagy meg van fizetve), aki ennek az ellenkezőjét állítja. Nem azért, mert vannak, akik máshogy gondolják, hanem azért, mert vannak, akik meghaltak vagy súlyosan megsérültek miatta.
Lizzieeee 2010.10.06. 10:46:29
Kolontáron? Devecseren?...?
Kósza 2010.10.06. 10:47:55
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.06. 10:48:20
@Bukowszky: Alighanem az is a rablóprivatizáció mellett szólhatott, hogy az a vörös veszedelem, ami ott kicsit kiömlött, a másikkal (a megszűnésében is a közéletet elfertőző bűnbandával) ellentétben stratégiai tartalék, nemzeti kincs.
Frank Columbo 2010.10.06. 10:51:07
zum trucc 2010.10.06. 10:52:25
Nem demagóg vagy, csak felszínes és végig nem gondolt. Sajnos "szarnak, bajnak nincs gazdája", van olyan, hogy egy, ki tudja mikor épült gát átszakad. Ennek ténylegesen lehet felelőse, akkor meg kell találni, és meg kell büntetni, vagy meg kell gyalázni a sírját, mert lehet, hogy 50 éve egy rossz tervező, vagy egy hiányzó betonvas miatt épült gyenge, 50 évet tudó gát.
Én csak az ellen szóltam, hogy sokan eleve tudják, ki a felelős, szerintem ez ostobaság.
"A kárt okozó cég milliomos vezetői meg röhögnek a markukba a villájukban ücsörögve". Ha olyanok, röhögnek. Ha nem olyanok, akkor szomorkodnak. Ha tökösek, akkor esetleg intézkednek. De ha egy elborult agyú államtitkár bezáratja a gyárat, akkor is jut majd a tulajoknak libamájra és szarvasgombára, lazacra meg kaviárra. Csak éppen az elbocsájtott melósoknak nem jut kolbászra. Ezt akarod, tréflikém?
@Dövan:
Hány embert kellett volna felkötni, hogy ne szakadjon át a gát? És hova? Szerintem ilyesmi gátszakadás volt pl. Olaszországban is. Szóval nem minden politika, mégha neked mindenről az is jut az eszedbe.
Fatal Error! System Halted! 2010.10.06. 10:53:11
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.10.06. 10:56:32
@kubatov_kommunista:
Gyerekek, azért a fő dolgokat ne tévesszük már szem elől.
1. van egy gyár, amely az ipari hulladékát nem megfelelően kezelte. Ha megfelelően kezelte volna, akkor ez a baleset nem történik meg.
2. Ennek következtében (a) legalább 4 ember meghalt (b) legalább 1o milliárd HUF os kár következett be (c) az abban a kistérségben lévő emberek élete tönkrement, mert lakásuk és egzisztenciájuk ( amelyet részben a föld, részben a gyár biztositott ) egy csapásra megszűnt.
3. A gyárnak, amely slendriánsága ezt a balesetet okozta nem volt biztositása. Nem lehet tudni, hogy az okozott kárt ki fizeti ki.
Csak hogy kevésbé absztrakt legyek : ki fizeti ki a halastóban megdöglött halakat, ki fizeti ki a tönkrevágott plazmaTVt és számítógépet és a valószínűleg használ6tatlanná vált autókat, hogy a házakról, a földekről ne is beszéljek.
És ki fizeti ki az elmaradt hasznot ( p.l. halastónak, a földbirtokosoknak ). Ki a felelős az ezekből származó áttételes kárért ? ( p.l. a paraszt nem tudja a hitelét fizetni, mert a földje használhatatlan lett, az esetleg hitelre vásárolt házakra a hitelt a bank biztos le akarja zárni, stb ).
4. Mindezt tetézi a gyár menedzsmentjének a teljesen aszociális hozzáállása. Hogy ŐK semmiért nem felelősek. Nyilván azért mondják, mert fizetni sem akarnak.
Miért fizessen ki mindent az állam ?
( Csak hab a tortán, hogy állítólag a kedves bakonyi et. a gyurcsánnyal együtt csalta az adót 1998ban. Adócsalásban szvsz bármelyik jobboldali tycoon is benne lenne szivesen, tehát ez nem specifikus. Mindenesetre elgondolkodtató, hogy ezért is a vörösök ( hehe, nem az iszap ) a sárosak jelen esetben. )
Ezek után ti
1. Az ártalmatlanítás módjába mész bele. Én nem tudom. DE NEM IS A FELADATOM, mert NEM ÉN üzemeltetek veszélyes gyárat. Ami az én kompetenciám, azt tudom.
2. A rögtönítélő igazságszolgáltatást meg lehetett volna úszni a. egy normális biztositással b. a dolgokhoz való emberséges hozzáállással ( nem a felelősség és a fizetnivaló elháritásával ).
Tudod, én is meg akarnám lincselni azt, aki én ÉN tulajdonomban kárt tesz, csak hogy megának több pénzt spóroljon.
3. Holmi káron szerzésről beszéltek. Hát figyeljetek. Erről szó sem lehet, tekintve, hogy a kár két részből áll : vagyoni és nem vagyoni kárból. És az a lelki sérülás, hogy az én egzisztenciámat elsöpörheti a másik nyerészkedése miatt előállt havária, na, azt én tízmilliókra beszülöm.
Szerintem az ilyen kommentek, amilyeneket ti megeresztettetek, szintén a vastagbőrre valók.
Viszont.
1. A gyárat természetesen nem kell bezárni, mert az jelen esetben nem segít.
2. Az állam is felelős, mert a. a körny véd vette ki a veszélyes anyagok listájáról a vörösiszapot b. az ellenőrzések dacára tört át a gát. Ilyen szempontből jogos az osztatlan felelősség, és hogy az állam (is) fizessen.
( Nyilván meg kell vizsgálni, hogy ki és miért adta meg az engedélyt ill. ki és miért vette le a veszélyes anyagok listájáról az iszapot. )
Szélmalomharcos 2010.10.06. 10:57:25
zum trucc 2010.10.06. 10:59:04
Úgy látom, nálad az indulat, a felelősségre vonhatnék alapból megvan, és ehhez keresed a (lehetőleg vörös) ürügyet. Ez a lúzereknél szokásos pszichés mechanizmus, ne légy rá büszke.
Walter_Dornberger · www.jagger.hu 2010.10.06. 10:59:35
Addig azonban oldja a fehérjét ( kedvenc professzorom , Veszprémi Tamás meghatározása jut eszembe ált. kém. órán miszerint a sav az savanyú, a lúg pedig síkos) és ezért roncsol mindent ami élő. Ez a szennyazés nem azonos a Ciánszennyezésel , mert a NaOH lényegesen hatékonyabban semlegesythető, valamint az iszap további alkotói nem tartalmaznak a ciános anyalúgban oldotthoz hasonló fémeket.
Viszont nagyon felháborít a cinizmus amivel a MAL zRT kezeli az ügyet, kommunikálja a történteket.
Ha 2000 embernek azon az áron lehet munkája, hogy egy járásnyi földet vagy több megyényi vizet elszennyez a technológia , akkor nem kérdés, kötelesség bezárni az üzemet, vagy a tulajdonost HATÉKONYAN kötelezni az üzembiztonság növelésére.
Tehát, az illetékes környész igazgatót és azokat akik engedték hogy a meglévő kockázat mellett az üzem működjön , valamint tűrték , hogy a tulaj ne tegye meg az előírt beruházást szintén akasztanám.
NGA 2010.10.06. 11:00:02
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.06. 11:05:03
Vannak kifejezetten extremofil élőlények, mint pl. a cianobakterek és a(z) (inter)nácik, de a magasabbrendű szervezetek között is előfordulnak. Gyakorlatilag telített konyhasó-oldatban él és szaporodik Parajdon egy békafaj, ugyanott a kősóba kapaszkodva él egy zsurlófaj, és egy aggófű is meglepően jól bírja. Ahol némi agyaggal keveredik a só, ott már megélnek egyes pázsitfűfélék, menta-fajok, sőt a kék iringó is. A talaj, illetve a kőzet fölötti morzsalék nátrium- és klórtartalma elvileg alkalmatlan a magasabbrendű létformák számára, és mégis...
Jó, persze a talaj pH ott 6-7 körül lehet, de minden valószínűség szerint vannak olyan mérsékelt éghajlati növények, amelyek ezt kibírják, nemcsak a Nátron-sivatagban.
A szódás szikesek sem túl alacsony pH-val bírnak, és mégis van rajtuk élet.
Csak nem emberi élet.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.06. 11:06:03
zum trucc 2010.10.06. 11:07:13
Sok mindenben nem értünk egyet, de talán még többen egyetértünk.
A lényeg szerintem, hogy a kommentelők többsége szerint a gyár a tuti hibás a katasztrófában.
Katasztrófa történt az nem lehet vitás, óriási katasztrófa.
Én csak azt mondom, várjuk meg az objektív vizsgálatot, a tényeket stb. ne találgassunk újsághírek alapján, ne akasztassunk senkit "séróból".
Lehet, a gyár mai vezetői hibáztak, lehet az állami szabályozás volt alkalmatlan, lehet, hogy a hibát évtizedekkel ezelőtt követték el, és "időzítve" volt a katasztrófa. Lehet, hogy mindenki barom volt.
De a nemzeti tragédia napjaiban felesleges az ostoba politikai gyűlölködés. Nem méltó. Csak lúzerek tesznek ilyet.
ave 2010.10.06. 11:08:17
Eleve mijen grinpisz dolog mar az, hogy lofasz sincs errol a grinpisz.kom-on??
Aki meg elhiszi, hogy egy vallalatnak, vagy embernek erdeke, hogy elfollyon a vorosiszap, es ezert tesz is valamit, az tenyleg komplett idiota.
kennimekkormikk 2010.10.06. 11:08:57
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.06. 11:11:14
zum trucc 2010.10.06. 11:12:18
Gratulálok a hozzászólásodhoz. Siess, van még felvétel az UOK-ba. (Utólag okosak klubja). Amúgy talajvízről hallottál már?
