BLOG

Ennyit ér 2,5 milliárd? Magyar pavilon a sanghaji expo-n...

írta: turner ; 2010.05.10. 07:00

Szűk egy éve derült ki, hogy a gazdasági válság ellenére két és fél milliárd forintot szán a magyar állam a sanghaji expo magyar pavilonjára. A pályázatot akkor -a két másik jelentkező kizárása után- Dégen István cége nyerte. Dégen az átkosban remek kapcsolatokat építhetett ki D-24-es fedőnéven III/1-es ügynökként.

Jelentem, -persze nem mint ügynök- hogy a pavilon elkészült. Tekintsék meg, hogy mit hoztak ki 2500 millió forintból:

Micsoda formatervezés! Mint a Corvin a Blahánál -modern kiadásban...

 

 Három fogpiszkáló...

...és néhány betű jelzi, hogy ez a magyar pavilon...

 

"Fantáziadús" belső tér

Nepál pavilonja

Nepál 1 főre jutó GDP-je 457 dollár. Magyrországé 15 542 dollár!

Pavilonunk fő attrakciója a gömböc, ami egy érdekes találmány, bár nem sokat tükröz magyarságunkból, hisz szerintem még itthon sem sokan tudják, hogy mi az.

Ízlések és pofonok, de szerintem a magyar pavilon egy kifejezetten ronda és egyhangú épület... Olyan "komcsi" fílingű... Magyarságunkat pedig lehetett volna valami más köré is építeni...

(Pavilon fotó: Magyar Nemzet)

 


114 hozzászólás : pofátlanság

A bejegyzés trackback címe:

https://kiforditott.blog.hu/api/trackback/id/tr701986143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jnsz88 2010.05.10. 09:15:58

A Blahánál Corvin volt, nem Skála.

Lúdtalp 2010.05.10. 09:18:04

Dögdrága és szar, ennél magyarabbat nem is kellene keresni.

Fashionistas 2010.05.10. 09:20:18

Mondjuk tényleg hasonlít a Corvin-ra :-)

wannabe a wannabe 2010.05.10. 09:27:06

@jannesz: a blahanal a corvinban meg most is skala van...

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2010.05.10. 09:27:21

@jannesz: Köszi! -Nem is tudom hol járt az eszem :)

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2010.05.10. 09:30:11

...az épület maga Corvin, azon belül van egy Skála... Mindegy nem ez a lényeg, hanem, h megint sok pénzt dobtunk ki az ablakon...

Steppenwolf 2010.05.10. 09:31:47

Dégen István vajon a lámpavasat szereti-e? Mert ezért az jár(na). Meg azoknak is, akik ezt jóváhagyták.

ruba 2010.05.10. 09:32:16

Nem értem mi a baj, ronda, értelmetlen, marha drága, és a célját sem tölti be rendesen, hát lehetne valami ennél magyarabb?

Csatmar (törölt) 2010.05.10. 09:32:24

Valaki valószínűleg jópénzé' megint megszakértett pár dolgot, ezért lett ez a végeredmény. Tényleg csúnyácska, de az idő majd eldönti. A szocreál stílus sem más, mint spórolgatós Bauhaus-stílus. Egyébként mi a különbség a gömböc, és a keljfelJancsi között?

tarr 2010.05.10. 09:33:26

Sajnos ordít a cikk írójáról a tájékozatlansága a témában, még szomorúbb hogy ez index címlapos lett így rövid időn belül fikázók serege fogja elárasztani az oldalt.

A tisztelt posztíró sem gondolhatja komolyan hogy a magyar építészet ott tart hogy "fogpiszkálókból" épít kockaházat és ezzel reprezentálja hazánkat a nemzetközi porondon. Az idei magyar pavilon tipikus esete annak hogy az épület külseje nem számít, csupán a szerkezetére utal, a lényeg belül van.

A gömböc magyar vonatkozásáról annyit hogy magyar találmány, a formáját bonyolult matematikai számítások segítségével alakították ki, lényegében egy modern kelj fel Jancsi, mindig visszaáll eredeti pozíciójába.

Az olvasóknak, de főleg a posztírónak is javaslom az alábbi linkek megtekintését, így talán egy átfogóbb képet tudnak alkotni a magyar pavilonról, amiről annyit még elmondanék hogy a világkiállítás megnyitása óta az egyik leglátogatottabb pavilon és már most a legjobb 10 pavilon közé sorolták a magyart, ezzel a címmel Nepál sajnos nem büszkélkedhet.

www.epiteszforum.hu/search/node/magyar+pavilon

www.archdaily.com/33339/hungarian-pavillion-for-shanghai-expo-2010/

varasd 2010.05.10. 09:34:33

Ha fa...
www.unifa.hu/index.php
Mert tudunk ennél jobbat, ha már fa.

tarr 2010.05.10. 09:35:42

Gyorsan hozzátenném, hogy a költségeket én is irreálisan magasnak találom, de én a cikk nem ezen részéhez szerettem volna hozzászólni.

movhu 2010.05.10. 09:43:05

@tarr: De mi a franc került ebben 2.5 milliárd forintba? Mondjuk egytizedéért talán már nem volna a nagyon potfátlan kategória, így azonban csak egy sokadik történet, ami miatt azt gondoljuk, hogy ebben az országban tényleg nagyon nagy pénzlopások történtek.

