BLOG

Nyolc tized százalék!

írta: turner ; 2010.11.06. 06:15 · 1 trackback

Nincs mese, most már tényleg megérkezett, menthetetlenül és visszavonhatatlanul a radikális adócsökkentés kormánya!

Nyolc tized százalék... "Eszement, felfoghatatlan" adócsökkentés ez. Persze van aki jól jár, de én abban a cseppet sem kiváltságos helyzetben vagyok -néhány millió honfitársammal együtt- aki a szarul keresők óriási halmazába tartozik. (Minek is csökkentenék az én és a hozzám hasonlók közterheit, így belefulladunk a sok pénzbe...)

Egy módosító indítványnak köszönhetően -egyenlőre- a 2011. évre 0,5 százalékkal emelkedik a nyugdíjjárulék (9,5-ről 10-re). El ne felejtsük: ebben az évben teljes egészében az államkasszát gyarapítja a levámolt járulék.

A következő képp néz ki tehát a "radikális" adócsökkentés:

 

Ha a személyi jövedelemadóhoz nem nyúl hozzá a kormány, akkor 15 millióig lett volna szuperbruttósítva a 17 százalékos kulcs, ez 21,6 százalékos elvonást jelent.

Ehelyett jön a 20,3 százalékos elvonást jelentő 16 százalékos kulcs. Ez átlagosan 1,3 százalékos csökkentés lenne, azonban ha ebből levonjuk a nyugdíjjárulék tervezett megemelése miatti 0,5 százalékpontot, akkor jövőre valójában 0,8 százalékpontos köztehercsökkentés lesz. (Index.hu)

Nyolc tized százalék.

(És még ott van az a kurvára kényes adójóváírás is, amivel bizony nem lehet söralátétnyi bevallást összehozni. A jóváírás megkurtítása után máris adóemelésről beszélünk...)

Azt hiszem le kell ülnünk megbeszélni a családi költségvetést. El kell döntenünk, hogy a fennmaradó forintokból Dominikára menjünk nyaralni, vagy gondoljunk egy merészet és kezdjünk gyűjteni egy Ferrari 550 Maranello-ra...

Nem mintha egyetlen percre is azt gondoltam volna, hogy én, mint bérből és fizetésből élő melós jól járok, na de ez... Annyira megalázó, hogy már nem is kell... Még borravalónak is kevés...

Akár meg is tarthatjátok!


218 hozzászólás : fidesz pofátlanság

A bejegyzés trackback címe:

https://kiforditott.blog.hu/api/trackback/id/tr532426982

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A részeg és a mentők meséje 2010.11.06. 14:39:18

  közéleti meseAtyafiak, egyszervolt, nem is olyan régen, székesfővárosunk patinás- a nyomokban épületnek is tűnő romok miatt- kerületében szőrnyű nagy baj támadt. Honfitársnőnk birokra kelt az elme nagy gyilkosával és alul maradt. Lehanyatlo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balt 2010.11.06. 20:07:15

@Netkalóz: Mekkora egy szánalmas rasszista hazaáruló vagy, elképesztő.

Timnorc 2010.11.06. 20:10:42

@ördög:
Ordít az írásodról, mintha vagy Te Magad vagy valamelyik hozzátartozód a közszférában dolgozna. Nyugi ez nem szégyen. Még nem...

Amúgy igazat beszélsz.

Egy szavadba azért hadd kössek bele: Ha van olyan, hogy mentős, akkor olyan is van tűzoltós, meg rendőrös. Bocs a szőrszálhasogatásért.

kubatov_kommunista 2010.11.06. 20:10:47

Látod, látod...
Te vártad ezeket, te értetlenkedtél a nyugdíjjárulékkal kapcsolatban (vizet prédikál...) most jutalmul kapsz még 0.5% nyugdíjjárulék-emelést. Viktor röhög a képedbe és eteti veled a sz...t

Timnorc 2010.11.06. 20:17:17

@Balt: Lehet, hogy egy kicsit erősen fogalmaztál, de Netkalóz-zal kapcsolatban van igazság abban, amit mondasz.

Mint ahogy Török Gábornak is igaza volt, amikor arról beszélt, hogy ha kritizál egy hibát az egyik oldalon, akkor beskatulyázák a másik oldalra.

Netkalóz szerint ha valaki antialkoholista, és egészségtelennek tartja a dohányzást, akkor az antiszemita is, mert élt egy hitler nevű személy, aki nem ivott, és nem dohányzot.

starace 2010.11.06. 20:20:33

@Kivlov:
"felkötik? hehehehehe
azt 89ben kellett volna az öszes senkiházi, vörös féreggel, aki a népet rabolta 40 éven át"

Nézd meg, hol bannak most ezek a vörös férgek: a kádári Belügyminisztérium MSZMP-titkára, Pintér Sándor; a DEMISZ elnöke Stumpf István; a Hazafias Népfront alelnöke, Mikola István; és a sor hosszan folytatható.

Tényleg, mit vártatok a Dunántúli Dolomitbányák MSZMP-párttitkárának a fiától?

ördög_ 2010.11.06. 20:23:22

@Timnorc: igen, több rokonom, barátom is dolgozik ott és látom, hogy mennyit (és mennyiért) dolgoznak. Viszont szeretik a munkájukat és nem szívesen hagynák ott. Azt is látom, hogy ugyanakkor a versenyszférában sem lehet már könnyen elhelyezkedni, hiába jó valaki a szakmájában és beszél 2-3 nyelven. Egyrészt ez annak köszönhető, hogy nagyon sok helyen ott is kapcsolatok kellenek egy-egy állás megszerzéséhez (álláskereső ismerősök példájából látom), másrészt meg nyilván ott is véges az állások száma. Szóval nem arról van szó, hogy azért dolgozik valaki a közszférában, mert hülye lenne a versenyszférához.

Sokan figyelmen kívül hagyják, hogy egy jól képzett, értelmes ember munkája a közszérában mennyire értékes. Én magam is szívesebben megyek be egy olyan hivatalba, ahol korrekt, gyors és udvarias ügyintézővel van dolgom.

Valaki írta korábban, hogy a közszférában történő leépítésnél a melósokat basszák ki, nem a rengeteg ilyen-olyan vezetőt. Ebben van igazság.

"Mentősben" igazad van :)

Kivlov 2010.11.06. 20:29:54

@starace:

teljesen mind1, melyik pártnál ülnek. egyiknél sem kellene, hanem a föld alatt feküdniük.

subtotal 2010.11.06. 20:31:17

@Lámpavas: ha eddig 44% volt az SzJA-d, akkor most elég nagy mnyp megtakarításod fog elszállni az ablakon.
Ezután pedig azért fizetsz majd 34% nyugdíjjárulékot, hogy nevetséges százalékát kapd majd vissza, ráadásul a nyugdíjmaximum miatt a többiekhez képest effektíve kidobod a pénzt, mostantól még többet. Ezt is vedd bele a képletbe!

Timnorc 2010.11.06. 20:32:49

@ördög:
Így, hogy olvasom a közszféráról írt véleményedet, eszembejut még valami:
A magánszektorban ha valaki a főnökei szemében rosszul dolgozik viszonylag könnyebben kirúgják, ám ha jól dolgozik, és odamegy a főnöke elé, és kilépést helyez kilátásba fizuemelésért cserébe, akkor akár kaphat is. Má' ha a főnöke(i) szerint is jó mukaerő.

Erre most bevezetik nálatok az indoklás nélküli kirúgás lehetőségét.
Kérdés: Ha felmondással fenyegetőztök, akkor a jó munkaerőnek számító közszolga reménykedhet béremelésben?
Ne fáradj tudom a választ: nem.

delle 2010.11.06. 20:37:42

Ez a kormány se különb, mint az előző(k), az előző a "szolidaritásra" hivatkozott (kutya se kérdezte, h akarok-e szolidaritani, v se), ez meg a "zemberek kétharmadára".
Persze eddig egyik se mert hozzányúlni a parazita állami, önkori ügyintéző népségéhez ( nem a mentősökre, tüzoltókra, rendőrökre gondolva). Ha kihajitanák a rákba az önkormányzati állami szutykos hivatalnokok harmadát, felülvizsgálnák a sokszázezer kamu rokinyuggert és akinél csodás gyógyulást tapasztalnak, arra ráengednék az apehet, h hajtsa be rajtuk az eddig lenyúlt lóvét, akkora pénz maradna, h valszeg nyugijárulékot sem kellene emelni, de az egykulcsos adó is lemehetne vagy 10 %ra.

Kivlov 2010.11.06. 20:38:42

@Timnorc:
jaja. indokolni a kirúgást? ktg.csökkentés "oszt szevasz..."

ördög_ 2010.11.06. 20:39:10

@Timnorc: Hát ja, kicsit utópisztikus lenne :D

ördög_ 2010.11.06. 20:56:33

@delle: a kamurokikhoz senki sem fog hozzányúlni. Ebben rengeteg orvos is vastagon benne volt/van. Amikor egy csomó vállalat megszűnt, így oldották meg a szélnek eresztett melósok életét, sokan ezért lettek kamurokik.