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.06. 11:14:53
öööööööööööööööööööö (törölt) 2010.10.06. 11:16:12
A Morning show hallgató lehet hogy rádió aktív , de amiről te szertnél értekezni az radióaktív, nagyon nem mindegy.
indapass90210 2010.10.06. 11:17:57
Legalább most Mo. becsatlakozhat a nemzetközi űrkutatásba, tudunk adni tesztpályát a Mars-expedíciókhoz.
kennimekkormikk 2010.10.06. 11:21:20
Tita nick 2010.10.06. 11:22:28
Így utólag. Valaki halott arról, hogy a tulajdonos részvétét fejezte volna ki az elhúnytak hozzátartozóinak és elnézést kért a károsultaktól. Mert én nem.
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.06. 11:28:11
Ilyen egy felelős vezető, nem? Csak az a baj, hogy ilyenek privatizálták az ország 90%-át. Jókor voltak jó helyen.
morden2 2010.10.06. 11:28:11
1. A filmet legalább megnézhetted volna előtte, ha már írsz róla.
2. az iszapot valóban le lehet mosni vízzel.
3. benézted a műholdfelvételt is.
4. fosztogatás mindig mindenhol van ,azért van ott kismillió rendőr.
5. Közölték, hogy a lugos vízzel van a gond.
Ha már blogon csinálsz felsorolást akkor 5-ből 5-ször ne tévedj kérlek.
NGA 2010.10.06. 11:28:52
Ha tájékozódtál volna, akkor olvashattad volna:
"MAL KÖZLEMÉNY (I)
Sokan értesültek a média tájékoztatásából, hogy 2010. október 4-én 12óra 10 perckor természeti katasztrófa történt, amikor az MAL Zrt. Ajkai timföldgyára X. sz. vörösiszap tározójának a gátja átszakadt, ami példa nélküli eset a Bayer – féle timföldgyártási eljárás történetében.
A cégvezetés a legmélyebb sajnálatát fejezi ki mindazon lakosoknak, akiket ezen katasztrófa személyesen érintett és fogadják részvétünket azok a családok, akiknél a legsúlyosabb emberi tragédia, családtagjuk elvesztése történt.
Köszönettel tartozunk mindazon szervezeteknek, akik a katasztrófa elhárításában közvetlenül közreműködtek, közreműködnek."
NGA 2010.10.06. 11:32:06
Te meg legalább tájékozodj:
A vörösiszap az Európai Hulladékjegyzék szerint nem minősül veszélyes hulladéknak.
eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=hu&ihmlang=hu&lng1=hu,hu&lng2=bg,cs,da,de,el,en,es,et,fi,fr,hu,it,lt,lv,mt,nl,pl,pt,ro,sk,sl,sv,&val=343158:cs&page=
sonneNSchein_ 2010.10.06. 11:33:45
A dolog megtörtént.
A konzekvenciát le kell vonni.
A felelősöket el kell marasztalni, kártérítésre, helyreállításra kötelezni.
A biztosítók mérjék fel a kárt, fizessék ki amit kell.
A hiteltelen médiát hagyjuk ki.
A kormány max. a mentés, helyreállításba szól bele (többi a rendőrség, bíróság dolga), esetleg a közleményt ad ki, miniszterek odautaznak
Az aluminiumgyártáshoz (és még jópár iparági teremléshez) környezetvédelmi kormánybiztost. Tegye a dolgát.
Nem értem, hogy a kormány és a politikusok hol jönnek ennél jobban a képbe a fröcsögésükkel?
Elb...tt egy "demokrácia"
2010.10.06. 11:33:55
Adnak nekik 100 rugót, hogy legalább kaját tudjanak venni pár hétig, ha már mindenük odalett.
Erre azok meg gúnyolódnak meg röhögnek, mégis mennyi kellene nekik?
Ezt nem arra ajánlották hogy újraépítsék a házat, hanem h ne haljanak éhen!
Idióták!
NGA 2010.10.06. 11:35:36
Vagy egyszerübben:
Nem veszélyes: 01 03 09 | timföld termeléséből származó vörösiszap.
Ez ilyen egyszerű. Hogy te minek hiszed, az a te dolgod. A katasztrófavédelem is úgy jár el, hogy elöbb ráguglizik, majd utánna dönt a 400 weblap alapján nem?
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.10.06. 11:36:06
Brukk 2010.10.06. 11:36:07
Szerintem telitalálat volt, ha véletlen egybe esés is.
A vége ugyanis az, hogy miután mindenki megkapta a kitüntetést a bánya feltárásában stb. végzett munkájáért, akkor épp a vájár házát robbantják fel...
Egyéves Önkéntes 2010.10.06. 11:37:09
Tita nick 2010.10.06. 11:38:04
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.10.06. 11:38:20
Nézd, objektíven ítélve k.b. 6O%, hogy a gyár hibázott.
1O%, hogy az állam hibázott.
3O%, hogy a sár közös ( olyat engedélyeztek, amit nem lett volna szabad )
A gyárat nem FELTÉTLENÜL kell bezárni, lehet, hogy gazdaságilag jobb, ha tovább üzemeltetik.
Mindenesetre én csak azt szeretném, ha az áldozatok ÖSSZES kára megtérülne az utolsó fillérig.
( Személy szerint az háborít fel, hogy Bakonyi Árpád magánvagyona kb 12 milliárd HUF, és ezt tőle a cégforma sajátosságai miatt nem lehet elvenni. Holott nem kétséges, hogy a biztonságon való spórolás ezt a vagyont növelte. )
Off.
Hollandiában is történt ehhez hasonló, amikor Enschedeben felrobbant egy pirotechnikai üzem. Az üzem gyakorlatilag letarolta Északkelet Enschedet, valami egy km sugarú körben. A pereskedések után az egyik tulajdonost és az igazgatót vagyonelkobzásra ítélték. De ehhez asszem nyolc évnek kellett eltelnie.
On.
zum trucc 2010.10.06. 11:38:23
Tréflikém, az, hogy kinek mit súg az előítélete, az érdektelen. Az is, neked mit súg. Mindenkinek vannak előítéletei, ahogy mindenki fingik is néha, de úriember ilyesmiről hallgat.
@Dövan: OK, félreértettelek, nyilván én voltam figyelmetlen, elnézést, legutóbbi bejegyzéseddel teljesen egyetértek.
@kennimekkormikk: azt akarod mondani, hogy nincs csodaszer, mindig el kell végezni a műszaki aprómunkát is? Na jól van, akkor veled is egyetértek.
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.10.06. 11:38:46
sonneNSchein_ 2010.10.06. 11:39:10
"Sőt, nem is nagyon szoktam politizálni, csupán reflekt volt arra a politikai megközelítésre, hogy ennek a múlt rendszerből maradt vezetőség az oka."
Szerintem a mostani 40 feletti korosztály mind a "múlt rendszerből maradt itt"...
Tita nick 2010.10.06. 11:39:47
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.06. 11:40:44
Kósza 2010.10.06. 11:40:49
A Mal fizeti az áldozatok temetési költségeit
Magára vállalta az iszapömlés áldozatainak temetési költségeit a Magyar Alumínium. Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor lehet eltemetni a négy halálos áldozatot, jelentette az MTI. A katasztrófában két idős asszony, egy 35 éves férfi és egy hároméves gyermek vesztette életét.
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.10.06. 11:41:23
Nézd, hála istennek, megtörték a komcsik erejét.
Remélem, az einstand most már hagyományos eszközökkel ( p.l. szigorított adóellenőrzések, stb ) is elérhető.
Elfogadtam és támogattam, hogy a 1o évig tartó hidegháború gyakorlatilag a komcsik erejének és beágyazottságának felőrléséhez szükséges. Ez azonban sok energiát igényel, és bizonyos határon túl kontraproduktív.
Azért én még félek, hogy az mszp egyszer visszajön és kormányozni fog.
Tita nick 2010.10.06. 11:42:15
zum trucc 2010.10.06. 11:42:17
Teljesen egyetértek Veled, csak honnan vetted azokat a 60, meg 30, meg 10%-okat? Az ujjadból szoptad vagy a hasadra ütöttél?
Ma még nem tudjuk. Sejtések, lehetőségek, hipotézisek lehetségesek, de ne nevezzük őket tudásnak, és ne rendeljünk valószínűségeket az egyes lehetőségekhez. Csak a józan ész nevében kérem ezt, (sajnos) egyetlen MAL-részvényem sincs.
NGA 2010.10.06. 11:43:32
2010.10.06. 11:43:41
Ennyi esze lehetne, hogy ha egy gát megreped, akkor a következő ezredmásodpercben már szakad is szét az egész. A víznek gigantikus ereje van.
A Duna tévének igaza volt, bemutatta azt a önző, haszonelvű és természetet kizsákmányoló mentalitást, ami még emberi életeket sorsokat sem kímélt. Ez történt tegnap előtt is a gátszakadásnál.
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.06. 11:45:15
sonneNSchein_ 2010.10.06. 11:45:19
"Nézd, objektíven ítélve k.b. 6O%, hogy a gyár hibázott.
1O%, hogy az állam hibázott.
3O%, hogy a sár közös ( olyat engedélyeztek, amit nem lett volna szabad )"
Igazad van! Bár gyanítom, hogy egy ekkora környezetre kockázatos ipari technológiai rendszer (é. bauxitbányászás, feldolgozás) szigorú állami szabályok és ellenőrzési rendszerek működnek...
Nem kétséges, hogy a MAL azt mondta, "még bírja a gát", de aki a legutóbbi bejáráson látta, hogy gond lehet, az is rögtön leállíthatta volna az egészet (elég hatása lett volna arra, hogy a haszonkiesés miatt rögtön rááldozzanak pár milliót a megerősítésre).
A gyártulajdonos, akár tudta, akár nem, hogy mi a van bűnös, de legalább annyira az, aki engedélyezte (ha meg nem vette észre, akkor a főnöke, hogy ilyen munkára dilettánst vett fel...)
NGA 2010.10.06. 11:48:22
"A cégvezetés a legmélyebb sajnálatát fejezi ki mindazon lakosoknak, akiket ezen katasztrófa személyesen érintett és fogadják részvétünket azok a családok, akiknél a legsúlyosabb emberi tragédia, családtagjuk elvesztése történt."
