BLOG

Szolgálat közben elhunyt...

írta: turner ; 2010.08.10. 07:55 · 2 trackback

Nem nyilvánították hősi halottá az Alsóörsön orvul lelőtt Gamauf János főtörzsörmestert. A történet "egyszerű": a jogszabály szerint szolgálat végzés közben halt meg. Hősi halott ugyanis az, aki:

"a Magyar Köztársaság alkotmányos rendjének védelme, a közbiztonság és a közrend fenntartása, az államhatár védelme, tűz, elemi csapás, katasztrófa következményeinek elhárítása közben kimagasló bátorságot, illetve kiemelkedő személyes helytállást tanúsított és eközben, vagy így elszenvedett sérülése következtében életét vesztette."

Szolgálati halott az, aki:

"hivatásos állományban teljesített szolgálatot és szolgálati kötelezettségei teljesítése közben, vagy azzal összefüggésben életét vesztette, de a hősi halottá nyilvánítás feltételei nem, vagy csak részben állnak fenn."

A jogszabály szerint tehát a főtörzsörmester szolgálati halott. A szó, az szó, a betű, az betű.

Úgy gondolom azonban, hogy ebben az esetben kivételt lehetne tenni. Hála Istennek nem mindennapos kicsiny hazánkban rendőrök, és civilek szitává lövése. Talán éppen ezért is szemet hunyhatnának az illetékesek a jogszabály fölött.

Ráadásul Gamauf éppen a "közrendet tartotta fenn", arról meg egyáltalán nem tehet, hogy hátba lőtték, és esélye sem volt védekezni.

Tegyük fel -ne adja Isten: egy őrült odalép egy rendőrautóhoz, és a benne ülő mondjuk négy rendőrt lelövi. Egyik sem hős?

Persze a hősi halottá nyílvánítás tényleg csak akkor jogos, ha valóban nem magánéleti okokból gyilkolták meg, valóban "a rendőr volt a célpont".

Ha viszont "a rendőr ellen irányult a támadás", akkor miért nem hős? Miért nem jár ez neki?

Legfőbb probléma az, hogy még mindig hírzárlat van. Így pedig sokan találgatnak. Jó lenne tájékoztatni a közvéleményt, így elkerülhetők a hülyébbnél hülyébb kitalációk.


136 hozzászólás : krimi bulvár

A bejegyzés trackback címe:

https://kiforditott.blog.hu/api/trackback/id/tr412211001

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gamauf János is csak ember volt 2010.08.28. 01:53:04

Balesetben, rákban, és számtalan egyéb módon vesztheti életét az ember. Olykor-olykor még munka közben is - a munkanélküliségi ráta aktuális állásától függően - érheti a halál. Például Benedek Elek is írás közben halt meg. Ő sem lett hősi halott, pedig...

Trackback: Eltemették a lelőtt rendőrt 2010.08.13. 21:16:03

Örök nyugalomra helyezték Balatonalmádiban Gamauf János főtörzsőrmestert. A rendőrt múlt héten lőttek le szolgálatteljesítés közben Alsóőrsön.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

veny 2010.08.10. 18:03:26

@Benbe: Tehát az 1968-as párbajtőrözők olimpiai aranya kevesebbet ér a curling felvétele óta? :)

Na ne vicceskedjünk már...

jet set 2010.08.10. 18:07:40

Miért lenne hős, akit lelőttek?
Ezáltal bárki lehetne az, akit meggyilkolnak. A szerencsétlen cigányok is, akiket lelőttek.
Azt sem értettem, hogy amikor Afganisztánban meghaltak a katonák, ők is hősök lettek, pedig kiderült, hogy épp azért haltak meg, mert bénáztak.

veny 2010.08.10. 18:08:40

@Kopasz szuzukis: "Pintyér-minyisztér és sleppje ódzkodik a "hősihalott" kifejezéstől, mert szerintük ez olyan komcsis."

Nem hinném. Adtak már ki egyet idén ők is.
Meg amúgy is, nagyon-nagyon szeretik ők is adni-kapni a mindenféle plecsnit, mint minden rendes tábornok a világon.

"De, ha csak szolgálati, akkor ki nem szarja le, fogyóeszköz. Tapossátok, lőjétek, van másik. "

Ez az üzenet viszont benne van sajnos.
Ez a "szolgálat halottja" cím egy rémálom, ennél a semmi is ezerszer jobb lenne.

veny 2010.08.10. 18:11:49

@jet set: "amikor Afganisztánban meghaltak a katonák, ők is hősök lettek, pedig ..."

