Nyolc tized százalék!
írta: turner ; 2010.11.06. 06:15 · 1 trackback
Nincs mese, most már tényleg megérkezett, menthetetlenül és visszavonhatatlanul a radikális adócsökkentés kormánya!
Nyolc tized százalék... "Eszement, felfoghatatlan" adócsökkentés ez. Persze van aki jól jár, de én abban a cseppet sem kiváltságos helyzetben vagyok -néhány millió honfitársammal együtt- aki a szarul keresők óriási halmazába tartozik. (Minek is csökkentenék az én és a hozzám hasonlók közterheit, így belefulladunk a sok pénzbe...)
Egy módosító indítványnak köszönhetően -egyenlőre- a 2011. évre 0,5 százalékkal emelkedik a nyugdíjjárulék (9,5-ről 10-re). El ne felejtsük: ebben az évben teljes egészében az államkasszát gyarapítja a levámolt járulék.
A következő képp néz ki tehát a "radikális" adócsökkentés:
Ha a személyi jövedelemadóhoz nem nyúl hozzá a kormány, akkor 15 millióig lett volna szuperbruttósítva a 17 százalékos kulcs, ez 21,6 százalékos elvonást jelent.
Ehelyett jön a 20,3 százalékos elvonást jelentő 16 százalékos kulcs. Ez átlagosan 1,3 százalékos csökkentés lenne, azonban ha ebből levonjuk a nyugdíjjárulék tervezett megemelése miatti 0,5 százalékpontot, akkor jövőre valójában 0,8 százalékpontos köztehercsökkentés lesz. (Index.hu)
Nyolc tized százalék.
(És még ott van az a kurvára kényes adójóváírás is, amivel bizony nem lehet söralátétnyi bevallást összehozni. A jóváírás megkurtítása után máris adóemelésről beszélünk...)
Azt hiszem le kell ülnünk megbeszélni a családi költségvetést. El kell döntenünk, hogy a fennmaradó forintokból Dominikára menjünk nyaralni, vagy gondoljunk egy merészet és kezdjünk gyűjteni egy Ferrari 550 Maranello-ra...
Nem mintha egyetlen percre is azt gondoltam volna, hogy én, mint bérből és fizetésből élő melós jól járok, na de ez... Annyira megalázó, hogy már nem is kell... Még borravalónak is kevés...
Akár meg is tarthatjátok!
218 hozzászólás : fidesz pofátlanság
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: A részeg és a mentők meséje 2010.11.06. 14:39:18
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
lakovacs 2010.11.06. 14:36:14
borovi 2010.11.06. 14:36:59
De eszem-faszom megáll, hogy a sok birka meg tapsol neki: "Jól van, Viktor! Így kell ezt!"
Vagy számolni nem tudnak, vagy az egyszeri, nagyarányú adóemelést (ha már a csökkentés nem jött össze ennek az útonálló, rabló kormánynak) is megünnepelnék.
Ittott 2010.11.06. 14:45:24
A szakszervezet pedig csak hallgat...
Ittott 2010.11.06. 14:47:10
www.parlament.hu/irom39/01498/adatok/12_mell.pdf
Még mielőtt bárki oltani kezdene minket, hogy mennyit keresünk.
Kivlov 2010.11.06. 14:49:07
ott kéne kezdni, hogy vagy 100ezer embert elzavarni a közszfrérából. mondjuk ezek bérét szétosztani a többi között.
egyébként meg az adócsalók országában nincs teljesen jó adóváltoztatás. az adómentes minimálbér eleve ökörség.
jövőre legalább azoknak lesz több, akik évek óta eltartják az országot, mert nem kamu pénzre bejelentve dolgoznak, és adóznak horrormértékűt. mondom ezt gyermektelenként...
BedeKrisz (törölt) 2010.11.06. 14:51:06
magyar ember teli szájjal 2010.11.06. 14:51:58
Ittott 2010.11.06. 15:10:31
Spiro 2010.11.06. 15:11:33
Tegyük hozzá, beszari, dilettáns pártok kormányoznak.
~700.000 korhatárt el nem érő-, "rokkant"- nyugdíjast tartunk el, aminek éves költsége ~550MRD Ft (EU átlag 10-szeres, = minden 9. munkaképes korú, nem csoda hogy szar a foci, nem tudunk 11 egészségest kiállítani)
A korhatárt elérőknek 15-16.-ik havi nyugdíja is lehetne, ha csak az EU-s átlagnak megfelelő "rokkantunk" lenne. (ez a világ szabadalom)
A fenti összegből látszik, hogy a rendszerváltás óta ezek mai árakon ~11.000MRD FT-ba kerültek, nem beszélve ennek hitelből történő finanszírozásáról. Ez az Államadósságunk 54%-a.
~1.700.000 gazdaságilag inaktív sem hal éhen (tehát jövedelme van, vagy ezek mind a megtakarításaikat élik éppen fel?), de jövedelme után nem adózik, de "ingyen" gyógyul, segélyeket kap.
A 3174 Önkor költségvetése azonos nagyságrendű az összes SZJA bevétellel. A kérdés nagyon egyszerű, kevesebb Önkori = Kisebb SZJA (ja de kellett a sameszoknak az állás).
stb.
egyenlítő 2010.11.06. 15:26:06
Kivlov 2010.11.06. 15:29:07
nekem egykutya mind akit az állam fizet. tanár sem kell annyi, mivel a gyerek is kevesebb. de főleg a kamuhivatalokban ücsörgő aktatologatókat kéne megritkítani...
Kivlov 2010.11.06. 15:30:26
egyértelmű.
és a segélyes cigók 100ezreiről nem is beszéltünk, akik kólára, csipszre, szeszre, cigire meg játékgépre költik az általam befizetett adóból lesoztott havi apanázsukat...
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.11.06. 15:32:51
Ha egyaltalan addigra marad mas(ik) part.
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.11.06. 15:33:05
michaelknight.blog.hu/2010/10/14/plusz_egy_minusz_nyolc
Indriq 2010.11.06. 15:33:48
Kivlov 2010.11.06. 15:36:48
hagyjuk már ezt a kamudumát. és akkor akik alapból az állami részben vannak (maradtaK9 velük mi van? semmi. ugyanúgy lesz / nem lesz nyugdíjad és kész. 2050 környékére úgyis 70 lesz a korhatár, amit 80% nem fog megérni, ennyi...
Falusi (törölt) 2010.11.06. 15:44:31
pokesz70 2010.11.06. 15:55:30
Vegyük sorra a dolgokat. Az azonnali és radikális adócsökkentés kormánya jövőre megadőztatja a minimálbért. Azoknak, akik eddíg "kényszervállalkozóként" vagy egyéb okból voltak minimálbéren bejelentve, röhögve kifizetik. Akik valóban minimálbérért dolgoznak, nem is tudom, éhenhalnak? Mindenesetre mind ők, mind a "kényszervállalkozók" esetében a munkáltató költségei jelentősen emelkednek, ami állásokba kerülhet. Az adócsalók jól járnak.
A nagy többség úgy jár, ahogy a blogíró példájából is látszik: vagy rosszabbul járnak, mint eddíg, vagy minimális adócsökkentést jelent nekik az egységes SZJA, attól függően, hány gyereket nevelnek.
A legmagasabb jövedelműek (kevesebb, mint az adófizetők 10%-a) valóban jól járnak. Őszinte leszek: én ebbe a csoportba tartozom. De halkan kérdem: nem inkább azokat kéne egy kicsit levegőhöz juttatni, akik nagyon nehezen vagy éppenhogycsak kihúzzák hóvégéig? Nem vagyok gazdag, de ha nem kapok 20%-os adócsökkentést, akkor is boldogulunk egy viszonylagos kényelemben. Persze nem nyugat-európai szintűben, de nem is ahhoz kell viszonyítani.
A nyugdíjamért viszont nagyon pipa vagyok. A saját gyerekemet hozzák ezzel lehetetlen helyzetbe, hiszen tudjuk, hogy a demográfiai tendenciák miatt nagyon kevés aktívnak kell majd eltartani nagyon sok inaktívat, mire én nyugdíjas leszek. Miért engedjük, hogy a fidesz a rövid távú pénzpazarlás miatt ilyen helyzetbe hozza a következő generációkat (vagy minket, ha nem lesz miből nyugdíjat fizetni majd)??
A különadók szintén állásokba, munkahelyekbe fog kerülni, a fejlesztések elmaradnak, az árak drágulni fognak, a befektetői bizalom csökken, a gazdaság nem nő olyan ütemben, ahogy egyébként tudna.
Köszönöm, ezt a forradalmat inkább kihagytam volna.
Murderface 2010.11.06. 16:04:55
Amikor létszámcsökkentés volt (az utóbbi 10 évben szinte minden évben volt 1-2 a közszférában), akkor mindig a melóst baszták ki. Anyám állami hivatalban dolgozott 40 évet, a végén már majdnem megszakadt a melóból, mert a 10 emberes melót először 8-uknak kellett megcsinálni, aztán 5-üknek, a végén meg már 3 embernek. Közben minden melósra 2-3 (!) kisfőnök jutott, akik a szó legszorosabb értelmében semmit se csináltak. De oda mindig vettek fel új embert (Nyuszi rokonait, barátait és üzletfeleit természetesen), csak a legalsó szintre, ahova kéne, oda nem. Azoknak megint fejenként 2-3 főnökük volt, és így tovább egészen a legfelsőbb szintig.
Nem 100 ezer embert kéne elzavarni, hanem átalakítani az összes állami hivatal szervezetét fordított piramisról sima piramisra, aztán legalább 300 ezer közép-felső vezetőt kivágni, és a helyükre felvenni kb. 200 ezer rendes dolgozót. Nem véletlen, hogy olyan kurva lassú az ügyintézés. Nincs elég dolgozó aki megcsinálja, az alsó-közép-felső vezetők meg nem értenek hozzá. Ezt a vízfejet kéne kidurrantani, de ezt senki nem meri megtenni, mert akkor utcára kerülne azonnal kb. fél millió kamudiplomás semmihez sem értő tróger, akiknek 90%-a valakinek a valakije, és egyből nyilvánosságra hoznák a mutyizásokat '89-től kezdve. Nem nyúl hozzájuk senki, mert az összes politikus benne van nyakig a szarban, párttól függetlenül, saját maguk alatt meg nem fogják vágni a fát.
A kisemberek meg birkák, és mindent eltűrnek. Szóval inkább még egy sarcot kivetnek rájuk.
misi46 2010.11.06. 16:07:14
endre69 2010.11.06. 16:07:33
Kivlov 2010.11.06. 16:12:45
kedves nemtudomki!
nyugdíj? 30 év múlva? miről beszélünk? tesóm ált. iskolai tanár vidéken. az elsősök 70%-a kisebbségi, akik az életben nem fognak dolgozni, ergo, nem fognak eltartani senkit sem.
szóval ez felejtős...
az igazságos volt eddig, hogy aki minimálbéren volt bejelentve (mind1 mennyit keresett ténylegesen) az 0 SZJA-t fizetett eddig, ha meg mondjuk átlagbért kaptál akkor már a horrormértékű sávba tartoztál???
most legalább majd az lesz hogy 10szeres kereset, 10szeres adó. ennyi + egy bambi.
az adómentes minimálbér éppolyan irracionális dolog volt, mint a nyugik ingyenes utazgatása + a 13 havi nyugdíj. be sem kellett volna vezetni, akkor nem fájna az elvétele.
subtotal 2010.11.06. 16:15:19
Elég lett volna csak annyit engedni az SzJA-n (mondjuk 5%) amivel nem KELL a mnyp kasszák tőkéje az egyensúly tartásához.
Mondták volna azt, hogy félszuperbruttó kivezetve. Ja hogy ezt nehéz elmagyarázni, hogy miért jó? Nem lehet tapló, féligazságokat és csúsztatásokat tartalmazó faék egyszerűségű kijelentésekkel dobálózni?
Pedig ez is elég radikális lett volna az ország anyagi helyzetében.
Apropó: Sz.Pétert szembesíteni kellene azon, kormányváltás előtti kijelentésével, miszerint az adócsökkentést nem kell ellentételezni, mert akkora növekedést generál, hogy abból nagyobb bevétel lesz, mint volt.
Nem igazán ezt látom a költségvetésben...