Teljesen mindegy milyen katasztrófa történt, bocsánatot kértek. A kérdés az volt, hogy kértek-e bocsánatot a cég vezetői. A válasz erre az, hogy igen. Hogy a katasztrófa természeti katasztrófa-e vagy nem, ezt majd a szakértők eldöntik. Ha te környezetvédelmi szakértő vagy, akkor nyilván tudod, hogy pontosan mi okozta a katasztrófát, ha meg nem, akkor meg csak tippelgetés, hogy mi is volt.
Nem igaz?
vauvauvau 2010.10.06. 11:48:56
Pont arról szól, hogy az emberek le vannak szarva, a nagy cégek pedig hazudnak.
NGA 2010.10.06. 11:50:15
zum trucc 2010.10.06. 11:50:56
Szerintem elég jól tudok, röfike.
Nem érdemes a semmin vitatkozni, eddig a disznó volt a kedvenc állatom (különösen a füstölt csülök és a tokaszalonna, de a sült malac is finom nagyon), nem szeretném, ha romlana nálam a malac-imidzs. Az meg@Bukowszky: , hogy ki mennyire tud magyarul, nem igazán témája ennek a blognak.
@Bukóbarom
"épp erről beszélek, te barom. Ebben az országban mindenki eredendően lúzer a te felfogásod szerint, aki a rendszerváltás idején nem tudott privatizálni magának egy gyárat"
1. Te vagy a barom.
2. Írtam én ilyet? Aligha, mert nem is gondolok ilyesmit. Te félsz ettől, és kivetíted.
3. Nem tudom, említettem-e már, hogy te vagy a barom. Ha netán elfelejtettem volna, akkor megerősítem: az a barom, aki érvek híján szitkozódni kezd.
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.06. 11:51:04
☉ ☾ 2010.10.06. 11:51:17
A jobb felső sarokban forgatott tökfedős zászló a top 1.
fuszujka 2010.10.06. 11:51:50
Coolya 2010.10.06. 11:52:32
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.06. 11:55:32
WTF?
szinteangyal 2010.10.06. 11:57:51
Hogy nem értünk hozzá, az tény.
Hogy eddig is ott volt, ez is tény. A magam részéről több mint 10 évig éltem Ajkán. Minden nap minimum kétszer mentem el a tározó mellett. Sikerült elköltöznöm onnan, mert allergiás lettem a nehézfémekre! Nincs hatása? Nem volt? Csak nem beszéltek róla! Beszívtuk a levegőben szálló pernyét, Ajkára érve lehetetlen nem érezni a gyárak bűzét! A házak nagy része olyan ipari hulladékkal készült, amit ingyen osztogattak a Timföldgyár dolgozóinak! Ma már tudják, hogy rákkeltő falak közt élnek, de nincs pénzük másikra!
Németh András 2010.10.06. 11:58:46
Szóval kettő kihúzva :)
zum trucc 2010.10.06. 12:00:32
Te vagy a barom, ostoba sötétzöld típusszöveget nyomsz és oktalanul átkozódsz. Az un. "környezetvédők" Magyarországon leszerepeltek rég. Jót röhögtem, amikor a Balatonnál a bálnákért kampányoltak, stb.
A következetes környezetvédők az ipari és mezőgazdasági fejlődés ellenségeként nem is a középkorba, hanem az ókorba vetnék vissza az emberiséget. Ezt persze ők sem akarják, de tudják, nincs esélyük megvalósítani, ezért szájalnak. Néhány tucat ember munka nélkül megél ebből kis hazánkban is, szégyen.
Én pl. teszek a környezetért: nem eszem bálnahúst. Amúgy meg élek, ahogy tudok, nem pazarlok és nem szennyezek direkt, nem dobok elemet a szemétbe, de ennyi és nincs rossz lelkiismeretem az un. környezeti lábnyomomért. Ha van ilyen egyáltalán.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.10.06. 12:00:50
NGA 2010.10.06. 12:00:54
Na nem érek rá veled foglalkozni, veled ellentétben nekem van állásom.
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.06. 12:04:05
Hát ja. Gondolom portás vagy az aluminium gyárban... :D
NGA 2010.10.06. 12:10:58
soproni1 2010.10.06. 12:15:18
Gondolom részegen végignézte gumicsizmában, hogy rendben van-e a tározó fala, aztán visszament inni.
Ez kb olyan hatékony, mint amikor a vasutas végig kongatja a kerekeket, hogy van-e repedés.
Ezért nem lennék soha ilyen nagy cégnek tulajdonosa. Meg tehetségem sincs hozzá, úgyhogy csak ilyen alkesz kékgalléros lehetnék.
parenyicza (törölt) 2010.10.06. 12:18:42
ELMENNEK EZEK A PICSÁBA!
Peetee 2010.10.06. 12:18:44
Tudsz úszni?
igen.
Akkor ugrorj! ÁRTALMATLAN. Te mondtad. Ha nem megy magadtól, a kocsiban várakozó ukrán barátaink szívesen segítenek. NA ÚSSZÁL SZÉPEN!!!!
Ezt érdemli.
zum trucc 2010.10.06. 12:21:31
Üdv, mi már találkoztunk, igaz, egy nívósabb helyen.
zum trucc 2010.10.06. 12:23:35
Neked nyilván mindenről ez jut az eszedbe. Sajnállak.
Adrian Mole 2010.10.06. 12:25:12
4. A cég vezetőjének ennél meredekebb nyilatkozata is volt. Ettől persze kicsit bicskanyitogató az optimizmusa. Szerencsére a termőföldbe tényleg nem fog mélyre beszivárogni a trutyi, ha gyorsan fognak tudni cselekedni. A média tele van egyébként azzal, hogy a legjobb adhoc megoldás a bő vizes higítás, mosás most.
3. Már a GP is javított, hogy nem ott látszódik az a valami, ahol a gát átszakadt. Más kérdés, hogy a szakadás helyén, és a gát egyéb pontjain látszódnak furcsaságok a GoogleMap/Earth régebbi képein, amelyek nem stabil gátra és szivárgásra utalHATnak.
2. Egyetértek, de azért ez is lehet jereváni rádió híre. Az árvíz kapcsán láttuk, hogy ez a fosztogatós történet/rémhír/kacsa nagyon hamar fel tudja korbácsolni az indulatokat, pláne, ha a politika még rá is játszik.
1. Tényleg nem minősül veszélyes hulladéknak a vörösiszap önmagában. Tessék elhinni. Más kérdés, hogy nem biztos, hogy ez így jól van.
egyszerhopp 2010.10.06. 12:25:15
zum trucc 2010.10.06. 12:29:42
Meg a kapanyél is elsülhet, húzzunk rá kotont.
A nagymamámra emlékeztetsz, azzal a kis különbséggel, hogy a nagymamámat azt szerettem, bár kicsit aggodalmasabb volt a kelleténél. Nem aggódott folyamatosan, csak ha ébren volt. Egyébként meg rémálmai voltak. Aztán 91 évesen meghalt, de ő megmondta előre. A csőregefánkja viszont világbajnok volt. Ha már ilyen butiságokat írsz, hogy állsz a csőregével? Tudod egyáltalán, mi az?
zum trucc 2010.10.06. 12:34:38
Jofiu 2010.10.06. 12:36:35
Na jo, jo, de mennyi ido kell hogy ekkora mennyiseg semlegesitodjon es ujra ne forduljon elo a termeszetben? 1 ora? 1 nap? 1 het? 1 ev?
Es addig ez ott lesz mindenhol. Esetleg szallhat a levegoben is apro reszecskekben, reszecskeken?
Akarhogy is, feltetelezem nem veletlenul nem locsoljak szet a foldeken ezt a voros iszapot vagy nem osztogatjak penzert, hanem jol elkulonitik.
Kulonben is, nagy mennyisegben, esetleg poritva, sok sok dolog lehet karos ami a termeszetben elofodul.
(a Wikipediat frissitette valaki a voros iszap cimszonal, Latsd utolso mondat: en.wikipedia.org/wiki/Red_mud)
Amugy ja, ritka pofatlan es lekezelo a ceg.
WonderCsabo 2010.10.06. 12:42:20
tölgyes 2010.10.06. 12:44:31
Nagyon megbotránkoztam az 5-ös pontban említett film vetítésének kifogásolása miatt. A film se tegnap se ma se holnap nem morbid. AZ ÉLET VOLT MORBID AKKOR AMIKOR ÉS AMIRŐL FORGATTÁK ÉS AZ ÉLET MORBID MOST IS!!!Ugyanazok a cinikus érvek és viselkedésformák a filmben mint amit tapasztalunk a MAI tulajdonos vezetők nyilatkozataiban..Az élet torz fintora az (EZT LEHET MÉG MORBIDBAK IS NEVEZNI!!!), hogy nem csak viselkedésmódban, cinizmusban, a felelősségtudat TELJES hiányában DE TALÁN MÉG SZEMÉLYEKBEN IS KIMUTATHATÓ A 30 ÉVVEL EZELŐTTI ÉS A MOSTANI FŐSZEREPLŐK KÖZÖTTI SZEMÉLYI KAPCSOLAT.. EZ ITT AZ IGAZÁN MORBID!! Az egyik tulaj Gyurcsány volt üzlettársa még abból az időből, amikor Gyurcsány a meggazdagodás útját járta..Ferenc testvér tevékenysége akkoriban azzal keltett riadalmat, hogy külföldről behozott szemetet (egyesek szerint veszélyes hulladékot is) helyezett el a környéken lévő elhagyott bányák alagútjaiban..:(
Ezek után mi a rendkívüli abban, hogy a mostani tulajdonos-vezetés lemoshatónak tartja az iszapot. A toxikológus szerint ráadásul ez a vörös lötty tele van mérgező nehéz fémmel...tehát hazugság az, hogy ez az ipari hulladék nem veszélyes.