Mert ez az évszázados magyar hagyomány, minden mástól függetlenül.

beavereater [AT] 2010.08.10. 18:12:19

@veny: na, akkor dobd a linket a jogszabályra

kodó tamás 2010.08.10. 18:13:12

@beavereater: ja mer a másik a zugloi befeszített az elütésekor, azér lett bátor ellenálló

beavereater [AT] 2010.08.10. 18:14:19

@veny: nem egészen, ugyanis még akkor is bent maradtak sérülteket keresni, amikor már jelzett a cuccuk, hogy sürgősen menni kéne kifele, mert fogytán az oxigén. Ha akkor kirohannak, senki egy szót sem szólhatott volna.

kodó tamás 2010.08.10. 18:16:07

szemét buzik nem lehetnek hősök. sunnyogjanak

lutria 2010.08.10. 18:17:24

Ha megint megsoroznák a rendőrpalotát és eltalálnák az országos rendőkapitány irodáját és a főnököt is eltrafálnák akkor ő minek számítana?Neki is elkezdenék boncolgatni hogy magánéleti vagy szakmai okokból kapta-e a golyót?

belekotty 2010.08.10. 18:18:11

Nem hősi halott, mert ahhoz valami aktív ellenállás kellene a gyilkossal szemben, vagy vele szemben intézkedés. Orvul lelőtték. Amikor valaki rálőtt a rendőrpalotára, akkor ha eltalálja a gépelő Gizikét, Gizike hősi halott lesz?
Ugyanaz a kategória mint aki meghalt tűzharcban, de közben nyomorékká lőtte azt a köcsögöt utolsó erejével?
Ne már!
Sajnálom a rendőrt, a rendőrség tegyen meg mindent a családjáért, adjon meg minden tiszteletet, de tisztelet a valódi hősöknek az is hogy nem nyilvánítják hősi halottá.

belekotty 2010.08.10. 18:19:21

@kodó tamás: De egy szemét tapló vagy!

kodó tamás 2010.08.10. 18:19:35

és a mérnök az iroasztalnál meghal? az szolgálati halott vagy hősi halott? és ha lelövik a kutast? néha az is megesik...

házisárkány 2010.08.10. 18:19:35

Igen, én is azon csodálkoztam, hogy akit egy hete elgázoltak, mitől hősiesebb, mint akit most agyonlőttek. Ezt valaki megmagyarázhtaná úgy, hogy egy szőke nő is megértse. :-)

venszivar 2010.08.10. 18:20:12

Emberek ! Azért,mert valami oknál fogva a magánéleti dolgaik miatt az ismerőse lelőte,miért,mitöl lenne hős ????Intézték volna el magán idejükben !!! Az ÁRTATLAN 21 éves srácról miért NEM ugattok ?? Hősöket akartok gyártani,hogy állandóan sírjatok,legyen a nyugdíjkorhatár kevesebb,ezt tudjátok,de mire fel ? Lösz fal ásó,útépítő,híd építő,főiskolás,tanárnő álltal leszúrt iskolás , stb.-stb ÁRTATLANOK !!!! Ők mennyivel kevesebbet érő "társaink volta" ???? 10 X-20 X többen vannak,mint a semmittevő rendőrök ! Őróluk mégsem szól a fáma!Bezzeg a síró ,általunk eltartott ,mindig pénzt s több tiszteletet akaró naplopókkal tele a média.

beavereater [AT] 2010.08.10. 18:21:33

@házisárkány: attól, hogy megpróbálta megakadályozni egy bűnöző menekülését.

Grigorij 2010.08.10. 18:21:36

Rendben!

Legyen hősi halott, akkor is, ha épp az elhagyott szeretője öli meg!

De akkor holnaptól minden gond nélkül tarkón lehessen lőni azokat a "közrendet fenntartó" zsarukat, akik a közrend fenntartása mögé bújva éjjel szándékosan szopatja, szívatja az autósokat!

Jó így?

Mert szerintem előbb általánosságban kellene a rendőröket leszoktatni a csúnya komcsi intézkedési rendszerekről, a pénzszerzési pótcselekvésekről! Hogy preventív módon megelőzzenek, a betörőt fogják el, fékezzék meg a családi drámákat stb. és ha marad idejük, hát nosza, irány éjszaka autósokat lesni!
De úgy mint Amerikában, Svájcban, Svédországban, Németországban stb. minden elavult szemléletű országban= csak akkor baszogasson, ha elkövettem valamit!
Ha nem, üldögéljen az autóban!

Mert ha az éjjeli autósok semmit sem követtek el, akkor OK NÉLKÜLI volt a kiintésük, és ha a papírok is rendben voltak, és nem ivott a sofőr, akkor ELMEHETTEK volna és nem lett volna gumivizsgálat - mert az éjjel biztos a legfontosabb KÖZRENDVÉDELEM miatt!!!
És akkor nem lövik tarkón és okafogyott ez az egész idióta történet!