Viszont ezeken a kamurokikon én személy szerint jobban fel vagyok háborodva, mint a nyugdíjasokon, akik végigmelózták az életüket és van, amelyik a reumás izületei ellenére alig fűt, mert nincs pénze kifizetni a gázt, különben nem marad gyógyszerre. Én nem azoktól sajnálom, akik rendesen dolgoztak. A sok olyan kommentelő, aki a "nyuggereken" verné le a problémákat, gondolom, nem örülne, ha a saját idős, beteg nagyszülője pusztulna éhen vagy halna bele egy agyvérzésbe, mert nem volt pénz kiváltani a következő adag vérnyomáscsökkentőt.

A kommentem második része természetesen nem Delle-nek szólt.

is 2010.11.06. 21:02:45

@kzolika: te akkor a magyar átlagbér több, mint háromszorosát keresed. az átlagbér alatt ez úgy néz ki, hogy idén 63%, jövőre meg 62%. és ne kérdezd, hogy ez miért nem ösztönzi az embereket, mert a végén még hülyének néznek.

Megfigyelo 2010.11.06. 21:05:28

Tekintettel az adójóváírás csökkentésére, a valóságban végül még 0,8%-nyi adócsökkentés sem lesz, hanem eredő adóemelés. (Az inflációt is figyelembevéve, kb. havi 300 eFt bruttóig csökkenni fog a reáljövedelem.)

Megfigyelo 2010.11.06. 21:10:29

@Táskás Tóni: Nem kell túlozni, 20 km az már sok lett volna. A valóságban csak 5 km út épült 1998 és 2002 között. (A különbözetből is szőlőbányák lettek...)

Timnorc 2010.11.06. 21:11:37

@Megfigyelo:
Jó megfigyelő vagy. Úgy néz ki úgy lesz, ahogy írod.

Buczella Sándor 2010.11.06. 21:18:03

@Lámpavas:
Az elkövetkező 3 évben is meg fogod kapni a fidesztől, csak épp nem azt amit vártál. Kíváncsian várom, hogy akkor mit fogsz majd gondolni a helyzetről.

Egyébként, ha 15 milla alatt van az éves bruttód, akkor a fidesz őrületes adócsökkentése nélkül is 17 % lett volna az adód. Ezt is próbálta ismertetni a blog. De ez már egyébként is csak apróság...

delle 2010.11.06. 21:24:42

@ördög_: Persze, h nem nyúl hozzájuk, az Általad leirtakhoz még egy adalék, akadt cinkos összekacsintás is a rokinyuggerdömping ügyében az állam és a dokik közt is.
A közszférát se nagyon piszkálják pedig ráférne, elég, ha az ember bemegy egy önkoriba, v egy földhivatalba elintézni vmit, v akár egy állami tulajdonú vállalathoz benézni, annyi lusta naplopót, igénytelen szutykos arrogáns piócát egy kupacban ritkán látni. Ha a magánszférában igy dolgoznának, akkor már rég lehúzhatta volna a rolót az ország.
Az állami-önkori népség sirni azt tud, mint a fürdősk., de ahogy a '90-es évek elején a kohászokért, v a szövőnőkért nem sok könnycseppet morzsolna el az őket eltartók többsége.
Ha kevés a lóvé, akkor meg el kell tolni a bicajt, nem kényszermunka tábor az állami szektor, nem hisztizni és mellet döngetni. Érdekes módon a közszférát nem hagyják el tömegesen a hivatalnokok, persze...

Táskás Tóni 2010.11.06. 21:29:43

FIDESZ, mire föl használják ezt a nevet? Szerintem bőven kikoptak már ebből, valahogy semmi sem stimmel.

alfredo07 2010.11.06. 21:34:16

@Netkalóz: Megfejtés kérdésedhez: vajon ki Csányi egyik legjobb barátja?

Timnorc 2010.11.06. 21:36:13

@delle:
Milyen állapotok vannak a közszférában, és milyenek vannak a magánszektorban. Erről írtál ördög-nek címezve. Egy kicsit hadd egészítsem ki:
Egy versenyszférában lévő cég (pláne egy multi) elsődlegesen a profitra érzékeny. Ezért nem engedheti meg magának, hogy ne dolgoztassa agyon a munkavállalóit. Akár adminisztratív, munkatövényeket sértő módon. Ott nincs olyan, nem vagy elérhető telefonon, vagy neten. Meg ha 5-ig nem végezted el a melót, akkor bentmaradsz 9-ig. Hidd el, én tudom.

Ezzel szemben a közszférában nem a profit az elsődleges (kivételek lehetnek, de arra egy másik blog kell), hanem a szolgáltatás, a szolgálat. És nem utolsó sorban nem sértik meg olyan könnyen, de talán nem reflex-szerűen a jogszabályokat.
Példák: Ha bemész egy hivatalba, és egy nem túl szokványos ügyed van, nem fogsz azzal találkozni, hogy - mit-tudom-én - az egyedüli kolléga, aki ezzel foglalkozik beteg, és senki nem helyettesíti.
Vagy július végén, augusztus elején sem kell többet várnod a reptéren, mert - mondjuk - az útlevélkezelők nagy része szabin van, és emiatt nem 8, hanem csak 5 sáv van. Stb.
Egyszerűen - gondolom - ott kell a többlet, azért, hogy a folymatosság meg legyen.

ördög_ 2010.11.06. 21:43:19

@delle: Azért nem hagyják el, mert vagy szeretik a munkájukat, vagy nincs hova menniük. Még egyszer nem akarom leírni, de a versenyszférában sincs túlkínálat állásokból.

Egyébként sokan próbálnak és sokaknak sikerül kilépni.

Az eltartásról annyit, hogy ezek az emberek fizetésért dolgoznak, bármily meglepő. Nem tartja el őket senki, van sok feladata az államnak és ők azt elvégzik. A munkájuknak van ellenértéke. Nem eltartják őket, hanem dolgoznak.

Ha figyelmesebben olvastad volna el, amit írtam, meg korábban egy másik kommentelő, akkor láthattad volna, hogy abban teljes az egyetértés, hogy a lusta, a munkáját el nem végző, naplopó embert el kell távolítani, csak nem azt rúgják ki feltétlenül akit kéne és ez tényleg probléma. Ebben nincs is vita. Az általánosító, lenéző megjegyzések miatt írtam azt, amit. A hisztizésről és melldöngetésről annyit, hogy mindenki joggal várhatja el, hogy a jól elvégzett munkáját elismerjék, akárhol dolgozik.

Én is írhatnám, hogy a kkv-k sírnak, mint a fürdősk..., közben a magánkiadásaikról is céges számlát kérnek, a sok "kőccségszámla" miatt meg jajgatnak, hogy veszteségesek...

Lámpavas 2010.11.06. 21:46:39

@Buczella Sándor: Na erre küldjél már nekem egy autentikus linket légyszi! DE ne a félanalfabéta index "újságírók" hablatyolását, hanem benyújtott törvénytervezetet vagy kihirdetett törvényt! :)

Lámpavas 2010.11.06. 21:48:30

@Buczella Sándor: Egyelőre maradjunk a tényeknél és hagyjuk a huhogást. Ami eddig törvénybe van foglalva, azzal én jól jártam. Pont.

2010.11.06. 21:50:40

@nikon: Örülök, ha néha egy-egy valóban józan gondolatot olvasok. Az meg külön jó, ha még egyet is tudok vele érteni. Kér, hogy csak páran gondolkodunk egyelőre így. Egyelőre, de aztán többen leszünk. Magyarország érdekében remélem ezt!

Lámpavas 2010.11.06. 21:53:12

@subtotal: Mi ez a 34%? Egy törvényt linkeljél be légy szíves!

delle 2010.11.06. 22:04:19

@ördög_: Sajnos nem egyezik a véleményünk, csak a saját példámból kiindulva, 17 éve dolgozom, 4 x cseréltem melóhelyet, volt, h több lóvéért, volt, h a cég dölt be, ilyen az élet. Az állami szektorban dolgozók viszont a biztonságukért rinyálnak, amiből a magánszférában default-ban nem sok van, de ezt ők úgysem értik.
Csak egy példa, ha egy magáncég megrendelésállománya felére csökken, akkor az emberek egy részét elhajtják, akad, ahol meg lóvét csökkentenek, ugyanez az állami szférában nagyon nem megy, ha fele annyi az ingatlanforgalom, az érdekes módon nem jár olyan következménnyel, h sok pvc otthonkás, a munkájukért 2x ( 1x adó, 1x ügyint díj ) fizető ügyfelekkel szemét módon bánó öreglány felét kipattintják.
A kis és középvállalatos példád tipikus nem magánszektorbeli példa, eddig már n+1x hallottam, a nagy bökkenő csak az, h a kkv-k többsége piacon működik, tönkremegy, embereket rugdos ki, ha kevés a meló és nem túl sok szoc biztonságot ad, mig az államiak...
Az állami szektorban sajnos beindult már rég a kontraszelekció, sokszor érzem, h csak az van ott, aki máshova nem kell, igazad van jönnek el onnan, csak egy személyes megfigyelésem: aki az államnak dolgozik 5-10 évet, annak annyira tacsravágodik a mentalitása, h valódi piacon könnyen éhen pusztulna, láttam már pár államtól eljött ember kihajitását magáncégtől, mert hamar kibukott, hholt elvarázsolt elképezléseik voltak a munkáról...

Straight 2010.11.06. 22:05:36

Na harmadjára is nekifutok. Nagyon nehéz helyzet nehezen is értek egyet saját magammal de én ebben látom a logikát.