Én azt gondolom, hogy a Duna TV jót tett a film levetítésével.. mert bemutatta a magyar embereknek, hogy voltak még az átkosban is olyan művészek, emberek, akik felelősséggel közeledtek az emberekhez..az ő védelmüket fontosnak tartották.. Voltak olyan politikusok, akik az ilyen embereket támogatták védték.. ahogy lehet. Vitézy László filmrendező, Dárday István forgatókönyvíró, a rendezőnek mindenben segítséget nyújtó Szalay Györgyi más filmjükben is ilyen felelősségtudattal szóltak a viszonyainkról. Pozsgay Imre volt az a politikus, aki melléjük állt.. És milyen érdekes: 1982-ben készült el a film.. 1982-ben Pozsgayt leváltották.. 1982-ben..Ezután Aczél parancsára megindult a támadás a Társulás Filmstúdió ellen, amit az elvtársak szét is vertek..Az egyik Vitányitól az MSZMP liberálisától származó politikai érv így hangzott: nem lehet a kritika egyetlen stúdió privilégiuma..:(Ezért szétzavarták a Dárday-Bódy Gábor-Vitézy-Szalay-Fehér György-Tarr Béla -Kabay Barna - Zolnay Pál stb álló kiváló alkotói közösséget.
A filmet az élet és a viszonyok tették aktuálissá figyelmeztetve bennünket arra hogy a múlt itt él velünk!!!
Adrian Mole 2010.10.06. 12:45:44
Mi az, hogy nem veszélyes a visszamaradt sár? Tudatlan-e vagy?
Nuuk 2010.10.06. 12:46:01
A műholdképeken k*rvára nem látszanak a repedések, ráadásul az okos újságírók rossz sarkot jelöltek be (délnyugatit az északnyugati helyett)
megint 2010.10.06. 12:50:35
megint 2010.10.06. 12:53:35
hegyilany 2010.10.06. 12:55:41
Jofiu 2010.10.06. 12:57:24
Mondjuk ha termeszeti katasztrofat ertenek szant szandekkal, akkor az eleg vicces (igaz vanank akik a termeszetben okozott civilizacios katasztrofat is termeszetinek mondjak). Egy szornyu termeszeti katasztrofa pont a gatra, esetleg annak a sarkara csap le? Egy lathatatlan vagy eddig meg soha elo nem fordulo, kizarolag a ceg vezetosege altal erzekelheto termeszeti katasztrofa kellett legyen, amit senki mas nem vett eszre.
Mellesleg a termeszeti katasztrofa sem felmento tenyezo. Epitmenyeket, kulonosen nagy leptekueket kotelezo egy bizonyos intenzitas alatti termeszeti katasztrofakra is felkesziteni. Itt az az erzesem az intenzitas nulla koruli, vagy mint korabban irtam, egy uj es titokzatos termeszeti katasztrofarol van szo, ami gyors lefolyasu, es kizarolag a felso vezetes erzekeli.
... lehet oket kellene kikuldeni a gatakra, ha mar ilyen tehetsegesek, ok felismertek volna elore is.
Adrian Mole 2010.10.06. 13:01:56
Az eredeti hír tényleg fals volt, de ha megnézed a GoogleMap/Earth képét, azért a tározóban lévő zagy textúrája utalhat arra, hogy lehetett szivárgás.
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.10.06. 13:04:25
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.06. 13:04:47
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.06. 13:05:52
Secnir 2010.10.06. 13:06:29
pont a be nem fejezett saroknál van egy repedés a gáton.
múholdképen úgy látszik, hogy kb hajszálvékony.
tehát közelről az olyan húszcentis lehet...
Jofiu 2010.10.06. 13:11:42
Nanana! Ne legy
unk mohok. Maradjon neki is egy ket milliard, abbol csak eltengodik kinkeservesen. De amugy tenyleg szepen kicsengethetne a kar es helreallitas arat, ha mar a sajat vagyonat gyarapitotta a helyett hogy a cegre kolt.
23 mrd pofatlanul sok egy embernek. Ok, ennek egy resze biztos virtualis vagyon, reszveny, amit nem tud eladni veszteseg nelkul, de csak tudna fedezni a kartalanitast egyszemelyben, meg veszteseges eladassal is.
Ez neki legalabb erkolcsi kotelessege lenne. Aki ennyi penzt leakaszt egy cegrol, az felelos azert amit a ceg okoz. Na persze, aki ennyi penzt egyszemelyben leakaszt egy cegrol amit sokezer emberrel kozosen mukodtet, az eleve nem erkolcsos, nem tudom mit varok. Sokkal jobban varhato a lekezelo elharitas. Es lam, tenyleg ez van!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.06. 13:19:17
parenyicza (törölt) 2010.10.06. 13:22:42
Egyébként Neked mi a büdös franc jur eszedbe erről? Idióta.
fuszujka 2010.10.06. 13:45:57
De egyébként örülök, hogy megnyugtat a tudat, hogy a nejlonzacskót meg az elemeket oda dobod ki, ahova kell, és máris megmented a planétát.
Azt meg nem tudom miért írod, hogy oktalanul átkozódom, amikor valaki ostoba hozzászólására reagáltam. Ok nélkül nem szoktam anyázni, az ostobaságon viszont általában nagyon felhúzom magam. Ez egy rossz tulajdonságom.
Amúgy meg ha a Greenpeace-esek vagy mondjuk a Sea Shepherd nem hívják fel úgy bulvárosan időnként a média figyelmét, meg a tiédet, honnan tudnád, hogy bálnahúst enni nem túl környezetbarát dolog?
Viktus 2010.10.06. 13:51:43
Démonmac1 2010.10.06. 13:51:56
na elmentek ti a pi..pi..oda szépen, élén a blogíróval:D
De előtte le a padlóla, de dulván
dzsaszper 2010.10.06. 13:55:18
Publius Decius Mus 2010.10.06. 14:08:55
Együtérzek azokkal akik családtagjukat vesztették el és a kárvallottakkal. Mélységes megvetésem a bűnösöket mosdatóknak.
KolomparVinetu 2010.10.06. 14:11:16
escéhá 2010.10.06. 14:16:28
Miért nem a netet árasztja el ez a vörös iszap?
Legalább megszűnne ez a sok együgyű embert egy helyen? (Nem kívánom, csak hát... ők nem értik.)
Az az ember a felelős, aki bármely település (legyen akár legelő is, persze) FÖLÉ tervez ilyen tározót. Miért nem valami mesterséges völgybe, mélyedésbe, meredélybe, árokba, tómederbe, stb. Newton forog a sírjában, Ti meg itt Orbánoztok, Gyurcsányoztok. Meg hogy veszélyes-e vagy sem.
Álljál a saját kertedben ősszel térdig ilyen trutymóban, szedd fel a krumplit, edd meg és utána kommenteljél! Ennyi kretént egy helyen!
balga cafka 2010.10.06. 14:23:29
DartagnanX 2010.10.06. 14:37:38
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.10.06. 14:39:09
4. helyezett: Ha valóban eltávolítható így, akkor mit mondjon a szóvivő te szerencsétlen? Inkább ne mondja meg, hogy lehet lemosni maradjon az iszap?
Igen: Gondot jelent, hogy "hova viszi a víz" az iszapot, utána össze kell szedni, de ez pont segíti a károk mentését.
3. helyezett: Furcsa módon azóta az ilyen állítások kapcsán már a Greenpeace is helyreigazítást volt kénytelen közölni, mert kiderült nem ott volt a gátszakadás, amit veszélyesnek láttak az nem veszélyes, stb.
Ha ezzel MA foglalkozol akkor a forrásoknál ott van a helyreigazítás, te mégis enélkül közlöd, csúsztatsz, mások kárán élősködve hangulatot keltesz.
2. helyezett nálad: Nem sok helyen láttam ilyet, s ebben erős szerepe van annak, hogy még mindenhol ott vannak a rendőrök menteni... Ahol nincs politikai hangulatkeltés, nem élősködnek a helyzeten ott vajon miért veszik észre a rendőröket, stb?
1. helyezett nálad: A veszélyes hulladék egy pontosan meghatározott fogalom. Attól még, hogy valami hulladék is, veszélyes is, stb. nem feltétlenül lesz veszélyes hulladék. Ez befolyásolja, hogy kell tárolni, mik az EUs előírások, itt ugye a kérdés az, hogy betartották-e az előírásokat.
A Gyár pontosan hivatkozta az előírásokat, pontosan jelezte, mi és mikortól minősül veszélyes hulladéknak.
Ehhez képest valódi pofátlan dolgok:
5. Hozzád hasonlók kedves blogger, hozzád hasonlók.
4. Attól, hogy nem veszélyes hulladék, a tárolása, stb. veszélyes üzem. Itt a kötelező minimumot jelentő előírások teljesítésével megelégedni, nem törekendi a veszélyek minimalizálására.
Az utóbbi is előírás. Egy meterséges völgyben, stb. egy ilyen tárolóval nem lett volna baj. De itt ugye nem volt második védelmi vonal, nem volt felmérve baj esetén hova kerülne ez a mérgező anyag, stb.
3. Nem feldolgozni a vörös iszapot, kinyerve belőle pl. értékes fémeket, hanem tárolni, eltemetni "mert így egyszerűbb".
2. Falvak fölé építeni a tározót, ezt engedélyezni.
1. Politikai hangulatkeltés a segítség helyett
tingli-tangli 2010.10.06. 14:39:49
Köztársasági elnökünk szerint egy dolgot megtanulhatunk ebből az esetből is, azt, hogy "nem lehet a húrt feszíteni a természettel szemben", Verespatakon is súlyos ciánszennyezés történt, mert az ember valamit el akart venni a természettől a saját javára. Nagyon szép gondolat.
tölgyes 2010.10.06. 14:48:54
is 2010.10.06. 14:49:32
3. a Greenpeace mar bocsanatot kert, a muholdkep tevedes volt.
nagyon mokas, hogy te a Persze... szot ervnek nezed. ez egy tipikus 'nincs tobb ervem' beszolas, en nem rongalnam a blogomat ilyen szintu posztokkal.
Kósza 2010.10.06. 14:52:43
Tessék, basszameg, ...