Tehát egy szándékosan szemét, autóst szívató rendőrt tarkón lövi a szeretője = közrendvédelmi okokból HŐSI HALOTT!

Szerintem a társadalmat nem kellene ennyire hülyének nézni!

venszivar 2010.08.10. 18:22:41

@házisárkány: Te hidrogénezett szőke lehetsz !!!!!

kodó tamás 2010.08.10. 18:24:17

kurva rendőrök...
nem is ember aki feketeterepjárósokkal barátkozik és kiskorzásokat állít meg...
ez a rohadt "szondázunk és mérünk" rendőrség szart se ér.
és akkor hány autós életét veszélyezteti az alvilági kapcsolatai miatt (vagy pintérről tudott meg valamit...)
még jó hogy nem válrólindíthatóval lőtték szét...

Grigorij 2010.08.10. 18:24:35

Azt le sem merem írni, hogy ha ez a KÖZREND FENNTARTÁSA miatt meghalt rendőr nem szopatja éjszaka az autóst, a fiatalokat, magyarán NORMÁLIS és TISZTESSÉGES RENDŐR, aki az adófizetőkből él - ÉRTÜK és NEM ELLENÜK, akkor a fiatal srác nem hal meg!!!!!

Ha tehát a rendőr HŐSI halott, akkor viszont GYILKOS is!
Egy gumiellenőrzés céljából meggyilkolt fiatal gyilkosa!

Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.08.10. 18:24:47

Nem értem, mitől lenne hős?
"Jónapot kívánok, személyi igazolványt..." ez volt a dolga, ezt csinálta, semmi hősies dolgot nem tett az égvilágon. Lelőtték. Borzasztó, nyilvánvaló tragédia a család számára, de nem hősies.
Minek nevezzük azt, aki mondjuk gyerekeket ment egy égő házból és belehal? Szuperhősnek?

kodó tamás 2010.08.10. 18:25:25

@belekotty: köszi igyexem. de egyébként igazad van. elnézést a melegektől és a halottaktól.

veny 2010.08.10. 18:26:25

@beavereater: Most hirtelen kettőt kapsz:

1917. évi VIII. törvénycikk (ez egyébként minden, az akkor még folyó háborúban szolgált vagy szolgáló magyart hősnek nevez, meg se kellett halni hozzá)
28.282−1942. BM rendelet

kodó tamás 2010.08.10. 18:27:05

GONDOLKOZZATOK. nem hősi halott, a szolgálati halott az jár neki. járt ki svájcba a terepjárós barátaihoz. ergo valószínű azért hallgatnak MERT BŰNÖZŐ VOLT.
persze ez nem ujdonság a rendőrök nagyrésze az... de főleg a FŐSÜN

veny 2010.08.10. 18:28:04

@beavereater: Ők voltak a sérültek, akiket a többiek kerestek. Hagyjuk.

smartdrive 2010.08.10. 18:29:07

az elgázolt rendőrt sem lett volna szabad hősi halottá nyilvánítani, hiszen csak rossz helyen állt, nem volt ott semmi bátorság vagy hősiesség

szépen elinflálják ezt a kitüntetést

smartdrive 2010.08.10. 18:30:46

@beavereater: már miért lenne attól hős? akkor hős valaki, ha a tettével a nagyobb veszteséget kockáztatja. ha megpróbálja lelőni a támadót, azzal pont a kisebb veszteség (hogy ti. túléli) felé próbálja terelni a dolgot, tehát épphogy a hőssé válással ellentétes irányba

magyar bucó 2010.08.10. 18:31:51

@Kopasz szuzukis: Igen. Ő akcióban halt meg, megpróbálta megakadályozni, hogy elmeneküljön a bűnöző. A másik csak állt, baszogatta az autósokat, aztán egyszer csak halott lett. Azt sem tudta, mi történt vele, nemhogy hősiesen helytállt volna.

veny 2010.08.10. 18:33:41

@beavereater: "megpróbálta megakadályozni egy bűnöző menekülését"

Alkalmatlan eszközzel és módon, és így persze teljesen sikertelenül, tegyük hozzá. Épp úgy teljesen felesleges és értelmetlen haláleset volt, mint a mostani.

kodó tamás 2010.08.10. 18:34:35

@smartdrive: igy van, a felborított kuka se lett hős

veny 2010.08.10. 18:35:25

@Grigorij: A társadalmat nem is, de pl. téged miért ne? :)

smartdrive 2010.08.10. 18:37:20

egyébként nem tudom, miért ez a nagy felhajtás, amikor pár nappal korábban az elgázolt rendőr totálisan kiüresített a "hős" kategóriát. ő a lehető legtipikusabb szolgálati halott volt, a "rosszkor rossz helyen" mintapéldánya

gittegylet fílingje lett már a dolognak, ahol mindenki hadnagy meg főhadnagy

beavereater [AT] 2010.08.10. 18:39:01

@veny:
+1917. évi VIII. törvénycikk

a most dúló háborúban a hazáért küzdő hősök emlékének megörökítéséről

1. § Mindazok, akik a most dúló háborúban a hadrakelt sereg kötelékében híven teljesítették kötelességeiket, a nemzet osztatlan, hálás elismerésére váltak érdemesekké. Őrizze meg a késő utókor hálás kegyelettel azok áldott emlékezetét, akik életükkel adóztak a veszélybenforgó haza védelmében.

2. § Minden község (város) anyagi erejének megfelelő, méltó emléken örökíti meg mindazoknak nevét, akik lakói közül a most dúló háborúban a hazáért életüket áldozták fel.

A részletes szabályokat a belügyminiszter rendelettel állapítja meg.

3. § Ezt a törvényt a belügyminiszter hajtja végre."

Nos, ebben hol a "hős" szó? Ja, és már nem hatályos.

szőketisza 2010.08.10. 18:39:25

@Prof. William: Nem neked szól a megjegyzésem, mert igazad van, de csak úgy általában megkérdezném: akkor mivel magyarázható az a számos blogon tapsztalható hisztérikus felháborodás a katonák/rendőrök/tűzoltók korkedvezményes nyugdíja ellen?

beavereater [AT] 2010.08.10. 18:42:02

@beavereater: a BM rendelet sem hatályos már

szőketisza 2010.08.10. 18:42:23

@Prof. William: „Ez igaz... Ha valaki katona/rendőr/tűzoltó lessz akkor a halál az benne van a pakliban mondhatni munkahelyi ártalom. A legtöbb ember ezt tudja amikor belép egy ilyen szervezethez.

Nem neked szól a megjegyzésem, mert igazad van, de csak úgy általában megkérdezném: akkor mivel magyarázható az a számos blogon tapsztalható hisztérikus felháborodás a katonák/rendőrök/tűzoltók korkedvezményes nyugdíja ellen?

beavereater [AT] 2010.08.10. 18:42:45

@smartdrive: nagyon félrement ez a gondolatmenet...

kodó tamás 2010.08.10. 18:42:48

@szőketisza: miért háborodnánk fel. szerintem is stresszes hóban szélben napsütésben aludni a kocsiban, amíg a traffipax mér, az irodai határozat írás még kockázatosabb, pl elrontja a szemét a monitor amikor azokat a pici rendszám fotokat olvassa le...

beavereater [AT] 2010.08.10. 18:43:35

@veny: az alkalmas eszköz és a siker nem feltétlenül szükséges a ősi helytálláshoz, sőt...

smartdrive 2010.08.10. 18:45:23

@beavereater: nem tudnál érvelni ellene, meg se próbáld

veny 2010.08.10. 18:45:37

@smartdrive:

"totálisan kiüresített a "hős" kategóriát."

A szó inflálását bizonyos Petőfitől szokás számítani, azóta a helyzet egyre csak romlik... :-P

"gittegylet fílingje lett már a dolognak, ahol mindenki hadnagy meg főhadnagy "

Ebben viszont 100% egyetértünk, rémes ez a rangkórság.
A világ vicce, hogy a Rendőrségnél a legkisebb rendfokozat jelenleg az őrmester, és idővel automatice előlépsz abból is. Elmész még egy tanfolyásra és zászlós leszel, a diplomától hadnagy, a tiszti és tábornoki fokozatokat meg két marokkal szórják a beosztásokhoz, minden egyéb érdem és ok nélkül, és mindig csak felfele, néha kettesével.

venszivar 2010.08.10. 18:45:41

@szőketisza: Miért NE !!! Egy bányász akkora veszélyt vállal,hogy 3-5 év után nyugdíjba kéne engedni őket !!!Minden percbe az ÉLETÜKET veszélyeztetik s annyit dolgoznak,mint egy rendőr 500 év alatt SEM. 45 évesen SIMÁN nyugdíjba mehetnek.
MIRE FEL !!!!!????? NEM DOLGOZNAK ! CSAK SÍRNAK ,RÍNAK ....

veny 2010.08.10. 18:47:09

@beavereater: Rögtön a címében, engedelmeddel... :)

veny 2010.08.10. 18:49:45

@beavereater: OK, szóval szerinted a hős szó rendeltetése szerint a hüJe öngyilkost jelöli. Ez is egy nézőpont, elfogadom, de nem osztom.

beavereater [AT] 2010.08.10. 18:50:49

@veny: akkor pontosítok, hol szerepel benne a "hősi halott" kifejezés?