2010.05.10. 09:44:30

@Csatmar: A K.Jancsiban súly van. A Gömböcben nincs. Egy orosz matematikus sejtésének bizonyítása ez a forma. Ez az egyetlen olyan test aminek összesen két (egy stabil és egy instabil) egyensúlyi helyzete van.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.05.10. 09:45:17

A világkiállítás megnyitása óta az egyik leglátogatottabb pavilon, hosszú sorok állnak. Persze a csődbement Makovecznek kellett volna tervezni, azért nem tetszik.

endre69 2010.05.10. 09:46:34

@jannesz: Corvin is van írva a cikkben!

Lépes Elek 2010.05.10. 09:46:45

Ez a Gömböc csak megerősíti Mars-i származásunkat :-)).

Szerintem nincs ezzel semmi gond. Egyedibb nem is lehetne. Mégis mit kellett volna kiállítani? Egy tehénlepényt a pusztából és mellé agy marhát a szürkébbik fajtából? Aki érti ez elgondolkodik, csodálkozik és Hűha-zik az emberi agy kacifántos működéséről pl., aki meg nem, az már amúgy is benne van az említett lepényben.

endre69 2010.05.10. 09:48:51

@droctor: És ki a faszt érdekel, hogy van ez a gömböc? Mit lehet ebből hasznosítani? Már megint megmutatjuk a világ előtt, hogy mi vagyunk a leghülyébb nemzet a világon. Ilyen faszságokkal foglalkozunk, amik semmire sem jók. A következő a tengeri herkentyű, vagy a búgócsigagyár lesz. BAZDMEG.

Asszúrbanapli 2010.05.10. 09:50:21

hát ez tényleg nem egy nagy cucc - mintha a BKV HÉV-kijelzős beszállítói csinálták volna :) a gömböc viszont nagyon tuti dolog!!! meg a póni is egyzene.blog.hu/2010/05/10/dr_didg_my_little_pony

endre69 2010.05.10. 09:51:00

@movhu: megmondom, mi került ebben 2.5 milliárdba: Néhány zsebbe megint csorgott pár szá milcsi számla nélkül. Hát ez. Majd kiderülnek a disznóságok egyszer.

xenuka 2010.05.10. 09:53:31

Hát ennyit tudtak a zsidók-komcsik összerakni 2,5 milliárdból.

endre69 2010.05.10. 09:53:44

@tarr: hát persze, mert a segghülye kínaiak arra kíváncsiak, hogy a segghülye magyaroknak mi a szarja az a gömböc, bemennek a pavilonba, és egy jót röhögnek rajtunk. Feltaláltuk a semmit.

xenuka 2010.05.10. 09:54:13

@Asszúrbanapli:
A hévkijelzők csak 100 millióba kerültek!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.05.10. 09:54:20

A témában megjelent újságcikk szerzője az étkezőt hiányolja ... no comment. Pusta, tschikos, gulash.

A gömböc azt mondja: fejben ott vagyunk a világ élvonalában. Ennél jobban semmi nem fejezheti ki ezt, szerintem.

A pavilonról nem tudok semmit mondani - nem láttam, képekről meg nem tudom megítélni. A zenére föl-le mozgó faoszlopok még akár érdekesek is lehetnek.

Az árat sem tudom megítélni - gőzöm sincs, mennyi gépészet kell egy ilyen épülethez, és hogy mennyiért építenek a kínaiak egy nyilvánvaló persztízsberuházást.

xenuka 2010.05.10. 09:56:29

Az épületünket a kínaiak gyártották 160 millió Ft-nak megfelelő pénzért a helyi újságok szerint.

A többit az mszp-szdsz ellopták.

tarr 2010.05.10. 09:56:36

@endre69: Részben igazat is adok neked, azonban gondolkodj el azon hogy mi volt az utóbbi 1-4 év olyan magyar vonatkozású kulturális érték vagy találmány amit egy világkiállításra kirakhatnál..................................na ugye!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.05.10. 09:56:39

@endre69: te sosem fogod megérteni, miért fontos ez. Bolyairól is lehetett volna azt mondani, hogy mekkora hülyeség már a végtelen sugarú körös elmélete, aztán egyszercsak minden határérték számításnak ez lett az alapja.

tarr 2010.05.10. 09:58:11

*értéke vagy találmánya

2010.05.10. 09:58:15

@endre69: Téged nem. Mint ahogy engem sem, hogy te mit tartasz hasznosnak és haszontalannak.

devadel 2010.05.10. 10:00:52

aki sokallja a 2,5 milliárdot, vázlatosan rakja már ide, hogy szerinte milyen költségeket fedez ez az összeg, és szerinte mennyi lenne a reális, és miért pont annyi?

akinek nem tetszik az épület, írja már meg, hogy a kortárs építészet mely trendje szerint kellett volna tervezni a pavilont? (a shanghai expo NEM SKANZEN!!!!)

akinek nem tetszik a gömböc, az kérem soroljon fel a kortárs magyarországról néhány olyan csúcsteljesítményt, amely felveszi a verseny ezzel?

igazából üres hőzöngést kellene kiállítani a magyar pavilonban, mert annál maibb és magyarabb jelenség nehezen található.

nem értem, ha valaki buta és tájékozatlan, miért kell azzal még dicsekedni is.

Unommáazegészet 2010.05.10. 10:07:10

Már rég mondom, hogy az Andrássyn üresek a lámpaoszlopok.

Unommáazegészet 2010.05.10. 10:08:09

@xenuka: Na ezért kéne lámpaoszlopot díszíteni. Ingyen vállalom.

Unommáazegészet 2010.05.10. 10:15:47

Na jó, ne legyünk brutálisak. Életfogytiglani kőbánya.

jet set 2010.05.10. 10:17:22

@devadel:
Az épület tervezése: 100M Ft
Az épület felépítése: 160M Ft
Személyzet bére, utaztatása, ellátása: 100M Ft
Az exponak fizetett jogdíj, rezsi, kutyafüle: 500M Ft
mszp-szdsz által ellopott pénz: 1640M Ft

devadel 2010.05.10. 10:17:26

@Unommáazegészet: bizonyára elkerülte a figyelmedet, hogy a mai közvélekedés, erkölcsi rend, illetve jogrend szerint a gyilkosság sokkal súlyosabb bűn, mint a korrupció. tehát ha rossz véleményed van a korrupt emberekről, vajon milyen véleményed lehet saját magadról?

(ez egy úgynevezett költői kérdés volt, amire nem kell válaszolnod).

devadel 2010.05.10. 10:19:53

@jet set: érvekkel alátámasztott számokat kértem. hőzöngéshez bárki ért.

VVega · https://debugme.eu/ 2010.05.10. 10:20:06

Ezt benézted turner, de hát mindenkivel megeshet az ilyen :)

ugyanugyan 2010.05.10. 10:22:48

2,5 Mrd? 100 rohadt dollárért egész Shanghajt lestipistopizhatták volna goo.gl/3rGe

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2010.05.10. 10:23:56

A GOMBOC HELYERE BEBASZHATTAK VOLNA EGY RUBIK KOCKAT IS, MIVEL ITT PEKINGBEN MINDEN SARKON ARULJAK AZ UTCAN, LEGALABB TUDTAK VOLNA EZEK A FIATALOK, HOGY AZ IS MAGYAR. A TALAMANYOKNAK SEM ARTOTT VOLNA EGY FELSORAKOZTATAS. A HIDROGENBOMBA A SEGGBE VISZON T AZOKNAK JAR AKIK MEGINT LOPTAK 2 MILLIARD KOZPENZT ES SENKI NEM FOGJA ELSZAMOLTATNI OKET EZERT.

VALAKI LEIRTA, HOGY A KINAIAK 160 MILLIOBOL EPITETTEK MEG A PAVILONT, A HELYI UJSAGOK SZERINT. HOL A ROHADEK, ILL MARADEK 2.3 MILLIARD? BUNOZOK ORSZAGA, EGY JO KIS SITTET IS KIALLITHATTUNK VOLNA, MINT TERVEINK A JOVORE NEZVE.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2010.05.10. 10:27:11

@VVega: Mit is? Kínai építők, kínai személyzet, a többi pavilonhoz képest egy szar épület. Néhány száz milliós cucc milliárdokért, komcsi havernak, a többi pályázó kizárása után. Végül is minden OK :D

jet set 2010.05.10. 10:28:23

@devadel: Te sem csinálsz mást. A te fajtád miatt tart itt az ország. Mindegy, hogy mibe kerül, de jó hogy van, örüljünk neki. A 4-es metró 500Mrd, de sebaj.

♥ Kitty ♥ (törölt) 2010.05.10. 10:28:30

En lattam eloben is, ritka pocsek lett, szegyen.

Unommáazegészet 2010.05.10. 10:29:42

@devadel: A mai erkölcsi rendről inkább ne nyissunk vitát. Kicsit lejjebb olvastál volna, változtattam a büntetésen, de nem olvastál. Erre sem kell válaszolnod.

devadel 2010.05.10. 10:32:06

@Unommáazegészet: na és ki a faszom vagy te, hogy büntess?

devadel 2010.05.10. 10:32:48

@jet set: az én fajtám alatt konkrétan mit értesz?

Szelid sunmalac 2010.05.10. 10:38:03

Oke, oke, nagyszeru dolog, hogy kitudunk szamolni egy suly nelkuli keljfeljancsit es ezt meg tudjuk csinalni nagyban vilagito mozgo oszlopok kozt. Egy darabig meg ra is csodalkozok a gombocre, aztan...Aztan mifasz? Ezert tutira nem allnek sorba semennyit. Megnezem neten, huuu de jo, huuu de erdekes, majd egy perc mulva mar latok is egy izgalmasabbat, amin mint laikus is eltudok gondolkodni, mert gombocon ugyebar nem, mozgo farudakat meg mar lattam epitkezesen, bar azok nem vilagitanak...

Unommáazegészet 2010.05.10. 10:42:12

@devadel: Véleményről hallottál már faszom?

Szelid sunmalac 2010.05.10. 10:47:00

En odatettem volna makettben az M6-ost, hogy "Nesze bazmeg kiskinai, mi tudunk az Alfoldre alagutakat epiteni! Ezt csinaljatok utanunk!"

Grozunol 2010.05.10. 10:48:03

A 2.5Mrd-ban nem csak az építés van benne.
Féléves üzemeltetési költségel. A kultúrális és kigészítő programok, stb....

Nem csak a felépítés a költség.

Unommáazegészet 2010.05.10. 10:49:32

@Grozunol: Hallottál te az ügyben kulturális programokról?

jozicsenko 2010.05.10. 10:50:06

@jet set:
"Az épület tervezése: 100M Ft
Az épület felépítése: 160M Ft
Személyzet bére, utaztatása, ellátása: 100M Ft
Az exponak fizetett jogdíj, rezsi, kutyafüle: 500M Ft
mszp-szdsz által ellopott pénz: 1640M Ft"

az élmény, hogy megint átvertek, megfizethetetlen...

Rusher4587 2010.05.10. 10:51:55

Már nem azért, de mégis milyen épület szimbolizálná a legjobban a magyarságunkat? Egy XXXL méretű jurta vagy a parlament kicsinyített mása? (nem bántani akarom a jurtát, az egy fantasztikus dolog, főleg hőségben, én semmilyen más alkalmi lakban nem tudnék aludni pl. nyáron nappal, kivéve a jurtát, mert aránylag hűvös és jól szellőzik, ha akarod, szal sokkal jobb, mint a sátor!) Szerintem az utóbbi nevetséges, az előbbi meg szürke hétköznapi lenne arrafelé...

Nem ártott volna nagy hangsúlyt fektetni a vízre, termál vízre, ami ugye a legértékesebb kincsünk. Én pl. el tudtam volna képzelni valami olyasmit, hogy középen egy vízforgatóval ellátott mini-folyó Dunát szimbolizálandó, annak két partján két teljesen eltérő pavilon! Modern történetünk, találmányaink, miegymás vs hagyományaink, múltunk, ereklyéink, miegymás... de ez persze csak az én véleményem, hogy jó lett volna...hely lett volna rá, az tuti!

Leonard Zelig 2010.05.10. 10:56:38

@endre69: Bandi, értelmes gyerek vagy te, még a CapsLockot is be tudod már kapcsolni, bazdmeg. Tényleg, ez a gömböc, ez semmire sem hasznosítható, szemben például a XII. kerületi turolmadárral.
Szellemi homeless vagy, a legmagyarabb fajtából.

Grozunol 2010.05.10. 10:59:22

@Unommáazegészet: Az hogy még nem halottam róla nem jelenti azt, hogy nem lesznek.

Az egész világkiállításról és a magyar pavilonról az itt kommentelők többsége nem tudna és nem is foglalkozna vala, ha a hétvégén a híradókban nem botrány hírként jelent volna meg.
Egy kis csoport véleménye úgy lett beállítva, mintha mérvadóak lennének. Az egész pavilon terv már kb egy éve ismert. Miért nem akkor szólaltak fel azok az emberek, akik most hőzöngenek?

Pan Modry 2010.05.10. 11:08:42

@devadel:

na nahogymá' mi írjuk ide, hogy mi mennyi...

Én mint adófizető KÖVETELEM a részletes költségvetését az egésznek!

Viktus 2010.05.10. 11:15:23

Drága volt a kampány ...

Paranoid Android2 2010.05.10. 11:21:04

A píízt megdurrantották, ahogy szokták.
Miért is csodálkozunk?
De tényleg, miért is?

demagofób 2010.05.10. 11:22:20

@tarr: NA jó de mi magyarok vagyunk, vagy nem?
Nekünk minden szar!
Milyen magyarok lennénk már ha elismernénk, tisztelnénk és megbíznánk a másikban! Ezt te sem gondolhatod komolyan!

frikazojd · http://kocs.ma 2010.05.10. 11:29:26

Hülyevatte? hát teljesen default hogy komcsi országban akkor járunk jól, ha mi is komcsinak látszunk. Mint "baráti" ország, van esély gazdasági kapcsolatokra.
Há ez szakma öcsém, píár vagy mi, sokba is kerül úgyhogy ne ócsárojjad itten a komcsi pavilont mert abban a környezetben ez a nyerős.

Boorisz (törölt) 2010.05.10. 11:34:32

A belseje nem rossz, de kívül szar az igaz.
Azért a másik két pályázónak is juthatott valami ha minden rinya nélkül lemondtak ekkora pénzről.

Tomzone 2010.05.10. 11:36:04

Ne felejtsuk el, hogy Kinaban fele annyi penzbol meg lehet epiteni barmit, mint Europaban...

nál 2010.05.10. 11:55:59

Remélem, a kedves seggfej kommentelők elolvasták azt is, amit ezen a korábban linkelt oldalon írnak a nem-seggfej kommentelők:
www.archdaily.com/33339/hungarian-pavillion-for-shanghai-expo-2010/
Érdekes, valahogy egyik sem asszociál "fogpiszkálókra", és hasonlókra, és nem hiszem, hogy ez az alulfejlett asszociációs készségük miatt van.
Aki pedig nem érti, mi került ennyibe ezen, az tényleg nem szervezett még semmilyen kiállításra semmit.

kyanzes (törölt) 2010.05.10. 12:08:11

Valamiből fel kell építeni a horvátországi nyaralóbirodalmat. Másfél milliárd zsebbe, a többit meg bőkezűen elkúrták. Ennyi.

Mint a Függetlenség Napjában, húszezer dollár egy WC-deszka. És teljesen legális, hiszen van róla számla.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.10. 12:17:21

@nál: "Aki pedig nem érti, mi került ennyibe ezen, az tényleg nem szervezett még semmilyen kiállításra semmit."

Azaz nem lopott még jelentős értéket a közvagyonból?

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.10. 12:19:01

Van egyáltalán valami értelme ezeknek a világkiállításoknak? Utánakerestem ennek a pavilonnak is, hát mit mondjak... túl sokan nem írnak róla.

Amúgy maga a pavilon szerintem nem rossz, de 2,5 milliárdért... építhettünk volna helyette mondjuk 10 méter négyes metrót (Shanghaiba), persze az árat is feltüntetve, és megjelölni, hogy ez Magyarország. Az lett volna az igazi szenzáció! :-)

minimalista 2010.05.10. 12:23:46

Láttam róla egy rövid filmet a királyi tévén. Már akkor tetszett a koncepció, most a képek alapján a megvalósítás is.
Azt tudni kell róla, hogy ez egy előre gyártott pavilon, amit kívül-belül fel lehet díszíteni, de az alap kockát nem lehet megváltoztatni. Egy teljesen saját tervezésű és alakú pavilon jó 4-szer ennyibe került volna, derült ki a filmből.
Az árával kapcsolatosan nem tudok nyilatkozni, nem építész vagyok, de tuti hogy sokkal olcsóbban nem lehetett volna kihozni.
Folytatódhat a hőbörgés...

minimalista 2010.05.10. 12:24:39

@Droli:
LoL, ez tényleg jó ötlet! :-)

herbert 2010.05.10. 12:33:42

Először megijedtem, nekem sem tetszett, de végignézve a többit (főleg az európaiakkal összehasonlítva) nem olyan gáz. Fantáziátlannak inkább a görögöt, a bolgárt nevezném, de az ír pavilon sem egy nagy durranás. A franciáké elegáns, bár kissé lerágott csont a forma, a németek pavilonjának meg nem tudom mi lenne a matematikai megfelelője, de kizárt dolog hogy egy - instabil - egyensúlyi helyzeténél többje van:)

a lámpavasos beszélgetéshez csak annyit, h naivitás lenne azt feltételezni, hogy a két és fél milliárd 20-40%-át nem nyúlták le. Meg az is, hogy akik most hatalomba kerültek, majd nem fogják ugyanígy.

Pávor Jál 2010.05.10. 12:40:02

@varasd: Ki afaszt érdekel, hogy hol dolgozol?

Magóg napján (törölt) 2010.05.10. 12:40:21

Valaki megint jól járt... biztos, hogy nem az adófizetők.

neurotikk! (törölt) 2010.05.10. 12:46:48

@Grozunol:
A szervezeshez nem ertek, de pont ezert ezert kivancsi lennek miert kerul a fenntartas es kiegeszito programok NAPI 7.000.000 Ft-ba ha ugy vesszuk, hogy a 2.5 milliard fele jut a felepitesre (ami tulzas, tobb jut a fenntartasra es kulturalis programokra, tobb mint napi 7 millio).
Naponta tobb mint 7 millio. Soknak tunik. Buisness classon utaznak a neptancosok es a Hiltonban szallnak meg, vagy mi a szar? Akiket ismerek azok nem szoktak, budget dolgokban kell gondolkodni. Akkor meg mi a napi tobb mint 7 millio a rendezvenyeken es fenntartason?
Te mint rendezvenyhez erto biztos tudod, mit lehet kihozni napi 7 milliobol 6 honapon keresztul.

Az epulet a latvanyterveken meg jo is, a valosagra kicst megkopaszodott a palcikaktol. Biztos kellett a penz az uzemeltetesre.
Amugy nincs nagy bajom az epulettel, erdekes lehet, megneznem, nem csak a sundiszno epuletet ami zsenialis.

2010.05.10. 12:53:46

@RAMBO: Nana, ebbe a matekba ne menjünk bele. :-)

neurotikk! (törölt) 2010.05.10. 12:55:42

@tarr: na azert meg ne kezdjuk el egymas faszat szopni a vilaghires magyar epiteszet kapcsan, lehet tobbet er egy laikus lassan mint a belterjes presztizsnevelt un. epitesz banda, inkabb elszallt divatmuveszek koncepcioval mint embereknek epito szakemberek.

benkoo 2010.05.10. 12:57:28

lehet, hogy itt is 30.000 dollár egy vécécsésze?

talonfa 2010.05.10. 13:03:12

Az elmult 8 év terméke.... a lényeg, hogy mutyi legyen.......maszopos brigád hányok tőletek!!!!

aliglajos 2010.05.10. 13:03:22

szerintem, akinek nem teccik, gyönyörködjenek egy kicsit a nemzeti színház épületében, az biztosan bejön nekik.

babsz 2010.05.10. 13:04:38

Az nem úgy van, hogy mivel én adózom, igazából jogom lenne kikérni valamelyik hivataltól, hogy akkor mutassák meg tételesen, hogyan használták fel ezt 2.5 milliárd forintot?
Vagy ez államtitok?

cassio 2010.05.10. 13:07:06

@tarr: Nem, nem, nem!!! Ennyire nem ertitek? A Gomboc nem egy Keljfel Jancsi! A Gomboc egy matematikai theoria fizikai megvalositasa, mely ugy szolt,-leegyszerusitve- hogy letezik-e olyan test amelynek csak egy stabil pontja van. A Keljfeljancsinak (is) vegtelen sok stabil pontja (pozicioja) van. Ha az all, a hossztengelye korul barmilyen allasba forgatod az ugy marad.... mivel ez nektek nem igen vilagos a kommentek szinvonala is hasonlo. Ambar a pavilon tenyleg nem valami mutatos de... amikor a Sevillai pavilon igazzan kulonlegesre sikerult akkor meg azon ment a fikazas hogy miert olyan lett, s el lehet-e adni, es ha igen akkor kinek, minek ilyen felhajtas.. sa tobbi s a tobbi..... (a tibeti pagodaban biztos ki volt allitva nehany jak bor....)

neurotikk! (törölt) 2010.05.10. 13:07:38

@RAMBO: Jot kerdezett a srac. Mire lehet hasznositani, akar kozvetetten is. Matematikai folyoiratokban csodajara jarnak ha jol tudom, bizos trukkos volt ahogy letezo modszereket alkalmazott a gomboc esetere, na de csinalnak nyomott koteles stabilitasi elmeletet is szorakozasbol egyesek a doktoratusert, gondolati jatekkent, aztan jo kis porfogo meg erdekes olvasmany lesz belole max, a szerkezetek stabilitasvizsgalatara - amivel foglalkozik - semmi hatasa.
Lehet hogy hallunk idiotasagnak indult dolgokat vegul hasznosnak bizonyulni, de jellemzoen nem hallunk azokrol a sokrol amik hulyesegnek indulnak es azok is maradnak. Nagyobb a hirveres a jora fordult hulyeseg korul mint a hulyesegnek marad hulyeseg korul, talan nem veletlenul. : )
Ez most melyik lesz? Majd meglatjuk, de addig is Bolyaival meg ne hasonlitsuk ossze, ok?

cirkof 2010.05.10. 13:27:49

szánalmas.mszp.bajnai... Már a kiírási tenderrel is botrányok voltak úgy emléxem :(

Rotoxis 2010.05.10. 13:34:31

Szerintem is nagyszerű dolog ez a gömböc. Ahogyan itt többen elmagyarázták, csuda egy dolog. A probléma ott vagyon az eb mellé hantolva, hogy a rajongó mérnökök kivételével, akik fel tudják fogni a dolog csodálatosságát, senki nem érti mi a csudára való ez a dolog. Én sem értem és szerintem a pavilon látogatóinak 97,3 %-a sem érti. Éppn ezért szerintem egetverő marhaság volt e köré a téma köré építeni a prezentációt. Jövő-menő világító deszkarudak és egy fénes izé (amit nem értek) nem nagyon hívogatnának egyetlen országba sem.
Igen bevállalom, hogy én csak egy primitív, a jelen szavát nem értő földhözragadt (humán)diplomás paraszt vagyok...
Az ára? Nem mondok semmit, mert nem azonnal népnemzeti jobbfasisztoid viktorimádó lennék.

Kandabula 2010.05.10. 14:07:13

Némely kommentet olvasgatva elmerengek, milyen sötét agyak ítélkeznek az elméleti matematikusok, a kört bővítve, de a lényegnél maradva: a költők, zeneszerzők, festők, filozófusok és egyéb "léhűtők" fölött. A matematika fejlődése mentén ezek az emberek simán fikázták volna az integrál- és differenciálszámítást, az elméleti atomfizikát (Mire jó ez? Nem lehet megenni!), a holográfia elméleti alapjait, ésígytovább, ésígytovább. Galilei, Newton, Gauss, Gábor Dénes foroghatnak... Ezek az emberek mondják: azt értem, hogy gőzgép, de mi hajcsa?

gramercy 2010.05.10. 14:12:13

tokeletesen reprezentalja a mai magyarorszagot: igenytelen es korrupt

feketegyalog 2010.05.10. 14:24:05

Nem vitatható, hogy a gömböc egy nagyszerű felfedezés, de gyakorlatilag csak erre építeni a magyar pavilont ...
Sajnos a magyar pavilion még lehangolóbb élőben, mint a képeken. Hazaárulásnak nevezném, ha hazafinak tekinteném azokat akik ezt művelték.
A látottak alapján azt sem tudom igazolni, amit egy kommentelő írt, minthogy hosszú sorok állnak a magyar pavilon előtt. Aznap csak néhány európai pavilonnál láttam kevesebb látogatót.

bazd meg 2010.05.10. 14:29:11

Gyerekek, ez nem a mszp, szadesz hibaja, ez a MAGYARORSZAG, CSODTOMEG, ez is kb olyan mint az orokforgo homok baszasotok, az is megmerazott ket nap utan, na ezek vagytok ti magyarok, a tobbi csak szepites, szep volt;^)

bazd meg 2010.05.10. 14:31:04

Na persze a korites az megy nekunk, vilaghiru europa egyetlene, a vilagon egyeduli, stb, nesztek parasztok egyetek;^)

jzs · http://kyokushinblog.blogspot.com 2010.05.10. 14:34:37

A kommentekhez nincs hozzátenni valóm, azzal egyetértek, hogy valóban drága, ennyit ez nem ér meg. Engem az gondolkodtat el, hogy ez megint egy olyan megjelenés a világban, aminek nehezen képzelhető el folytatása. Nem igazán gondolható tovább. Oké, ebből megtudják, hogy nálunk vannak jó koponyák. Tudnak ilyet csinálni. De ettől kinek az érdeklődése fordul igazán felénk? Az országmarketing 3 dolgot kell, hogy vonzzon: befektetőket, kultúrát és turistát. Ha hirtelen szén gazdag befektető lennék és ülnék a milliárdjaimon, akkor nekem egy ilyen mérnöki teljesítményről egy dolog jutna eszembe: küldenék egy repjegyet a feltalálónak és igérnék neki 5 vagy 10 éves szerződést qrva sok havi fiztésért és megigértetném vele, hogy nekem talál ki majd dolgokat... és Magyarország felejtve.

Ezzel az egész projekttel az a baj – és ebben van igazuk, akik itt komcsiznak – hogy ez nem lép túl azon a régi szocialista felfogású országimázson, amit a mai napig nyomunk a ’60-as évek óta. Ezzel a pavilonnal elmondtunk valamit magunkról, de ettől nekünk nem lesz jobb, és ráadásul még sokba is került.

neurotikk! (törölt) 2010.05.10. 14:58:05

@Kandabula:
Azert egy igy konkretan eleg nagy vetites am.
Sorolod itt a vegul hasznosnak bizonyult dolgokat, elfeledkezel a vegul feledesbe merult dolgokrol, amik nem bizonyultak hasznosnak! Amiket te sorolsz azok hasznosnak bizonyultak, ugyebar, a haszontalanokat te se sorolod, szoval ne temessuk meg el a hasznossag fontossagat. : )
A nagyon szuk teruleten lehet kifejezetten hasznos, vagy a kifejlesztes modszerenek ujrahasznositasaban majd valamiben, de ne hasonlitsuk mar ossze meg az atomfizikaval, holografiaval es Gabor Denessel, varjuk ki a veget mire ez is olyan hasznos lesz mint az altalad felsoroltak, okes? Addig alig tobb mint erdekesseg csupan.
Kozponti szerepet adni neki nagyon ongol. Belekapaszkodunk barmibe ami valamifele nemzetkozi figyelmet vonzz, akarmilyen specialis is es akarmennyire is nem tudjuk mire hasznaljuk majd konkretant. Inkabb szanalmas hogy ezt tudjuk felmutatni kozponti elemkent mint magyar. Hat velemenyem szerint marhara nem tukrozi Magyarorszagot, eleg kiveteles es egyeni teljesitmeny, az osszmagyarsagot kepviselni par egyen teljesitmenyen keresztul, raadasul nemzetkozi gyokeru teljesitmennyel, hat, eleg gaz.
Felreertes ne essek - biztos fog persze - komoly tudomanyos teljesitmeny lehet ha a szakemberek nagyra ertekelik a teljesitmenyt, igy csak csodalni tudom Domokost es Varkonyit, semmi gond, sot, nagyon is elismersre melto a teljesitmeny. Lehet hogy egyszer lesz meg komoly felhasznalasa kulonleges felhasznalasu homogen testek tervezesenel, na de egyelore meg nem szeles koruen alkalmazhato, teknocok visszafordulasanak magyarazasan tul, tenyleg ez az egyelore nem hasznalt elmeleti teljesitmeny aminek TALAN lesz komoly felhasznalsa mint Galilei elmeleteinek, tenyleg ez a lehet majd egyszer hasznos dolog amit mutogatni tudunk mint kozponti legnagyobb magyar teljesitmeny? : ( Eleg szomoru.

nál 2010.05.10. 15:05:39

@Kitalátor feljegyzetei:
Szerinted csak "közvagyonból" lehet kiállításra menni?
Gondolkodj már kérlek!
A cégünk pl. jár iparági expókra. Egy 5 napos németországi kiruccanás egy 30 négyzetméteres standdal kerül tizenegykét millióba, úgy, hogy mindent cégen belül intézünk. Nem FÉL ÉV, nem Kína, nem egy komplett épület tervezéssel, kivitelezéssel, nem programszervezéssel és vendégsereggel.

szotyirapénzt 2010.05.10. 15:22:00

@Oreg:
Ezt az angol példát én is ismertem, ill. hasonló ez a német is:
www.youtube.com/watch?v=HVhVClFMg6Y&feature=player_embedded

sebi77 2010.05.10. 15:22:02

Nagyon szép és jó a gömböc, arra legalábbis hogy legyen belőle egy 10 soros cikk a Népszababóban vagy az index brit tudósok rovatában. De hogy már vagy 2 éve erre verik a nyálukat, és most mint főatrakciót kiviszik az expóra. Szánalom.

Dr. Cica75 2010.05.10. 15:23:04

Hát már elnézést, de a miénk nekem kifejezetten tetszik, van benne valami ötlet, a nepáli meg egy historizáló szar. Hogy melyik ország innovatív, az egyértelműen eldől a két pavilonból: Magyarország. Vagy a posztíró szerint egy hatalmas pulit kellett volna építenünk, aminek a belsejében csikósok csattogtatják az ostort? Már elnézést, de rajtunk kívól ez ki a francot érdekelne?