Már hónapok óta Illés Zoltán államtitkár egykori személyi titkára vezeti azt a környezetvédelmi felügyelőséget, amely két héttel a gátszakadás előtt ellenőrizte az ajkai timföldgyár vörösiszap-tárolóját. Az államtitkár júniusban nevezte ki az eredetileg általános iskolai tanár végzettségű Zay Andreát, aki korábban a Búbos Banka Kör aktivistájaként került kapcsolatba a környezetvédelemmel, a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelet élére.
escéhá 2010.10.06. 14:53:45
tölgyes 2010.10.06. 14:55:00
Persze vannak ki nem számítható dolgok is...- itt ilyen nem volt - akkor viszont felelősen kell beszélni és cselekedni.. Az elvtársaknak ehhez sem fűlött a foguk... jött a szokásos rizsa: naná, hogy nem mérgező.. mi az hogy nem károsít semmit.. egy kis locsolás aztán hurrrááá!!!
tölgyes 2010.10.06. 14:59:00
A környezetvédelem már csak ilyen.. hol a madarat, hol a halat, hol a levegőt, hol a vizet.. hol az építményt...stb. kell vizsgálni..Arra vannak a szakértők..Mi itt a gond?? Nem látott még hivatalt???
Meg kell nézni, hogy ki volt kint ellenőrizni, mit jelentett aztán a többi is tisztázódik...(
is 2010.10.06. 14:59:53
es meg vagy 20 ilyen terulet van, ami csak tarsadalmi szinten biztosithato. 30-50-100 evente egyszer elofordulo dolgokat cegszinten nem lehet biztositani. mar annak, aki nem Gyurcsanyozni akar, annak ennek a megertese rovidebb-hosszabb ido alatt megy. aki Gyurcsanyozni akar, annak ez soha a budos eletben nem fog menni, ne is probalkozzon vele, tul monomanias hozza.
Kósza 2010.10.06. 15:03:37
Mi változott itt Magyarországon? Semmi. Majd 4 év múlva rájönnek a most átszavazott panelprolik, hogy ez a narancs, magyar narancs, kicsi is, savanyú is, és nekik még abból sem jut.
egyenlítő 2010.10.06. 15:06:10
tölgyes 2010.10.06. 15:07:31
zum trucc 2010.10.06. 15:10:57
"Huh, azért a Dunatv műsorába belekötni nem kicsit volt erős"
pláne pont akkor, amikor a szokásos dögunalomba véletlenül belekeveredik egy aktuális dolog.
@parenyicza: "veled kapcsolatban minidenképpen, nem akarom ismételni magam
Egyébként Neked mi a büdös franc jur eszedbe erről? Idióta."
Te az alapvicceket sem ismered? Hááát... Mindenesetre az rendben van, hogy az aláírásodat nagybetűvel kezdted, de pontot nem kell tenni a végére.
@fuszujka: oké, maradjunk abban, hogy még sosem kínáltak bálnahússal, ez többet nyom a latban 100 megélhetési környezetvédőnél. De most már kíváncsi vagyok, abban a nem várt, nem remélt esetben, ha bálnahússal kínálnak egyszer, esküszöm, megkóstolom.
Egyébként cápahúst ettem már, az nem ízlett. Azóta betartom a kölcsönösséget: én sem eszem cápát, cápa sem eszik engem. Szóval lazíts, és ne dőlj be a sötétzöld butaságoknak. A nejlonzacskót a szemétbe dobom egyébként, beeee.
@Publius Decius Mus:Igazad van, sőt kiterjesztőleg: aki egy nemzeti katasztrófa ürügyén politizál, az egy gennyes állat, bárkit anyáz is.
tölgyes 2010.10.06. 15:13:19
A baj az, hogy több milliárdos üzletet (tározók) a tulajdonos 10 millióra biztosít...Az is baj, hogy egy tulajdonos megvesz egy ilyen céget kedvezményesen és nem írják neki elő egyértelműen, hogy mit kell tennie..Ami pedig az embereket illeti: ha a környéken élők mind a budai hegyekben élnek, akkor nem fenyegette volna baj a javaikat.. de ha ők ott élnének, akkor hová költözne Gyurcsány..:)
Monarch (törölt) 2010.10.06. 15:15:38
KG2000 2010.10.06. 15:21:52
Nehéz lesz a valódi felelősöket keresni, a MAL nyilván nem fog sajnálni százmilliókat, hogy elmossa a felelősségüket. Az USÁban már kártérítési perek százai indulnának a cég ellen (vagy az állam ellen, ha az mulasztott).
sárkányfő 2010.10.06. 15:25:18
"a környezetvédelmi felügyelőség két héttel a gátszakadás előtt ellenőrizte az ajkai timföldgyár vörösiszap-tárolóját"
"A székesfehérvári központtal működő felügyelőség vezetése már június óta a jelenlegi környezetvédelmi államtitkár kinevezettjének kezében van. Illés Zoltán egyik első, és szakmai körökben rögtön nagy port felverő intézkedése volt, hogy az öt megyét ellenőrző Közép-dunántúli Környezetvédelmi Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség élére korábbi személyi titkárát, Zay Andreát nevezte ki."
index.hu/belfold/2010/10/06/illes_volt_titkara_all_a_tarozot_vizsgalo_felugylet_elen/
Erről ennyit.
Azért jó látni, hogy nem csak akkor kapnak hisztériarohamot honfitársaim, ha politikáról van szó, egyéb esetekben is hajlamosak rá. Tegnap még senki nem tudott semmit, de már ment a hörgés, senki nem gondolta, hogy esetleg várja meg amíg elég infó összegyűlik, és csak utána szirénázzon, meg követeljen felelősöket.
Én még most sem tudom, hogy miért történt ez a tragédia, de talán nem kéne zsigerből felelőst kiáltani, bonyolultabb ez az ügy ennél. Most úgy sejtem, a tározó építésekor követtek el hibát, valamikor évtizedekkel ezelőtt, lehet agyagra építtették, vagy kispóroltak az anyagaból (régen is így loptak), vagy csak egyszerűen szakmai hibát vétettek. De az is lehet valami egészen más oka volt. Ki kell ezt még vizsgálni, de alaposan.
egyenlítő 2010.10.06. 15:25:30
A vörösiszap különleges veszélyességében nem hiszek. Gondoljatok utána: ez tulajdonképpen bauxit, amiből kivonták a timföldet (alumíniumoxid). Mitől lenne ez tele nehézfémekkel? Nyíltszini fejtésekben bányászták-bányásszák szerte a világon. Kipusztult a környék élővilága? Hullanak a bauxitbányászok, mint a legyek ősszel?
Ezeket a zagyokat-iszapokat mindenütt a környező terep felett, gátak mögött helyezik el. Mi mást tehetnének? Ássanak egy nagy gödröt neki?
Kósza 2010.10.06. 15:27:08
fuszujka 2010.10.06. 15:28:38
sárkányfő 2010.10.06. 15:30:57
"Illés a Heti Válasznak adott interjújában augusztusban azzal indokolta, hogy a hasonló húzásokért sokat támadott szocialistákhoz hasonlóan, nem szakembert, hanem politikai kinevezettet helyezett a hatóság élére, hogy a tíz hatóság közül „a legzűrösebb, legnehezebben kezelhető helyre küldtem az említett munkatársamat. Akiben teljes mértékben megbízom"
Illés - Zay
Orbán - Matolcsy
De ugye senki nem felelős a beosztottjaiért? :)
Alvarez 2010.10.06. 15:38:43
tölgyes 2010.10.06. 15:42:52
Ami pedig az ejtőernyőt illeti. Ebben is nagyon tájékozatlan.Az USA az így működik. Kormányváltás után jön az új párt és lecseréli a teljes közigazgatást.. és senki se beszél ejtőernyőről..Példa, hogy értse: Ide jön B. elnök ismerőse nagykövetnek.. holott egyetlen dologban jártas: a mellrák elleni küzdelemben...
greycup 2010.10.06. 15:45:10
mennyivel kevesebb komment jön mostanában... senki nem fogja verni a tamtamot Illés meg Zay miatt?
zum trucc 2010.10.06. 15:45:28
"egyébként azért a legtöbb greenpeaces önkéntes"
De a feneketlen butaság alkalmazási feltétel. Egyébként a Greenpeace sejthetően baromi jó üzlet, egyfajta engedélyezett zsarolás.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.10.06. 15:48:44
1. Az elôzô napi felvételen mindig látszik a repedés.
2. A katasztrófa az utolsó 5 másodpercig megakadályozható.
3. A politikus nagyon keményen odamond és ettôl hôs.
4. A tôkés rossz, gonosz.
A kommentelô mindig szaktekintély, és nem kell értenie semmihez.
sárkányfő 2010.10.06. 15:49:53
kvadrillio 2010.10.06. 15:51:12
Sztem mielőbb hordja el magát és nyargaljon át a diplomájának megfelelő tanitónéni szerepbe !
ne okozzon több kárt a félresikerült környezetvédelmi tevékenységével, ellenőrzésével !
Kósza 2010.10.06. 15:51:13
tölgyes 2010.10.06. 15:51:23
Példa:Az ezüstkolloidról nyilván hallott. Eleink rájöttek, hogy az ezüstben tárolt víz tovább friss marad.. aztán arra is rájöttek, hogy az ilyen víz fertőtlenítő hatású..tehát nagy mennyiségben fogyasztva mérgező is.. pedig csak azt történt, hogy ezüstben tároltak egy kis vizet..Ma már persze tudjuk mi játszódik le.. Az iszapban is ott vannak a fémek.. ha ki akarja próbálni a hatást, akkor egyen egy hónapig naponta két kiskanál iszapot..:) Várom a tájékoztatást.. ha megéri a hó végét.
tölgyes 2010.10.06. 15:54:26
megint 2010.10.06. 15:56:13
Alvarez 2010.10.06. 16:00:55
Ezek szerint az is a komcsik bűne, hogy a kormány súlyos késésben van a költségvetés összeállításával. Az lesz az igazi iszapos pofáraesése az országnak.