Kivlov 2010.11.06. 16:15:47
egyértelmű, hogy nem a "kisember" közdolgozót kéne elzavarni, hanem a vezetőket (akiknek gyakran nincs is kit vezetniük)!
csak egy személyes példa. kaptam egy megkeresést egy állami vállalattól, hogy menjek oda melózni, mert ugye lecserélték a bagázs 90%-át a április óta. na, ennél a cégnél az utolsó, szimpla munkatárs 400 bruttót keres ( évi 1 misi cafeteria mellett...). no comment...
Spiro 2010.11.06. 16:17:54
Szerintem egyetlen kormány sem képes munkahelyet teremteni (eltekintve az állami, önkormányzati melóhelyektől). A többi csak duma.
Én elég egyszerűen látom a dolgot.
Őseink botokkal túrták a földet és abból éltek. Ez szerintem ma is működik, azaz akinek arra van lehetősége, és/vagy igénye, hogy rendkívül szerény körülmények között éljen az tartsa el ebből magát.
A társadalmi szolidaritás zászlaját pedig egyetlen párt se bontogassa saját elképzelése szerint, mert az elmúlt 30 év óda vezetett, hogy a különböző esztelenül osztogatott segélyek támogatások több milliós népréteget szocializáltak arra, hogy nem kell dolgozni, majd úgyis megment/eltart minket az állam (többek között ezek a finanszírozók/adózok/járulék fizetők hiánya okozza a nyugdíjrendszer döglődését, és nem mellékesen ezért deficites az állam kassza (ráadásul még ők maguk is finanszírozottak)).
Az nem szolidaritás, ez kényszer!
Kvázi a helyzet kezelésére az állam annyit tehetne pl., hogy megszűnteti az SZJA beszedését és aki akar szolidaritást vállal, illetve az adómegtakarításból fizeti az eddig „ingyenes” szolgáltatásokat.
De Viktor továbbra is azt forszírozza, hogy az eddig is szarul működő állami irányítást még jobban kiterjessze.
(Viktor Csernomirgyint idézném, szabadon : „..Jót akartunk, de megint úgy sikerült, ahogy eddig…” – Nem szeretném, ha 4 év múlva csak a vezeték nevet kelljen cserélni)
Ha a finanszírozhatatlan jóléti rendszert akarunk üzemeltetni, mindenkire kiterjesztve az nem fog menni, pláne akkor nem, ha a versenyképességünket a Kínai, és az Indiai költségekhez kell igazítanunk, mert lassan a Nyugat is erre kényszerül.
Sajnos az Ázsia életszinvonalhoz kell konvergálnia a nyugatinak.
avanivi 2010.11.06. 16:24:16
Csak úgy tudom elképzelni, hogy felmondanak neki pár nappal elöbb, hogy végkielégítést kapjon.
Ez persze csak a közalk. köztisztviselőknél lehet mert egy vállalkozó sem fizet ki felesleges forintokat, még azt sem fizeti ami járna./ Tisztelet a kivételnek,ha van./
A gyermekek után járó adóalap kedvezménnyel, megadóztatják a gyermeket nem nevelőket,/ ezt akarták/ de nagyon -nagyon sokan nem fogják tudni érvényesíteni ezt a kedvezményt,
mert keveset keresnek. Azok akik nincsenek rászorulva, na azok járnak jól.Ilyen eszement hülye kormány.
Kivlov 2010.11.06. 16:26:52
az mivel volt jobb, hogy annó adómentes lett a minimálbér, hogy támogassuk a keveset keresőket, szakképzetleneket stb és akkor lett egy csomó "kamu-minimálbéres???"
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 16:27:42
boldog-boldogtalan mindenki ezekre a férgekre szavazott, hát most megkapják amit érdemelnek.
pedig mindíg is tudta mindenki hogy a fidesz csak a saját elitjének kedvez, orbán-kósa--stb pedig kifejezetten lenézi az egyszerű szegény embereket.
de ne aggódjatok hülye magyarok, a legkisebb gondotok lesz az hogy rosszul jártok az új adórendszerrel, majd ha már nyílnak a koncentrációs táborok, meg éles tűzparancs lesz a másként gondolkodókra..stb , na majd akkor eszitek amit főztetek.
hogy lehet egy ország akkora barom hogy önként beszavazza magát egy totális diktatúrába?
komolyan ilyen ország európában nincs mégegy a balkánon sem.
megérdemli a sorsát
Táskás Tóni 2010.11.06. 16:33:41
Kivlov 2010.11.06. 16:34:24
nem vagyok fideszes, nem is szavaztam rájuk, de mi más lehetőség volt áprilisban, mint a fityisz? erre még senki nem tudott nekem válaszolni.
maszop? egy ilyen 8 év után? inkább az öngyilkosság.
szadesz? nem létezik.
elempé? szdsz2.0, nem kérünk a gittegyletekből
mdf? kötélre való, álkonzervatív férgek, antalljóskájukkal az élen
jobbik? zsidaj média által kárhoztatott, nem elég kiforrott bagázs
úgyhogy maradt a fityisz...
amúgy meg azt kéne észrevenni, hogy ez az adórendszer végre azoknak kedvez, akik évek óta adóznak, mint a güzü, gyakorlatilag eltartják az országot a semmi fejében.
Ixos 2010.11.06. 16:42:22
"amúgy meg azt kéne észrevenni, hogy ez az adórendszer végre azoknak kedvez, akik évek óta adóznak, mint a güzü, gyakorlatilag eltartják az országot a semmi fejében."
igy van. tanulni kell, dolgozni, akarni...ez a kapitalizmus kerem szepen.
papas 2010.11.06. 16:45:10
AnnaKarenina 2010.11.06. 16:58:47
tudasbazis.org.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=721:hir603&catid=28:main&Itemid=186
Lámpavas 2010.11.06. 16:59:28
Szarok a 0,5%-ra, szarok a bankokra, szarok a multikra és szarok az alkotmánybíróságra.
Aki eddig 0% adót fizetett, én pedig 44%-ot, az ne pofázzon!
dr kíváncsivagyok 2010.11.06. 16:59:42
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 17:00:41
mint tudjuk a fidesz 2/3-a az a szavazók alig 1/3-a.
az országgyűlési választásokat lehet így magyarázni, meg hogy nem volt más alternatíva, de az önkorminál már látszott mennyire buta ez az ország, de majd megkapja a magáét.
én egyébként természetesen nem azokat anyázom akik ahhoz az elithez tartoznak akinek sokkal jobb lesz, egyértelmű hogy mindenki saját érdekében szavaz.
csak kétlem hogy ez a mai politikai-gazdasági elit + a jól keresők lennének a szavazók 1/3-a,
ez jó ha 5-10%, a maradék 25 meg beszopta a branit, és megérdemli.
egyébként meg elmegy mindenki a picsába ezzel a dumával hogy most azok megkapják a jót akik eddig eltartották az országot, lófaszt, szerintem éppen azok tartották el a munkájukkal az országot akiket éhbérért dolgoztatnak.
és ebből éppenhogy az az elit élt eddig is jól amelyik most mégjobban fog.
mert ha belegondolsz lehet hogy eddig 40%át a bevallott jövedelmének vitte az adó, de emellett szarér hugyért volt neki munkaerő,most fizetni sem fog annyi adót..
ez a vállalkozókra, aki meg egyéni meg csalt az ezután is fog szerintem.
azt se felejtsük hogy aki meg multinál van alkalmazottként jó fizetéssel annak éppenhogy úgy volt valahol kalkulálva a pénze hogy azért nettóban megérje.
egy biztos:
azoknak a kormányoknak sosincs nagy jövőjük , főleg a 20. században európában akik a gazdagokat méggazdagabbá teszik, a társadalom 90%t meg tönkreteszik és leszegényítik.
vagy a középkor a cél?
gondolom orbánék élveznék ha kegyelmes-naccságos földesúr szerepet, látszik a mocskos viselkedésükön.
én már csak egyet szeretnék: lássam ezt a mocskos csürhét a kivégzőosztag előtt.
orbánt felkötik majd mint a ducét.fejjel lefelé a családjával együtt.-de szép nap lesz!
dr kíváncsivagyok 2010.11.06. 17:00:48
Lámpavas 2010.11.06. 17:01:26
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 17:01:45
a nép majd jövő február elején esik pofára, szóval márciusban jöhetnek a tüntetések!
AnnaKarenina 2010.11.06. 17:02:14
Az állami nyugdíjrendszerre való visszatérés meg nagyon fog kedvezni a további adócsalásnak, az indokolatlan minimálbérnek és fekete béreknek, mert teljesen mindegy, hogy milyen járulék megy az állami kasszába, a későbbi nyugdíjra nem lesz befolyással. Az állam annyit fog adni, amennyire képes lesz.
Lámpavas 2010.11.06. 17:03:20
A FIDESZ-re szavaztam, és meg is kaptam tőlük, amit akartam. Ennyi. Legközelebb is rájuk fogok szavazni.
nikon 2010.11.06. 17:07:27
Nekem az stílusban nagyon bejött. Kár, hogy csak a szar takarítása jutott rájuk.
Szóval Vikiéknek azoknál kéne jobbnak lenni, nem a gyufa ferinél. Annál nem lenne nehezebb, csak meg kellene fordítaniuk a lemezt. Erre ők a borítót cserélték le.
(Mekkora már, hogy kirugnak egy embert, mert kockáspapíron számolva kihozta, hogy a legutóbbi kabinetnek voltak erényei is?)
Amúgy van itt egy kis összegzés az eddigi vívmányokról:
nol.hu/belfold/20101030-mit_kivant_a_magyar_nemzet_
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 17:07:37
ugyanis ez az adórendszer MAGYAR VISZONYLATBAN csak a nagyon jól keresőknek kedvez!
ugyanis a kb 500.000 bruttós bért, ahol már ugye mindent ki tud használni és érezhetően több marad neki, tehát nem néhány ezer vagy 10 ezer, ami noha jól jön, de valahol mégiscsak érezhetetlen hogy 100 vagy 110K a nettód ugye, nos ilyen ember csakis a kormánykörök kiemeltebb tisztviselőinél (magyarul: politikai elit), meg a versenyszféra közép és felsővezetőinél fordulnak elő.
)nameg a felső tízezernél,de az más történet, azoknak ha úgy vesszük mindegy mennyi az adó)
tehát végülis ezeken kívül az egész magyar társadalom pofájába hazudtak ezek a férgek.
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 17:08:46
hol az ösztönző a kifehérítésre?sehol.
de nem is erről szól, hanem hogy az orbáni elitnek jó legyen.
Kivlov 2010.11.06. 17:15:15
felkötik? hehehehehe
azt 89ben kellett volna az öszes senkiházi, vörös féreggel, aki a népet rabolta 40 éven át. erre az a tetű antalljóska arra verte magát, h vér nélkül váltott rendszert. dehogy váltott. lehúztak egy M betűt a kommerektől és ennyi.
felkötik? ott voltál 2006ban a TV-nél? akkor kellett volna keménynek lenni...
Kivlov 2010.11.06. 17:16:12
ja, ha neked mind1, hogy 100 vagy 110 nettó, akkor küldök egy számlaszámot és várom azt a havi "felesleges" tizesedet...
AnnaKarenina 2010.11.06. 17:16:34
A nyugdíjrendszert csak azért hoztam fel, mert mire az emberek rájönnek, mit veszítenek ezzel anyagilag és erkölcsileg (jövedelmek kifehérítése), addigra már el is költik a pénzüket. Ráadásul annyira gátlástalanok, hogy máris felemelték a nyugdíjjárulékot.:(
AnnaKarenina 2010.11.06. 17:17:34
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 17:20:45
azt viszont meg kell érteni hogy kádár éppenhogy az egyszerű népet nem rabolta csak a nagypofájú okoskodókat akik most hatalomra kerültek.
ez tény.
és talán éppenezért rühelli orbán és társai az egyszerű dolgozó embereket.
de persze az is tény hogy az egyszerű ember olyan mint a birka, csak már akkor lázad ha nincs semmi vesztenivalója, ez a világon mindenhol így van, míg ez a nagypofájú dzsentri úri rablóbanda ami a fidesz alapját adja ez mindíg okoskodik és lop.
még mielőtt megugatsz, én nem azonosítom kádárékat a horn-gyurcsány vonallal, legfeljebb egy vadhajtása...igaz persze hogy más a kor és mások a lehetőséget, de azért kéretik nemossuk egybe se rákosit, se kádárt se a rendszerváltó műszoci rablóbandát.
csakúgy mint mondjuk lenin sem egyenlő se trockij se szátlin, se marx se kimirszen, hiába mind komcsi állítólag.
csak hogy értsd.
gyurcsányék úgy komcsik mint orbán, hiába éneklik az internacionálét.
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 17:22:50
érted?
persze, jó-jó de semmivel nem viszi előre.
míg mondjuk havi 50-80 az már érezhető azoknál akik amúgy is jól éltek.
és ez nem is igazán az szja, hanem a családi adó miatt van,. lófaszt nem ér vele, csak az aki kőgazdag.
Lámpavas 2010.11.06. 17:25:41
Ittott 2010.11.06. 17:26:05
Lehetett volna most egy olyan változás, amikor a befizetendő járulékokat csökkentik, mind a munkáltatói, mind a munkavállalói oldalról. Az valóban a kifehérítés és a munkahelyteremtés irányába vezetne.
Édesapám egyébként az új rendszerben minimum nettó 50 e Ft-tal többet kap majd. Ő maga mondta, hogy nem igazán érti a változásokat, mivel így is igen jól megél. Közben viszont mindkét gyerekének csökken a fizetése a változások miatt, és ezért értetlenül áll a dolog előtt. Valószínűleg az lesz a megoldás, hogy abból majd juttat nekünk, amit ő kap, de nem minden családban lesz olyan, aki pozitív irányban érintve lenne...
Kivlov 2010.11.06. 17:26:33
ha csak 1 ezer van és az kamurokkant, az is sok...
Kivlov 2010.11.06. 17:28:14
ők is dolgoznak, de kevesebbet tesznek a közösbe (akár rajtuk kívül álló okok miatt, akár nem).
ott van elkúrva az egész hogy balkáni béreken élünk, nyugati árak mellett...
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 17:31:41
én a bűnözőket inkább a vállalkozók körében keresném akik ezt rákényszerítik a nyomorult munkanélkülire.
és ez ezután sem fog változni.
sajnos az ilyen dolgok csak úgy változnak meg ha lesz annyi munkahely hogy ne szoruljon rá a minimálbérre hanem legyen jobb munkája.
de így az orbáncsürhe csak azoknak ad mégtöbbet akik eddig is loptak-csaltak-sokat kerestek, mármint azok a vállalkozók akik a minimálon foglalkoztatott alkalmazottaikon szétkeresték az agyukat.
fasza koncepció.
de nem lenne gond, csakhogy a munkahelyek nemhogy szaporodnának de megszűnnek.
a közigazgatás egy dolog, de nemsokára tömegesen menekülnek innen a multik, erre merek fogadni, és akkor majd orbán ad munkát az 1+X millió embernek?
Karipapa01 2010.11.06. 17:34:24
Összegszerűen?
hower 2010.11.06. 17:38:24
Táskás Tóni 2010.11.06. 17:39:22
Ittott 2010.11.06. 17:39:35
Amúgy szerintem az egész Fidesz programmal az a baj, hogy megint nem a gazdaság fejlesztését jelöli meg, mint az ország jövőjének egyes számú motorját. Az adóváltozások kb. 4 évente követik egymást, és nem is mindenkinek jók. Ha viszont az ország végre kitalálná magát, azt, hogy miben jó, az mindenkire jól hatna, aki itt él és dolgozik. Ez hiányzik szerintem.
Italo Balbo 2010.11.06. 17:41:49
Táskás Tóni 2010.11.06. 17:42:01
Kivlov 2010.11.06. 17:42:55
az a baj a programmal, hogy nem mernek kiadást csökkenteni, hogy nem merik seggberúgni azokat, akiket évek óta kellene.
pl: ingyenes utazgatás megszüntetése, közszférai leépítés, segélyezés szűkítése, rokinyuggerek, MÁV-BKV-Posta és társaik, korengedményes nyugdíjazás szigorítása, minimálbérek vállalkozók átfogó ellenőrzése stb...
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 17:44:59
bár tegyük hozzá a felső tízezer nem ez.azok már leszarják hogy milyen rendszámos a bentleyjük.
akikről te beszélsz az éppen az általam említett tolvaj-csaló vállakozó réteg, na ezek járnak szlovák rendszámmal, és ezek fizetnek minimálbért a nyomorultaknak napi 10-12 óra kulimunkáért.
és ezek 0% adó helyett se fognak 16%-ot fizetni.
itt arról van szó hogy van egy politikai és vele összefonódó gazdasági elit (értsd: fideszesek és haverjaik) akiknek legálisan kellett felemelni a pénzét.
ennyi.
persze ebbe beleesik néhány versenyszférás vezető, de hát miért is ne....ennyi.
mindenki másnak hót szar lesz.
mégegyzser: egy demján-csányi-széles típusú arc meg mélyen leszarja mennyi az szja meg egyebek, teljesen máshogy számolnak, ha akarnak offshore meg osztalékban meg máshogy szedik ki a zsét a befektetéseikből, az hogy a hivatalos fizetésükből (pl. csányi otp bank elnöki pénzéből) mennyi az szja, érdekli szerinted?
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 17:48:21
itt lenne a kutyu elásva, nyuggerek megcibálása,élősködő állami cégek seggberúgása, segélyek...stb.
nyuggerekbe senki nem mer belekötni.
az is röhej hogy pont a legnagyobb tolvaj BKV legnagyobb tolvaj vezetőjét nem váltotta le tarlósgeci.
vajon miért? RÖHEJ!
segélyek megszüntetéséhez meg munkalehetőség kellene és utána teljesen jogos, senkinek se adnék segélyt.
Kivlov 2010.11.06. 17:55:47
munkalehetőség? egy szemétdomb az ország. vidéken egy alsóbb rendű úton nem tudod belátni a kanyarokat, mert benőtte a gaz! ki kell zavarni a sok cigót a segélyért cserébe. csak ez a sok tetű, magát jogvédőnek nevező férek azonnal sírna. a qrva anyját mindnek.
Táskás Tóni 2010.11.06. 18:03:25
Táskás Tóni 2010.11.06. 18:07:59
kzolika 2010.11.06. 18:10:22
Táskás Tóni 2010.11.06. 18:10:24
Kivlov 2010.11.06. 18:12:28
elég lenne, ha a meglévőket karbantartanák.
nincs szükségünk 40 milliárdos (vagy mennyi?) völgyhidakra...
sprenczl 2010.11.06. 18:12:47
rókafogta 2010.11.06. 18:13:46
pokesz70 2010.11.06. 18:13:48
Nos, ez az a réteg, aki jól jár az új adókkal. Igaz, hogy arányaiban 10x annyit adóztak eddíg, mint mindenki más, de azért azt állítani, hogy ez a 160 000 ember tartotta el a többit, az enyhe túlzás. A teljes adóbevétel közel 70%-át ugyanis a maradék, 3,5 millió ember dobta össze. Most őket szivatják, hogy a 160 ezernek jobb legyen. Mégegyszer írom: én is közéjük tartozom. De "lámpavassal" ellentétben nem örülök annak, hogy a maréknyi kisebbség kedvéért (akik amúgy sem szorulnak rá) a nehéz helyzetben élők millióit fingassák.
Karipapa01 2010.11.06. 18:14:36
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 18:20:34
mármint tapasztalatom szerint általában az "úrifiúk" kaffognak a prolira hogy miért nem tanult.
DE:
ha mindenki diplomás lenne a világon ki a lófasz végezne kétkezi munkát???? vagy az már nem is kell?
legyen a cégben mindenki manager, munkás meg sehol?
megnézném...
a másik meg az hogy szembe kell nézni balfékkéim azzal hogy sajnos sokaknak a családi körülményei, élete nem teszi lehetővé hogy 23+ éves korig tanuljon...ez van vazze, lehet anyázni hogy akibaszott gyökér miért nem bulizik egyetem végéig, amikor pl. arra kényszerül hogy eltartsa magát vagy testvérét, rokonát, beteg szüleit már 16-18 évesen.
a gond vazz nem itt van mivel normális országok ezt le tudják kezelni, csak ez az elbaszott balkáni magyarország nem.
-a szakmunkás vagy a legutolsó kétkezi munkás is legyen megbecsült ember mert rá is szükség van.
igen basszátokmeg, a takarítónő is szükséges, fontos ember a maga helyén, mert gondolom a vezérigazgató nagyfőnökre rárohadna a szar ha a fillérekért foglakoztatott marinéni nem takarítana .
nemtom értitek ezt?
-igenis olyan oktatási/fizetési rendszert kell létrehozni ahol a társadalom számára minden szinten szükséges embereket termelik ki és fizetik meg a helyén lévő bérekkel.
ezt jobb helyeken már kitalálták és működik.
pokesz70 2010.11.06. 18:21:14
Milyen szerencse, hogy nem egy borsodi kis faluba születtél munkanélküli szülők gyermekeként. Így volt lehetőséged egyetemre járni (az állam pénzén) és 9 év alatt egy olyan jövedelemre szert tenni, ami az adófizetők felső 3 százalékába emelt Téged. Egyetértek, megérdemled, hogy a béred nagyobb része nálad maradjon, de nem gondolom, hogy egy olyan helyzetben lévő országban, ahol a társadalom 30%-a mélyszegénységben él, ahol 11%-os a munkanélküliség és az alapvető állami funkciók (oktatás, eü,közbiztonság, stb.) súlyos finanszírozási gondokkal küzdenek, ott az olyanokat kéne támogatni, mint Te vagy én.
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 18:21:30
amíg ezt nem kapja hazug a fidesz is.
FlybyWire 2010.11.06. 18:22:01
De persze rinyálni meg várni a sültgalambot, az sokkal kényelmesebb.
(mint mindig, most is tisztelet a kivételnek... ha van).
Kivlov 2010.11.06. 18:23:39
nem adómentes, de gyakorlatilag 0% SZJA kulcsú...
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 18:26:11
nagyon korrekt meglátás.
nameg azt se felejtsük hogy valahol azok a bruttó bérek úgy voltak kitalálva hogy azért csak megérje szegénynek dolgozni.
szóval nekem is tapasztalat hogy kb nettóra alkudtak és felkalkulálták a bruttót úgy hogy mindenkinek megérje.
(értsd: kéne vagy 200-250 kézbe, aztmodjahogy az kb 400-450 bruttó az még belefér).
tehát nem hinném hogy meglepetés érte ezeket az embereket a magas adókulccsal.
és ez csak mezei alkalmazott, nem ám az elit.
rókafogta 2010.11.06. 18:29:47
Táskás Tóni 2010.11.06. 18:32:54
kzolika 2010.11.06. 18:33:55
Apám szakmunkás, anyám érettségizett. Vidéki városból jártam naponta Pestre egyetemre, mert annyira jól kerestek a szüleim, hogy kollégiumra már nem voltam jogosult. Albérletre meg nem futotta. 5 éven keresztül vonatoztam szorgalmi időszakban, vizsgaidőszakban, télen-nyáron. Hétvégén meg dolgoztam, hogy 20 évesen már menzára se kelljen pénzt kérni otthon, meg könyvekre se, meg tandíjra se, meg semmire se.
Másrészt, ha elölről kezdeném és látnám a mai helyzetet, én is elgondolkoznék a szakmunkás léten. Amikor lakást vettem, emberek olyan összegeket kértek el munkadíjnak, hogy csak néztem. Többet keres egy félhülye, kókler szakmunkás is, mint egy diplomás. Nem beszélve egy igazi szakemberről. Remélem, érthető a különbség a szakmunkás és a szakember között. Olyan, mint a tanár és a pedagógus.
rókafogta 2010.11.06. 18:34:36
Táskás Tóni 2010.11.06. 18:36:32
kzolika 2010.11.06. 18:40:28
vakvarju 2010.11.06. 18:40:48
@kíváncsivagyok: Mondjuk érdekes lesz, ha meglátják a január havi@Táskás Tóni: fizetésüket. Én most a többségről beszélek, azokról, akik 260 ezer Ft alatti keresettel rendelkeznek.
@Kivlov: Akkor az első Fidesz kormány miért terveztette meg?
Egyébként Orbán úrnak nincs szüksége utakra, ő a társadalom felett lebeg.
@Netkalóz: Nekem is van olyan diplomás ismerősöm aki szórólapokat terjesztett, sőt nagyon sok diplomás középiskolai végzettséghez kötött munkát végez. Nem baj, ha csak egy diplomája van valakinek, de az legyen piac képes. Szinte egész életemben diplomások mellett dolgoztam, tudom, hogy nem kell őket sem túl misztifikálni.
rókafogta 2010.11.06. 18:41:42
Kivlov 2010.11.06. 18:42:05
b+. üsd be egy bérkalkulátorba a 73500as bruttót és kidobja, h 769 Ft az SZJA, ami a kvázi a nullával egyenlő. az mennyi? 1%?
míg, ha beütöd az állítólag átlagbért, kb 180 bruttót, akkor 23762 az SZJA, ami barátok közt is minimum 13%. tehát kb 2,5 szeres bérnél 13szoros az SZJA. na erre verjék nyálukat az igazságosság bajnokai. (és akkor a 180 bruttó még kb az alamizsna kategóriába tartozik, sajna)
pokesz70 2010.11.06. 18:42:26
Azért, mert az a gazdaságnak rövidtávon jó, a zembereknek meg csak egy idő után, ahogy növekszik a GDP. Viszont az SZJA csökkentést (?) jó hangosan lehet kommunikálni, bár a gazdaságot nehezebb helyzetbe hozza. Vagyis hosszú távon nem jó a zembereknek. Tehát egy kisebbség kedvéért (a fidesz szorosabb holdudvara) és a populista kommunikáció lehetőségének fenntartása érdekében lassítjuk a gazdasági növekedést. Ha Medgyessy 100 napos programja (amit a fidesz is megszavazott) roggyantotta meg a gazdaságot és a költségvetést, akkor ez most 2013-ra teljesen padlóra fogja küldeni. De Megyó legalább azoknak adott, akiknek tényleg szükségük volt rá.
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 18:42:28
igen, azt el kell ismerni hogy a bibós mocskok azt tudják hogy lehet látszólag törvényesen pénzt lenyúlni anélkül hogy akár a gyanú árnyékába is keveredjenek és a proliknak akár minimálisan feltűnjön a dolog, mégha az jogilag papíron megáll (mint az mszp esetén akik ennyire bénák voltak lásd állami szakértői haverok meg végkielégítések..stb) a fidesz fiők ebben rafkósabbak.
Táskás Tóni 2010.11.06. 18:43:20
Timnorc 2010.11.06. 18:45:43
Nem hozzák ki a két oldalon található értékeket egyenlőre.
Legalábis egyelőre.
Ugye érzed a két szó közti különbséget?
Timnorc 2010.11.06. 18:46:12
rókafogta 2010.11.06. 18:47:45
pokesz70 2010.11.06. 18:47:55
"Mert ez az a réteg, aminek különben tele lesz a fasza és lelép külföldre."
Külföldön annyi szabad munkahely van, most így a válság közepén? Amikor az USA-ban és Ny-Eu-ban szinte sosem látott mértékű a munkanélküliség?
"És ha én jobban keresek, akkor majd a fogyasztásommal felemelem az alsóbb réteget is. Mert akkor több üzletbe megyek, többet fogyasztok, közvetve munkaigényt generálok."
Ez nem szokott megtörténni. Közel sem növekszik annyit a fogyasztás, mint amennyivel több pénzt visznek haza az emberek egy bizonyos jövedelem felett. Ezzel a logikával magyarázza Matolcsy is a bizonyítványt, de ezzel egyedül van a közgazdászok között. Egyébként ilyen alapon pont a kevésbé tehetős, de nagy tömegeket kitevő rétegeket kéne támogatni, mert náluk tényleg megugorhat a fogyasztás. Sok kicsi sokra megy.
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 18:49:35
isten óvja az országot hogy az menjen mindenhol..pedig vagy 3.5 évig még az fog...hacsak jövőre el nem kergetik őket a prolik..de ez sem kizárt.
fosnak azért mert most nem jönnek szovjet meg semmilyen tankok, ez egy más korszak.
de kocsist még mindíg nem értem, ki a lófasz ez az ember hogy ennyire csicskássa még tarlós is?
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 18:52:14
az orvosokat meg kellene fizetni, ez mindentől független.
az informatikusok meg úgyis mennek ha akarnak nem csak innen, mindenhonnan a néhány elit országba.
a többi meg úgysem kell tömegesen mert van arrafelé is.
hogy mást ne mondjak? a mérnöki diplomát helyileg honosÍtani kell ami nem egyszerű..jogász, közgazdász, tanás nem kell ennyi..akkor ki milyen elvándorlástól fosik???
Pszt! 2010.11.06. 18:52:46
Timnorc 2010.11.06. 18:58:39
1) Mire költené egy havi kb. 150.000,- Ft nettót hazavivő háztartás a pluszpénzt, ha - mondjuk - kapna kb. 8 %-nyi többletet?
Megélhetésre? Vagy tartozások rendezésére? Vagy esetleg rég elhalasztott, de szükséges dolgokra?
2) Mire költene egy havi kb. 600.000,- Ft nettót kereső család 8 %-nyi pluszpénzt?
Jóléti kiadásokra? Luxusra? Magas adótartalmú árukra?
Csak a fejükkel próbálok gondolkodni. Ugyanis más ötletem nincs arra, hogy nem magas ár-e szemmel láthatóan az alacsony keresetűeket nehéz helyzetben hagyva, magas keresetűeket segítve mindenáron véghezvinni az egyszerűsítést. Az nem lehet, hogy ez csak az egyszerűsítésről szól.
Kivlov 2010.11.06. 19:13:17
épeszű, nemgyáva fiatal már rég lelépett. kitaníttatta magát kvázi ingyen aztán elment. egyik cimborám is villamosmérnökként németbe. azt mondja, nem akar ennek az országnak adót fizetni és igaza van. majd visszajön 60 évesen felélni a vagyonát. kinn 0 tapasztalattal 1 misi körül keresett, azóta még többet...
Timnorc 2010.11.06. 19:20:03
pokesz70 2010.11.06. 19:20:58
Tudom, hogy sokan vannak így. Viszont nekem fontos, hogy az anyanyelvemen beszélő emberek közt éljek abban a városban, ahová születtem és ahol 40 éve élek. Én itthon vagyok otthon. És szeretnék a magam szerény módján hozzájárulni ahhoz, hogy ez az ország élhetőbb legyen mindenkinek. Vannak, akiknek nem minden a pénz.
De Viktor lehet, hogy elintézi nekem, hogy megváltozzon a véleményem. Elég nehezen viselem, ha a nemzeten kívülinek tekintenek, ha tőlem kell megvédeni a hazát, ha időnként rárontok a saját nemzetemre. Ha a szülővárosom attól lesz ismét a magyarok fővárosa, hogy fideszes főpolgmestert kap.
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 19:22:40
jövő februárban az un. nép is rádöbben majd milyen hazugok vagytok.
szerintem márc 15.én lesz az első próbatétel...
aztán ha élessel lőttök akkor elszabadul a pokol férgek.
belekotty 2010.11.06. 19:24:25
89-es beszéde óta én tisztában vagyok ezzel a manussal. Csak jelszavak és demagógia. A hatalom pszichopatikus imádata.
Ennyi. Nesztek a kétharmados államforma!
Timnorc 2010.11.06. 19:28:15
2) Az, hogy a jól keresők jobban járnak az egyéb adóváltoztatásokkal, a szerényebben keresők pedig rosszabbul, szintén - bár ez esetben csak részben, de - azzal lett indokolva, hogy legyen egyszerűbb az adórendszer. Söralátét, stb.
Én csupán ezt fikáztam. Mondván kérdésként merült fel bennem, hogy nem túl nagy ár-e ez?
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.06. 19:32:27
pedig mennyi mindent meg lehetne takarítani..könnyeket.stb.
Miron 2010.11.06. 19:33:09
Ez arról szól, ha valakit nyugdíjbamenetel előtt elküldenek, akkor nem kapja meg a törvényben meghatározot végkielégítését?
Mert ha nyugdíjas korba került, akkor milyen végkielégítésről beszélünk?
térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.11.06. 19:34:22
- azoknak javaslom, hogy nézzenek kicsit szét (széjjelebb mint eddig) 1. a minimálbérnél többet egész egyszerűen nem ad a vállalkozó és az állam sem - csakis a törvényi minimumot, mert geci! Mind magának rakja a zsebébe... a munkás pedig dögöljön meg nyugodtan - tehát nem azért nem adózott eddig a szerencsétlen, mert lophatnékja támadt, hanem azért, mert a szemetek sajánálták tőle a tisztességes összeget, Most meg bünteti őket Orbán és suttyó bandája.
Aki viszont pont azért adózott többet, mert feleslegesen is túl magas volt a fizetése, hisz valakinek a valakije és neki valami miatt még az el nem végzett munkáért is jár mindenféle pótlék és juttatás... azaz csak vitte a büdzsé pénzét... azt most pláne jutalomban részesíti a nagyon seggfej fidesz kormány és még többet hagy nála a zsebében, hogy szegényke nehogy hozzájáruljon az amúgy üres államkasszához...
A kormányka majd elveszi a hiányzó részt - a fiataltól, és a nyomor szélén tengődőtől, a jövőről gondoskodni szándékozótól - inkább . Persze magától semmit. Ez normális?
Komolyan azt hiszitek, hogy a havi bruttó 89 ezer után fizetendő adó fellendíti az ország gazdaságát, ahogy a nálatok hagyott bruttó 280 ezer fölötti plusz bevételeddel TE magad a felemelkedéshez járulsz hozzá? - idióták vagytok mind! Undorító ingyenélő tetű népség, aki a munkát végzőktől sajnálja, ha épp nem döglik éhen, ha megkapja egyáltalán a fizetését... miközben ti tahók meg a saját vállaitokat akarjátok veregetni.... mire fel? Mi az amit ti tettetek le az asztalra? A kÖZÖsbe.... ki az aki ingenyélő? KI az aki csak a pénzt hajtotta eddig is?
Ugye nem hiszitek el, hogy bárki is magától kért minimálbért, mint munkavállaló????? Mert ha ezt meri mondani valaki - ahogy olvasom számtalanszor, az csak azt jelenti, hogy nagyon is tisztában van a valósággal, csak még szeretni kicsikét elodázni , hogy szenny embernek nevezzék. Hát én közlöm mindegyikőtökkel, hogy utolsó szar senkiházi emberek vagytok. És nem az ország gazdaságának terhét a vállatokon viselő "jótét" lelkek.
Timnorc 2010.11.06. 19:38:15
A jelenlegi helyzetben olyan beszélni a 98 %-os extraadóról, mint - mondjuk - azokról a jogszabálymódosító javaslatokról, amik a KRESZ-t változtatták volna meg úgy, hogy minden, lámpával nem "védett" zebra előtt kötelező 30, vagy a gyalogosnak akkor is elsőbbsége lett volna, ha még nem lépett a zebrára, csupán ráutalt, hogy át szeretne menni.
Ezek nem lettek elfogadva, megrekedtek egy be nem következett változtatási javaslat allápotában.
Meg kell várnunk, miként terjesztik be újra, aztán utána vesézzünk.
KCB 2010.11.06. 19:38:32
Mikrobi 2010.11.06. 19:50:04
Kivlov 2010.11.06. 19:56:21
nem minden a pénz, de minenki abból él! plusz az a 20 éves törekvés, h mi legyünk ojrópa DK-ázsiája bérktg szinten az egy vicc.
az árakat közelítjük (meghaladjuk vele) a NYhoz, a béreknél meg 1000 Ft-okon vitatkoznak az OÉTben. szánalom...
kzolika 2010.11.06. 19:59:59
ördög_ 2010.11.06. 20:03:50
Nem egy versenyszférában dolgozó ismerősöm van, akik jóval kevesebbet dolgoznak min. dupla fizetésért.
Hagyjuk már ezt a punnyadós közszféra-dumát. Ott sem mindenki aktatologató ostoba ingyenélő, mint ahogy a versenyszférában sem mindenki élmukás zseni.
Arról nem is beszélve, hogy sok olyan meló van, amit a közszférában lehet művelni (jórészt). Mit csináljon az, aki tényleg rendőr, tűzoltó, metős szeretne lenni? Nem dolgozhat mindenki a versenyszférában és egy ország szégyene, hogy a közért fáradó embereket nem fizetik meg, nem becsülik meg és le is nézik. Sok ilyen melónak az a neve, hogy "szolgálat", szűkebb alkalmazotti jogosítványokkal, mint a versenyszférában. Az persze természetes, hogy ha szarul vagyok, jöjjön a mentő, ha ég a házam, jöjjön a tűzoltó, vagy a kölköm jó óvodába járjon?
Bocs, ez OFF volt.
Timnorc 2010.11.06. 20:10:42
Ordít az írásodról, mintha vagy Te Magad vagy valamelyik hozzátartozód a közszférában dolgozna. Nyugi ez nem szégyen. Még nem...
Amúgy igazat beszélsz.
Egy szavadba azért hadd kössek bele: Ha van olyan, hogy mentős, akkor olyan is van tűzoltós, meg rendőrös. Bocs a szőrszálhasogatásért.
kubatov_kommunista 2010.11.06. 20:10:47
Te vártad ezeket, te értetlenkedtél a nyugdíjjárulékkal kapcsolatban (vizet prédikál...) most jutalmul kapsz még 0.5% nyugdíjjárulék-emelést. Viktor röhög a képedbe és eteti veled a sz...t
Timnorc 2010.11.06. 20:17:17
Mint ahogy Török Gábornak is igaza volt, amikor arról beszélt, hogy ha kritizál egy hibát az egyik oldalon, akkor beskatulyázák a másik oldalra.
Netkalóz szerint ha valaki antialkoholista, és egészségtelennek tartja a dohányzást, akkor az antiszemita is, mert élt egy hitler nevű személy, aki nem ivott, és nem dohányzot.
starace 2010.11.06. 20:20:33
"felkötik? hehehehehe
azt 89ben kellett volna az öszes senkiházi, vörös féreggel, aki a népet rabolta 40 éven át"
Nézd meg, hol bannak most ezek a vörös férgek: a kádári Belügyminisztérium MSZMP-titkára, Pintér Sándor; a DEMISZ elnöke Stumpf István; a Hazafias Népfront alelnöke, Mikola István; és a sor hosszan folytatható.
Tényleg, mit vártatok a Dunántúli Dolomitbányák MSZMP-párttitkárának a fiától?
ördög_ 2010.11.06. 20:23:22
Sokan figyelmen kívül hagyják, hogy egy jól képzett, értelmes ember munkája a közszérában mennyire értékes. Én magam is szívesebben megyek be egy olyan hivatalba, ahol korrekt, gyors és udvarias ügyintézővel van dolgom.
Valaki írta korábban, hogy a közszférában történő leépítésnél a melósokat basszák ki, nem a rengeteg ilyen-olyan vezetőt. Ebben van igazság.
"Mentősben" igazad van :)
subtotal 2010.11.06. 20:31:17
Ezután pedig azért fizetsz majd 34% nyugdíjjárulékot, hogy nevetséges százalékát kapd majd vissza, ráadásul a nyugdíjmaximum miatt a többiekhez képest effektíve kidobod a pénzt, mostantól még többet. Ezt is vedd bele a képletbe!
Timnorc 2010.11.06. 20:32:49
Így, hogy olvasom a közszféráról írt véleményedet, eszembejut még valami:
A magánszektorban ha valaki a főnökei szemében rosszul dolgozik viszonylag könnyebben kirúgják, ám ha jól dolgozik, és odamegy a főnöke elé, és kilépést helyez kilátásba fizuemelésért cserébe, akkor akár kaphat is. Má' ha a főnöke(i) szerint is jó mukaerő.
Erre most bevezetik nálatok az indoklás nélküli kirúgás lehetőségét.
Kérdés: Ha felmondással fenyegetőztök, akkor a jó munkaerőnek számító közszolga reménykedhet béremelésben?
Ne fáradj tudom a választ: nem.
delle 2010.11.06. 20:37:42
Persze eddig egyik se mert hozzányúlni a parazita állami, önkori ügyintéző népségéhez ( nem a mentősökre, tüzoltókra, rendőrökre gondolva). Ha kihajitanák a rákba az önkormányzati állami szutykos hivatalnokok harmadát, felülvizsgálnák a sokszázezer kamu rokinyuggert és akinél csodás gyógyulást tapasztalnak, arra ráengednék az apehet, h hajtsa be rajtuk az eddig lenyúlt lóvét, akkora pénz maradna, h valszeg nyugijárulékot sem kellene emelni, de az egykulcsos adó is lemehetne vagy 10 %ra.
Kivlov 2010.11.06. 20:38:42
jaja. indokolni a kirúgást? ktg.csökkentés "oszt szevasz..."
ördög_ 2010.11.06. 20:39:10
ördög_ 2010.11.06. 20:56:33
Viszont ezeken a kamurokikon én személy szerint jobban fel vagyok háborodva, mint a nyugdíjasokon, akik végigmelózták az életüket és van, amelyik a reumás izületei ellenére alig fűt, mert nincs pénze kifizetni a gázt, különben nem marad gyógyszerre. Én nem azoktól sajnálom, akik rendesen dolgoztak. A sok olyan kommentelő, aki a "nyuggereken" verné le a problémákat, gondolom, nem örülne, ha a saját idős, beteg nagyszülője pusztulna éhen vagy halna bele egy agyvérzésbe, mert nem volt pénz kiváltani a következő adag vérnyomáscsökkentőt.
A kommentem második része természetesen nem Delle-nek szólt.
is 2010.11.06. 21:02:45
Megfigyelo 2010.11.06. 21:05:28
Megfigyelo 2010.11.06. 21:10:29
Timnorc 2010.11.06. 21:11:37
Jó megfigyelő vagy. Úgy néz ki úgy lesz, ahogy írod.
Buczella Sándor 2010.11.06. 21:18:03
Az elkövetkező 3 évben is meg fogod kapni a fidesztől, csak épp nem azt amit vártál. Kíváncsian várom, hogy akkor mit fogsz majd gondolni a helyzetről.
Egyébként, ha 15 milla alatt van az éves bruttód, akkor a fidesz őrületes adócsökkentése nélkül is 17 % lett volna az adód. Ezt is próbálta ismertetni a blog. De ez már egyébként is csak apróság...
delle 2010.11.06. 21:24:42
A közszférát se nagyon piszkálják pedig ráférne, elég, ha az ember bemegy egy önkoriba, v egy földhivatalba elintézni vmit, v akár egy állami tulajdonú vállalathoz benézni, annyi lusta naplopót, igénytelen szutykos arrogáns piócát egy kupacban ritkán látni. Ha a magánszférában igy dolgoznának, akkor már rég lehúzhatta volna a rolót az ország.
Az állami-önkori népség sirni azt tud, mint a fürdősk., de ahogy a '90-es évek elején a kohászokért, v a szövőnőkért nem sok könnycseppet morzsolna el az őket eltartók többsége.
Ha kevés a lóvé, akkor meg el kell tolni a bicajt, nem kényszermunka tábor az állami szektor, nem hisztizni és mellet döngetni. Érdekes módon a közszférát nem hagyják el tömegesen a hivatalnokok, persze...
Táskás Tóni 2010.11.06. 21:29:43
alfredo07 2010.11.06. 21:34:16
Timnorc 2010.11.06. 21:36:13
Milyen állapotok vannak a közszférában, és milyenek vannak a magánszektorban. Erről írtál ördög-nek címezve. Egy kicsit hadd egészítsem ki:
Egy versenyszférában lévő cég (pláne egy multi) elsődlegesen a profitra érzékeny. Ezért nem engedheti meg magának, hogy ne dolgoztassa agyon a munkavállalóit. Akár adminisztratív, munkatövényeket sértő módon. Ott nincs olyan, nem vagy elérhető telefonon, vagy neten. Meg ha 5-ig nem végezted el a melót, akkor bentmaradsz 9-ig. Hidd el, én tudom.
Ezzel szemben a közszférában nem a profit az elsődleges (kivételek lehetnek, de arra egy másik blog kell), hanem a szolgáltatás, a szolgálat. És nem utolsó sorban nem sértik meg olyan könnyen, de talán nem reflex-szerűen a jogszabályokat.
Példák: Ha bemész egy hivatalba, és egy nem túl szokványos ügyed van, nem fogsz azzal találkozni, hogy - mit-tudom-én - az egyedüli kolléga, aki ezzel foglalkozik beteg, és senki nem helyettesíti.
Vagy július végén, augusztus elején sem kell többet várnod a reptéren, mert - mondjuk - az útlevélkezelők nagy része szabin van, és emiatt nem 8, hanem csak 5 sáv van. Stb.
Egyszerűen - gondolom - ott kell a többlet, azért, hogy a folymatosság meg legyen.
ördög_ 2010.11.06. 21:43:19
Egyébként sokan próbálnak és sokaknak sikerül kilépni.
Az eltartásról annyit, hogy ezek az emberek fizetésért dolgoznak, bármily meglepő. Nem tartja el őket senki, van sok feladata az államnak és ők azt elvégzik. A munkájuknak van ellenértéke. Nem eltartják őket, hanem dolgoznak.
Ha figyelmesebben olvastad volna el, amit írtam, meg korábban egy másik kommentelő, akkor láthattad volna, hogy abban teljes az egyetértés, hogy a lusta, a munkáját el nem végző, naplopó embert el kell távolítani, csak nem azt rúgják ki feltétlenül akit kéne és ez tényleg probléma. Ebben nincs is vita. Az általánosító, lenéző megjegyzések miatt írtam azt, amit. A hisztizésről és melldöngetésről annyit, hogy mindenki joggal várhatja el, hogy a jól elvégzett munkáját elismerjék, akárhol dolgozik.
Én is írhatnám, hogy a kkv-k sírnak, mint a fürdősk..., közben a magánkiadásaikról is céges számlát kérnek, a sok "kőccségszámla" miatt meg jajgatnak, hogy veszteségesek...
Lámpavas 2010.11.06. 21:46:39
Lámpavas 2010.11.06. 21:48:30
2010.11.06. 21:50:40
Lámpavas 2010.11.06. 21:53:12
delle 2010.11.06. 22:04:19
Csak egy példa, ha egy magáncég megrendelésállománya felére csökken, akkor az emberek egy részét elhajtják, akad, ahol meg lóvét csökkentenek, ugyanez az állami szférában nagyon nem megy, ha fele annyi az ingatlanforgalom, az érdekes módon nem jár olyan következménnyel, h sok pvc otthonkás, a munkájukért 2x ( 1x adó, 1x ügyint díj ) fizető ügyfelekkel szemét módon bánó öreglány felét kipattintják.
A kis és középvállalatos példád tipikus nem magánszektorbeli példa, eddig már n+1x hallottam, a nagy bökkenő csak az, h a kkv-k többsége piacon működik, tönkremegy, embereket rugdos ki, ha kevés a meló és nem túl sok szoc biztonságot ad, mig az államiak...
Az állami szektorban sajnos beindult már rég a kontraszelekció, sokszor érzem, h csak az van ott, aki máshova nem kell, igazad van jönnek el onnan, csak egy személyes megfigyelésem: aki az államnak dolgozik 5-10 évet, annak annyira tacsravágodik a mentalitása, h valódi piacon könnyen éhen pusztulna, láttam már pár államtól eljött ember kihajitását magáncégtől, mert hamar kibukott, hholt elvarázsolt elképezléseik voltak a munkáról...
Straight 2010.11.06. 22:05:36
Parancsoljatok. Itt vannak a hőn áhított "valódi" struktúrális átalakítások. Ezek a változások valóban a közép rétegnek kedveznek leginkább. (az übergazdagok eddig is leszarták)A fodrászüzletnek a falusi patikáknak ilyen olyan kisebb nagyobb vállalkozásoknak akik az ország napi életét lebonyolítják. Azoknak kedvez akik a többieknek fizetgetik a minimálbéreket plusz az állambácsinak utánad a járulékokat. Ezek a cégek eddig pont úgy mint az alkalmazottai elképesztő adóprés alatt voltak és egy vállalkozó akit havonta inkasszóznak a bankok és a beszállítók akkor se fog minimálbérnél többet adni ha bottal ütik érte. Egyszerűen azért mert nem tud. De ha leveszik a prést a vállalkozóról akkor még a köcsögebbje is kisebb seggberugások hatására el fog kezdeni bért emelni vagy a minimálbér emelés hatására nem fog csődbe menni. (és itt nyilván nem pár 100 vagy 1-200 ft os emelésre hanem 10-20e re gondolok) Ez a vállalkozóknak kedvez a kiskeresetűeknek meg 0 összegű átcsoportosítás (nem a fletó féle 0 amibe a fél ország belerokkatnt) . Gondoljátok végig ez a lépés milyen gondolatmenetet feltételez és rájöttök hogy ennek hatására úgy fognak nőni a fizetések hogy az fenntartható és nem állambácsi kényszeríti ki a vállalkozások erején felül. A fidesz valamiért a nagy egész tervét nem hozza nyilvánosságra (nyilván valakinek nem tetszene pl. nyugdíjasok bankok piacok stb.)de biztosan létezik. Az ami most zajlik túlságosan követni látszik egy vonalat aminek még nem látjuk a végét de koherens nagyon gyorsan és előre halad teljesen elképzelhetetlennek tartom hogy ne legyen mögötte egy átgondolt terv ahogy az is lehetetlen hogy ez legkésőbb középtávon ne kedvezzen a minimálbéreseknek (ui.: ha nem így lessz ők már nem ússzák meg székházostrommal tényleg jön a lámpavas). Azt mondom bízzunk a legjobbakban.
Ezt a postot 3. nekifutásra sikerült végigírnom az első kettőnél túlságosan belefutottam saját magam magyarázásába ui.: többeket láttam és egy közeli ismerősömnél is tapasztaltam milyen könnyen előfordulhat és milyen az amikor valaki 1-2 hónapra a minimálbérnél jóval kevesebből kényszerül megélni emiatt folyamatos morális ellentmondásba kerültem saját magammal de tény hogy a sorrend sajnos ez. Én még kibírnám azonnali nagyarányú adócsökkentés nélkül de az is igaz hogy bár a mi alkalmazottaink a minimálnál jelentősen többet keresnek csak úgy volt lehetséges nem csökkenteni a bérüket hogy az elmúlt 3 évbe már az úgymond luxuskiadásokra nem jutott. Pl.: 3 éve nem voltunk nyaralni 4 éve esedékes kocsicserét (9 éves idén a kocsi) sem sikerült eddig megoldani ezekről le lehet mondani cserébe a jó munkahelyi hangulatért de ennyi a max. Emelés még akkor sem lehetséges ha az életszínvonalunkat csökkentenénk (amit viszont már önként nem vállalnék be). Emelni jelen pillanatban egyszerűen lehetetlen. Ha minden úgy megy ahogy az én naívan elképzelem akkor ez az intézkedés ennek a helyzetnek a megoldása felé mutat.
Táskás Tóni 2010.11.06. 22:20:23
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.11.06. 22:28:47
"egyébként meg elmegy mindenki a picsába ezzel a dumával hogy most azok megkapják a jót akik eddig eltartották az országot, lófaszt, szerintem éppen azok tartották el a munkájukkal az országot akiket éhbérért dolgoztatnak."
Ne haragudj, de nem nézed az érdem másik oldalát.
Van Magyarországon egy nemzetközi cég, amelyik természettudományos kutatókat alkalmaz, akik akár 1.5 MHUF t is meg tudnak keresni havonta.
Ehhez kell egy PhD, publikációk és át kell esni egy hat körös felvételi vizsgán, amely gyakorlatilag egy matek és programozás szigorlattal egyenértékű.
Szerintem ezek az emberek olyan tudást és attitűdöt képviselnek, amelyet támogatni kell. Ezen kívül ezek az emberek azért kereshetnek ennyit, mert (a) volt egy nyugati cég, amelyik idehozta a kutatását (b) megfeleltek egy 6 körös felvételi vizsgán.
Ezeknek az embereknek a paprikajancsi alatt 52%os effektív adókulcsa volt. Nyugat Európában ez az adókulcs max. 35%os. Mivel ezek az emberek olyan tudással rendelkeznek, amely Nyugaton is piacképes, ha nagyon adóztatják őket, egyszerűen elmennek Londonba.
Szerintem igenis helyénvaló, hogy aki úgy ölt a matematikába ( fizikába ) mintegy 25 évet, hogy nem volt számára (akkor) nyilvánvaló, hogy ezzel mennyit kereshet, és elért valamit, az ennyit kereshessen. Az is helyénvaló, hogy most az adórendezéssel évente másfél millió nettót nyernek.
Straight 2010.11.06. 22:35:14
Mikrobi 2010.11.06. 22:52:02
blokkos 2010.11.06. 22:54:52
Straight 2010.11.06. 22:55:23
Táskás Tóni 2010.11.06. 22:56:02
amit szerintem senki nem irigyelne , ha látná azt, hogy a kormánynak van évekre előre látható és jó gazpol-ja. Az IMF és az EU nem lett elzavarva ,hanem Orbán és Matolcsi semmit nem tudtak mondani és mutatni. Ha volt a mnyp-ban pénze akkor most egy pár év alatt megkapja, azután pedig vagy bejön a kormánynak vagy nem .Csak hát mitől jönne be?
Táskás Tóni 2010.11.06. 22:57:49
Mikrobi 2010.11.06. 22:58:15
Táskás Tóni 2010.11.06. 23:00:39
Mikrobi 2010.11.06. 23:02:25
Timnorc 2010.11.06. 23:06:29
A 2009. évi LXXVII. törvény módosította az Szja. törvényt.
A 12. § (1) bekezdése 2010. január 01-én lépett életbe, amely leírja, hogy 5 milliós éves bruttóig 17%, afelett 32% az szja.
A 12. § (2) bekezdése tartalmazta azt, hogy 2011. január 01-től ez a fenti 5 milliós határ 15 millióra emelkedik.
Vagyis hát csak emelkedne.
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.11.06. 23:20:02
"bruttód, akkor a fidesz őrületes adócsökkentése nélkül is 17 % lett volna az adód"
Úgy, ahogy 2oo6ban a paprikajancsi csökkentette az ÁFÁt ?
Vedd már észre, hogy az adócsökkentés fedezetét az extra sarcok ( bankok, közszolgáltatók, szupermarketek ) jelentik.
Ha ezt nem léped meg, akkor a szociális ellátásokat kell csökkentened.
Ugye, egy nyuggerkormány, amelynek tagjai plutokraták ( mszp ) ilyet soha nem lép meg.
Na ennyit a 17%os adócsökkentésről, á la mszp.
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.11.06. 23:29:54
Nagyjából egyetértek.
Szerintem a korm. 2 dolog között választhatott
1. IMF konform "reformokat" hajt végre. Ez gyak. a lakosságnak jelentett volna adóemelést, a nagyvállalati profit változatlanul hagyása mellett.
2. Azt lépte a kormány, amit lépett. Szerintem a lépés kockázatos, de racionális. Gyak. ez egy adóátrendezés, megjegyzem, nem tudom, hogy hogyan lehetne az áht. költségeket csökkenteni.
Az a baj, hogy az emberi élethez több forrásra van szükség, mint amennyit az ország a lakosság számára diszponálható jövedelemként juttat. Ha az ország p.l. egy Afganisztán lenne, ahol sziklán meg talibánon kivül egyéb nincs, akkor jogos hogy senkinek nem jut. Egyes szektorok profitmarzsa azonban a NyEut is meghaladja. Szerintem jogos, hogy elvegyük tőlük. Ez van, itt mi vagyunk az erősebbek. ( Ők meg nyilván azért nem fizetnek rendes bért, meg szegik meg a hatályos törvényeet, mert akkor és ott ők az erősebbek. )
Nyugdijpénztár ügyben is egyetértek. Óriási hiba volt, gyak. a középtávú egyensúly borulhat tőle. Ez azonban megint nem egyértelmő, mert pl mi van ha a nyp tönkre megy ? Ki garantálja akkor a befektetést ?
Abban is egyetértünk, hogy a kormány gyak a gazdasági növekedés beindulására játszik, amely akár veszélyes lehet. Az a baj, hogy nincs B terv, hogy mi van, ha jön a W alakú recesszió.
Táskás Tóni 2010.11.06. 23:36:21
Táskás Tóni 2010.11.06. 23:53:41
Táskás Tóni 2010.11.06. 23:56:34
Indriq 2010.11.07. 00:15:20
Még mindig azt mondom, hogy ez a járulék tök másodlagos a munkahelyteremtés mellett. És a kormány eredeti terve az volt, hogy pénzt pumpál a gazdaságba az egyensúly elszállásával együtt.
Csakhogy egyszerűen nem tud felmutatni munkahelyteremtő lépéseket. És amíg nem lesz ilyen, addig csak elherdálja a pénzt.
A nyugdíjasokat pedig nem értem miért rugdossák az emberek, ők ledolgoztak 40-50 évet, ne legyen már az ő hibájuk, hogy szeretnék ha az állam a MEGÉRDEMELT gondoskodást biztosítaná. Aki nem látja be, gondoljon arra, hogy amikor nyugdíjba megy, a fiatalok elkezdik mondogatni, hogy a nyugdíjasok csak viszik a pénzt....
A fidesz pedig itt hibázta talán ez egyik legnagyobbat, hogy kivette a kötelező öngondoskodást az emberektől....
Mikrobi 2010.11.07. 00:16:08
Alternatív 2010.11.07. 00:23:29
Táskás Tóni 2010.11.07. 00:45:25
Táskás Tóni 2010.11.07. 00:46:41
hodara 2010.11.07. 01:01:58
"Szerintem a fidesz rosszul tette ,hogy nem hagyta az előző kormánynak megcsinálni az eü- i reformot és pláne semmilyen reformot "??????????????
Milyen reformot??300 forintos vizitdíj az reform?Hát akkor ennyi erővel a 0,5%-os nyugdíj járulék emelés nyugdíjreform.Sokkal jobb megoldás az alkohol és a dohány jövedéki adójának emelése és igazságosabb is.Ráadásul állításoddal ellentétben kevés európai országban fizetnek még külön az ellátásért,csak akkor ha többletszolgáltatást kérsz.Vasúti reform??,A szárnyvonalak bezárása?
A MÁV vesztesége csak nőtt ez 1-2 milliárdot ha hozott.Ennél sokkal nagyobb reform,hogy közösen üzemeltetik a Volánnal,hogy ne legyenek párhuzamos járatok ráadásul a bürokrácián is spórolnak.
Nyugdíjpénztárak:Az van megszabva,hogy milyen arányban kell befektetni.De egy 40-50%-os veszteséget simán eltudnak szenvedni.Ráadásul a pénztár csődje az teljesen más.Amerikán egy pár becsődölt a válság alatt.Reálhozamot hoztak???
10 év alatt 0,9%-ot.Ha berakom a bankba és lekötöm az sokkal többet hozott volna.Most lekötve 7% a banki kamat a +0,9%-os reálhozam meg olyan 4-4,5%.Nagyon jó teljesítmény.Ez idő alatt Lengyelországban megháromszorozták a befizetéseket.
Ja és a leglényegesebb dolog.Gyakorlatilag nyíltan le...tad az Oszkó Pétert,hogy mennyire jó szakember és mennyire egyetértesz vele.Utána itt fikázod az egykulcsos adót.Ezzel nincs is baj,csak annyi,hogy az Oszkó is egykulcsos adót akart.Csak családi kedvezmény nélkül.Melyikkel jártak jobban az emberek??Az utóbbi években nagyon helyesen a középosztály adóterheit csökkentették a sáveltolásokkal.Aki nem fizet adót annak nem lehet még jobban csökkenteni.Azért van mindenki minimálbérre bejelentve mert nem kell adót fizetni.Csak van egy olyan sanda gyanúm ha az Oszkó vezette volna be az egykulcsos adót családi kedvezmény nélkül te védenéd a legjobban.Sokkal több rendszer átszervezésének nekiállt a Fidesz mint az MSZP a 8 év alatt.És még egy apróság.Szerinted a szegények járnak így rosszul.Hát akkor lássuk hatósági gáz és villanyár,családi adókedvezmény,kilakoltatási moratórium meghosszabbítása,gáz és távhő kompenzáció visszaállítása(Bajnai eltörölte)adományozás adómentessé tétele,újra 3 év a GYES.Na ezekkel segítették a kis jövedelműeket és ez nem 1-2 ezer forintos tétel.
Maradjunk annyiban,hogy nem a Fidesz miatt van ebben a helyzetben az ország és nem miattuk kellett felvenni az IMF hitelt(amitől a Fidesz megszabadult) és nem ők hamisították meg az államháztartás adatait éveken keresztül.Nem miattuk nincs még euró az országban................Na ez a te pártod.Gratula.Olyan szinte vagy buta,hogy az szörnyű.Azt hiszem már elküldtem neked de még egyszer tanulmányozd egy kicsit hátha meglátod milyen távol állsz a valóságtól.
szabovilmos.hu/download/ujbudanatenyek.pdf
hodara 2010.11.07. 01:17:20
"kerület adósságállománya valóban 13,4 milliárd forint, amiből 6,6 milliárdot 2002-2006 között Steiner Pál MSZP-s polgármester vett fel. „Az előző ciklusban ebből a pénzből semmi sem épült meg. 2006 óta a Fidesz vezette önkormányzat kizárólag fejlesztésekre fordította a felvett hiteleket (Zrínyi utca, Deák Ferenc utca, Veres Pálné utca, Sas utca, Dorottya utca, Szende Pál utca, Szabadság tér déli része, Főutca program)” - tette hozzá Puskás, aki szerint újabb kölcsönfelvételt egyelőre nem terveznek a városrészben."
De még ehhez is hozzáteszem,hogy az önkormányzatoknak jutó pénzt csökkentette az MSZP a feladatok számát meg növelte.
Az eladósodottság abból is ered,ha az uniós forrásokat le akarod hívni ahhoz önerő kell.Tudod mint a 4-es metróhoz ahol már elbuktak 55 milliárd uniós támogatást de már a többi is veszélyben van a gyanús szerződések és a miatt mert nem lesz készen időben.De gondolom ez meg a Tarlós hibája lesz.
ügyfélszolgálatos 2010.11.07. 02:27:55
hodara 2010.11.07. 04:07:32
Táskás Tóni ,Szanyi Tibor,Horváth Csaba,Gréczy Zsolt...köszönheti az MSZP,hogy 10%-os párt.Na de lássuk szellemi fogyatékos barátom a tényeket.
"Az orosz államadósságból való metróépítés gondolata 1995-96-ban ismét feléledt. Ezt ekkpr a szentpétervári metrótervezők és -építők kezdeményezték és szorgalmazták. Az orosz államadósság felhasználásával 1996-ban három egymást követő kormányhatározat is foglalkozott. Végül a harmadik kormányhatározat elutasította az orosz államadósság terhére történő metróépítés"
Szóval a Fidesz hibája.Annyiban igen,hogy nem állt neki az építésnek.Amit előtte az MSZP ingyen megépíthetett volna.Na szóval a Fidesz nem állt neki az építésnek.Ennyi a Fidesz hibája.De!!!!Ez az elmúlt 8 évet nézve nem is baj.
2002 után pályáztak uniós pénzekre és vállaltak feltételeket a pénzért cserébe.2002 után kötötték a jobbnál jobb szerződéseket.Metrókocsikra olyat amit sehol a világon(ha nem jól teljesítenek akkor is a BKV bukja a pénzt).Csúszások tömkelege úgy,hogy senki nem fizet kötbért(akkor minek kapkodni)2002 után vonta meg az uniós támogatást és a többit vizsgálja a többit a gyanús szerződések miatt.A Fidesz hibája,hogy a legjobb esetben 2002-2015-ig épül a metró.
13 év!!!!!!!!Ez is a Fidesz hibája.A Fidesz hibája a Margit híd körüli balhé is mert nem ő újíttatta fel 1998-2002-ig.
A fő baj nem az,hogy 1998-2002-ig nem állt neki építeni hanem,hogy szétloptak mindent,hogy gyanús szerződéseket kötöttek az,hogy egy határidőt sem tartottak be.Az,hogy ennek köszönhetően bukjuk az uniós pénzeket az,hogy nem az Orosz államadósság fejében ingyen építettül meg mert abból a szoci és szdsz-es haverjaid akkor nem tudtak volna lopni.
De te szerencsétlen tényleg a Fidesz hibája,hogy ennyi balhé van a 4-es metró miatt.Ahová a nap nem süt be az a fejed.Nem az időtartamával van a fő baj hanem a kivitelezéssel a szerződésekkel....
hodara 2010.11.07. 04:08:35
Táskás Tóni ,Szanyi Tibor,Horváth Csaba,Gréczy Zsolt...köszönheti az MSZP,hogy 10%-os párt.Na de lássuk szellemi fogyatékos barátom a tényeket.
"Az orosz államadósságból való metróépítés gondolata 1995-96-ban ismét feléledt. Ezt ekkpr a szentpétervári metrótervezők és -építők kezdeményezték és szorgalmazták. Az orosz államadósság felhasználásával 1996-ban három egymást követő kormányhatározat is foglalkozott. Végül a harmadik kormányhatározat elutasította az orosz államadósság terhére történő metróépítés"
Szóval a Fidesz hibája.Annyiban igen,hogy nem állt neki az építésnek.Amit előtte az MSZP ingyen megépíthetett volna.Na szóval a Fidesz nem állt neki az építésnek.Ennyi a Fidesz hibája.De!!!!Ez az elmúlt 8 évet nézve nem is baj.
2002 után pályáztak uniós pénzekre és vállaltak feltételeket a pénzért cserébe.2002 után kötötték a jobbnál jobb szerződéseket.Metrókocsikra olyat amit sehol a világon(ha nem jól teljesítenek akkor is a BKV bukja a pénzt).Csúszások tömkelege úgy,hogy senki nem fizet kötbért(akkor minek kapkodni)2002 után vonta meg az uniós támogatást és a többit vizsgálja a többit a gyanús szerződések miatt.A Fidesz hibája,hogy a legjobb esetben 2002-2015-ig épül a metró.
13 év!!!!!!!!Ez is a Fidesz hibája.A Fidesz hibája a Margit híd körüli balhé is mert nem ő újíttatta fel 1998-2002-ig.
A fő baj nem az,hogy 1998-2002-ig nem állt neki építeni hanem,hogy szétloptak mindent,hogy gyanús szerződéseket kötöttek az,hogy egy határidőt sem tartottak be.Az,hogy ennek köszönhetően bukjuk az uniós pénzeket az,hogy nem az Orosz államadósság fejében ingyen építettül meg mert abból a szoci és szdsz-es haverjaid akkor nem tudtak volna lopni.
De te szerencsétlen tényleg a Fidesz hibája,hogy ennyi balhé van a 4-es metró miatt.Ahová a nap nem süt be az a fejed.Nem az időtartamával van a fő baj hanem a kivitelezéssel a szerződésekkel....
hodara 2010.11.07. 04:08:54
Táskás Tóni ,Szanyi Tibor,Horváth Csaba,Gréczy Zsolt...köszönheti az MSZP,hogy 10%-os párt.Na de lássuk szellemi fogyatékos barátom a tényeket.
"Az orosz államadósságból való metróépítés gondolata 1995-96-ban ismét feléledt. Ezt ekkpr a szentpétervári metrótervezők és -építők kezdeményezték és szorgalmazták. Az orosz államadósság felhasználásával 1996-ban három egymást követő kormányhatározat is foglalkozott. Végül a harmadik kormányhatározat elutasította az orosz államadósság terhére történő metróépítés"
Szóval a Fidesz hibája.Annyiban igen,hogy nem állt neki az építésnek.Amit előtte az MSZP ingyen megépíthetett volna.Na szóval a Fidesz nem állt neki az építésnek.Ennyi a Fidesz hibája.De!!!!Ez az elmúlt 8 évet nézve nem is baj.
2002 után pályáztak uniós pénzekre és vállaltak feltételeket a pénzért cserébe.2002 után kötötték a jobbnál jobb szerződéseket.Metrókocsikra olyat amit sehol a világon(ha nem jól teljesítenek akkor is a BKV bukja a pénzt).Csúszások tömkelege úgy,hogy senki nem fizet kötbért(akkor minek kapkodni)2002 után vonta meg az uniós támogatást és a többit vizsgálja a többit a gyanús szerződések miatt.A Fidesz hibája,hogy a legjobb esetben 2002-2015-ig épül a metró.
13 év!!!!!!!!Ez is a Fidesz hibája.A Fidesz hibája a Margit híd körüli balhé is mert nem ő újíttatta fel 1998-2002-ig.
A fő baj nem az,hogy 1998-2002-ig nem állt neki építeni hanem,hogy szétloptak mindent,hogy gyanús szerződéseket kötöttek az,hogy egy határidőt sem tartottak be.Az,hogy ennek köszönhetően bukjuk az uniós pénzeket az,hogy nem az Orosz államadósság fejében ingyen építettül meg mert abból a szoci és szdsz-es haverjaid akkor nem tudtak volna lopni.
De te szerencsétlen tényleg a Fidesz hibája,hogy ennyi balhé van a 4-es metró miatt.Ahová a nap nem süt be az a fejed.Nem az időtartamával van a fő baj hanem a kivitelezéssel a szerződésekkel....
hodara 2010.11.07. 04:09:52
Táskás Tóni ,Szanyi Tibor,Horváth Csaba,Gréczy Zsolt...köszönheti az MSZP,hogy 10%-os párt.Na de lássuk szellemi fogyatékos barátom a tényeket.
"Az orosz államadósságból való metróépítés gondolata 1995-96-ban ismét feléledt. Ezt ekkpr a szentpétervári metrótervezők és -építők kezdeményezték és szorgalmazták. Az orosz államadósság felhasználásával 1996-ban három egymást követő kormányhatározat is foglalkozott. Végül a harmadik kormányhatározat elutasította az orosz államadósság terhére történő metróépítés"
Szóval a Fidesz hibája.Annyiban igen,hogy nem állt neki az építésnek.Amit előtte az MSZP ingyen megépíthetett volna.Na szóval a Fidesz nem állt neki az építésnek.Ennyi a Fidesz hibája.De!!!!Ez az elmúlt 8 évet nézve nem is baj.
2002 után pályáztak uniós pénzekre és vállaltak feltételeket a pénzért cserébe.2002 után kötötték a jobbnál jobb szerződéseket.Metrókocsikra olyat amit sehol a világon(ha nem jól teljesítenek akkor is a BKV bukja a pénzt).Csúszások tömkelege úgy,hogy senki nem fizet kötbért(akkor minek kapkodni)2002 után vonta meg az uniós támogatást és a többit vizsgálja a többit a gyanús szerződések miatt.A Fidesz hibája,hogy a legjobb esetben 2002-2015-ig épül a metró.
13 év!!!!!!!!Ez is a Fidesz hibája.A Fidesz hibája a Margit híd körüli balhé is mert nem ő újíttatta fel 1998-2002-ig.
A fő baj nem az,hogy 1998-2002-ig nem állt neki építeni hanem,hogy szétloptak mindent,hogy gyanús szerződéseket kötöttek az,hogy egy határidőt sem tartottak be.Az,hogy ennek köszönhetően bukjuk az uniós pénzeket az,hogy nem az Orosz államadósság fejében ingyen építettül meg mert abból a szoci és szdsz-es haverjaid akkor nem tudtak volna lopni.
De te szerencsétlen tényleg a Fidesz hibája,hogy ennyi balhé van a 4-es metró miatt.Ahová a nap nem süt be az a fejed.Nem az időtartamával van a fő baj hanem a kivitelezéssel a szerződésekkel....
Lámpavas 2010.11.07. 07:07:35
öcsi55 2010.11.07. 08:08:42
évig a "dicső" szoc-lib kormány nagyon "elkúrta".
A Viktorról majd nyolc év múlva mondjatok ítéletet!
Igaz a komcsi ismérve:dumálni tud,cselekedni nem!
gunfight · http://topcomment.blog.hu 2010.11.07. 08:14:15
JO LESZ EZ, CSAK NE POFÁZZATOK! a komcsik foleg ne!
Táskás Tóni 2010.11.07. 08:15:37
Táskás Tóni 2010.11.07. 08:19:22
Táskás Tóni 2010.11.07. 08:29:04
gunfight · http://topcomment.blog.hu 2010.11.07. 08:31:03
sajnállak, h a benned fortyogó gyűlölet eladatja a lelkedet a sátánnak...
azért meg kiröhöglek, hogy milyen hüje vagy :D
gunfight · http://topcomment.blog.hu 2010.11.07. 08:32:18
ja és azt elfelejtettem, hogy "te gyökér"...
csg67 2010.11.07. 08:42:20
Mivel, mitől lesz ez az emelés egyenlő? Egyelőre a helyesírás elégtelen...
öcsi55 2010.11.07. 08:47:55
Ebbe bele kell nyugodni,hogy Magyarországon több évtizedig
bal oldali kormány nem lesz.Arra meg az ilyen eszmék meg is
szünnek.Az ország nagy tőbbsége nem fogja bánni!
Több mint 50 évig uralkodtatok,örűljetek neki,hogy ennyi megadatott!
CommentR 2010.11.07. 08:48:28
sárkányfő 2010.11.07. 08:52:46
- Válságadónak hazudott (nincs válság) fogyasztási adó, mely épp a közvetett volta miatt kontrollálhatatlan, hogy az ügyes cégek az adóra hivatkozva hányszorosát hárítják át (a bankok már meg is kezdték): átlagosan fejenként 2-3%.
Ez a fogyasztási adó természetesen annál jobban sújt valakit, minél szegényebb, hisz épp ők azok, a legkevésbé tudnak faragni az amúgy is a minimumra korlátozott fogyasztásukon.
- 8% nyugdíjjárulék elvétele.
- és ugyebár most kiderült ez a 0,5%. És még ki tudja mivel próbálkoznak mire lesz végre költségvetés.
Ez bő 10%-os adóemelés. Aki meg bezsopja hgy adócsökkentő kormány, meg hogy nincs megszorítás (ja, a gazdagabbak jól járnak...), annak részvétem.
(Nem olvastam el a közel 200 kommentet, biztos írtak már ilyeneket.)
Táskás Tóni 2010.11.07. 08:57:31
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.11.07. 09:00:39
Nem a közterhek miatt keresnek "szarul" a "szarul" keresők.
"Nyolc tized százalék."
Aki a kicsit nem becsüli ...
öcsi55 2010.11.07. 09:14:56
büszkék voltatok rá!Most már kellemetlen!
sárkányfő 2010.11.07. 09:16:29
Ha lenne észérvük, nyilván használnák. De az nincs, nem is lehet, mivel a valóság az, hogy kurva nagy adóemelés lesz.
Azért néha álljunk meg egy jót röhögni ezen a "komcsizás"-on is :)
- A Fidesz adja a 3. Magyar Köztársaság 1. kommunista államfőjét. Amúgy is tele vannak komcsikkal, kering a lista a neten.
- Eszükben sem volt sose a múlt a feltárása, most sincs, tőlük az ügynökök és jelentések sose kerülnek napvilágra
- Gondolkodásuk, politikájuk is erősen az állampárti logika maga. Mindenhová, a független intézményekbe is pártkatonákat nyomnak, az utolsó komoly ellensúlyt, az AB-t. épp most nyírják ki.
Magyarázza el nekem valaki a Fidesz mitől nem kommunista?
öcsi55 2010.11.07. 09:22:30
kuki123 2010.11.07. 09:28:31
számoltál te már utánna?
Mert több blog és újság is foglakozott vele
és az jött ki hogy:
ha most nettó 100-120 e ft alatt ha most csinálsz 3 gyereket akkor minimális talán 1000 ft -os nagyságrendű növekedés van...
130e nettó esetén a nincs és a van 3 gyerek között kemény 30e e ft van
tehát 10e gyerekenként, csodás...főleg hogy nincs se lakásom, se saját kocsim gyak szinte semmilyen vagyonom nincs még fiatalként
az ilyen faszbarmok mint te akik a fidesz maszlagját megkajálták szívunk
úgy a lakosság 70-80%
aki meg gazdag volt eddig is az most kurva jól jár és hótziher hogy nem lesz 3 gyereke, hiszen eddig is tudott volna vállalni ha kart volna, de nem akart és most sem fog.
És akkor még a többiről nem is beszéltünk a bankadó áthárítása (ami mindenben meg fog jelenni (mivel az egyszerű cégek költségei is nőni fognak)
A nyugdíj járulék emelése meg abszurdum, az én pénzemből mások elmehetnek nyugdíjba ??? én persze majd dögölhetek meg 70 évesen mert nem lesz akkora már nyugdíj se, sőt még a gyerekeim se öröklik a pénzt amit beraktam...
az lenne az állami védelem hogy eltűnik a nagy halmazban a befizetésem?
az lenne védelem hogy nincs növekedési portfólió?(ez nálam 8% körül volt)
én úgy látom hogy ha mindent összevetek legalább 20%-kal csökken a pénzem, majd akkor döbbennek rá a nagy fidesz fan emberek mikor a megérkezik a számlára a pénz és 20-dikán már nem lesz pénz semmire...
Lesz itt még Orbán takarodj, jól mondta a Jobbikos öregasszony a Jobbik gyűlésén.
kuki123 2010.11.07. 09:33:25
a fidesz hibája az hogy 8 évig karbatett kézzel ültek/kivonulgattak/meg se jelentek a bársonyszékes parlamentben/ből
ingyen az ölükbe hullott a 2/3-ad és ugyan azon faszbaromságokat csinálják mint 98-2002-ig
sárkányfő 2010.11.07. 09:36:23
Csak a kedvedért, a tények:
Mikola István - Hazafias Népfront, elnök
Szabadi Béla - MSZMP tag, munkásőr
Varga Mihály - KISZ titkár
Deutsch Tamás - KISZ titkár
Kövér László - KISZ titkár, és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága és az alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársa
Pozsgai Imre - MSZMP KB tag
Szűrös Mátyás - MSZMP KB tag
Stumpf István - MSZMP tag, Hazafias Népfront alelnök
Járai Zsigmond - MSZMP tag, kormánytag, III/II ügynök
Matolcsy György - MSZMP tag, III/II ügynök
Martonyi János - MSZMP tag, kormánytag, III/II ügynök
Schmitt Pál - Kádár miniszter-helyettese
Horváth József - III/III-as főcsoportfőnökség egykori osztályvezetője, később UD Zrt-és, most 2010-ben a fidesz nevezte ki a katonai elhárítás helyettes vezetőjévé
Pető György - III/II-es, most Tarlós István nevezte ki a Fővárosi Közterület-felügyelet élére.
És ebből már kis is rostáltam a szimpla MSZMP tagokat, mert az önmagában nem tartom annyira kínosnak... így szép lista...
A Fidesz komcsi.
sityak 2010.11.07. 09:41:35
Timnorc 2010.11.07. 09:49:28
@Táskás Tóni:
@ügyfélszolgálatos:
Fent írtam, de csak Nektek megismétlem: Török Gábornak igaza volt, amikor arról beszélt, hogy ha kritizál egy hibát az egyik oldalon, akkor beskatulyázák a másik oldalra.
Ha valaki antialkoholista, és egészségtelennek tartja a dohányzást, akkor az antiszemita is, mert élt egy hitler nevű személy, aki nem ivott, és nem dohányzot?
Timnorc 2010.11.07. 09:56:39
Nem tudom, hogy a "maszop" csinált-e törvényt gazdagoknak.
Azt sem tudom, hogy vett-e el pénzt a szegényektől, illetve ha vett el, akkor azt kinek adta.
Nem tudom mennyire volt demagóg, amit írtál, de abban igazad van, hogy hülyén hangzott.
Amúgy én csak a kérésednek megfelelően kikerestem azt a jogszabályt, ami rendelkezett az idei szja.kulcsokról és sávhatárokról, továbbá szabályozta (vagyis csak szabályozta volna) a jövő évi 15 milliós sávhatárt.
Ha jól emlékszem, akkor ez tegnap amiatt került elő, mert feszegetve lett az a téma, hogy aki évente 15 milliónál többet keres egy évben az mennyire máshogy jár, mint aki annál kevesebbet.
Timnorc 2010.11.07. 10:00:10
Teljesen igazad van abban az írásodban, ahol kifejted, hogy mennyire nem mindegy, hogy melyik rétegnek adunk több pénzt. Ehhez hasonlót én is írtam már feljebb.
A későbbi személyeskedőbb hangvételeddel már kevésbé azonosulnék.
Timnorc 2010.11.07. 10:02:32
@commentR:
Igazatok van. Az "egyelőre" és az "egyenlőre" szó közti különbségre feljebb már én is felhívtam turner figyelmét, de még mindig nincs javítva.
Timnorc 2010.11.07. 10:12:50
@b0c1k4:
@ó jaj:
@öcsi55:
Nagy Imre - a bolsevik párt tagja, MSZMP tag, a kommunista párt tagja
madarak - korábban dinoszauruszok voltak
egy maréknyi dollár 2010.11.07. 10:36:08
Az itthon maradóknak:nem kell pityeregni:a 0,8% még mindig több, mint a 0,5%,amivel anno a csúnya Horn Gyula szúrta ki a nyugdíjasok szemét.Sokan vissza is küldték, felháborodásukban.Csatlakozzatok a VÁGJUK A KORMÁNY POFÁJÁBA A 0,8%-OT mozgalomhoz.
Kobo82 2010.11.07. 10:40:05
Az eredmény:
Orbán jelenlegi fizuja: 1507400 (a miniszterelnökségért), 402000 (pártelnökként a fidesztől), 231900 (képviselői tiszteletdíj)összesen 2141300 bruttó Bérének változása:
2010-s jogszabályok szerint: nettó 1114031Ft-t kap kézhez
2011-s kalkulátor szerint: nettó 1633585Ft-t kap kézhez
Eredmény: 500 000 Ft plusz
Az én keresetem: br. 110 000 (baz megyében lakom :))
Jelenleg 82651 nettó
2011-s szerint: 81048 Ft
Ez az adat nem tartalmazza a 0,5 %-s nyugdíjjárulék emelést
Véleményem szerint ez egy "igazságos" adórendszer, amivel "mindenki" jól jár, pláne én. Köszönöm!
Netuddki. 2010.11.07. 10:44:40
Orbán aszondta:
Te miki, te hülye vagy? Ha 1.3milka fölött nem jár a családi pótlék, akkor mi sem kapunk b+! Na így jár mindenkinek alanyi jogon.
Akkor számoljunk:
20% SZJA + 10% nyögdíj + 2x% TB + 25% ÁFA + y% mégkitudjami.
Mennyi is marad a munkánk után?
HOL VAN az EGYSZERI NAGYARÁNYÚ ADÓCSÖKKENTÉS????????
Csak nem hazudott orbán viktor? Orbán takaroggy!
Netuddki. 2010.11.07. 10:50:54
Azt számold ki ez után a 80ezer után Te mennyibe kerülsz a munkahelyednek. Majd szépen rájössz igazán nem változik itt semmi. Drága a magyar munkaerő. Csak nem a piac miatt, hanem az állami túladóztatás miatt.
Ez a fő probléma, nem az, hogy a viktor mennyit visz haza. Qrvára nem érdekelne, ha csinálna is érte valami értelmes munkát. Ami után az adófizetőknek, akik őt is fizetik jobb lenne a helyzetük. De sajnos nem...
yanchi345 2010.11.07. 10:51:02
A megelőző ciklusban szabadrabló szocik legalább a törvényeket nem változtatták meg hozzá, nem volt kormányzati irány a tolvajlás, sikkasztás törvényesítése.
Timnorc 2010.11.07. 10:52:21
Tetszik.
Hát, igen... Lehet, hogy így zajlott.
egy maréknyi dollár 2010.11.07. 10:53:37
Timnorc 2010.11.07. 11:01:39
Neked még segítség sem kell. Teljesen önállóan látod jól a dolgokat.
Gunfight-tal együtt feljebb már írtunk erről:
Ha ad is az állam valakinek plusz pénzt (mer' ismerjük el lesznek, akik kapnak), igyekszik olyanoknak adni, akiktől magának (tehát az államnak) is haszna lesz.
Mert hát mire költené a 2ezrét, aki mondjuk nettó 80ezer helyett 82ezret kapna?
Tuti nem olyan dolgokra, mint a 780ezer és a 700ezer különbözetét egy másik háztartás.
Kobo82 2010.11.07. 11:25:31
De igenis hozzátették, hogy mindenki jól jár vele, parlamenti közvetítésben pontosan ezt hallottam szó szerint! NEm az a bajom, hogy orbán és társai 500-zal többet visznek haza, hanem az, hogy pont a kiskeresetű embereket szopatják, aki eddig jól keresett, az pedig kurva jól fog keresni! Szerinted ez igazságos, szerintem pedig nem! Aki azt hiszi, hogy azt a + néhány százezret majd fogyasztásra fogják költeni, az nem normális!
Timnorc 2010.11.07. 11:33:49
Igazad lehet, ha úgy gondolod, hogy igazságtalan a szegényebbekkel szemben a gazdagabbakat segíteni anyagilag.
Én is megfogalmaztam aggályaimat ezzel kapcsolatban feljebb. Méghozzá kérdés formájában tettem: Nem túl nagy ár-e valamit tenni vagy épp' nem tenni a szegényebbekkel egy másik - önmagában vizsgálva lehet, hogy nemes - cél érdekében?
Nem tudom a választ, csupán sejtem. Válaszoljanak mások helyettem, én inkább kérdezek és feltételezek.
egy maréknyi dollár 2010.11.07. 11:41:05
A kormány részéről mindenesetre a "nagyarányú adócsökkentés", mint teljesített választási ígéret:kipipálva.
Kobo82 2010.11.07. 11:43:45
Sorry! :)
gunfight · http://topcomment.blog.hu 2010.11.08. 02:13:10
"kurva nagy adóemelés lesz."
-mikor?
Az a fidesz azert nem komcsi, mert nem ő nem nyelte el az MSZMP pátvagyonát, és az emblémájából nem lehet összehajtogatni egy vöröscsillagot...
ja és nem az a neve, hogy MSZ*P. (*M)
(fel lennél háborodva, ha a fideszéből egy horogkeresztet lehetne hajtogatni?)