Publius Decius Mus 2010.05.10. 15:35:06

Az összes felelős felköti magát és nincs harag. Ja, és a családtagok vagy visszaadják a pénzt, vagy mindenki uránbányába. Én fizetnék Putyinnak, hogy szerezze vissza az összeg 50%-áért.

Gabbesz 2010.05.10. 15:35:42

@endre69: Ki a faszt érdekel - a szavad járását idézve -, hogy egy ilyen tanulatlan, ostoba, csökött agyú idióta mit gondol? Minek osztod meg másokkal a véleményedet?

ave 2010.05.10. 15:39:24

Eleg szar szerintem ez a pavilon, es botranyosan draga.
Az, hogy valami dijosztogato zsuri szerint a legjobb 10 kozott van, csak annyiban erdekes, hogy biztos vannak, akik csak ezt a 10-et nezik meg. (Meg amelyik megtetszik ranezesre, mondjuk Nepal)

is 2010.05.10. 15:42:01

szerintem is a látogatottsági adatok és a látogatói szavazatok döntik el, hogy mennyire volt sikeres ez az épület. Kínában mint a kínaiak. ha nekik ez jön be, akkor ezt kell adni.

endre69 2010.05.10. 15:46:17

@tarr: van ilyen dolog: pl. az üvegtégla.

endre69 2010.05.10. 15:47:16

@Gabbesz: és ki a faszt érdekel, hogy beugastz köcsög? A gömböc akkor is egy faszság. Semmire sem jó. Ezen röhög a világ.

Várúr 2010.05.10. 15:58:30

@jet set:
A gömböc ötlet jó, a többi... rossz szocreál épület, nyilvánvaló lopás Dégen Sz(akember) István és tettestársai részéről. Vakarjon lámpavasat, vagy díszítse saját magával, lógó testhelyzetben.

Kandabula 2010.05.10. 16:04:06

Miután megállapítódott, hogy a gömböc egy faszság és rajtunk röhög (?) az egész világ, mint azt egy értő és olvasott ember megállapította, szeretnék hallani valamit arról, hogyhátakkor mit is kellett volna kiállítani, megmutatni?

Kandabula 2010.05.10. 16:07:22

Csak egy sima felsorolást kérnék...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.10. 17:06:35

@nál: Nem, magánszemélyek vagyonát is le lehet nyúlni, ha elér egy kritikus méretet a szervezet, vállalkozás.

szotyirapénzt 2010.05.10. 17:07:26

Nagyon valószínű, hogy a Genexpo 2010 Hungary Kft. körül minden büdös.
Másrészt, a végeredményt (csak fotóról) látva valóban az az érzés, mintha nem lenne kész. A befejezetlenség rejtheti a továbbgondolás lehetőségét, de itt hiányzik sok-sok olyan aspektusa az ötletnek, amit a tervezőknek még ki kellett volna bontani. Szerintem lehetett volna ez sokkal több is (maradva ennél a koncepciónál). Csak példaként, ha a "Gömböc" köré fűzték fel az egészet, akkor lehetett volna szép lassan "vezetni" a látogatót a "csúcspontig",(ahogy ezt sokan meg is tették, mint a svájci, vagy a német pavilonban) és akkor stációnként másokat is be lehetett volna mutatni stb. A kevesebb sokszor tényleg több, de ez meg így még kevésnek tűnik. A beltér szerintem tényleg érdekes lehet, de a külső az nagyon ötlettelenre sikeredett. A kivitelezés minőségét élőben lehet megítélni, ha az nem a legmagasabb színvonalú, akkor a fene megette az egészet.

szotyirapénzt 2010.05.10. 17:11:20

@szotyirapénzt: Jah, a külső typo az tényleg wtf.

Kandabula 2010.05.10. 22:53:44

Egyébként a költségeket tekintve büdös a történet. Kár, hogy a Gömböc viszi el a balhét.

Kandabula 2010.05.10. 23:53:12

2,5 milliárd Forint sok pénz. Amikor ez először felmerült nem arról kellett volna dönteni, hogy akkor inkább ezt kihagyjuk? De nem. Itten komoly szélhámiának kell lennie! Kérhetem az alapos kivizsgálást? Nem vagyok piti. A delegációk, a napidíjukkal együtt éljenek békével, ez az ilyen programok természetes költségei. De 2,5 milliárd Forint? Ez felháborító!

nál 2010.05.11. 14:22:03

@Kitalátor feljegyzetei:
Számodra ezek a megjegyzések logikusak, egymásból következő egészt alkotnak?
Jó, lassan mondom, hogy mindenki megértse: Expóra menni kurva drága. Aki szervezett már expóra, az tudja ezt, aki nem, az valószínűleg hiányában van eme tudásnak. Nem kell ehhez semmiféle lenyúlás. Teszem azt, én épp most is szervezek egy kiállításra standot a cégünknek, tehát az előbbi kategóriába esem, ennek ellenére soha nem nyúltam le sem magánemberek pénzét, sem pedig "közpénzt". Igen, rendesen bejelentve dolgozom, minden adót megfizetek, tehát még így sem. Érthető?

Keresel valamit?

Az alábbi ügyes kis program segítségével kereshetsz a blogon:

Így se? Értesíts egy kommentben, vagy e-mailben hogy utánajárhassak!

süti beállítások módosítása