Kósza 2010.10.06. 16:03:19
egyenlítő 2010.10.06. 16:03:49
Ön szerint szándékosan szennyezik nehézfémekkel a vörösiszapot? Esetleg a komcsik rejtették el benne a 60 év alatt összerabolt arany, ezüst, arzénvagyonukat, és attól vörös? A barnaiszapban meg még a nácik?
sárkányfő 2010.10.06. 16:04:28
persze kimagyarázod, nem féltelek :)
egyenlítő 2010.10.06. 16:07:51
sárkányfő 2010.10.06. 16:08:33
tölgyes, szerinted normális, kidumálható, hogy ha 4 hónapig nem működőképes egy olyan hivatal, aminek működőképességén emberi életek múlnak (hogy a többit ne is említsem)
:D
tölgyeském, neked kiégtek az idegpályáid a nagy fidesz-szerelemben... ilyen nincs, ez nem lehet. ha valaki nem képes 1 nap alatt átvenni rendesen egy ilyen fontos hivatal vezetését, akkor alkalmatlan. és itt már 4 hónapról van szó... gondolkodj már, meddig mégy el a mosdatásban...
egyenlítő 2010.10.06. 16:18:12
Mindenesetre érdekelne, hogy az amerikai bauxitbányákban kizárólag halálraítéltek dolgoznak-e?
Aki ért is hozzá:
www.fn.hu/belfold/20101005/nem_kell_lerombolni_devecsert/
"Kérdésünkre, miszerint tart-e attól, hogy a gátszakadás okozta környezeti katasztrófától sújtott települések bármelyike is lakhatatlanná válik, és lakosai költözni lesznek kénytelenek, Gruiz Katalin határozott nemmel válaszolt. "
Muad\\\'Dib 2010.10.06. 16:18:40
"...A vörösiszap különleges veszélyességében nem hiszek..."
A te hited ebben a kérdésben irreleváns. Talán be kéne ütni a google keresőbe a vörösiszap szót. Ez az első találat:
geografus.elte.hu/web/tananyag/5/mo_term/szerda16-18/szerda2_3/ez.ppt
egyenlítő 2010.10.06. 16:19:55
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.10.06. 16:22:41
Itt már új vezető által kialakított munkafolyamatokról van szó.
HA a hatóság hiábázott már az új vezető ellenőrzése alatt, egy olyan dologban aminek nagyon rendbe kéne lenni, ami folyamatos ellenőrzés alatt van, akkor az a vezetőnek, az őt kinevezőnek is kellemetlen.
Csakhogy egy ilyen katasztrófához általában nem elég egyetlen mulasztás, egyetlen ellenőrzés figyelmetlensége.
1. A vörösiszap feldolgozására, hasznosítására léteznek módszerek. A legfontosabb hiba, hogy ezeket nem alkalmazzuk.
2. A tározót sokféle helyre lehet építeni, egy (akár mesterséges) völgyben nem lett volna ilyen súlyos gond a tározóval.
3. A tározóra vonatkozó biztonsági előírások a minimumot határozzák meg, amire ideális helyen, stb. is szükség van. Ennél egy felelős vezető több biztonsági intézkedést valósít meg, pláne ilyen helyen.
4. Ezt az építési hatóság, stb is feltételnek szabhatná pl. engedélyek kiadásakor, ekkor is vannak szakhatóságoktól érkező vélemények.
5. A tározót a cég is ellenőrzi, de a hatóság is. A cégnek sem érdeke egy olyan katasztrófa ami akár csödhöz is vezet, ha a veszély megjósolható, ők is felelnek.
6. Nyílván az idei esőzések kapcsán nem csak a mezőgazdaság, az árvízvédelem számára volt meglepetés a "felhőszakadás" jellegű eső, hanem bizony az ilyen gátakat is megviseli.
Márpedig a hasonló katasztrófák előzményeként a világon szinte mindenhol felmerül az eső szerepe: A feljegyzett rekordoknál sokkal rosszabb felhőszakadás.
Az, hogy ez a világ legnagyobb vörösiszap katasztrófája (ezért nincs is nemzetközi tapasztalat ezzel kapcsolatban), az nem jelenti azt, hogy pl. szürkeiszap vagy más hasonló anyag esetén ne lett volna már baj a tározókkal.
Megvan mekkora esőre kell tervezni, és mi az ami felett ez vis maior. HA viszonylag hamar árszakad a gát. De itt volt idő az ilyen gátak tudatos felmérésére.
7. A gond az, hogy az esők után meggyengült gátról nem tudták megállapítani, hogy veszélyes, nem lett idejében kiürítve a tároló. Az ellenőrzést, az ilyenekkel kapcsolatos hatósági döntést viszont egyértelműen már az új vezetők keze alatt, az ő irányításukkal végezték.
8. Mostani cselekvés hiányosságai - az itteni felelősöket is lehet azonosítani
9. A külföldi segítség segítene mérsékelni a költségeket, és az ilyen kölcsönös segítségnyújtásnál nem árt elfogadni a felajánlásokat, aki "erősnek akar látszani" és ez többe kerül az országnak, rosszabb a szenvedőknek, növeli a károkat, annak a döntése kapcsán politikai felelőssége biztosan van.
Karakán (törölt) 2010.10.06. 16:30:20
"Már hónapok óta Illés Zoltán államtitkár egykori személyi titkára vezeti azt a környezetvédelmi felügyelőséget, amely két héttel a gátszakadás előtt ellenőrizte az ajkai timföldgyár vörösiszap-tárolóját. Az államtitkár júniusban nevezte ki az eredetileg általános iskolai tanár végzettségű Zay Andreát, aki korábban a Búbos Banka Kör aktivistájaként került kapcsolatba a környezetvédelemmel, a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelet élére."
Sajnos ez történik mindenhol. Például nálunk, a Nemzeti Parkba is a haverokat ültetik az eddigi szakemberek (mégegyszer szakemberek) helyére. Fogalmuk sincsen az állat-, növény- és tájvédelemről, de mind résztvett a FIDESZ akadémián. Baj lesz ebből ...
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.10.06. 16:31:03
mokas_gizi 2010.10.06. 16:35:38
Feltételezhetően helyes amit írtál, mivel MAL Zrt-nek elég jó kapcsolatai vannak Gyurcsány és barátai elég jól elsikálják majd a dolgokat még így is hogy nagy sajtó visszhangja van a dolognak...
Tudod itt mindent meglehet tenni, akinek meg nem tetszik annak "el lehet innen mennie"
egyenlítő 2010.10.06. 16:36:30
Muad\\\'Dib 2010.10.06. 16:39:08
Igen végül is az ELTE geográfusai hülyék. Ez a nap legjobb megállapítása eddig. Annyi a különbség, hogy amint megtörténik a baj, hirtelen veszélytelen lesz az, ami pár éve még veszélyes volt...
fuszujka 2010.10.06. 16:40:12
Amíg pénz van a világon, senki nem fog ingyen csinálni semmit. A felső köreikről még annyit, hogy én még olyan embert nem láttam, aki közel került a mézesbödönhöz és elutasította, mondván, hogy keserű...
Az biztos (és én itt befejeztem), hogy még így is többet csinálnak nálad vagy nálam. Gondolom te sem sokszor jársz szemetet szedni vagy nem sűrűn kötöd ki magad egy fához, hogy ne vágják ki az erdőt.
u.i.: És ha szerinted az "feneketlen butaság", hogy egyes emberek szimpla meggyőződésből próbálják eltakarítani mások mocskát, akkor ezek szerint te nagyon nagyon okos vagy.
Muad\\\'Dib 2010.10.06. 16:40:50
Egyébként meg:
"...A vörösiszap 13,5 pH-értékű anyag, amely több fémet is tartalmazhat: alumíniumot, szilicíumot, nátriumot, magnéziumot, vas-oxidot, kalciumot, vanádium-oxidot. Ezeknek a fémeknek a vegyületei erősen maró hatásúak. Ezért nagyon kellemetlen, ha a vörösiszap a bőrrel érintkezik. Akkor keletkezik nagyobb gond, ha már nem csak helyi tüneteket okoz a maró hatás, hanem megváltozik a szervezet pH-értéke, ami akár a vörösvértestek széteséséhez vezethet, de veseelégtelenséget is okozhat. A fémterhelés hatással lehet az immunrendszerre is, fogékonnyá téve a szervezetet a különféle betegségekre – s ez a hatás nem azonnal jelentkezik, hanem napokkal később..."
Zacher Gábor toxikológus, hvg.hu
Kósza 2010.10.06. 16:41:49
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.10.06. 16:50:10
Egyfelől a rádioaktiv anyagok koncentrációja a vörösiszapban számos külső hatásra változik. Miért? Mert, ha bármely összetevő koncentrációja változik, akkor minden összetevő koncentrációja változik. Végig lehet gondolni, miért.
A vörösiszapot lehet hasznosítani, nincs is ezzel gond, önmagában a rádioaktivitása nem jelent közvetlen veszélyt.
Csak szépen lassan eltűnik belőle a víz, és kapsz egy nem túl homogén port. Ennek a nem túl homogén pornak egy része veszélyztelen, a másik részében viszont sokkal magasabb lesz a rádióaktív izotópok koncentrációja.
Ez a por sem lenne még önmagában veszélyes, ha pl, becsomagolnád vékony fóliába, stb. A gond ott van, hogy ezt a port belélegzed a levegővel. A tüdődben lerakódik. Na a bőröddel ellentétben a tüdő szövetei nem kopnak folytonosan, hanem a lerakódott por változatlan helyen sugárzik neked ki tudja, meddig.
Ehhez képest ugye az élelmiszer is átszalad a szervezeten.
Leszek jóindulatú: Ez a sugárterhelés se legyen önmagában veszélyes. De a többi téged ért sugárzással együtt, éveken át felhalmozódva, úgy, hogy valami kis utánpótlás eddig is jött a tározóból, közel vagy a határhoz enélkül is...
derabitz 2010.10.06. 16:55:36
Teccik tunnyi, Ők azok akik az alig 2 hete történt vizsgálataik során mindent rendben találtak.
zum trucc 2010.10.06. 16:57:11
Én nem gondolom magam túl okosnak, igazándiból ez a kérdés nem foglalkoztat.