Már hatályon kívül helyezett, egyszeri alkalomra szóló törvény, amiben nincs szó hősi halottakról... ugyan már...

beavereater [AT] 2010.08.10. 18:51:22

@smartdrive: felesleges lenne, úgysem tudnád értelmezni....

smartdrive 2010.08.10. 18:51:43

@veny: én nem így értettem a párhuzamot, hanem hogy nem tudsz úgy meghalni rendőrként, hogy ne járna érte különdíj

veny 2010.08.10. 18:51:59

@beavereater: Nem mondtam, hogy ezek hatályosak lennének. A hagyomány meglétét kívántam alátámasztani velük.

smartdrive 2010.08.10. 18:54:58

@beavereater: :D@veny: nem itt van a gond, hanem hogy nem volt semmi tudatosság abban, hogy odaállt. nem megakadályozni akarta

veny 2010.08.10. 18:55:44

@smartdrive: "akkor hős valaki, ha a tettével a nagyobb veszteséget kockáztatja. ha megpróbálja lelőni a támadót, azzal pont a kisebb veszteség (hogy ti. túléli) felé próbálja terelni a dolgot, tehát épphogy a hőssé válással ellentétes irányba"

Engedelmeddel ez rettentő butaság.

Gimnazista koromban, amikor már nagyon untuk a D&D-t, na akkor csináltunk efféle hős-paródiákat. :)

veny 2010.08.10. 18:57:18

@smartdrive: "nem megakadályozni akarta"

Ezt mondjuk én nem merném innen eldönteni, de lelked rajta.

venszivar 2010.08.10. 18:57:27

@szőketisza: Öt évente meghal egy ?? Biz isten sajnálom.De a vájárok 100X annyian !! Építő iparba,fém öntödébe,út építkezésen,régi néven ,kubikusok,villany szerelő,bár ki ,mennyivel kevesebbek !!!????? Még termelnek is KÉZZEL FOGHATÓ,ha csináltak valamit.A rendőr csak akkor találja meg a bűnözőt,ha VALAKI beköpi nekik s akkor 13 kocsival 30-an mennek érte.Még soha senkit nem támadtak meg a bíróságokon,de egy komplett M-1-es páncélba fosnak ,tizen-tizen öten....
AZÉRT KELLENEK A HŐSI HALOTTAK ( nekik !!) ,hogy SÍRNI tudjanak, SÍRNAK is .Védenek, EGYMÁST,minket biztos NEM !!

szőketisza 2010.08.10. 18:58:25

@kodó tamás: @venszivar: Akkor miért nem mentek rendőrnek, tűzoltónak vagy katonának? Mi akadályoz meg ebben? Talán a fizikai vagy szellemi alkalmatlanságotok?

smartdrive 2010.08.10. 18:59:49

@veny: nem butaság ez, csak szeretitek a pátoszt gondolkodás helyett

miért lenne hősies egy tett, ha semmit nem veszíthetsz vele?

veny 2010.08.10. 19:00:11

@szőketisza: Szájhősi halottnak kellene nyilvánítsuk őket, attól tartok... :)

smartdrive 2010.08.10. 19:03:15

@veny: abból indulok ki, hogy értelmes ember nem ugrik mozgó autó útjába, inkább elugrik onnan (persze csak ha nem egy csapat óvodás felé száguld az autó)

pláne ha egy rendőr, akit arra képeztek ki, hogy értelmesen reagáljon

ellenkező esetben az úriembernek inkább a szégyenfalon lenne a helye a "kollégáink, akik nem tanulták meg jól a tananyagot" rovatban

szóval maradjunk annyiban, hogy nem szándékosan tette

venszivar 2010.08.10. 19:04:18

@szőketisza: Te mit olvasol???Én rendőrnek ???Én mindig dolgoztam !!! Te ezt mire föl írtad nekem,te be vagy tépve ??Újra átolvasva a baromságodat,te érted,amit írtál ???

veny 2010.08.10. 19:06:12

@smartdrive: Értem én, hogy számodra az önfeláldozós rész a lényeg, nyugi. :)

Szerintem meg hasznosabb, fontosabb (és ezért díjazandóbb) a hatékony és eredményes munka (némi kockázattal), mint a felesleges kockázatvállalás.

És mindkettőnkkel szemben ott a magyar hagyomány, ami szerint viszont hősi halott az, aki magyar fegyveres erő szolgálatában hal meg. Extrém egyszerű ez is... :)

smartdrive 2010.08.10. 19:08:09

@szőketisza: ez egy nagyon csúnya és manipulatív összemosása a dolgoknak

az igaz, hogy amikor belépsz egy ilyen szervezetbe, akkor számolsz egy bizonyos kockázati VALÓSZÍNŰSÉGGEL - ezért cserébe jár a szolgálat halottja cím

ez azonban nagyon más, mint amikor az adott, konkrét szituációban, az elvárásokon túl, akkor és ott kockára teszed az életed valamiért

Frank99 2010.08.10. 19:08:10

ennek a történetnek közel sincs vége, egy maffiafőnök BM Pintér a 1-2 milliárdjával meg nem hiszem hogy nem tudta volna megtenni, amit az elgázolt zsarunál megtett.

amúgy bárkivel beszélek a rendőrökről, minden második zember azt mondja: azok a buzi rendőrök :-)

innentől nem hiszem, hogy paragrafusok és sorok mögé kellene bújni, igaz nem voltam USA-ban, de ott a filmeken egy rendőrnek igenis megjár a dísztemetés, ha szolgálat közben veszti életét.
itt ez történt.

és ha zalai srácot -aki ui. vétlen volt- a település saját helottjának tekinti, akkor egy BM-nek -ha nem lenne ilyen kis maffiavezér patkány minisztere- ugyanígy kellene viselkednie.....

ui. ha holnap engem is lelőnek, tudjátok miért volt :-(((

szőketisza 2010.08.10. 19:08:59

@venszivar: Arról most nem beszélnék, manapság hány vájár, öntödei munkás van. Sok veszélyes munka létezik, különösen, ha nem tartják be a munkavédelmi alőírásokat. De a csákány vagy a kőműveskanál nem lő vissza. (Nem csak közlekedési rendőrök vannak, de láthatóan ők is egyre nagyobb veszélyben kerülnek nap mint nap).

veny 2010.08.10. 19:10:52

@smartdrive: "pláne ha egy rendőr, akit arra képeztek ki, hogy értelmesen reagáljon"

Lószarra sincsenek kiképezve ilyen téren, az a baj... :(

Pintér nagy ötlete most amúgy az, hogy a jelenlegi 2 év képzés helyett elég a negyede. Nyilván ettől is nagyot fog emelkedni a színvonal, meg jobbak lesznek a reakciók élesben... :((((

szőketisza 2010.08.10. 19:11:05

@venszivar: Először azt olvasd el, amit te írtál. Talán akkor felfogod a kommentemet.

smartdrive 2010.08.10. 19:12:00

@veny: ezt a mindennapi stresszt, potenciális kiemelt veszélyeztetettséget kompenzálja a korkedvezményes nyugdíj

kodó tamás 2010.08.10. 19:12:37

@szőketisza: hihihiii
te mér nem mész tanítónőnek.... jo kérdés mert a társadalom alja, pont mint a taxis és a politikus
egyébként voltam rendőr
egyetem (villamos mérnök) után adtak lakást... stresszes egyetem után jó pihi volt
lakás+kocsi+telefon+buli

veny 2010.08.10. 19:12:41

@smartdrive: "számolsz egy bizonyos kockázati VALÓSZÍNŰSÉGGEL - ezért cserébe jár a szolgálat halottja cím"

Ez nyilván jó csere... :)))

smartdrive 2010.08.10. 19:13:04

@veny: kamikaze rendőrök kellenének, azokat utána hőssé lehet avatni, ez erősíti a társadalmi kohéziót

kodó tamás 2010.08.10. 19:14:44

@szőketisza: rendőr vagy ugye?
nem gond...
személyesen egyesével nem t6ehet róla senki...
megvigasztallak minden szakmát szétbasztak...
nincs egy normális zug az orzságban
olyan a rendőrség PONT MINT A TÁRSADALOM

veny 2010.08.10. 19:16:42

@smartdrive: Az én értelmezésemben a korkedvezmény értünk van, nem a zsandárokért.
Én legalábbis nem szeretném, ha tisztes 60-as nagypapák és nagymamák próbálnának megvédeni engem vagy a vagyonomat adott esetben... :)

venszivar 2010.08.10. 19:16:43

@szőketisza: Kevés,de VAN !!!!Őróluk 10másodpercig hallasz ,ha halálos munkahelyi baleset éri bármelyiket,de halnak,mert az előző felsorolásom,amit olvashattál,de te azokról nem veszel tudomást. MIRE FÖL "ér" TÖBBET bármelyik rendőr !!!!! azoknál a névteleneknél,kik munkájuk végzése közben hunytak el.

MIRE FÖL ÉRNEK TÖBBET !!!!!

smartdrive 2010.08.10. 19:17:56

@veny: a fizikai teszteken úgysem mennek át

szőketisza 2010.08.10. 19:18:49

Ugyan nem vagyok rendőr és másként (rokonok) sem vagyok érintett, de nem tudom megérteni azt az elementáris indulatot, agyűlöletet, ami egyes kommentekből árad (nem csak ebben a blogban) a rendőrök ellen.

veny 2010.08.10. 19:18:58

@kodó tamás: Csak mondom, hogy ismerek ám olyat, aki oda is dolgozni járt, szintén diploma után. Most már azt is tudom róla, hogy nem kodó tamás néven ír a blog.hu-n... :)

kodó tamás 2010.08.10. 19:19:16

a HŐSI HALOTT címet én nem sajnálom,
sőt minnél előbb adnám...
pl pintérsanyinak, na ő megérdemelné

smartdrive 2010.08.10. 19:20:12

@venszivar: ne viccelj már, a fegyveres erők tagjainak a testi épsége kompetitív szituációkban kerül veszélybe, míg a bányászoké nem. ott nincs senki, akinek az lenne a kifejezett célja, hogy ártson nekik

magyar bucó 2010.08.10. 19:20:16

@venszivar: Mikor is halt meg utoljára bányász Magyarországon munka közben?

kodó tamás 2010.08.10. 19:21:40

@szőketisza: nagyon eygszerű
1. a teljes ország romokban, a rendőr csak annak is az alján
2. talán a "szondázunk és mérünk" bészbólsapkás imázs helyett rendes rendőrséget lehetne.
egy egész rendszert ki tudnék találni...
de minden normális ember képes lenne erre... csakhát...

smartdrive 2010.08.10. 19:23:10

@magyar bucó: úgy érted, az utolsó (nem felszíni) bánya bezárása előtt mennyivel :)

kodó tamás 2010.08.10. 19:24:38

@szőketisza: pl javasolnám a rendőrségnek: a BŰNÜLDÖZÉST
szerintem a csúcsok csúcsa, amikor zuglóban aszondja a kapitány beszámolón, hogy nagyon haladunk a lenini úton mert a statisztika javult a bűncselekmények 34% helyett, már 36%-ot is szinte felderítenek, igaza zokat is kiengedik vagy a bíróság vagy más de szépen haladunk...
nincs még egy iylen szarul teljesítő szakma...
képzeld ha az orvos mondaná,
szép napom volt látttam 10 beteget, csak 7 halt meg
egyre jobb...

magyar bucó 2010.08.10. 19:26:22

@smartdrive:
" Öt évente meghal egy ?? Biz isten sajnálom.De a vájárok 100X annyian !"

Kersem azt a száz vájárt, aki @szőketisza szerint meghalt az elmúlt öt évben.

venszivar 2010.08.10. 19:28:29

@magyar bucó: Te PATKÁNY vagy !!! Biztos,hogy 100 X annyi föld alatt szenet s uránt bányászó ember HALT meg KEMÉNY MUNKA közbe,mint fent viháncoló,bizniszeiket intéző rendőr.!!! Te meg azzal szórakozol,hogy ,de mikor ??? Nem vagy te TETŰ ???
Bőven van más szakma s "bennük" emberek,kik munkavégzés közbe meghaltak.Mivel külömb egy rendőr ????? SEMMIVEL ...........

szőketisza 2010.08.10. 19:34:06

@kodó tamás: Éppeséggel a bírókról is el lehetne mondani ugyanezt. Abba már nem szeretnék belemenni, hogy az egészségügy vajon milyen „veszteséggel“ dolgozik, ha egyszer a rendőri felderítési rátáról esett szó, ami szerintem is kritikán aluli.

smartdrive 2010.08.10. 19:36:31

@venszivar: Te komolyan nem érzed a különbséget? A rendőrnek gyakran AZ A DOLGA, hogy kockáztassa az életét, a bányásznak meg ez egy minél jobban elkerülendő körülmény.

szőketisza 2010.08.10. 19:39:38

@magyar bucó: Rosszul olvastad. Nem szerintem hal meg száz vájár. Én éppenséggel ezzel vitatkoztam.

kodó tamás 2010.08.10. 19:39:49

@szőketisza:
korrupció, egyéni érdekek, konfliktus kerülő-székben kapaszkodás, alkalmatlan vezetők (kontraszelekció), működésképtelen packázó hivatali munka, érdemi munka zéró, szervezetlen, kevéssé hatékony, rossz jogszabályok, jogászkodás, nem érdemi feladatmegoldás... közpénzherdáló
de ez mire nem igaz itthon, amit politikusokra, hivatalnokokra bíztál?
a rendőr csak annyival érdekesebb, hogy a bűnöző rendőrség szokatlanabb, mint a többi szakmában.
de majd megszokjuk.
lassan a védelmi pénzért rendőrök jönnek. tök mindegy...

veny 2010.08.10. 19:39:59

@venszivar: Neked pl. kifejezetten rosszul (legalábbis eredménytelenül) dolgozott a magyartanárod, bár kétségkívül lehetett a küzdelemben valami hősies... :)

kodó tamás 2010.08.10. 19:43:02

@smartdrive: mit kockáztat basszus ez felháborít....
számos esetben a patkány rendőr az útszélén állítgat normális embereket hol a biztosítás csekk... oszt 100 méterre motorfűrésszel viszik az erdőt...
az 5 cigánnyal nem kockáztat semmit... érdekes nem akarnak hősi halottak lenni.
EZ ELÉG KONKRÉT TAPASZTALAT! egyre többek szembesülnek ezzel.
mi a fasznak fizetek adót, ha a biztonságot stb (mindent) magamnak megoldani...
AZ ÁLLAM NEM MŰKÖDIK

magyar bucó 2010.08.10. 19:43:17

@szőketisza: Bocs, igazad van, a vénszar írta ezt a hülyeséget.

moncayo 2010.08.10. 19:43:48

Senki se legyen hősi halott! Egy ennyire eladósodott ország ne szórja a pénzt temetésre, díszlövésre, stb. Ha elverjük ilyesmire, miből fizetjük az összes ex köztársagi elnök lakásait, 100%-is fizetéseit, titkárságait, kocsijait. Kell a pénz az élőkre!

moncayo 2010.08.10. 19:44:17

Senki se legyen hősi halott! Egy ennyire eladósodott ország ne szórja a pénzt temetésre, díszlövésre, stb. Ha elverjük ilyesmire, miből fizetjük az összes ex köztársagi elnök lakásait, 100%-is fizetéseit, titkárságait, kocsijait. Kell a pénz az élőkre!

kodó tamás 2010.08.10. 19:46:25

@moncayo: KIVÉVE PINTÉRT! ő lehet...

Zerlina 2010.08.10. 19:47:49

@Benbe:A valódi hősi halottaknak sok beleszólásuk már nincsen...

venszivar 2010.08.10. 19:50:57

@smartdrive: A rendőr mitől kockáztat ??? Csak most ugrott be !Az összes sofőr !!! 1000 X többször meghalhat s MEG is HAL,mint az utcán lődörgő HŐS jelöltek.Gondold már át,mert rendörnek hívják,MIÉRT,MITŐL ??? TÖBB,VESZÉLYESEBB az ő munkájuk ???? Éppen az,hogy semmi NEM igazolja,hogy munkaidő alatt halnának meg a rendőrök !!!! Azt olvasta,hogy 10 év alatt 4vagy5, NAGYON sajnálom,KIVÉVE ezt az UTOLSÓT ha "sáros"!! No hány soför halt meg 10 év alatt !!!!???? MI az EMBER s EMBER KÖZT a KÜLÖMBSÉG ? MIRE FEL !!!Azért,mert az rendőr ! MENNYIVEL TÖBB , ő ???????? SEMMIVEL, SŐT.

szőketisza 2010.08.10. 19:55:56

@venszivar: Ilyen baromságokat csak egy "vénszivar" írhat.

venszivar 2010.08.10. 19:57:29

@magyar bucó: Látod milyen barom vagy !!! A jól teherbe lökött anyád a vénszar,te degenerált,annyira szar vagy,hogy azt sem tudod,hogy kinek,mit írsz ? Szedd össze magad ! Kérj felmentést a szolgálat alól .........Pihenj.

beavereater [AT] 2010.08.10. 20:18:35

@veny: akkor én értettem félre, a hagyományban természetesen igazad van, de ez egy - szerencsére - nem élő hagyomány. Ne is kelljen soha felújítani. Én pedig azt kívántam érzékeltetni, hogy a "hősi halott" más a közbeszédben és más a jog szerint.

beavereater [AT] 2010.08.10. 20:22:05

@szőketisza: szerinted a bűnözők nem szoktak kommentelni? :o

kodó tamás 2010.08.10. 20:53:05

apropó és mi van a svájcival?
végül is neki is ez volt a becsületes munkája, bűnöző volt...
ő nem lehet hősi halott:

Doubledeceker 2010.08.10. 21:25:52

Hősiesen vizsgálta hajnalban egy autó hátsó kerekét.

Sajnálom szegényt, de a rendőrök 95%-a ezt csinálja munkaidőben, nekik ebből áll a közbiztonság fenntartása, baszogassuk az autósokat, ennnyi, semmi több.

Ez esetben tényleg nem volt semmi hősies a viselkedésében.

A másikat is megkérdőjelezném, mivel saját hülyesége miatt halt meg, de az más tészta.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.08.11. 09:34:54

Gondolom annyagi különbség van a HŐSI és a SZOLGÁLATI halott státusz között.

Keresel valamit?

Az alábbi ügyes kis program segítségével kereshetsz a blogon:

Így se? Értesíts egy kommentben, vagy e-mailben hogy utánajárhassak!

süti beállítások módosítása