Parancsoljatok. Itt vannak a hőn áhított "valódi" struktúrális átalakítások. Ezek a változások valóban a közép rétegnek kedveznek leginkább. (az übergazdagok eddig is leszarták)A fodrászüzletnek a falusi patikáknak ilyen olyan kisebb nagyobb vállalkozásoknak akik az ország napi életét lebonyolítják. Azoknak kedvez akik a többieknek fizetgetik a minimálbéreket plusz az állambácsinak utánad a járulékokat. Ezek a cégek eddig pont úgy mint az alkalmazottai elképesztő adóprés alatt voltak és egy vállalkozó akit havonta inkasszóznak a bankok és a beszállítók akkor se fog minimálbérnél többet adni ha bottal ütik érte. Egyszerűen azért mert nem tud. De ha leveszik a prést a vállalkozóról akkor még a köcsögebbje is kisebb seggberugások hatására el fog kezdeni bért emelni vagy a minimálbér emelés hatására nem fog csődbe menni. (és itt nyilván nem pár 100 vagy 1-200 ft os emelésre hanem 10-20e re gondolok) Ez a vállalkozóknak kedvez a kiskeresetűeknek meg 0 összegű átcsoportosítás (nem a fletó féle 0 amibe a fél ország belerokkatnt) . Gondoljátok végig ez a lépés milyen gondolatmenetet feltételez és rájöttök hogy ennek hatására úgy fognak nőni a fizetések hogy az fenntartható és nem állambácsi kényszeríti ki a vállalkozások erején felül. A fidesz valamiért a nagy egész tervét nem hozza nyilvánosságra (nyilván valakinek nem tetszene pl. nyugdíjasok bankok piacok stb.)de biztosan létezik. Az ami most zajlik túlságosan követni látszik egy vonalat aminek még nem látjuk a végét de koherens nagyon gyorsan és előre halad teljesen elképzelhetetlennek tartom hogy ne legyen mögötte egy átgondolt terv ahogy az is lehetetlen hogy ez legkésőbb középtávon ne kedvezzen a minimálbéreseknek (ui.: ha nem így lessz ők már nem ússzák meg székházostrommal tényleg jön a lámpavas). Azt mondom bízzunk a legjobbakban.

Ezt a postot 3. nekifutásra sikerült végigírnom az első kettőnél túlságosan belefutottam saját magam magyarázásába ui.: többeket láttam és egy közeli ismerősömnél is tapasztaltam milyen könnyen előfordulhat és milyen az amikor valaki 1-2 hónapra a minimálbérnél jóval kevesebből kényszerül megélni emiatt folyamatos morális ellentmondásba kerültem saját magammal de tény hogy a sorrend sajnos ez. Én még kibírnám azonnali nagyarányú adócsökkentés nélkül de az is igaz hogy bár a mi alkalmazottaink a minimálnál jelentősen többet keresnek csak úgy volt lehetséges nem csökkenteni a bérüket hogy az elmúlt 3 évbe már az úgymond luxuskiadásokra nem jutott. Pl.: 3 éve nem voltunk nyaralni 4 éve esedékes kocsicserét (9 éves idén a kocsi) sem sikerült eddig megoldani ezekről le lehet mondani cserébe a jó munkahelyi hangulatért de ennyi a max. Emelés még akkor sem lehetséges ha az életszínvonalunkat csökkentenénk (amit viszont már önként nem vállalnék be). Emelni jelen pillanatban egyszerűen lehetetlen. Ha minden úgy megy ahogy az én naívan elképzelem akkor ez az intézkedés ennek a helyzetnek a megoldása felé mutat.

Táskás Tóni 2010.11.06. 22:20:23

@Straight: Szerinted levették a prést a vállalkozásokról 16%-os SZJA bevezetésével?Ahhoz inkább az élőmunka terhét kellett volna csökkenteni, de az nem változott, közel 30% maradt.Hol látod az adóprés csökkenését? Fizetés emelés pedig nem lesz ,mert a munkaadók a jól keresők 16% SZJA miatti növekedését be fogják kalkulálni és nem lesznek hajlandóak többen pedig nem tudnak bért rendezni . Tehát marad pár százezer ember , aki jobban jár a többiek pedig egész nap nézhetik a NENYIT.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.11.06. 22:28:47

@Netkalóz:
"egyébként meg elmegy mindenki a picsába ezzel a dumával hogy most azok megkapják a jót akik eddig eltartották az országot, lófaszt, szerintem éppen azok tartották el a munkájukkal az országot akiket éhbérért dolgoztatnak."

Ne haragudj, de nem nézed az érdem másik oldalát.
Van Magyarországon egy nemzetközi cég, amelyik természettudományos kutatókat alkalmaz, akik akár 1.5 MHUF t is meg tudnak keresni havonta.

Ehhez kell egy PhD, publikációk és át kell esni egy hat körös felvételi vizsgán, amely gyakorlatilag egy matek és programozás szigorlattal egyenértékű.

Szerintem ezek az emberek olyan tudást és attitűdöt képviselnek, amelyet támogatni kell. Ezen kívül ezek az emberek azért kereshetnek ennyit, mert (a) volt egy nyugati cég, amelyik idehozta a kutatását (b) megfeleltek egy 6 körös felvételi vizsgán.

Ezeknek az embereknek a paprikajancsi alatt 52%os effektív adókulcsa volt. Nyugat Európában ez az adókulcs max. 35%os. Mivel ezek az emberek olyan tudással rendelkeznek, amely Nyugaton is piacképes, ha nagyon adóztatják őket, egyszerűen elmennek Londonba.

Szerintem igenis helyénvaló, hogy aki úgy ölt a matematikába ( fizikába ) mintegy 25 évet, hogy nem volt számára (akkor) nyilvánvaló, hogy ezzel mennyit kereshet, és elért valamit, az ennyit kereshessen. Az is helyénvaló, hogy most az adórendezéssel évente másfél millió nettót nyernek.

Straight 2010.11.06. 22:35:14

@Táskás Tóni: Nem. Az adóprés levételétől még valóban messze vagyunk mint makó jeruzsálemtől. A teljes igazság az hogy amit írtam egy családi vállalkozáson keresztül tapasztalt dolgok alapján írtam és rólunk ha nem is sok de érezhető összeg fog lekerülni. Mindössze annyit akartam írni hogy látni vélek (és a vélek hangsúlyos) egy nekem tetsző elképzelést ezek mögött a változtatások mögött. A lényeg hogy én úgy gondolom hogy a közép réteget érintő enyhítések előbb utóbb visszahatnak az alsóbb rétegekre. Tudom hogy messze nem vették le az adóprést (a saját bőrömön érzem) tudom hogy rohadtul naív vagyok (ezt rendszeresen a fejemhez vágják) de az az igazság hogy egyszerűen nem tudom elképzelni hogy még katasztrófális következmények nélkül még egyet szorítsanak vagy min. középtávon ne enyhítsenek.

Mikrobi 2010.11.06. 22:52:02

Mi van, szarházi? Nem bírod a kritikát? Beírom még egyszer: VÁLLALJ GYEREKEKET, ÉPÍTSD A JÖVŐDET, AKKOR LESZ PÉNZED! Ez a lényege a kormány adópolitikájának!

blokkos 2010.11.06. 22:54:52

Ugye mindenki a "nemzeti megmentő" FIDESZre szavazott? Íme az eredmény!

Straight 2010.11.06. 22:55:23

@Mikrobi: Nem írtál címzettet így nem tudni kivel kiabálsz.:)

Táskás Tóni 2010.11.06. 22:56:02

@Scaramella va alla guerra: Ezt viszont a gazdaság nem termelte ki, tehát a különadókból és a mnyp-i befizetések lefoglalásából teremtik meg ezt a relatív "többletjövedelmet",
amit szerintem senki nem irigyelne , ha látná azt, hogy a kormánynak van évekre előre látható és jó gazpol-ja. Az IMF és az EU nem lett elzavarva ,hanem Orbán és Matolcsi semmit nem tudtak mondani és mutatni. Ha volt a mnyp-ban pénze akkor most egy pár év alatt megkapja, azután pedig vagy bejön a kormánynak vagy nem .Csak hát mitől jönne be?

Táskás Tóni 2010.11.06. 22:57:49

@Mikrobi: Ez a gazdaságpolitika kicsit kevés , amíg a forrása a kiosztott pénznek a válságadók és a mnyp-i pénzek lesznek.

Mikrobi 2010.11.06. 22:58:15

Ha nem írok címzettet, szerintem egyértelmű, hogy a posztírónak szól. Főleg, ha arra célzok, hogy kimoderálta a kommentemet, ezért újra beírom.

Táskás Tóni 2010.11.06. 23:00:39

@Straight: El sem tudom képzelni , hogy mit enyhített egy családi vállalkozáson a kormány mostani adópolitikája ,de ha te mondod akkor biztosan így van.

Mikrobi 2010.11.06. 23:02:25

@Táskás Tóni: Abban igazad is van, és nyugodtan szidhatod az alkotmánybírósággal kapcsolatos terveiket, abban is egyet fogok érteni veled. Az adópolitikája azonban lényegében ua., mint 98-02 között: a dolgozni és gyereket vállalni kívánó középosztályt szeretné megerősíteni, nem proletariátust. Ezért támogatom.

Timnorc 2010.11.06. 23:06:29

@Lámpavas:

A 2009. évi LXXVII. törvény módosította az Szja. törvényt.

A 12. § (1) bekezdése 2010. január 01-én lépett életbe, amely leírja, hogy 5 milliós éves bruttóig 17%, afelett 32% az szja.

A 12. § (2) bekezdése tartalmazta azt, hogy 2011. január 01-től ez a fenti 5 milliós határ 15 millióra emelkedik.

Vagyis hát csak emelkedne.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.11.06. 23:20:02

@Buczella Sándor:

"bruttód, akkor a fidesz őrületes adócsökkentése nélkül is 17 % lett volna az adód"

Úgy, ahogy 2oo6ban a paprikajancsi csökkentette az ÁFÁt ?

Vedd már észre, hogy az adócsökkentés fedezetét az extra sarcok ( bankok, közszolgáltatók, szupermarketek ) jelentik.
Ha ezt nem léped meg, akkor a szociális ellátásokat kell csökkentened.
Ugye, egy nyuggerkormány, amelynek tagjai plutokraták ( mszp ) ilyet soha nem lép meg.

Na ennyit a 17%os adócsökkentésről, á la mszp.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.11.06. 23:29:54

@Táskás Tóni:

Nagyjából egyetértek.
Szerintem a korm. 2 dolog között választhatott
1. IMF konform "reformokat" hajt végre. Ez gyak. a lakosságnak jelentett volna adóemelést, a nagyvállalati profit változatlanul hagyása mellett.
2. Azt lépte a kormány, amit lépett. Szerintem a lépés kockázatos, de racionális. Gyak. ez egy adóátrendezés, megjegyzem, nem tudom, hogy hogyan lehetne az áht. költségeket csökkenteni.
Az a baj, hogy az emberi élethez több forrásra van szükség, mint amennyit az ország a lakosság számára diszponálható jövedelemként juttat. Ha az ország p.l. egy Afganisztán lenne, ahol sziklán meg talibánon kivül egyéb nincs, akkor jogos hogy senkinek nem jut. Egyes szektorok profitmarzsa azonban a NyEut is meghaladja. Szerintem jogos, hogy elvegyük tőlük. Ez van, itt mi vagyunk az erősebbek. ( Ők meg nyilván azért nem fizetnek rendes bért, meg szegik meg a hatályos törvényeet, mert akkor és ott ők az erősebbek. )

Nyugdijpénztár ügyben is egyetértek. Óriási hiba volt, gyak. a középtávú egyensúly borulhat tőle. Ez azonban megint nem egyértelmő, mert pl mi van ha a nyp tönkre megy ? Ki garantálja akkor a befektetést ?

Abban is egyetértünk, hogy a kormány gyak a gazdasági növekedés beindulására játszik, amely akár veszélyes lehet. Az a baj, hogy nincs B terv, hogy mi van, ha jön a W alakú recesszió.

Táskás Tóni 2010.11.06. 23:36:21

@Mikrobi: Ahhoz , hogy adócsökkentés legyen szerkezeti átalakításokat és a nagy ellátórendszerek átalakítását meg kell lépni.1998-2002 között sem lépett a fidesz . Most itt lett volna az alkalom pl az önkormányzati rendszer átalakításával - ami 2000 milliárd ft/év - nagyon sok pénzt lehetett volna megtakarítani.De nem mertek lépni , mert most is fontosabb volt a fidesznek a terjeszkedés ,mint a józan ész. Egyetlen országnak sincs ennyi polgármestere mint Mo-nak, egyik állam sem ilyen drága ,mint Mo. Most 2 miniszterrel kevesebb van , de kb 50 államtitkárral több. 120 milliárdot kívánt magán megtakarítani az álla 2010-ben , na ez sem sikerült. Még csak annyit ,hogy 2002-re Mo-on a gazd-i növekedés 2.4 %ra zsugorodott, persze erre nem szívesen emlékeznek.

Táskás Tóni 2010.11.06. 23:53:41

@Scaramella va alla guerra: Ne feledkezz el arról ,hogy 2008- ban Gyurcsány is bevezette a RH adót , amire pl fideszes szakpolitikusok rögtön azt mondták ,/Lázár Tamás , /, hogy az az adó kb 50%- ban fogja megterhelni a magyar családok ktgvetését . Ehhez képest most közel százszoros nagyságrendű adót vetettek ki , úgy ,hogy megmaradt a RH adó is.A bankokra is vetettek ki adót , amire Csányi úgy reagált , hogy ki fogja vinni külföldre az OTP-t.Lehet , hogy a fidesz által kivetett adó túl magas lesz és visszafogja a beruházásokat az pedig a gaz-i növekedés ellen hat.A belső fogyasztáa növekedése viszont az importot serkenti , ami szintén nem jó Mo-nak . Politikától függetlenül gyalázatos volt a 300 ft-os népszavazás , nincs olyan környező ország , ahol ezt ne kellene megfizetni. A szlovéneknél pl nem ismerik a hálapénzt.Szerintem a fidesz rosszul tette ,hogy nem hagyta az előző kormánynak megcsinálni az eü- i reformot és pláne semmilyen reformot , az sem került volna többe ,mint amennyit a pazarló kórházak a szar vasút és a többi most is elvisz . A fidesz nem hagyta megcsinálni a szociknak , ők pedig nem elég tökösek hozzá még a kétharmaddal sem , hiszen annyit ágáltak a reformok ellen, hogy azt nekik már szinte lehetetlen végigcsinálni. Ez a csapda.

Táskás Tóni 2010.11.06. 23:56:34

@Scaramella va alla guerra: A nyugdíjpénztárak befektetéseit pedig az állam szabályozza . Tehát a mnyp akkor megy tönkre , ha az állam tönkremegy , mivel befektetéseik nagy része állampapírokban van.2010-re a mynp -ak reálhozamot hoztak.

Indriq 2010.11.07. 00:15:20

@Straight: én valahogy nem látom át ezt az elméletet. az SZJA csökkentésből a munkaadó semmit nem nyer. Az hogy elkezded rúgdosni a kisvállalkozót, vagy emeled a minimálbért egy dolgot biztosan elérsz, a versenyképesség elvesztését. A te elméleted csak akkor állná meg a helyét, ha munkaerőhiány lenne. De ma ha egy bolti eladó elkezd rinyálni, hogy fizetésemelést akar, másnapra 3at talál helyette a munkaadó.
Még mindig azt mondom, hogy ez a járulék tök másodlagos a munkahelyteremtés mellett. És a kormány eredeti terve az volt, hogy pénzt pumpál a gazdaságba az egyensúly elszállásával együtt.
Csakhogy egyszerűen nem tud felmutatni munkahelyteremtő lépéseket. És amíg nem lesz ilyen, addig csak elherdálja a pénzt.
A nyugdíjasokat pedig nem értem miért rugdossák az emberek, ők ledolgoztak 40-50 évet, ne legyen már az ő hibájuk, hogy szeretnék ha az állam a MEGÉRDEMELT gondoskodást biztosítaná. Aki nem látja be, gondoljon arra, hogy amikor nyugdíjba megy, a fiatalok elkezdik mondogatni, hogy a nyugdíjasok csak viszik a pénzt....
A fidesz pedig itt hibázta talán ez egyik legnagyobbat, hogy kivette a kötelező öngondoskodást az emberektől....

Mikrobi 2010.11.07. 00:16:08

@Táskás Tóni: a kormány méretét én is reméltem, hogy sikerül csökkenteni. Az önkormányzatokat viszont lényegesen csökkentették. Ezen kívül nem cserélték le a minisztériumokban a bútorokat, se az autókat. Orbán a Gyurcsány Audijával jár, pedig ez nagy önmegtagadás lehet a számára.

Alternatív 2010.11.07. 00:23:29

Hol van itt a 0.8%-os adócsökkentés? Azzal, hogy további 8%-ot a saját számlám helyett az államkasszába utalnak, az egyenleg 7.2%-os adóemelés!

Táskás Tóni 2010.11.07. 00:45:25

@Mikrobi: Az önkormányzati képviselők számát csökkentették ,de ezek főleg 20- 30 e ft-ért dolgozó mellékállásos képviselők.Ugyanúgy 2000 milliárd a fenntartása. Az önkormányzatok száma viszont maradt és rengeteg ,köztük nagyrészt fideszes önkormányzat kurva nagy adósságot halmozott fel , arányaiban pontosan annyit ,amiért az előző kormányokat most mindenki kárhoztatja.Pl. V.ker. Rogán 4 év alatt 16 milliárd adósságot halmozott fel 1 milliárdból, vagy Debrecen szintén hatalmas adóssággal küzd.Győr viszont ledolgozott az adósságából , tehát így is lehet. A győri példa pedig fideszes vezetőt dicsér.Orbán pedig ,nem a Gyurcsány Audijával jár és első intézkedése volt a 10 milliárdos terrorelhárító létrehozása , mint saját magánhadserege. Csak azt tudnám ,mi a f..tól fél.Nekünk pl még azt sem kellene tudnunk , hogy létezik Gyurcsány vagy Orbán , a kormány pedig olyan szakemberekből állna , akik tudják a dolgukat és nem politikai döntéseket hoznak.Mo pedig nem itt tartana.

Táskás Tóni 2010.11.07. 00:46:41

Holnap utazom , úgyhogy megyek aludni, de reggel még olvasgatok a válaszaitokból.

hodara 2010.11.07. 01:01:58

@Táskás Tóni: Azért nem szívesen emlékeznek rá mert 3,3% volt a növekedés.Miről beszélsz te vadbarom.Folyamatosan hazugságokat írsz.
"Szerintem a fidesz rosszul tette ,hogy nem hagyta az előző kormánynak megcsinálni az eü- i reformot és pláne semmilyen reformot "??????????????
Milyen reformot??300 forintos vizitdíj az reform?Hát akkor ennyi erővel a 0,5%-os nyugdíj járulék emelés nyugdíjreform.Sokkal jobb megoldás az alkohol és a dohány jövedéki adójának emelése és igazságosabb is.Ráadásul állításoddal ellentétben kevés európai országban fizetnek még külön az ellátásért,csak akkor ha többletszolgáltatást kérsz.Vasúti reform??,A szárnyvonalak bezárása?
A MÁV vesztesége csak nőtt ez 1-2 milliárdot ha hozott.Ennél sokkal nagyobb reform,hogy közösen üzemeltetik a Volánnal,hogy ne legyenek párhuzamos járatok ráadásul a bürokrácián is spórolnak.
Nyugdíjpénztárak:Az van megszabva,hogy milyen arányban kell befektetni.De egy 40-50%-os veszteséget simán eltudnak szenvedni.Ráadásul a pénztár csődje az teljesen más.Amerikán egy pár becsődölt a válság alatt.Reálhozamot hoztak???
10 év alatt 0,9%-ot.Ha berakom a bankba és lekötöm az sokkal többet hozott volna.Most lekötve 7% a banki kamat a +0,9%-os reálhozam meg olyan 4-4,5%.Nagyon jó teljesítmény.Ez idő alatt Lengyelországban megháromszorozták a befizetéseket.
Ja és a leglényegesebb dolog.Gyakorlatilag nyíltan le...tad az Oszkó Pétert,hogy mennyire jó szakember és mennyire egyetértesz vele.Utána itt fikázod az egykulcsos adót.Ezzel nincs is baj,csak annyi,hogy az Oszkó is egykulcsos adót akart.Csak családi kedvezmény nélkül.Melyikkel jártak jobban az emberek??Az utóbbi években nagyon helyesen a középosztály adóterheit csökkentették a sáveltolásokkal.Aki nem fizet adót annak nem lehet még jobban csökkenteni.Azért van mindenki minimálbérre bejelentve mert nem kell adót fizetni.Csak van egy olyan sanda gyanúm ha az Oszkó vezette volna be az egykulcsos adót családi kedvezmény nélkül te védenéd a legjobban.Sokkal több rendszer átszervezésének nekiállt a Fidesz mint az MSZP a 8 év alatt.És még egy apróság.Szerinted a szegények járnak így rosszul.Hát akkor lássuk hatósági gáz és villanyár,családi adókedvezmény,kilakoltatási moratórium meghosszabbítása,gáz és távhő kompenzáció visszaállítása(Bajnai eltörölte)adományozás adómentessé tétele,újra 3 év a GYES.Na ezekkel segítették a kis jövedelműeket és ez nem 1-2 ezer forintos tétel.
Maradjunk annyiban,hogy nem a Fidesz miatt van ebben a helyzetben az ország és nem miattuk kellett felvenni az IMF hitelt(amitől a Fidesz megszabadult) és nem ők hamisították meg az államháztartás adatait éveken keresztül.Nem miattuk nincs még euró az országban................Na ez a te pártod.Gratula.Olyan szinte vagy buta,hogy az szörnyű.Azt hiszem már elküldtem neked de még egyszer tanulmányozd egy kicsit hátha meglátod milyen távol állsz a valóságtól.
szabovilmos.hu/download/ujbudanatenyek.pdf

hodara 2010.11.07. 01:17:20

@Táskás Tóni: Okostojás még egy apróság.Tudod v.kerület és Rogán

"kerület adósságállománya valóban 13,4 milliárd forint, amiből 6,6 milliárdot 2002-2006 között Steiner Pál MSZP-s polgármester vett fel. „Az előző ciklusban ebből a pénzből semmi sem épült meg. 2006 óta a Fidesz vezette önkormányzat kizárólag fejlesztésekre fordította a felvett hiteleket (Zrínyi utca, Deák Ferenc utca, Veres Pálné utca, Sas utca, Dorottya utca, Szende Pál utca, Szabadság tér déli része, Főutca program)” - tette hozzá Puskás, aki szerint újabb kölcsönfelvételt egyelőre nem terveznek a városrészben."
De még ehhez is hozzáteszem,hogy az önkormányzatoknak jutó pénzt csökkentette az MSZP a feladatok számát meg növelte.
Az eladósodottság abból is ered,ha az uniós forrásokat le akarod hívni ahhoz önerő kell.Tudod mint a 4-es metróhoz ahol már elbuktak 55 milliárd uniós támogatást de már a többi is veszélyben van a gyanús szerződések és a miatt mert nem lesz készen időben.De gondolom ez meg a Tarlós hibája lesz.

ügyfélszolgálatos 2010.11.07. 02:27:55

@hodara: Ehhez megjegyezném, hogy ha a szeretett vezéred nem állíttatja le a metró építését még '98 -ban, már kész lenne pár éve. Szóval jó lenne ha kivennéd a fejedet onnan ahová nem süt be a nap. Agyatlan.

hodara 2010.11.07. 04:07:32

@ügyfélszolgálatos: A hozzád hasonló baloldali értelmiségeknek
Táskás Tóni ,Szanyi Tibor,Horváth Csaba,Gréczy Zsolt...köszönheti az MSZP,hogy 10%-os párt.Na de lássuk szellemi fogyatékos barátom a tényeket.

"Az orosz államadósságból való metróépítés gondolata 1995-96-ban ismét feléledt. Ezt ekkpr a szentpétervári metrótervezők és -építők kezdeményezték és szorgalmazták. Az orosz államadósság felhasználásával 1996-ban három egymást követő kormányhatározat is foglalkozott. Végül a harmadik kormányhatározat elutasította az orosz államadósság terhére történő metróépítés"

Szóval a Fidesz hibája.Annyiban igen,hogy nem állt neki az építésnek.Amit előtte az MSZP ingyen megépíthetett volna.Na szóval a Fidesz nem állt neki az építésnek.Ennyi a Fidesz hibája.De!!!!Ez az elmúlt 8 évet nézve nem is baj.
2002 után pályáztak uniós pénzekre és vállaltak feltételeket a pénzért cserébe.2002 után kötötték a jobbnál jobb szerződéseket.Metrókocsikra olyat amit sehol a világon(ha nem jól teljesítenek akkor is a BKV bukja a pénzt).Csúszások tömkelege úgy,hogy senki nem fizet kötbért(akkor minek kapkodni)2002 után vonta meg az uniós támogatást és a többit vizsgálja a többit a gyanús szerződések miatt.A Fidesz hibája,hogy a legjobb esetben 2002-2015-ig épül a metró.
13 év!!!!!!!!Ez is a Fidesz hibája.A Fidesz hibája a Margit híd körüli balhé is mert nem ő újíttatta fel 1998-2002-ig.
A fő baj nem az,hogy 1998-2002-ig nem állt neki építeni hanem,hogy szétloptak mindent,hogy gyanús szerződéseket kötöttek az,hogy egy határidőt sem tartottak be.Az,hogy ennek köszönhetően bukjuk az uniós pénzeket az,hogy nem az Orosz államadósság fejében ingyen építettül meg mert abból a szoci és szdsz-es haverjaid akkor nem tudtak volna lopni.

De te szerencsétlen tényleg a Fidesz hibája,hogy ennyi balhé van a 4-es metró miatt.Ahová a nap nem süt be az a fejed.Nem az időtartamával van a fő baj hanem a kivitelezéssel a szerződésekkel....

hodara 2010.11.07. 04:08:35

@ügyfélszolgálatos: A hozzád hasonló baloldali értelmiségeknek
Táskás Tóni ,Szanyi Tibor,Horváth Csaba,Gréczy Zsolt...köszönheti az MSZP,hogy 10%-os párt.Na de lássuk szellemi fogyatékos barátom a tényeket.

"Az orosz államadósságból való metróépítés gondolata 1995-96-ban ismét feléledt. Ezt ekkpr a szentpétervári metrótervezők és -építők kezdeményezték és szorgalmazták. Az orosz államadósság felhasználásával 1996-ban három egymást követő kormányhatározat is foglalkozott. Végül a harmadik kormányhatározat elutasította az orosz államadósság terhére történő metróépítés"

Szóval a Fidesz hibája.Annyiban igen,hogy nem állt neki az építésnek.Amit előtte az MSZP ingyen megépíthetett volna.Na szóval a Fidesz nem állt neki az építésnek.Ennyi a Fidesz hibája.De!!!!Ez az elmúlt 8 évet nézve nem is baj.
2002 után pályáztak uniós pénzekre és vállaltak feltételeket a pénzért cserébe.2002 után kötötték a jobbnál jobb szerződéseket.Metrókocsikra olyat amit sehol a világon(ha nem jól teljesítenek akkor is a BKV bukja a pénzt).Csúszások tömkelege úgy,hogy senki nem fizet kötbért(akkor minek kapkodni)2002 után vonta meg az uniós támogatást és a többit vizsgálja a többit a gyanús szerződések miatt.A Fidesz hibája,hogy a legjobb esetben 2002-2015-ig épül a metró.
13 év!!!!!!!!Ez is a Fidesz hibája.A Fidesz hibája a Margit híd körüli balhé is mert nem ő újíttatta fel 1998-2002-ig.
A fő baj nem az,hogy 1998-2002-ig nem állt neki építeni hanem,hogy szétloptak mindent,hogy gyanús szerződéseket kötöttek az,hogy egy határidőt sem tartottak be.Az,hogy ennek köszönhetően bukjuk az uniós pénzeket az,hogy nem az Orosz államadósság fejében ingyen építettül meg mert abból a szoci és szdsz-es haverjaid akkor nem tudtak volna lopni.

De te szerencsétlen tényleg a Fidesz hibája,hogy ennyi balhé van a 4-es metró miatt.Ahová a nap nem süt be az a fejed.Nem az időtartamával van a fő baj hanem a kivitelezéssel a szerződésekkel....

hodara 2010.11.07. 04:08:54

@ügyfélszolgálatos: A hozzád hasonló baloldali értelmiségeknek
Táskás Tóni ,Szanyi Tibor,Horváth Csaba,Gréczy Zsolt...köszönheti az MSZP,hogy 10%-os párt.Na de lássuk szellemi fogyatékos barátom a tényeket.

"Az orosz államadósságból való metróépítés gondolata 1995-96-ban ismét feléledt. Ezt ekkpr a szentpétervári metrótervezők és -építők kezdeményezték és szorgalmazták. Az orosz államadósság felhasználásával 1996-ban három egymást követő kormányhatározat is foglalkozott. Végül a harmadik kormányhatározat elutasította az orosz államadósság terhére történő metróépítés"

Szóval a Fidesz hibája.Annyiban igen,hogy nem állt neki az építésnek.Amit előtte az MSZP ingyen megépíthetett volna.Na szóval a Fidesz nem állt neki az építésnek.Ennyi a Fidesz hibája.De!!!!Ez az elmúlt 8 évet nézve nem is baj.
2002 után pályáztak uniós pénzekre és vállaltak feltételeket a pénzért cserébe.2002 után kötötték a jobbnál jobb szerződéseket.Metrókocsikra olyat amit sehol a világon(ha nem jól teljesítenek akkor is a BKV bukja a pénzt).Csúszások tömkelege úgy,hogy senki nem fizet kötbért(akkor minek kapkodni)2002 után vonta meg az uniós támogatást és a többit vizsgálja a többit a gyanús szerződések miatt.A Fidesz hibája,hogy a legjobb esetben 2002-2015-ig épül a metró.
13 év!!!!!!!!Ez is a Fidesz hibája.A Fidesz hibája a Margit híd körüli balhé is mert nem ő újíttatta fel 1998-2002-ig.
A fő baj nem az,hogy 1998-2002-ig nem állt neki építeni hanem,hogy szétloptak mindent,hogy gyanús szerződéseket kötöttek az,hogy egy határidőt sem tartottak be.Az,hogy ennek köszönhetően bukjuk az uniós pénzeket az,hogy nem az Orosz államadósság fejében ingyen építettül meg mert abból a szoci és szdsz-es haverjaid akkor nem tudtak volna lopni.

De te szerencsétlen tényleg a Fidesz hibája,hogy ennyi balhé van a 4-es metró miatt.Ahová a nap nem süt be az a fejed.Nem az időtartamával van a fő baj hanem a kivitelezéssel a szerződésekkel....

hodara 2010.11.07. 04:09:52

@ügyfélszolgálatos: A hozzád hasonló baloldali értelmiségeknek
Táskás Tóni ,Szanyi Tibor,Horváth Csaba,Gréczy Zsolt...köszönheti az MSZP,hogy 10%-os párt.Na de lássuk szellemi fogyatékos barátom a tényeket.

"Az orosz államadósságból való metróépítés gondolata 1995-96-ban ismét feléledt. Ezt ekkpr a szentpétervári metrótervezők és -építők kezdeményezték és szorgalmazták. Az orosz államadósság felhasználásával 1996-ban három egymást követő kormányhatározat is foglalkozott. Végül a harmadik kormányhatározat elutasította az orosz államadósság terhére történő metróépítés"

Szóval a Fidesz hibája.Annyiban igen,hogy nem állt neki az építésnek.Amit előtte az MSZP ingyen megépíthetett volna.Na szóval a Fidesz nem állt neki az építésnek.Ennyi a Fidesz hibája.De!!!!Ez az elmúlt 8 évet nézve nem is baj.
2002 után pályáztak uniós pénzekre és vállaltak feltételeket a pénzért cserébe.2002 után kötötték a jobbnál jobb szerződéseket.Metrókocsikra olyat amit sehol a világon(ha nem jól teljesítenek akkor is a BKV bukja a pénzt).Csúszások tömkelege úgy,hogy senki nem fizet kötbért(akkor minek kapkodni)2002 után vonta meg az uniós támogatást és a többit vizsgálja a többit a gyanús szerződések miatt.A Fidesz hibája,hogy a legjobb esetben 2002-2015-ig épül a metró.
13 év!!!!!!!!Ez is a Fidesz hibája.A Fidesz hibája a Margit híd körüli balhé is mert nem ő újíttatta fel 1998-2002-ig.
A fő baj nem az,hogy 1998-2002-ig nem állt neki építeni hanem,hogy szétloptak mindent,hogy gyanús szerződéseket kötöttek az,hogy egy határidőt sem tartottak be.Az,hogy ennek köszönhetően bukjuk az uniós pénzeket az,hogy nem az Orosz államadósság fejében ingyen építettül meg mert abból a szoci és szdsz-es haverjaid akkor nem tudtak volna lopni.

De te szerencsétlen tényleg a Fidesz hibája,hogy ennyi balhé van a 4-es metró miatt.Ahová a nap nem süt be az a fejed.Nem az időtartamával van a fő baj hanem a kivitelezéssel a szerződésekkel....

Lámpavas 2010.11.07. 07:07:35

@Timnorc: Húha, akkor a MASZOP is a gazdagoknak csinált adótörvényt? Nem hiszem el! És elvette a pénzt a szegényektől? És odaadta volna a gazdagoknak? A milliókat kereső MASZOP bérenceknek? :) :) :) Ugye milyen hülyén hangzik a demagógia?

öcsi55 2010.11.07. 08:08:42

Olvasom a kommenteket,az elvtársak elfeljtették,hogy nyolc
évig a "dicső" szoc-lib kormány nagyon "elkúrta".
A Viktorról majd nyolc év múlva mondjatok ítéletet!
Igaz a komcsi ismérve:dumálni tud,cselekedni nem!

gunfight · http://topcomment.blog.hu 2010.11.07. 08:14:15

senki nem veszi eszre, hogy pl amelett, h nem lesz adomentes a minimalber, novekedni fog? vagy peldaul azt is jo tudni, hogyha a szegenyeknek a kezukbe adsz penzt, azt megeszik, kifossak. tudod miert kell a kozepretegnek adni? Mert igy annak tokeje keletkezik, amit befektet, esetleg kifizet meg egy munkatarsat, es novekedik. nemcsak o, hanem a gazdasag is. emellett talan a tesco-ado versenykepesebb helyzetbe hozza majd a magyar kisboltokat, amibol majd magyarorszagon marad az ado + a tesco is szepen ide(nekunk) letejeli a multi-adojat. ezen kivul a 16%os szja pl erdekeltte tesz millios fizetesu vallalatvezetoket, h ide telepitsek uzemeiket, hisezn itt bukjak a legkevesebb adot.
JO LESZ EZ, CSAK NE POFÁZZATOK! a komcsik foleg ne!

Táskás Tóni 2010.11.07. 08:15:37

@hodara: Mi van köcs.g? Habzó szájjal ráestél a gépre és infarktus? A delejes ember megcsinálta magának 10 milliárdért a magánhadseregét , kár ennyire védeni .Már csak egy kérdés ?Puskás szerint a V. kerület adóssága 4 éve 6.6 milliárd ft volt , Rogán 3 hete az m1-en azt mondta , hogy 18 milliárd ft adóssággal vette át Steinertől az V. kerületet. Azért legalább egyeztethetnének.A delejes ember és a pártja pedig a teljesség igénye nélkül: hazug populista álszent tolvaj erőszakos gőgös hazaáruló szemét....

Táskás Tóni 2010.11.07. 08:19:22

@öcsi55: Abban a nyolc évben vastagon benne volt ,akár 2/3-al a delejes ember és a pártja.Most is éppen az egyetlen általuk is megszavazott és pár hónapja még általuk is fent tartani kívánt mnyp- i reform megtakarított pénzét élik fel kb 2 év alatt.

Táskás Tóni 2010.11.07. 08:29:04

@hodara: Amugy Puskás és Rogán is hazudik, hiszen Pásztor megmondta , hogy az V. kerületet 1 milliárd adóssággal adták át a szocik . Pásztor vitára is kihívta Rogánt csak az inkább elment Csipakkal üzletelni , hogy megépítsék a szörnypalotát , nem mert kiállni ugyanúgy ,mint a delejes ember és társai sem .

gunfight · http://topcomment.blog.hu 2010.11.07. 08:31:03

@Táskás Tóni:
sajnállak, h a benned fortyogó gyűlölet eladatja a lelkedet a sátánnak...
azért meg kiröhöglek, hogy milyen hüje vagy :D

gunfight · http://topcomment.blog.hu 2010.11.07. 08:32:18

@Táskás Tóni:
ja és azt elfelejtettem, hogy "te gyökér"...

csg67 2010.11.07. 08:42:20

"Egy módosító indítványnak köszönhetően -egyenlőre- a 2011. évre 0,5 százalékkal emelkedik a nyugdíjjárulék (9,5-ről 10-re)"
Mivel, mitől lesz ez az emelés egyenlő? Egyelőre a helyesírás elégtelen...

öcsi55 2010.11.07. 08:47:55

@Táskás Tóni: a düh nem tud megfordulni bennetek!
Ebbe bele kell nyugodni,hogy Magyarországon több évtizedig
bal oldali kormány nem lesz.Arra meg az ilyen eszmék meg is
szünnek.Az ország nagy tőbbsége nem fogja bánni!
Több mint 50 évig uralkodtatok,örűljetek neki,hogy ennyi megadatott!

CommentR 2010.11.07. 08:48:28

Egy szerencsétlen komcsitól mi mást is várhatna az ember... Igy néz ki, amikor olyan valaki akarja az adórendszer módositás okait és következményeit elemezni, aki szerint "egyeNNNlőre" 0,5%-al melekedik a járulék...

sárkányfő 2010.11.07. 08:52:46

Ez a poszt valami fidesz-agitprop szülemény?

- Válságadónak hazudott (nincs válság) fogyasztási adó, mely épp a közvetett volta miatt kontrollálhatatlan, hogy az ügyes cégek az adóra hivatkozva hányszorosát hárítják át (a bankok már meg is kezdték): átlagosan fejenként 2-3%.
Ez a fogyasztási adó természetesen annál jobban sújt valakit, minél szegényebb, hisz épp ők azok, a legkevésbé tudnak faragni az amúgy is a minimumra korlátozott fogyasztásukon.

- 8% nyugdíjjárulék elvétele.

- és ugyebár most kiderült ez a 0,5%. És még ki tudja mivel próbálkoznak mire lesz végre költségvetés.

Ez bő 10%-os adóemelés. Aki meg bezsopja hgy adócsökkentő kormány, meg hogy nincs megszorítás (ja, a gazdagabbak jól járnak...), annak részvétem.

(Nem olvastam el a közel 200 kommentet, biztos írtak már ilyeneket.)

Táskás Tóni 2010.11.07. 08:57:31

@ó jaj: A poszt jó ,olvasd el fiogyelmesen, viszont nemsokára Te is meg fogod kapni a "beosztásod "a fidesz seggnyalóktól, az összes érvük az ,hogy komcsi.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.11.07. 09:00:39

"én abban a cseppet sem kiváltságos helyzetben vagyok -néhány millió honfitársammal együtt- aki a szarul keresők óriási halmazába tartozik. (Minek is csökkentenék az én és a hozzám hasonlók közterheit, így belefulladunk a sok pénzbe...)"

Nem a közterhek miatt keresnek "szarul" a "szarul" keresők.

"Nyolc tized százalék."

Aki a kicsit nem becsüli ...

öcsi55 2010.11.07. 09:14:56

@Táskás Tóni:komcsi nem szégyen,hisz évtizedeken keresztül
büszkék voltatok rá!Most már kellemetlen!

sárkányfő 2010.11.07. 09:16:29

@Táskás Tóni: ha nincs más érvük, csak a személyeskedés, komcsizás, az jó hír, mert ez nem más, mint a beismerés maga.
Ha lenne észérvük, nyilván használnák. De az nincs, nem is lehet, mivel a valóság az, hogy kurva nagy adóemelés lesz.

Azért néha álljunk meg egy jót röhögni ezen a "komcsizás"-on is :)
- A Fidesz adja a 3. Magyar Köztársaság 1. kommunista államfőjét. Amúgy is tele vannak komcsikkal, kering a lista a neten.
- Eszükben sem volt sose a múlt a feltárása, most sincs, tőlük az ügynökök és jelentések sose kerülnek napvilágra
- Gondolkodásuk, politikájuk is erősen az állampárti logika maga. Mindenhová, a független intézményekbe is pártkatonákat nyomnak, az utolsó komoly ellensúlyt, az AB-t. épp most nyírják ki.

Magyarázza el nekem valaki a Fidesz mitől nem kommunista?

öcsi55 2010.11.07. 09:22:30

@ó jaj: írásod, vasánap reggeli viccnek kiváló!

kuki123 2010.11.07. 09:28:31

@Mikrobi: Hát tudod ez kb olyan beszólás volt hogy ha hitelt veszel fel több pénzed lesz

számoltál te már utánna?
Mert több blog és újság is foglakozott vele
és az jött ki hogy:

ha most nettó 100-120 e ft alatt ha most csinálsz 3 gyereket akkor minimális talán 1000 ft -os nagyságrendű növekedés van...
130e nettó esetén a nincs és a van 3 gyerek között kemény 30e e ft van
tehát 10e gyerekenként, csodás...főleg hogy nincs se lakásom, se saját kocsim gyak szinte semmilyen vagyonom nincs még fiatalként

az ilyen faszbarmok mint te akik a fidesz maszlagját megkajálták szívunk

úgy a lakosság 70-80%
aki meg gazdag volt eddig is az most kurva jól jár és hótziher hogy nem lesz 3 gyereke, hiszen eddig is tudott volna vállalni ha kart volna, de nem akart és most sem fog.

És akkor még a többiről nem is beszéltünk a bankadó áthárítása (ami mindenben meg fog jelenni (mivel az egyszerű cégek költségei is nőni fognak)
A nyugdíj járulék emelése meg abszurdum, az én pénzemből mások elmehetnek nyugdíjba ??? én persze majd dögölhetek meg 70 évesen mert nem lesz akkora már nyugdíj se, sőt még a gyerekeim se öröklik a pénzt amit beraktam...
az lenne az állami védelem hogy eltűnik a nagy halmazban a befizetésem?
az lenne védelem hogy nincs növekedési portfólió?(ez nálam 8% körül volt)

én úgy látom hogy ha mindent összevetek legalább 20%-kal csökken a pénzem, majd akkor döbbennek rá a nagy fidesz fan emberek mikor a megérkezik a számlára a pénz és 20-dikán már nem lesz pénz semmire...

Lesz itt még Orbán takarodj, jól mondta a Jobbikos öregasszony a Jobbik gyűlésén.

kuki123 2010.11.07. 09:33:25

@hodara:
a fidesz hibája az hogy 8 évig karbatett kézzel ültek/kivonulgattak/meg se jelentek a bársonyszékes parlamentben/ből

ingyen az ölükbe hullott a 2/3-ad és ugyan azon faszbaromságokat csinálják mint 98-2002-ig

sárkányfő 2010.11.07. 09:36:23

@öcsi55:
Csak a kedvedért, a tények:

Mikola István - Hazafias Népfront, elnök
Szabadi Béla - MSZMP tag, munkásőr
Varga Mihály - KISZ titkár
Deutsch Tamás - KISZ titkár
Kövér László - KISZ titkár, és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága és az alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársa
Pozsgai Imre - MSZMP KB tag
Szűrös Mátyás - MSZMP KB tag
Stumpf István - MSZMP tag, Hazafias Népfront alelnök
Járai Zsigmond - MSZMP tag, kormánytag, III/II ügynök
Matolcsy György - MSZMP tag, III/II ügynök
Martonyi János - MSZMP tag, kormánytag, III/II ügynök
Schmitt Pál - Kádár miniszter-helyettese
Horváth József - III/III-as főcsoportfőnökség egykori osztályvezetője, később UD Zrt-és, most 2010-ben a fidesz nevezte ki a katonai elhárítás helyettes vezetőjévé
Pető György - III/II-es, most Tarlós István nevezte ki a Fővárosi Közterület-felügyelet élére.

És ebből már kis is rostáltam a szimpla MSZMP tagokat, mert az önmagában nem tartom annyira kínosnak... így szép lista...

A Fidesz komcsi.

sityak 2010.11.07. 09:41:35

2006-ban reménykedtem, Gyurcsánynak sikerül vmit változtatnia. Meg hogy végre Orbán nem rúghat labdába (igen jól emlékszem az első kormányzásuk borzalmasságaira). Hát nem is rúgott, de a szocik tehetségtelensége aztán visszahozta a nyakunkra. Tavaly elkezdtem állást keresni külföldön - most pedig már mind a 4-en kint vagyunk: rövid az élet, még egyszer ezt nem csinálom végig. 53 éves vagyok pedig - de vigyék az eddig befizetett-levont horribilis pénzeket, adómat, és költsék koszorúra. Soha többé vissza!

Timnorc 2010.11.07. 09:49:28

@hodara:
@Táskás Tóni:
@ügyfélszolgálatos:
Fent írtam, de csak Nektek megismétlem: Török Gábornak igaza volt, amikor arról beszélt, hogy ha kritizál egy hibát az egyik oldalon, akkor beskatulyázák a másik oldalra.
Ha valaki antialkoholista, és egészségtelennek tartja a dohányzást, akkor az antiszemita is, mert élt egy hitler nevű személy, aki nem ivott, és nem dohányzot?

Timnorc 2010.11.07. 09:56:39

@Lámpavas:
Nem tudom, hogy a "maszop" csinált-e törvényt gazdagoknak.
Azt sem tudom, hogy vett-e el pénzt a szegényektől, illetve ha vett el, akkor azt kinek adta.
Nem tudom mennyire volt demagóg, amit írtál, de abban igazad van, hogy hülyén hangzott.

Amúgy én csak a kérésednek megfelelően kikerestem azt a jogszabályt, ami rendelkezett az idei szja.kulcsokról és sávhatárokról, továbbá szabályozta (vagyis csak szabályozta volna) a jövő évi 15 milliós sávhatárt.
Ha jól emlékszem, akkor ez tegnap amiatt került elő, mert feszegetve lett az a téma, hogy aki évente 15 milliónál többet keres egy évben az mennyire máshogy jár, mint aki annál kevesebbet.

Timnorc 2010.11.07. 10:00:10

@gunfight:
Teljesen igazad van abban az írásodban, ahol kifejted, hogy mennyire nem mindegy, hogy melyik rétegnek adunk több pénzt. Ehhez hasonlót én is írtam már feljebb.
A későbbi személyeskedőbb hangvételeddel már kevésbé azonosulnék.

Timnorc 2010.11.07. 10:02:32

@csg67:
@commentR:
Igazatok van. Az "egyelőre" és az "egyenlőre" szó közti különbségre feljebb már én is felhívtam turner figyelmét, de még mindig nincs javítva.

b0c1k4 2010.11.07. 10:03:21

@ó jaj: Bocs, kihagytad:
Orban Viktor - KISZ titkar
Gyurcsány Ferenc - KISZ titkar

Timnorc 2010.11.07. 10:12:50

Előre kérek elnézést, ha esetleg becstelen elbagatelizáltság lenne kiolvasható az alábbiakból:

@b0c1k4:
@ó jaj:
@öcsi55:
Nagy Imre - a bolsevik párt tagja, MSZMP tag, a kommunista párt tagja
madarak - korábban dinoszauruszok voltak

egy maréknyi dollár 2010.11.07. 10:36:08

@sityak: Igazad van;irigyellek,hogy tovább léptél a gondolati szintről.
Az itthon maradóknak:nem kell pityeregni:a 0,8% még mindig több, mint a 0,5%,amivel anno a csúnya Horn Gyula szúrta ki a nyugdíjasok szemét.Sokan vissza is küldték, felháborodásukban.Csatlakozzatok a VÁGJUK A KORMÁNY POFÁJÁBA A 0,8%-OT mozgalomhoz.

Kobo82 2010.11.07. 10:40:05

Nos, kíváncsi voltam, és kiszámoltam a vezér fizetésének változását a 2010-s és a 2011-s bérkalkulátorral
Az eredmény:
Orbán jelenlegi fizuja: 1507400 (a miniszterelnökségért), 402000 (pártelnökként a fidesztől), 231900 (képviselői tiszteletdíj)összesen 2141300 bruttó Bérének változása:
2010-s jogszabályok szerint: nettó 1114031Ft-t kap kézhez
2011-s kalkulátor szerint: nettó 1633585Ft-t kap kézhez
Eredmény: 500 000 Ft plusz

Az én keresetem: br. 110 000 (baz megyében lakom :))
Jelenleg 82651 nettó
2011-s szerint: 81048 Ft
Ez az adat nem tartalmazza a 0,5 %-s nyugdíjjárulék emelést

Véleményem szerint ez egy "igazságos" adórendszer, amivel "mindenki" jól jár, pláne én. Köszönöm!

Netuddki. 2010.11.07. 10:44:40

@Timnorc: "1) A családi pótlék alanyi jogon való jogosultságának fenntartását azzal indokolták, hogy az nem férne bele az egyszerűsítésbe, amit messzemenőkig érvényesíteni akarnak az adórendszerben."

Orbán aszondta:

Te miki, te hülye vagy? Ha 1.3milka fölött nem jár a családi pótlék, akkor mi sem kapunk b+! Na így jár mindenkinek alanyi jogon.

Akkor számoljunk:
20% SZJA + 10% nyögdíj + 2x% TB + 25% ÁFA + y% mégkitudjami.

Mennyi is marad a munkánk után?
HOL VAN az EGYSZERI NAGYARÁNYÚ ADÓCSÖKKENTÉS????????
Csak nem hazudott orbán viktor? Orbán takaroggy!

Netuddki. 2010.11.07. 10:50:54

@Kobo82: A lényeg az, hogy Te miért csak 80ezret viszel haza?

Azt számold ki ez után a 80ezer után Te mennyibe kerülsz a munkahelyednek. Majd szépen rájössz igazán nem változik itt semmi. Drága a magyar munkaerő. Csak nem a piac miatt, hanem az állami túladóztatás miatt.
Ez a fő probléma, nem az, hogy a viktor mennyit visz haza. Qrvára nem érdekelne, ha csinálna is érte valami értelmes munkát. Ami után az adófizetőknek, akik őt is fizetik jobb lenne a helyzetük. De sajnos nem...

yanchi345 2010.11.07. 10:51:02

Bocs, számold még bele légy szíves azt a 8%-ot, ami eddig a magánnyugdíjpénztárban a magánszámlámat gyarapította, most pedig, hála a egyszeri, radikális adócsökkentés kormányának, a központi költségvetést gazdagítja, és ebből az összegből lehet a milliárdos fideszbarátoknak (Csányi, Demján, Simicska és még sokan mások) komoly engedményeket tenni.
A megelőző ciklusban szabadrabló szocik legalább a törvényeket nem változtatták meg hozzá, nem volt kormányzati irány a tolvajlás, sikkasztás törvényesítése.

Timnorc 2010.11.07. 10:52:21

@kovi1970:
Tetszik.
Hát, igen... Lehet, hogy így zajlott.

egy maréknyi dollár 2010.11.07. 10:53:37

@kovi1970: Látom, elbizonytalanodtál.Segítek:EZ volt/lesz/ a NAGYARÁNYÚ ADÓCSÖKKENTÉS.Hiszen magad számoltad ki, hogy Viktor pl. 500ezerrel kap többet havonta.Azt csak elismered, hogy ez tényleg nagyarányúnak mondható.Emlékezz vissza, azt sosem tették hozzá, hogy "mindenkinek".

Timnorc 2010.11.07. 11:01:39

@egy maréknyi dollár:
Neked még segítség sem kell. Teljesen önállóan látod jól a dolgokat.
Gunfight-tal együtt feljebb már írtunk erről:
Ha ad is az állam valakinek plusz pénzt (mer' ismerjük el lesznek, akik kapnak), igyekszik olyanoknak adni, akiktől magának (tehát az államnak) is haszna lesz.
Mert hát mire költené a 2ezrét, aki mondjuk nettó 80ezer helyett 82ezret kapna?
Tuti nem olyan dolgokra, mint a 780ezer és a 700ezer különbözetét egy másik háztartás.

Kobo82 2010.11.07. 11:25:31

@egy maréknyi dollár:
De igenis hozzátették, hogy mindenki jól jár vele, parlamenti közvetítésben pontosan ezt hallottam szó szerint! NEm az a bajom, hogy orbán és társai 500-zal többet visznek haza, hanem az, hogy pont a kiskeresetű embereket szopatják, aki eddig jól keresett, az pedig kurva jól fog keresni! Szerinted ez igazságos, szerintem pedig nem! Aki azt hiszi, hogy azt a + néhány százezret majd fogyasztásra fogják költeni, az nem normális!

Timnorc 2010.11.07. 11:33:49

@Kobo82:
Igazad lehet, ha úgy gondolod, hogy igazságtalan a szegényebbekkel szemben a gazdagabbakat segíteni anyagilag.
Én is megfogalmaztam aggályaimat ezzel kapcsolatban feljebb. Méghozzá kérdés formájában tettem: Nem túl nagy ár-e valamit tenni vagy épp' nem tenni a szegényebbekkel egy másik - önmagában vizsgálva lehet, hogy nemes - cél érdekében?
Nem tudom a választ, csupán sejtem. Válaszoljanak mások helyettem, én inkább kérdezek és feltételezek.

egy maréknyi dollár 2010.11.07. 11:41:05

@Kobo82: Nem vagy fogékony az iróniára.Hogy a büdös k...,b...,f....,p...,a...-ba' lenne igazságos?!Egyenesen fölháborító,ezt komolyan mondom.
A kormány részéről mindenesetre a "nagyarányú adócsökkentés", mint teljesített választási ígéret:kipipálva.

gunfight · http://topcomment.blog.hu 2010.11.08. 02:13:10

@ó jaj:
"kurva nagy adóemelés lesz."

-mikor?

Az a fidesz azert nem komcsi, mert nem ő nem nyelte el az MSZMP pátvagyonát, és az emblémájából nem lehet összehajtogatni egy vöröscsillagot...
ja és nem az a neve, hogy MSZ*P. (*M)
(fel lennél háborodva, ha a fideszéből egy horogkeresztet lehetne hajtogatni?)

gunfight · http://topcomment.blog.hu 2010.11.08. 02:15:28

@ó jaj: Azér nem lehet, mert ők nem egy náci és nem is egy kommunista párt utódpártja. Azért komcsi az MSZP mert nem tagadja meg állampárti-diktatórikus múltját, nem határolódik el, sőt bázisként használja akkori klientúráját.

gunfight · http://topcomment.blog.hu 2010.11.08. 02:16:10

@ó jaj:
Van rá 10 rongyom, hogy nem győztelek meg...
;) (most mi lesz?)

Keresel valamit?

Az alábbi ügyes kis program segítségével kereshetsz a blogon:

Így se? Értesíts egy kommentben, vagy e-mailben hogy utánajárhassak!

süti beállítások módosítása