A környezetvédőket azért ítélem el, de nagyon, mert a Föld 4-5 millió embert tud eltartani kőkori technikákkal. A Greenpeace (a rendkívül környezetszennyező szénbányászaton kívül) minden technikai újítást, haladást ellenez, ami előreviszi a társadalmat és milliárdok számára teremt megélhetést. Valaha ugyanis a szénbányászatban érdekelt tőkések pénzelték a szervezetet, nem tudom, ma kicsoda.
Nem hiszem, hogy nálam több hasznosat tett volna egy ilyen huszonéves, saját magát kereső túlkoros "greenpeaces" kamasz. Merthogy valszeg semmi hasznosat nem tett életében, sőt, kárt okozott. De még megjöhet az esze, idővel.
Te viszont miért rólam beszélsz kényszeresen, én most (sem) vagyok érdekes, a lényeg, hogy a "környezetvédelem" az egyik legkárosabb ma létező ideológiapótlék. Aki hisz benne, az ostoba, vagy ebből él.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.10.06. 16:57:26
@Muad\\\'Dib: Nem ők a hülyék. Ha megnézed a szép zöld hátteret, akkor egy alapvetően a környezet védelmével is foglalkozó, környezettudatos szakember észreveszi - teljes joggal - hogy egy nem kellően izolált tározó környezeti károkat okozhat.
Te ebbe a saját hülyeségedet belemagyarázod.
Más olyan szakértőket idéz akik a konkrét veszélyekkel kapcsolatban pontos véleményt adnak, és pont úgy szakértők mint az ELTE-n.
A te belemagyarázott gondolataidat nem erősíti meg senki.
Ebben a kérdésben ugye azt hiszem senki sem mondja azt az ELTE szakemberei a hülyék...
flimo13 2010.10.06. 16:59:32
kerobub 2010.10.06. 17:00:33
Na, az az icipici ember hogy érezhei most magát, hogy nem nyitotta ki a száját rendesen!?
Nyilván akinek mindene elveszett, vagy hozzátartozója halt meg/tűnt el/sérült az fontosabb annál a valakinél, de kicsi mentalitásjavításként a magyarok felé az én véleményem annyi, hogy segíteni kellene, amennyit tudunk, ahelyett, hogy "kurvára megmondjuk a frankót mindenkinek", egymásramutogatunk, politikai meg ilyen-olyan okokat keresünk....a baj már megvan, magára vállalni senki nem fogja (ha megtenné, sem lenne jobb), megnemtörténté senki nem tudja tenni! Kicsit csendesedni kéne és az ottaniakra koncentrálni! ahogy tudunk, ahogy gondoljuk....
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.10.06. 17:08:36
Ergo könnyen előfordul, hogy sok helyen pont a rádioaktív izotópokból "ülepedik ki" a legtöbb a szennyeződésből. Ha belegondolsz akkor az ilyen jelenségek nem olyan meglepőek.
Tudod, amikor vonat helyet busz lát el egy térséget, nő a közlekedési balesetek esélye, mert a közúti közlekedés még mindig veszélyesebb mint a vasúti (MÁV dolgozók minden igyekezete ellenére), ez csökkenti a várható átlag élettartamot, számolni KELL vele. Mégsem fog minden ember meghalni buszbalesetben.
Sőt, a nagyobb környezeti terhelés, több szálló korom (mert erőművet a villamosított vonalhoz bárhova tehetsz, a busz dízelmotorja helyben füstöl, stb) is a busz ellen szól, mégsem kap mindenki tüdőrákot...
Így van ez a vörösiszapban lévő rádióaktív izotópokkal is. Van veszélyük. Csökkentik a várható élettartamot. Könnyen lehet, hogy majdnem annyival mint egy "fél szolgáltatóváltás", s lehet, hogy a többezer érintett ember közül lesz 2 aki emiatt pár évvel kevesebbet él.
2010.10.06. 17:10:04
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.10.06. 17:12:24
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.06. 17:12:48
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.10.06. 17:14:12
Utána kiderült, hogy a sötétzöldek által sérültnek látott gát szakasz ma is ép, amelyik szakaszon a gátszakadás történet, arra a szakaszra senki sem gondolt, hogy pont ott fog átszakadni :)
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.06. 17:14:23
tuti lefizették öket
flimo13 2010.10.06. 17:14:26
egyenlítő 2010.10.06. 17:17:53
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.10.06. 17:17:53
De mint mondtam: Azon sem parázunk, hogy vonat helyett busz megy valahova, hogy gyorsvasút helyett autópályát építünk, hogy gyorsan eljuthassunk valahova, pedig annak is van kimutatható veszélye.
Létezik a veszély, de nem számottevő.
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.10.06. 17:17:54
Falusi (törölt) 2010.10.06. 17:17:56
jogilag? vagy csak úgy nokiásan?
az ellenörző hatóság vezetője annyiban felel a dolgokért, mint más vezető...
Jamesboci 2010.10.06. 17:19:57
elég a nemzeti gyásznap -például mai- tv műsorát átnézni...
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.10.06. 17:23:49
Tudod a sok eső után sok helyen beszakadt a föld, az idei esőzésnek komoly hatásai vannak. Azt, hogy a talaj mennyire tartja a gátat, mikor fog a gát átszakadni nem lehet többnyire előre megjósolni, és az előírásoknak megfelelt, csak éppen olyan körülmények merültek fel amit a tervezéskor nem kellett észrevenni.
Egy ilyen gátszakadás pedig a legtöbb helyzetben nem látható előre.
Árvizekkor a folyamatosan figyelt gát átszakadását sem lehet mindig megjósolni még néhány órával előtte sem, minden renben lévőnek, működőnek, kezelhetőnek látszik, és utána hirtelen vége.
egyenlítő 2010.10.06. 17:27:15
A bauxitból kiveszik a kb. 25 %-nyi timföldet. A maradékban tehát 33%-kal dúsulnak az összetevők (már ha nem a timföldhöz kötődnek). Ez a változás szerintem nem jelentős. Ennél nagyobb dúsulás hozzáadással keletkezhet (marónátron).
Várjuk meg a mérési eredményeket, és utána jajveszékeljünk. Ezt mondják a kormányváltásra is!
Az emberi test is sugároz, ~100 Bq/kg-mal! Mi mind radioaktív veszélyforrások vagyunk!
Megszivtam 2010.10.06. 17:51:24
két nagyon érdekes cikket találtam az ügy hátteréről, érdemes végigolvasni :
www.magyarhirlap.hu/velemeny/meregkeverok.html
www.zalapress.hu/reszletes.asp?MainID=37&HirID=2740&SubID=0
parttalan 2010.10.06. 17:56:17
zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.10.06. 18:10:17
Amúgy sajnos ilyen esetekben a cég összes vagyona sem lesz elegendő a kártalanításra. A tulajdonosok nyilván elfelejthetik, hogy volt valaha egy cégük, a különbözetet meg állja az állam, hacsak nem volt mindenre kiterjedő felelősségbiztosításuk (amit kétlek).
A tragédia szörnyűsége mellett csak abban reménykedhetünk, innentől (és a korábbi árvizektől) új korszak jön a környezeti kockázatok állami felmérésében és kezelésében. Bár Illés Zoltán volt személyi titkára, mint illetékes elvtárs nem biztató jel.
flippant 2010.10.06. 18:25:26
bíp-bíp (törölt) 2010.10.06. 19:22:16
igényes 2010.10.06. 19:29:54
igényes 2010.10.06. 19:31:56
S.A. 2010.10.06. 19:35:35
Nem azon az ismeretlen nyelven, amit használsz.
igényes 2010.10.06. 19:43:41
Én össszehívnám az érintett polgárokat megkérdezném, miként gondolnák további sorsukat. Segíteném őket. A MAGYAR törvények alapján lett engedélyezve az egész. Orbán mondta, az aláírt szerződéseket betartja. Ne felejtsük el a munkaerőt, az APEH-nek befizetett összegeket. Az állami utasítások, törvények alapján valószínűlega Cég betartotta az előírásokat.
Id. Lencsés István 2010.10.06. 19:46:48
AntiKorrupt 2010.10.06. 19:55:54
A gátat Schwartz.B. ajkai polgármester robbantotta fel.
Indokok:
- a választási kampányban foglalt ígéretek könnyebb teljesíthetősége
1. a környezetszennyező üzemek bezárása (timföldgyár, + magával rántja az erőműt is)
2. új munkahelyek teremtése (jöhetnek az összeszerelő üzemek, az utcára kerülő többezer szakképzett ember boldogan elmegy minimálbérért kütyüket összerakni)
3. Mivel az erőmű úgyis csődbemegy, könnyebb lesz megvalósítania a múlt ciklusban meghiúsult tervét: a PRIMER kft. (távhőszolgáltató) eladását a haveroknak, és a távfűtésre egy gázos fűtőmű megépítését (jó kis kenőpénzért cserébe)
- valamint egy jelképes szerepe is van a dolognak; a narancssárga színezetű Veszprém megyében így lehet igazán látványosan megmutatni, hogy Ajka továbbra is vörös folt a térképen...
Hedge_Hugi 2010.10.06. 19:59:39
Vorosiszap-tarozo kozvetlenul a Duna Mellett! Csak a folyo toltese
valasztja el a Dunatol. Almasfuzito, 1-es es a 10-es ut talalkozasanal.
...Cselekedni kell meg egy ujabb, sokkal nagyobb katasztrofa elott!!!
Itt talaljatok a tarozot:
maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=no&t=h&msa=0&msid=105648488176984657915.000491f62ffcbbd4f51ad&ll=47.727691%2C18.278589&spn=0.010017%2C0.030727&z=...16&iwloc=000491f6400a9adcac0da
flippant 2010.10.06. 20:32:28
Unter Bahn (törölt) 2010.10.06. 20:32:32
- 10 mFt-os az életbiztosításom... a lakásról nem is szólva, amihez tartozik egy 1.5 mFt-os 'felelősség-biztosítás' is... Én hogyan tudok nagyobb értékű biztosítást kotni, mint egy veszélyes üzem?
- A biztosító szerint ez nem természeti katasztrófa, hanem ipari, így a meglévő lakásbiztosítások alapján nincs kártérítési felelősségük... Én meg azt mondom, hogy bűncselekmény történt, aminek kell hogy legyen személyi felelőse is. A bűncselekménnyel okozott kárt a biztosítónak egy nemrég módosított törvény szerint úgy kell kifizetni, hogy nem várhatja meg a kifizetéssel a nyomozás lezárás;
- Néhány amatőr is megnyilatkozott a történtek kapocsán, úgymint Dr. Juhász Árpád geológus (nem volt vidám) illetve Dr. Zacher Gábor toxikológus... Lényegében azonosan vélekedtek, hogy az elöntött területek évtizedekig lakhatatlanok lehetnek, persze lehet mentesítési munkákat végezni, de talán Juhász mondta, hogy ő a maga részéről szkeptikus az eredményességet illetően:-(((
- Magyarország egykori patinás timföldgyára nem tud 10 milliárdot kifizetni??? Ha az én kft-m nem tudna, azt már holnap felszámolnák, ha meg bűncselekmény gyanúja is fennáll, úgy zároltatnák a bankszámláimat, hogy tankolni se tudnék... Hogy megszűnik sok munkahely??? Ha ilyen 'biztonságos' munkahely, akkor nem is kár érte...
AntiKorrupt 2010.10.06. 20:45:51
Adam Brody 2010.10.06. 20:47:06
"eddigi legnagyobb környezeti katasztrófájának ígérkezik."
Szerintem ez a mondatod a top1 pofátlanság. Egy film szokott jónak ígérkezni, barátocskám.
Jofiu 2010.10.06. 20:48:33
sundokaan 2010.10.06. 21:15:46
egyenlítő 2010.10.06. 21:57:04
...és akkor ki tudnád fizetni? Ez is olyan, mint a hitel. Ha egy millióval tartozol, reszketsz. Ha egy milliárddal, a bank reszket.
cricca 2010.10.06. 22:02:37
egyenlítő 2010.10.06. 22:12:40
hvg.hu/Tudomany/20101006_vorosiszap_katasztrofa_kutatok_elte#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2010_10_6
"A bauxitbányászat során kitermelt szilárd vegyületekből (ásványokból) álló keverék környezeti szempontból nem különbözik a földben, a föld felszínén lévő más ásványkeverékektől, azoknál nem mérgezőbb, és nem radioaktívabb az átlagosnál"
"A mikroszemcséknek van még egy tulajdonsága ugyanakkor: ha kiszárad a vörösiszap, attól a lúg a szemcséken még bepárolva megmaradt. Így a szemcsék kiszáradva, porként szállongva az emberi szervezetbe továbbíthatják a rajtuk lévő anyagokat. Így a por révén a nátronlúg újra „aktivizálódhat” az emberben, és ez komoly egészségügyi kockázatokat rejt magában."
AzHofi 2010.10.06. 22:13:59
hadnagym 2010.10.06. 22:20:23
egyenlítő 2010.10.06. 22:41:34
egyenlítő 2010.10.06. 22:42:40
atv.hu/cikk/202006_nemeth_tamas?source=hirkereso
Érdemes végignézni.
gulasZuppe 2010.10.06. 22:51:40
de amikor nem érkezik ilyen minden megy tovább
a gatszakadasból is csak azért lett ekkora galiba, mert piros színű volt az anyag, ha a fekete szakadt volna át akkor azt mondjak, csak esőzések kimosták a földeket...
a gát pedig mint tudjuk most csak elméletben szakadt át mert a valósgában márpedig ilyen nincs
tehát ez az egész fikció, fikció esetére meg az utasitás a következő: esemény nem történt, menetrend folytatható.
mellesleg a cég valamelyik emebere azt monda, nekik nem pálya több milliard forint elköltése helyreállításra, a gáz akkor van ha 20 napig állnak, mert elvesztik a megrendelőket...
bunkó · http://bunko.blog.hu 2010.10.06. 23:24:20
Vajon mennyire valószínű, hogy a gátszakadás ezektől az izéktől függetlenül következett be?
maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.088687,17.498034&spn=0.003375,0.006899&t=h&z=17
dark future · http://www.andocsek.hu 2010.10.06. 23:35:56
dark future · http://www.andocsek.hu 2010.10.06. 23:58:27
bunkó · http://bunko.blog.hu 2010.10.07. 00:57:37
galeria.index.hu/belfold/2010/10/05/legifelvetelek_az_atszakadt_gatrol/1718013_93ac8263f1611bd36f74140679b7d96c_ml.jpg
Tulajdonképpen úgy néz ki, hogy a gát egy kb 200 méteres darabja egyben elmozdult észak felé. A darab keleti vége kb 30-40 centit mozdult, de egyben maradt, míg a nyugati vége valamivel többet, majd ezután darabokra esett. Ez pont az a szakasz, amelyet belülről a műholdképen látható iszapdombok nyomtak kifelé.
feledékeny 2010.10.07. 07:30:18
Alumíniumra szükség van, iszap keletkezik, tárolni kell. Mostmár a helyzet megoldásán kellene gondolkozni, az ottaniak életének gyors rendezésén. Okos államtitkárunk leállíttatta az üzemet, ahol ezren dolgoztak, így mostmár munkájuk sem lesz. Olyan ez, mint megtiltani a devizahitelezést 220-as árfolyamon, amikor már nyerhetnének rajta az új hitelfelvevők. Legalább a hőbörgők helyeselnek hozzá.
valójábannemberci 2010.10.07. 07:38:18
Roy 2010.10.07. 08:05:45
Kósza 2010.10.07. 09:06:27
Hol van most Illés Zoltán, Zay Andrea lelkiismerete?
Miért nem állnak ki, és mutatnak példát, hogy utána teljes nyugalommal követelhessünk BÁRMIT a timföldgyáron?!
énisfélek 2010.10.07. 09:29:47
Szerinted honnan van egyes ismert környezetvédelmiseknek és csoportoknak annyi pénze?
Első lépés: minél ismertebbé válni hangoskodással vagy kapcsolatok útján. Második lépés: felvenni különböző helyekről a csendben maradási (félrenézési, békénhagyási, stb) jutalékokat. Mondj pl olyan hivatalos Greenpeace akciót az utóbbi időből, amikor gázzal vagy olajjal működő erőművek kapujához láncolták magukat.
Kósza 2010.10.07. 09:38:57
énisfélek 2010.10.07. 10:31:33
de azt kétlem, hogy egy ilyen általános környezetvédelmi bejárás (előadás/kávé/süti/séta) feladatkörébe tartozik-e pl a kéményeken lévő koromszűrők egyenkénti mikroszkópos átvizsgálása, vagy az iszaptartó gátak aktuális keresztmetszeti szerkezetének próbafúrásos-laboratóriumos megszakértése és környezetük részletes talajtani elemzése.
egyenlítő 2010.10.07. 16:14:32
Hát a lúgtól. Nem is a nehézfémtől, vagy a radioaktiv sugárzástól.
A helyedben egyébként messze elkerülném a vonatot. Indiában két súlyos katasztrófa is volt nemrég.
r7zw48 2010.10.07. 19:09:25
@zum trucc: „Gratulálok a hozzászólásodhoz. Siess, van még felvétel az UOK-ba. (Utólag okosak klubja). Amúgy talajvízről hallottál már?”
Én aztán tényleg nem értek hozzá, de miután kiszedték a kibányászott anyagból azt a nagyon kis térfogatrészt jelentő anyagot, amire szükségünk van, és a maradék nem veszélyes, nagy mennyiségű meddő anyag elhelyezése a kérdés, akkor nem az lenne a legtermészetesebb, hogy oda tegyék vissza, ahonnan kibányászták? Hogy az többe kerülne, mint a mostani „megoldás”? Na de hát ezen az alapon egészen biztosan lehetne még ennél is olcsóbb „megoldást” is találni. Meg aztán ez most így gátszakadásostúl végül is mennyibe kerül? Igaz, nem mindegy, hogy kinek! De ha egyszer itt van egy össznépi érdek, akkor mért nem lehet erre egy állami szabályozás? Tegyék vissza oda, ahonnan kivették. Nyilván kitermelni is sokba került, hát vegyék úgy, hogy ez a visszatermelés még az egész folyamat része.
egyenlítő 2010.10.07. 21:47:17
rudolf.th 2010.10.08. 17:10:23
Fordítva kellet volna csinálni. Vasárnap vetíteni a filmet és utána bejelenteni, hogy hétfőn lesz a folytatás. Élőben. Ha már egyszer úgyis sejtették, hogy nemsokára baj lesz, csak idő kérdése.
galambduc (törölt) 2010.10.27. 10:56:07
A GŐG és az ÖNTELTSÉG nem engednek meg ilyen lépéseket!
Mármint: tisztességgel lemondani.
Annál inkább tud az effajta jellem szemtelenül jelentgetni!
Nem a kutya hamis, hanem a MÉRLEG, amivel mostanában mérik a magyar embereket!
űrlakó (törölt) 2010.10.27. 11:28:21
Lelkiismeret: IZ és ZA lelkiismeretüket álomban ringatják.
Olvassuk inkább Scillert, aki 1785. évben ezt írta:
"...Egyesitsed szellemeddel,
Mit zord erköcs szétszakít,..."
galambduc (törölt) 2010.10.27. 11:42:05
Szomorú, hogy tamtamot kell verni, mert - akiknek észre kellene venniük, amit a az említett két ember környezete tud, - azt ŐK:
szemükkel nézik, de nem látják,
fülükkel hallgatják, de nem hallják.
Valószínű, hogy nem is akarják!
galambduc (törölt) 2010.10.28. 10:20:07
Zay nem szokott másfél-két évnél többet "ott lenni" egy munkahelyen.
ő nem a saját lábán vagy saját autóján (nincs) távozik, hanem a Fidesz (most kormány) költségén autóztatják, ahová akarja vagy ahogy a Fidesz akarja.
Keresd meg: "Bőséges juttatások kuratóriumi titkárságvezetőnek..." Forrás: Népszabadság 2002. év.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal