Búcsúpuszi Bajnaiéktól
írta: turner ; 2010.04.27. 07:48 · 2 trackback
Jó reggelt kívánok! Most, hogy túl vagyunk a kampányon és a választásokon, engedjék meg, hogy bejelentsem az ideiglenes-szakértő-válságkezelő-sápoló-sarcoló kormány újabb ötletét a "hogyan húzzunk le még egy bőrt a bérből és fizetésből élőkről" című ötletbörzén.
Kedves-becses -még néhány hétig a nyakunkon ülő- kormányunk ugyanis -amolyan búcsúpusziként- talált egy juttatást, amire még nem vetett ki sarcot. A kampány bizony rendesen elterelte a figyelmet arról a kormányrendeletről (hihetetlen, de a Népszabin jelent meg), mely szerint május 1-ei hatállyal megváltoznak az útiköltség térítéssel kapcsolatos szabályok. Ezentúl csak az kaphat adómentesen üzemanyagköltség térítést,
-akiknek a lakóhelye vagy tartózkodási helye és a munkavégzés helye között nincs közösségi közlekedés, vagyis tömegközlekedési eszközt nem tudnak igénybe venni a munkába- illetve hazajutáshoz (a XXI. században cseszd meg?!),
-amennyiben a munkavállaló munkarendje miatt nem, illetve csak hosszú várakozással tudja igénybe venni a közösségi közlekedést (az én munkáltatómnál min. 2 óra és nem hinném, hogy más sokkal kegyesebb lenne),
-amennyiben a munkavállaló mozgáskorlátozott vagy súlyosan fogyatékos.
(Természetesen az utolsó ponttal száz százalékig egyetértek). Tulajdonképpen a kormány mozgáskorlátozottakon kívül mindenkinek SZJA alapon megadóztatja az üzemanyagköltségét (kivéve azt, aki a civilizációtól elzártan remeteként él).
A lényeg:
1. Szokjunk rá a tömegközlekedésre. OK, de jó lenne, ha nem horror áron mérnék a jegyeket, vagy ha már horibilis a ceh, azért színvonalas szolgáltatást kapnánk.
2. A sápolás. De mintha ez egy kicsit túlzás lenne nem? Ha én pl. 10 000 Ft benzinpénzt kapok havonta, akkor az 12 850 Ft-ba kerül a munkáltatómnak. Ebből
Eü-i hozzájárulás: 1.950 Ft
Munkaadói egészségbiztosítási járulék (3%): 300 Ft
Munkaadói TB járulék (24%): 2.400 Ft
Szakképzési alap hozzájárulás (1,5%): 150 Ft
Munkavállalói járulék (1,5%): 150 Ft
Munkavállalói eü-i járulék (6%): 600 Ft
Állami nyugdíjjárulék (1,5%): 150 Ft
Magánnyugdíjpénztári befizetés (8%): 800 Ft
Számított SZJA: 2.159 Ft
Adójóváírás: 2.159 Ft (Összes kedvezmény: 2.159 Ft)
Havi összes levonás a bruttó bérből: 1.700 Ft
Havi összes munkaadói járulék: 2.850 Ft
Összesen havonta az államnak fizetendő: 4.550 Ft
Nettó havi üzemanyagköltség térítés: 8.300 Ft
8300 Ft-ból 350 Ft-os benzinár mellett kb. 23,7 l benzin vásárolható. 8300 Ft-ból tehát
A jövedéki adó: 3235 Ft
ÁFA : 1659 Ft
Összesen : 4894 Ft
Tehát a munkáltató által kifizetett 12 850 Ft-ból az állam 9444 Ft-ot sápol le. (Mindezt úgy, hogy az üzemanyag árában a jövedéki adó után fizetjük az áfát -> megadóztatott adó).
Köszönjük hát az újabb sarcot, természetesen befizetjük mind a 11 kemény magyar Ft után -kilométerenként. Önök meg utazgassanak bátran, határtalanul a mi kontónkra. Csak a számlát el ne felejtsék meglobogtatni...
237 hozzászólás : mszp pofátlanság
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Rettegjen velünk! 2010.04.27. 12:47:51
Trackback: Adóvevő 2010.04.27. 10:18:03
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2010.04.27. 08:55:55
Roy 2010.04.27. 08:58:40
Amennyiben szereted a kényelmet, fizess.
HUpakolas 2010.04.27. 09:03:41
Hosszú ú-val a végén?
(bocsi)
:)
csorsza 2010.04.27. 09:05:53
Tömegközlekedés: brutálisan fárasztó buszozni e két hely között. Állandó tömegnyomor, főleg hétfőn és pénteken, de ülőhelyed még hétközben sincs esténként. Állhatsz egy órát (kocsival 30p háztól házig!), minden nap, ugyanazért a pénzért, mintha ülőhelyed lenne... A havibérlet 80e Ft körül van.
Vonatról ne beszéljünk, szar a menetrendje, ha nem éred el az esti két normális vonat közül az egyiket, várhatsz órákat, és másfél óra alatt érsz haza. Büdös, mocskos, zsúfolt.
Gondolkozzál már egy kicsit bonyolultabban, ha fáraszt is egy kicsit.
redrick 2010.04.27. 09:06:03
fairlane 2010.04.27. 09:07:54
Pávor Jál 2010.04.27. 09:09:08
akakukk 2010.04.27. 09:10:28
Arilian 2010.04.27. 09:10:29
40km-es bérlet így kerül kb havi 3500 ft-ba.
ennél sokkal drágább a benzin még ha levonod a benzinpénzt is.
persze az autó kényelmesebb de nem az árakkal kell példálózni.
Kerékpár meg valóban olcsó (bár évi 40k ra az is kijön szerviz új alkatrészek stb) de egyben élvezetes is. (ha nem a legnagyobb dugóban kell szívni a kátrányt meg a szállóport)
endre69 2010.04.27. 09:10:37
Roy 2010.04.27. 09:11:20
Menj a p..ba.
devadel 2010.04.27. 09:11:37
majd meglátod milyen jólesz.
endre69 2010.04.27. 09:12:17
gonosztojás (törölt) 2010.04.27. 09:12:23
De nem valószínű, mert nincs az a kormány aki a saját zsebéből kidobálja a pénzt.
Amúgy meg tessék átvenni a "nyugati" mentalítást és megszabadulni a röghöz kötöttségtől.
Közelebb lehet költözni a munkahelyhez, semmi nem tiltja.
Roy 2010.04.27. 09:13:05
Mighty 2010.04.27. 09:13:06
Nem azt mondom, hogy járjon mindenki kerékpárral, mert sok helyen nem megoldott a tárolása, tisztálkodás vagy nagy a távolság.
Teccettek volna arra is gondolni, mikor kiköltöztek az agglomerációba, hogy valahogy be is kell jutni a városba. Engem többek között ez is visszatartott attól, hogy Veresegyházra költözzek.
Kassian 2010.04.27. 09:13:34
Nem lesz adó! Nem kell járulékot fizetni! Mindenkinek háromszorosára emelkedik a fizetése! Lesz 15. havi nyugdíj is! Nem kell törleszteni a hiteleket a bankoknak! Nem lesz semmilyen bűnözés! Ingyen lesz a kaja, a pia, a nyaralás! Ingyen kap minden család legalább 1 autót! Persze magyar autót, amit Széles Gábor - az egyetlen legális magyar oligarcha gyárt nekünk! Sőt, nem kell többé a mocskos ásziai műszaki cikkeket megvennünk! Majd lesz Videoton plazma tv! Mindent, mindenkinek ingyen!
Lesz majd megint május elsejei felvonulás és a tribünön pártunk és kormányunk vezetői integetnek majd nekünk!
Hajrá Magyarország!
perp 2010.04.27. 09:15:37
satobrion 2010.04.27. 09:16:14
okostojgli (törölt) 2010.04.27. 09:17:22
Ugyanis Viktor kolbásszá varázsolja minden este, reggelre meg a rohadék komcsik kilopják. Hát mi történik ebben a kibaszott országban?!
redrick 2010.04.27. 09:17:56
Hasse 2010.04.27. 09:18:04
gonosztojás (törölt) 2010.04.27. 09:20:43
Na persze..
És mi lesz a bejáró politikusok és a képviselők fal útnyilvántartásaival?
Majd hülyék lesznek a zsebük ellen dolgozni..:)))
buddha 2010.04.27. 09:21:04
teszem azt Nyíregyháza-Budapest vonalon a kedves MÁV hajlandó 12.000 Ft-ért felhozni a szutykos ,kényelmetlen,pontatlan vonaton,és akkor az állomásról még fizessek a BKV-nak??
na tudod mikor...12.000 Ft-ért tele verem a f...om,meg a tankot is és kényelmesen ott vagyok ahol akarok.
KolompárRómeó 2010.04.27. 09:21:45
gonosztojás (törölt) 2010.04.27. 09:22:12
Nálatok se?
pedig kivittem egy kiló hagymát a kert végébe már én is, hogy ne kelljen cipelnem a kilós veknivel meg a konyhakéssel reggelente..
galagonya 2010.04.27. 09:22:22
Kocsival 2 * 110 km * 9 ft/km = 1980 Ft
Közösségi közlekedés (busz) 120 km jegy oda-vissza 4320 Ft ebből a munkáltató térít = 3456 Ft
1476 Ft a különbség mindenféle járulék nélkül.
Melyik is az olcsóbb?
indapass90210 2010.04.27. 09:22:58
gonosztojás (törölt) 2010.04.27. 09:25:20
Költözz Hatvanba, és akkor csak 60-at kell utazni..
Bag-Tura- Aszódról meg 40-et.
Gödöllőröl meg 10-et.
Stb.stb...
GiaMarie 2010.04.27. 09:25:23
AxeLancelot 2010.04.27. 09:25:52
Én Budapest alól keletről járok dolgozni, ill. jártam amíg el nem bocsátottak múlt hónapban Budapest észak budai részére. Ez autóval az M0-n (ha nincs baleset) max. 45 perc volt míg drága tömegközlekedésünkkel több mint 2 óra. Arról nem is beszélve, hogy mióta kocsival járok, télen nem voltam egyáltalán beteg. Aki az ürülékes üléseken zötyög a BKV buszain köhögő-tüsszögő emberek között, az még a fizetése felétől is elesik ha táppénzre megy és a mai gyógyszer árak mellet ha valaki nagyon számolgatni akar, akár a kocsi is olcsóbbra jöhet ki. Hozzáteszem persze a munkahelyen és bárhol is el lehet kapni betegségeket de azért amikor a szardíniás dobozban a buszon, vonaton zötyög valaki órákon át, azért nagyobb rá az esély.
Aki meg még nem járt nyugaton, nem kell messzire menni elég Bécsig, és nem látta ott hogy megy a tömegek szállítása az meg se szólaljon. Ha itt is olyan szintű lenne a szolgáltatás senkinek nem lenne semmi baja, ja igen és jóval olcsóbb is mint Pesten. Nézzétek meg a amieveink.blog.hu videóját, van abban is pár szó a tömegközlekedésről.
Cheradenine Zakalwe (törölt) 2010.04.27. 09:30:29
tcom 2010.04.27. 09:31:41
Érdekes én arról olvasok, hogy a cégeknek lesz valamiféle adócsökkentés, az adófizetőknek nem, vagy csak parasztvakítás. Arról olvasok, hogy keményebb adórendőrség lesz, arról olvasok, hogy a rokkantnyugdíjakat megszigorítják, a segélyeket feltételekhez kötik stb.
Turner!
Ekkora demagóg post-ot nem láttam még. Nincs egy közös fotód Kádárral?
gonosztojás (törölt) 2010.04.27. 09:33:10
Nem az autó-tömeg(káosz)közlekedés kombóval van baj hanem a fizetésekkel. Ha annyit keres egy magyar munkavállaló mint a bécsi kollégája akkor nem kell ilyen piti dolgokon anyalni.
Tessék kilőni a politikusok, képviselők szemét!Hogy megtegyenek mindent az egyejogú keresetekért.
Na de most majd az új kormányerő megmutatja!
Metrót Ceglédtől Óbudáig!
Repülőjáratot Kunmadarastól Ferihegyig!
Én hiszek a tegnaptól ketyegő új időszámítás fingszagú szelének!
fairlane 2010.04.27. 09:33:52
Don Quixote de la Ferko 2010.04.27. 09:34:53
Ne izélj. Ez a csúnya, emberiségellenes törvény három héten belül el lesz törölve. (Vagy ami valószínűbb, mellétesznek valamit, ami még jobban megsarcolja az autóst, hiszen valamiből finanszírozni kell a főtitkár és időközben felcseperedett nem kicsiny családja autóflottáját.)
sutyerák 2010.04.27. 09:35:03
Evil One 2010.04.27. 09:37:06
A többi le van szarva.
flimo13 2010.04.27. 09:38:16
gonosztojás (törölt) 2010.04.27. 09:38:37
Na ezaz.A kétharmad majd kilövi a szemét zsírkapitalista vezetőinek a szemét asszem ha nem vigyáznak..:))
Jaja..
Vagy jajjaj...
flimo13 2010.04.27. 09:40:04
hairytiger 2010.04.27. 09:40:08
Itt vidéken van a városok, falvak között busz, de mégsincs, mert egyik helyről a másikra lehet, csak 10-kor és 16-kor van összesen 2 járat. De szívesen felveszek olyat, aki ezt bevállalja bicajjal, mondjuk.
yafet 2010.04.27. 09:40:46
.lll. 2010.04.27. 09:41:22
így igaz
amúgy a 9ft/km munkábajárási támogatást még 200 Ft-os benzinárnál hozták.
milyen egyszerű ember az,aki annak örül,hogy a másikat szívatják
flimo13 2010.04.27. 09:43:20
Evil One 2010.04.27. 09:43:23
Nem a túlköltekezés csökkentésével van baj.
Tőlem spórolhatunk bármin, ami nem a munkavállalókat baszogatja. Ezer meg egy lehetőség van, de ez tabu, ilyen nincs, mert megdöglik az ország. Ez TÉNY.
gonosztojás (törölt) 2010.04.27. 09:44:16
Sok mondent meg kell még itt tanulni.Dolgoztam külföldön és ott bevet szokás hogy akik autóznak azok felváltva, időt beosztva négyen-öten mennek egy-egy autóval.Közösen fizetve a benzint-így gyakorlatilag piti pénzért.
De itt Magyarországon a mentalitás más.
"Nehogy má' beüjjön a parasztja az én autómba, bazze..
Akkó hogy halgassam csutkán Zámbójimit az úton?"
flimo13 2010.04.27. 09:45:13
Grafithuszar 2010.04.27. 09:45:28
Persze aki olyan helyen lakik hogy nincs választása annak szívás..., de aki Pesten vagy annak vonzáskörzetében lakik, annak olcsóbb a tömegközlekedés, mert ezek a költségek, még mindig adómentesen vagy kevés (25%) adóval adhatóak.
kétharmad 2010.04.27. 09:47:18
Zed is not dead yet 2010.04.27. 09:49:27
Roy, Te meg egy sima Pesti pöcs vagy, akinek fingja nincs arról, hogy lehet dolgozni járni NEM a szomszéd utcába is. De gondolom, Te oda is tömegközlekedsz, persze.
Szóval rengeteg ember dolgozik a saját autójával. Olyanok, akik nem a cég telephelyén laknak. Akkor az életszerű, hogy a saját autójukat otthonhagyva majd tömegközlekednek órákon át a cégig, majd onnan hazatömegközlekednek az autójukért, amivel elmehetnek az ügyfélhez a munkavégzés helyére, mondjuk párszáz kilométerre, de ebből a cég csak azt fizetheti majd ki, ami a cégtelephely és az ügyfél közötti távolság. Aztán ugyanez hazafelé. Nagyszerű. Megint látszik, hogy a kibaszott politikusoknak a legtávolabbi laza fingjuk sincs arról, hogy az élet hogyan is működik. Persze, hiszen belterjes fauna, erős kontraszelektivitással, túlfejlett egóval (a logikai készségek és az empátia rovására persze). Így aztán csak azt kívánom, hogy amikor ezek a politikusok a kormányváltás után leülték a börtönbüntetésüket (optional) és dolgozni kezdenek (optional, also) akkor pont ugyanezek a szabályok szivassák majd Őket.
Laciii 2010.04.27. 09:49:45
"Én több mint 100 km-ről járok be a szaros mocskos fővárosba, mert ott a lehetőség, a család meg nem."
Családdal együtt odaköltöznél a munkahely közelébe, nem lenne olyan mocskos a főváros és az utazásból megspórolt órákat a családoddal tölthetnéd.
Ha valakinek tényleg fontos a családja mi faxért ül órákat nap, mint nap nélkülük autóban ahelyett, hogy költözne, mobilitás nulla.
redrick 2010.04.27. 09:49:47
"az autó szervizelése (minél öregebb annál drágább)"
Nyilvanvaloan nem volt meg uj autod. Pont forditva.
Ezt a butasagot leszamitva igaz, amit irtal.
redrick 2010.04.27. 09:51:15
öcsi55 2010.04.27. 09:53:34
biróságon,mint anilyen bátran loptatok.
A törvényhozásba csak bábuk lesztek,a tárgyalásokon viszont
nem kell unatkoznotok.
Laciii 2010.04.27. 09:54:05
És milyen mocsár közepén van az a cég, hogy nem tudsz a 10km-es körzetébe költözni a családdal?
NGA 2010.04.27. 09:57:01
ohrana 2010.04.27. 09:57:29
30 kilós szerszámtáskával.
Tegnap jöttek melózni, hoztak magukkal kábelcsatornákat - buszra csak külön jeggyel szabad felszálni vele.
Ez a "járjatok biciklivel" tipikusan azon hülye ügyvédek dumája, akik bkv meg malév megbízásokból a semmiért kapnak sokat.
1. ha egy mp3 lejátszónál többet akarsz vinni, nem tudod
2. Bp-Vác, Bp-Gödöllő, Bp-Fehérvár, de akár Debrecen-Nyíregyháza autóval vállalható - de bringával? Naponta oda-vissza?
3. Esőben Bp.-Vác mennyire jó biciklivel?
4. Hol hagyod a bringát, ahol nem lopják el?
Egyszer egy hétig járjon minden ilyen okos bringával, meg tömegközlekedéssel - osztán ha nem ér oda, akkor meg ne csodálkozzon.
o
Volkov 2010.04.27. 09:57:41
Sokan szoktak jönni, azzal hogy járj biciklivel mert egészséges. Bp-en nem, ezt mindenféle szakértés nélkül megállapíthatjuk. Nem mindenki irodában dolgozik, pl. egy 12 órás műszak után (akár még könnyű fizikai munka esetén) nem éppen akar senki még plussz 1-2 órát bringázni.
Én meg a betonkeverőt kössem a bringa vagy BKV busz után, vagy a hegesztőgépet, szerszámokat és a vasanyagot hátizsákba vigyem. NEM mindenki az irodában mereszti a seggét munka címén.
A telekocsi jó megoldás azoknak akik együtt normál munkarendben dolgoznak, és kvázi ugyanonnan vagy ugyanarra mennek.
sutyerák 2010.04.27. 09:58:15
Na a buszbérlet olyan 15 ezer havonta és nem téritik. Maradna neki 20-22 ezer?
Tehát meg kell szigorítani a rokinyugdíjasokat mi?Nehogymár munka nélkül kapják azt a 29 ezret!
Hajrá Magyarország!-phö
Csülök 2010.04.27. 09:58:42
Ezt a rendelkezést (is) a megalakuló új kormány, úgy is mint népnyúzást, egy tollvonással visszavonja!
Vagy mégsem???? :o
NGA 2010.04.27. 09:59:22
hairytiger 2010.04.27. 09:59:35
A szöveg: " a lakóhelye vagy tartózkodási helye és a munkavégzés helye között nincs közösségi közlekedés"
Ha nem bent kezd, mind ahogy írtam, akkor a lakóhelye és a munkavégzés helye közötti közlekedés a munkábajárás! Sőt, ha 3 napig ugyanoda jár ki, reggeltől 7-től délután 2-ig, akkor az a munkavégzés helye.
Zed is not dead yet 2010.04.27. 10:01:13
indapass90210 2010.04.27. 10:02:04
Hol vannak ilyen buszok? Mindjárt odaköltözöm. Nekem az maradt meg az emklékeim között, hogy befúj a szél, hideg van, ha véletlen le lehet ülni, akkor télen odafagy, nyáron odaég az ember picsája, és pofánvágják a hátizsákkal a forgolódó kisiskolások. És mindig van néhány lény, aki már reggel is büdös (mert feltehetőleg este sem fürdött).
NGA 2010.04.27. 10:04:22
Grafithuszar 2010.04.27. 10:04:27
Még tényleg nem volt :) Bár a rokoni /baráti körben volt, és az éves kötelező szerviz 50 és 100 ezer forint között mozgott (attól függ milyen autó / szerviz volt )
Használt autóra én mindig többet költöttem, mert bár az olajcserét, én magam végeztem, de mindig volt valami ami elromlott benne és cserélni kellett. Ezek a javítások ha 100 ezerbe nem is de olyan 50-60-ba simán belekerültek évente
kétharmad 2010.04.27. 10:04:59
Bizony, itt voltunk az elmúlt húsz évben is és itt leszünk a következő húszba is. Tudod, a zemberek. Csak annyi változik, hogy mindig más a segg...
Dzsok 2010.04.27. 10:05:52
Nem tudom, hogy érdemben van-e értelme egy ilyen szabályozásnak?
Adott egy cégautó amivel csalni akarnak. A cél az, hogy a munkavállaló a hétvégi és a délutáni magánútjait is cégautóval tehesse meg adómentesen. Ha a menetlevelet ügyesen kezeli és napközbeni munkákra ír plusz km-eket, hivatlaosan leteszi a cégautót a telephelyen akkor nem igazán lesz nyoma annak hogy mit csinál.
Zed is not dead yet 2010.04.27. 10:07:23
gonosztojás (törölt) 2010.04.27. 10:14:21
Dájcslandban ez úgy működik hogy a neten teljesen természetesen működő a "...-ba kocsit kersek" üzenőfal.
Van aki az indulóponttól 20 kilométerre száll be.
Ez kompenzálható a benzin elszámolásnál, mert ugye ő nem viszi a többieket.De még így is megéri.
Liquid_Night 2010.04.27. 10:16:11
Lehet vitatkozni azon, hogy autó vs. tömegközlekedés, mindennemű ideológiai indíttatásból, de ácsi! Amíg egy 5 literes fogyasztású autóval már EGY személynek is OLCSÓBB a benzin, mint bárminemű jegy, addig miről beszélünk?
Egy BKV vonaljeggyel átlag hány kilométeres távot tesznek meg? 3, 4, 5? Ami egy liter benzin ára, és abból mész városban is 10-15 kilométert...miről beszélünk?
A kényelem ára? Szipusok, késesek, tolvajok között utazni normális? Szaros üléseken ülni, ha egyáltalán van ülőhely normális?
Életem álma, hogy az állam minden pénzt amit most MÁV, BKV, Volán és társaira fordít, kiossza benzincsekkekben az állampolgároknak...egész nap járathatnád a motort el se tudnád fogyasztani a naftát...miről beszélünk? Ugyanmá...
Doubledeceker 2010.04.27. 10:16:25
SEHOGY !!!!
Kormáynak 1-es leülhet....
Mindegy már nem sokat kell várni az új kormány osztályzására, csak remééni tudom, hogy ők kaphatank jobb jegyeket is.
Kalidor 2010.04.27. 10:19:02
Azoknak, akik szerint közelebb kellene költözni a munkahelyhez (nyugati mintára) csak azt üzenném, hogy nálunk ez nem annyira egyszerű. Kint ki tudod fizetni a lakást, és meg is élsz, de nálunk ez nem így van. Nem mindegy, hogy Pesten kifizetek 70K+rezsit egy lakásra, vagy Fehérváron fizetek 30K+rezsit.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.04.27. 10:20:07
szokjatok mar le az allam faszanak szopkodasarol, intgyenelok..:-DDD
Dr Kangörény 2010.04.27. 10:20:46
2. A leírt szabályok eddig is szinte teljesen ugyanígy szóltak
3. Most jön viktor és majd jól eltörli ezeket a népnyúzó szabályokat (bár 98-02 között is ugyanezek éltek)
fakof 2010.04.27. 10:22:45
(kicsit sajnálom is, hogy nem a fidesznek jutott a dicsőség)
turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2010.04.27. 10:25:26
dr.pupak30 2010.04.27. 10:25:27
hogy pcsába lehet a magyar nagy része ilyen idióta ?
redrick 2010.04.27. 10:30:17
Semmi alszent sunyiskodas, ez volt eddig a legfaszabb hozzaszolas az ellenerdekelt oldalrol.
Persze van valasz is ra: Ne irigykedj baratom, nem az a baj, hogy nekem futja kocsira, hanem az, hogy neked nem.
Pierr Kardán 2010.04.27. 10:32:21
Tanuljátok meg végre, hogy nem az a sikeres ember, aki minden nap böszme nagy Mercedessl jár munkába!!!
Az a sikeres ember, aki minden nap egy rozzant biciklivel megy, de nem dolgozni, hanem a kuplerájba :-)))
paaj 2010.04.27. 10:35:15
NetzArbeit 2010.04.27. 10:35:43
Mert én fizetem az autóm után a(z):
- üzemnyag járulékait
- reg.adót
- súlyadót
- ÁFA (autó vételár+üzemanyag)
Nem veszed észre, hogy inkább az autósok tartják el a tömegközlekedőket, mint fordítva...
Káposztakukac 2010.04.27. 10:38:15
Káposztakukac 2010.04.27. 10:40:15
ketyosz 2010.04.27. 10:42:24
flimo13 2010.04.27. 10:42:26
Grafithuszar 2010.04.27. 10:43:47
Te normális vagy? A te pénzedből? Mégis hogy?
-Az autót, nem a te adódból veszik az emberek, hanem a saját munkájuk után kapott pénzből.
-Az adókat, a benzint (és benne az áfát, és az egyéb adókat is) szintén a saját pénzükből fizetik az emberek.
Áruld már el te, mikor adtál egy fillért is bárkinek az autójára?
Biztos, nehéz gyerekkorod lehetett, vagy lehet, hogy vettél egy Suzukit 0% önerővel 15 év hitelre, amit nemrég elvett a bank, mert nem tudtad fizetni, és most mérges vagy mindenkire akinek autója van?
kese a maffiozo 2010.04.27. 10:48:11
És amíg ez így lesz, addig a céges típusú gépkocsi lesz a legjobb autómárka.
Saját kocsit vehetsz a sokszorosan leadózott jövedelmedból (munkáltató 33%, munkavállaló 33%, jó ha harmadát kézbe kapod). Persze kifizeted az ÁFA-t, regadót és az összes rohadt járulékot. Majd a céges költségtérítést leadózod a céggel együtt és egy filléred sem marad.
Angliában sikerült megfordítani. Nem úgy, hogy a céges zkocsikat is és a magánt is durván megadóztatták, hanem a céges most csúnyán adózik a magán meg viselhető módon. Aztán mindenki eldönti hol akar spórolni.
Szívesen járnék tömegközlekedéssel vagy kerékpárral, de HOL VAN NORMÁLIS TÖMEGKÖZLEKEDÉS és KERÉKPÁRÚT?
Így erre csak annyit tudok mondani, hogy b@ssz@k meg!
kese a maffiozo 2010.04.27. 10:49:33
Jaffar 2010.04.27. 10:52:05
Így van ez mindenhol kérem. Képzeld külföldön is ugyanúgy megadóztatnak többszörösen, szal ez nem hazai sajátosság. Erre jön a "magadfajtáktól" (sry) a válasz, hogy "de ott több a fizetés". Eddig jut a zember tudománya idehaza. Az már nem is érdekli, hogy pl a szomszédos Ausztriában az 1000€-rós minimálbér kb az itthoni 110-120 nettonak felel meg, mert nem többnek. Mér fizesse a zállam a TE kényelmedet? Mér fizesse azt, hogy te általad több legyen a környezetszennyezés és azzal egyenesen arányban több legyen a környezetszennyezéssel összefüggö betegségek száma is? Miért? Mert az neked jó? Vazze, mi lenne, ha egy kicsit kihúznátok a seggetekböl a fejeteket és gondolkodnátok elöször, mielött nekiáltok jajveszékelni. Sokat kell adózni? De még így is sikerül kibújni a legtöbb adó alól, nem? Persze egy dologban örökös világbajnokok vagyunk, bezzegelésben és megmagyarázásban. Mi mindent meg tudunk magyarázni, hogy mit miért nem lehet megcsinálni. Mekkora égés lesz itt pár év múlva.....hiszen a választás is megmutatta, hogy az az ember aki a VALÒSÀGOT (talán egyedül) mondta/hirdette, az még a parlamentbe sem került be. Ez már tényleg magyarisztán és nem Magyarország. :(
Zed is not dead yet 2010.04.27. 10:53:32
tippan 2010.04.27. 10:54:35
Üzenem mindenkinek, aki a tömegközlekedést akarja rátukmálni MINDENKIRE, hogy próbálják ki helyettem.
Ébresztő 3:30, első busz 4:15, hogy tömegközlekedéssel beérjek hatra.
Hazafelé indulok úgy negyed háromkor, és haza is érek cirka ötre.
Ez átlagosan, oda.vissza három és fél óra.
Ez autóval oda 30, vissza 30 perc.
BKV és VOLÁN bérlet 20000 Ft.
Akkor?
fakof 2010.04.27. 10:55:57
Akkor ez mit jelent?
"Ezentúl csak az kaphat adómentesen üzemanyagköltség térítést,"
Na mit jelent az, hogy ADÓMENTESEN, na??? Csak én gondolom, hogy ez azt jelenti, hogy az adómentesség az végeredményben plusz pénz? És kiknek is? Hát nem nekem, mert nekem nincs mivel igénybevennem. De szeeegény autós kollégáim akik minden reggel kénytelenek másfél órát ücsörögni a tetü dugóban, na nekik meg járjon, ugye? Hát szerintem ne járjon.
Kapjak inkább ÉN adókedvezményt a bringabelsőre, jóvan?
Zed is not dead yet 2010.04.27. 10:56:35
Rwindx 2010.04.27. 10:56:38
Az aki azt gondolja hogy az ő adójából autóznak azok akik autóznak, az mire alapozza ezt a nyilvánvaló faszságot? Kivetettek egy újabb sarcot, ennyi történt.
==T== 2010.04.27. 10:57:37
fakof 2010.04.27. 10:59:24
..ja nemis, hanem a zemberek mega zállam.
Neked fizetnek ezért, hogy ennyire ostoba legyél?
csorsza 2010.04.27. 11:00:28
Coyote82 2010.04.27. 11:01:03
Pont most váltok állást, erre miutan felmondtam, elkurjak a juttatasi csomagomat!
aliglajos 2010.04.27. 11:01:50
csorsza 2010.04.27. 11:02:15
NetzArbeit 2010.04.27. 11:02:22
Mert ha véletlenül kevesebbet, akkor ebben is egyenlíts!
gorcsev54 2010.04.27. 11:02:29
tobias2 2010.04.27. 11:02:35
Publius Decius Mus 2010.04.27. 11:04:13
Megyó, Gyurcsányi, Libajnai; köszönjük!
Dr. Trebitsch 2010.04.27. 11:04:27
Vidéki nagyvárosból járok 100 km-re dolgozni egy kis faluba, hetente csak egyszer oda és vissza, de azt kocsival. Van tömegközlekedés, félútnál átszállással, hosszú várakozással, háromszoros idő alatt. Egybe nyomom le a heti munkaidőt, két 24 órás műszakot, éjszaka ügyeletben, minimális alvással - azért szerveztük így, hogy optimalizálni lehessen az útiköltséget. Erre még ki is csesznek velem.
Nem, nem változtatok munkahelyet, kevés pénzért dolgozom, de nem cserélném el semmi másra. Nem, nem költözöm közelebb, mert az ingatlan, amiben lakom, a mai feltételek mellett reális értékén eladhatatlan. A tömegközlekedés a munkáltatómnak nem lenne olcsóbb, nekem pedig aránytalan szívást jelent. Nincs más megoldás, szopok. Csak már látnám, hogy akik az ilyeneket kitalálják/lelkesen támogatják, azok is a bráner rosszabbik végére kerülnek néha...
fakof 2010.04.27. 11:06:28
Annak örülnék, hogy azok akik most a jogaikért (és kedvezményeikért) harcolnak, hamarosan kezdjenek a tömegközlekedés magasabb színvonaláért is ilyen hangosan kiállni és tenni valamit.
Köszönöm.
Gábor a Jobbszélső 2010.04.27. 11:06:57
Persze mindettől függettlenül elmehetnek már tényleg a jó kurva anyjukba, meg felőlem a retkes romapicsába is!
gorcsev54 2010.04.27. 11:09:07
Orbán a magyar nép ópiuma! 2010.04.27. 11:11:58
Majd Orbán ezt is megoldja!
Gábor a Jobbszélső 2010.04.27. 11:13:21
ovatosduhaj 2010.04.27. 11:13:54
Habár lehet, hogy a Mercedes-esek meg inkább azt szeretnék, hogy jól korlátozzák le a forgalmat, hogy ők könnyebben juthassanak el A-ból B-be, napersze a korlátozás rájuk nem vonatkozna. :)
NetzArbeit 2010.04.27. 11:14:10
KELL az AUTÓ. Egy vagyonba kerül. 6 év után el lehet dobni. Közben lehet rá jó sok adót fizetni. 9 forint adómentesen az neked kedvezmény TE?!
Bezzeg a tömegközlekedésbe miliárdokat nyomnak, mégsem működik.
Ha minden autós felszállna az imádott tömegközlekedésedre te lennél az első aki hőbörögne. Összeomlana az egész.
Köszönjétek meg szépen, hogy megtámogatjuk a tömegközlekedést, azzal hogy autózunk.
netsrot 2010.04.27. 11:14:53
gorcsev54 2010.04.27. 11:17:55
rcfan 2010.04.27. 11:22:47
---> www.mav-start.hu/ajanlatok/utazasi_ajanlat.php?mid=14b183b378f86c
Ezzel egyúttal lemondva a készpénzben felvett HAVI néhány százezres utazási támogatásról?
NetzArbeit 2010.04.27. 11:23:40
gorcsev54 2010.04.27. 11:23:54
Napi vonatjegy 2x=580Ft napi 4x buszjegy 1000Ft
johevi 2010.04.27. 11:24:38
fakof 2010.04.27. 11:26:18
Én meg nem fizetek. Vágod? Téged kentek át jobban, nem engem.
Gondolkozz ezen inkább reggelente a dugóban. Nem fog megártani.
NetzArbeit 2010.04.27. 11:27:53
gorcsev54 2010.04.27. 11:27:59
fakof 2010.04.27. 11:30:01
Liquid_Night 2010.04.27. 11:31:01
Nekem meg busszal járni nincs pénzem, meg gusztusom se, és kikérem magamnak, hogy az én befizetett adómból pöffeszkednek egyesek a buszokon, bicikliutakon...szerintem nem kéne baxtatni az autósokat, amíg a magyar állam egyik fő bevételi forrása a benzin jövedéki adója...
Ehelyett van egy kis olcsó autóm, aminek 2 év és 40 ezer kilométer alatt 35 ezer szervízköltsége volt, meg negyedévente 9 rongy a kötelezőm...miről beszélsz?
NetzArbeit 2010.04.27. 11:32:04
Netuddki. 2010.04.27. 11:33:34
Mi köze a benzinpénzhez az SZJA-nak, TB-nek meg még mijafszomnak? Vagy a jövedéki adót és ÁFÁ-t vissza lehet belőle igényelni?
Mellesleg idáig is a törvény szerinti, munkábajárásnak az elszámolása sem fedezte még az üzemanyagköltséget se.
Mellesleg nem a bejárással szoktak csalni a benzinpénzzel, hanem a kiküldetésből származóval, ami azért már nemcsak az üzemanyagköltséget fedezi. De ilyet honnan is tudhatnának derék, becsületes honatyáink?
gorcsev54 2010.04.27. 11:34:36
Liquid_Night 2010.04.27. 11:35:11
Havi 10-15 rongy plusz-t megér nektek, hogy ne legyetek menetrendre szorulva, és lényegében bárhova, bármikor elmehessetek kedvetek szerint?
Liquid_Night 2010.04.27. 11:37:44
Magyarország, én úgy szer...hagylak itt a pitsbe hogy csak na.
Jaffar 2010.04.27. 11:41:29
Én jelenleg pont azt teszem. Tömegközlekedés napi 1,5 óra.
Szal ez nem talált. Viszont itt a bizonyíték amit írtam, te egyböl azzal jössz, hogy "és közlekedj Te a munkahelyedre egy vonattal és három autóbusszal, ráadásul ha a vonat csak napi négyszer megy". Kifogás, kifogás. Pontosan ezért kell megszüntetni mindennemü kedvezményt ami a kényelmet szolgálja, mert a "sírókból" mindig van dögivel. Mert ez pazarlás. Adva lehetöség, de neked nem felel meg, mert "túl lassú, büdös, etc". Mér nem költözöl közelebb? Mér a közös adóból fizessük a TE kényelmedet?
Liquid_Night 2010.04.27. 11:41:35
GiaMarie 2010.04.27. 11:43:05
Liquid_Night 2010.04.27. 11:44:01
NetzArbeit 2010.04.27. 11:46:05
kangep 2010.04.27. 11:48:29
GiaMarie 2010.04.27. 11:48:58
Káposztakukac 2010.04.27. 11:56:20
gorcsev54 2010.04.27. 12:00:29
hogy? (törölt) 2010.04.27. 12:02:48
ne legyél már gyökér is ha már fasz vagy
(vagy annak tituláltak jogosan)
arról van itt pusztán szó hogy valakinek kicsit nehezebb a helyzete mint szerény személyednek és ezt olyanmódon közölted vele hogy jobban rávilágítottál a problémájára, mint amennyire szerette volna látni. egy kevés tisztelet kellene csak, hogy "igen, elég nehéz a helyzetetek, de ha megtudod oldani akkor bringát használhatnál" vagy valami ehhez hasonló
ha neked egyszerűbb + *komfortosabb* örülj neki
OmegaMale 2010.04.27. 12:03:06
Érdekes elképzeléseik vannak itt viszont egyeseknek. Előre bocsátom, hogy én is autóval ingázom külföld és Mo között (így még mindig olcsóbb a munkáltatónak, mint külföldi állományban).
...Fizessenek a kényelemért bla-bla-bla...
Megnézzük, hogy pl. szerszámokkal vagy nehéz csomaggal hogyan jutnak be a munkahelyükre az ilyen okosok. Vagy mondjuk késő este, ha kiküldetésben vannak valahol.
...Jön a Zorbán és akkor majd nem kell adót fizetni, mert akik ezen ki vannak akadva, azok biztos nem is akarnak adót fizetni bla-bla-bla...
1. Aki autót tart fent és használ, az szépen csenget érte a zsét (többen felsorolták, akik autóznak, jövedéki, áfa, adók, vizsga, stb. stb.).
2. Aki gyalog jár, az nem fizet ilyen adókat, ha meg alacsony a keresete, akkor gyakorlatilag egyáltalán nem fizet adót (amit befizet, azt visszakapja támogatásokban, így *valaki* (akiról az okosok nem szeretnek tudomást venni) majd befizeti az Ő részét it). Mégis nagyon markáns elképzeléseik vannak arról, hogy rajtuk kívül másoknak, akik sok adót fizetnek (többször is ugyanazért), miért kéne kussolniuk és tűrni, hogy megint őket húzták le (mert csak az adózókat lehet ugye lehúzni).
... Mobilitás, tessék közelebb költözni és akkor nem kell autózni bla-bla-bla...
Mókásak az okosok, amikor mobilitásról beszélnek. Pont az az európai meglátás rólunk magyarokról, hogy nem vagyunk hajlandóak utazni és költözni oda, ahol éppen munka van. Ha nekem a munkám több helyen követeli meg a gyakori jelenlétet vagy külföldi telephelyen is kell dolgoznom, akkor az okosok a helyemben minden helyen tartanának fent lakást? XD
Bp-en én is BKV-vel járok, gyorsabb. Nekem. Másnak meg az autó lehet gyorsabb.
... Majd ha megadóztatják a cégautót, akkor majd hú de igazságos lesz bla-bla-bla...
Akkor most a saját autónkat koptassuk vagy bérautóval járkáljunk??? Mert az okosoknak sehogy se lenne jó...
Persze, tudom menjünk vonattal, attól az okosoknak is jobb lesz... :D
Mellesleg: ha senki nem járkálna autóval, ki fininszírozná a buszt és a vonatot? Elvégre a tömegközlekedés a világon sehol sem nyereséges, a hiányt az adófizetők (a nettó befizetők) állják. Azok is, akik ritkán vagy soha nem utaznak tömegközlekedéssel.
Summa summarum: mi autósok fizetjük a kötelező adókat, csak az autózással elve másnak munkahelyet és adóztatási lehetőségeket teremtünk (kutak, szervíz, csinovnyikok, csiribiri hatóságok stb.) és még a mások által be nem fizetett adót is mi csengetjük ki.
Nem kéne kihúzni nálunk a gyufát.
Jaffar 2010.04.27. 12:03:30
Mér sírtok, hogy megszüntetik a támogatást? A cél az lenne, hogy mindeki aki teheti a tömegközlekedést válassza. De nem, meg tudjuk akkor is magyarázni, hogy miért jobb ez így. Akkor meg kussoljatok vazze, de ne akarjátok, hogy állam bácsi (a gyengébbek kedvéért : az adózók pénzén) egyeseknek fizessen a kényelemért, míg másoknak nem.
hogy? (törölt) 2010.04.27. 12:03:45
fakof 2010.04.27. 12:07:01
Arról meg ne is beszéljünk, hogy mekkora a nemzetközi törekvések sora ami csak arra irányul, hogy visszaszorítsuk valahogy azt a környezetszennyezést amit az ilyen elkényeztetett úrvezetők okoznak világszerte.
Jaffar 2010.04.27. 12:07:24
Lehet, hogy több adót fizetek egy évben, mint az itt kommentelök együttvéve. Persze most meg azért leszek támadva, hogy "gazdag" vagyok, tehát nekem könnyü.
/ehh
/facepalm
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2010.04.27. 12:08:00
Aszi 2010.04.27. 12:08:45
kangep 2010.04.27. 12:11:14
Jaffar 2010.04.27. 12:13:34
dinamo vodka 2010.04.27. 12:18:48
gorcsev54 2010.04.27. 12:24:21
Rwindx 2010.04.27. 12:32:14
Minden adóval összekapcsolható blogon van valaki aki több adót fizet mint bárki más (na adj isten mint mindenki más összesen), és emiatt természetesen igaza van :D:D:D:D
fakof 2010.04.27. 12:32:23
Desz*r lesz most már busszal hordani a titkárnőket ebédelni.. haj-jaj!
gorcsev54 2010.04.27. 12:35:01
kangep 2010.04.27. 12:36:11
ekkora adóterhek mellett már régen a régió leggazdagabb országának kéne lennünk. gondolkodj el rajta, hová lett ez a sok pénz. nem a csóró munkábajáróknál van, annyit segítek. nem azt kéne basztatni, aki dolgozik és adózik.
és nem tudom, te ismersz-e mostanság diplomázó fiatalokat, én igen, elég sokat, és elárulom, hogy egyik sem akar itthon maradni. nem is fognak. inkább elmennek szart vakarni meg utcát seperni _bárhova_, mert érdekes módon nyugaton már rájöttek, hogy aki dolgozni akar, azt hagyni kell.
itt ez nagyon ügyes, hogy egyre több bőrt húznak le rólunk, akik dolgoznak. persze, ne járjak autóval, ne egyek drága kaját, ne vegyek drága holmit, ne igyak, ne dohányozzak. de akkor mi a faszomnak dolgozom? minek adom oda a szabadidőmet, ha nem költhetem a pénzt arra, amire akarom?
persze, vegyenek el minden pénzt tőlünk, de érdekes módon az elműlt húsz évben egyetlen politikus nem akadt, aki megmondta, mi az istenből akar ez az ország megélni. mi lesz a profilunk. mi az a termékegyüttes, amit eladunk a világnak.
ezek a fasszopó dilettánsok csak annyit tudnak, hogy a legcsendesebb, legbecsületesebb réteget szivatják és nyomorgatják egyre jobban. már régesrégen kellett volna egy terv, hogy miből akar élni ez az ország. mert ha abból a gyorsan fogyó rétegből akar megélni, akik még becsületes nevelést kaptak, abból hatalmas bukta lesz.
zeddez 2010.04.27. 12:37:05
Sőt, másoknak meg nem fizetik semmivel és az pl saját zsebből jár be 30km-ről. Na?
kangep 2010.04.27. 12:39:45
fakof 2010.04.27. 12:40:35
Mert azt mondja: Én kétszer annyit keresek mint te, tehát én kétszer annyit is adózok. Tehát én többet fizetek a közösbe, ezért engem egyéb kedvezménynek is megilletnek. Mondjuk úgy hogy nekem csak fele annyit kelljen fizetnem. És lám én is annyit fizetek akkor mint te, tehát minden rendben van..
Imádom az ilyeneket. Tényleg hülyének nézik az embert.
Rwindx 2010.04.27. 12:40:44
Mivel ez a munkával kapcsolatos költség volt, ezért nem minősült extra juttatásnak, így nem kellett utána adózni.
Na most ha te ilyennel jössz hogy titkárnő ebédelni vivése tartozott ebbe bele, akkor meglehetősen látszódik fingod nincs az egészről.
Útnyilvántartást kell vezetni az utakról, na most ha valaki nem akar csalni akkor beírja a munkahelye és a lakása közötti legrövidebb útvonalat, és kész. Ha ebédelni vinné a titkárnőjét, akkor azt nem írhatná be, mert csalás lenne. Talán tudod mi a különbség a csalás és a nem csalás között.
Ha meg már eleve mindenkit jó kommunista szokás szerint csalónak tekintesz, akkor miért nem azzal van bajod hogy minden útnyilvántartás kiküldetési rendelvény hamis és így csalás, csak hasra összeírt valamit? Ugyanis ebben sokkal több pénz van.
Rwindx 2010.04.27. 12:41:40
zeddez 2010.04.27. 12:41:48
Blogger Géza 2010.04.27. 12:42:41
zeddez 2010.04.27. 12:43:36
S.Tamás 2010.04.27. 12:44:03
amit írok, nem Bajnaiék védelmében teszem, csak a félremagyarázások és téves, kárt okozó hírek cáfolására.
A jogszabály (39/2010. (II.26.) Korm. r.) nem a Népszabiban jelent meg, hanem a Magyar Közlöny február 26-i, 2010/27. számában.
A kormányrendelet 4. §-a azokat az eseteket sorolja fel, amelyekben ezt a ktg-térítést adni KELL (tehát a munkavállaló követelheti) munkába járás esetén.
A "munkába járás" fogalmát a rendelet 1. § -a definiálja.
Azt, hogy ez mikor (miért) adómentes, nem ez a jogszabály, hanem az SZJA tv. tartalmazza [25. § (2) bek. b) pont].
Ez azonban csak az előbb idézett kormányrenelet "munkába járás" definícióját hivatkozza [Korm. r. 1. §], nem pedig a megfizetés kötelező eseteire utal.
TEHÁT: ha a Korm. r. 1. § szerinti definíció teljesül (pl. a közig. határon kívülről történő bejárás feltétele), akkor a munkáltató a SZJA tv. alapján ezt akkor is adhatja adómentesen, ha arra a Korm. r. [4. § a)-c) alatti feltételek] szerint nem lenne köteles.
(ugyanazen logika miatt teheti meg a munkáltató adómentesen, hogy a bérlet, jegy árának 100%-t megfizeti, holott a korm. r. szerint itt is csak 86%-ra lenne köteles. -Igaz, ezt explicite le is írja a tv., de a logika ugyanaz!!!)
Kéretik az összetartozó jogszabályokat valóban együttesen is értelmezni! Sajnos ez a téves értelmezés igen nagy karriert futott be.
Az pedig senkinél nem verte ki a biztosítékot, pedig itt valóban esik csorba az érdekeken, hogy a hétvégi hazautazás esetszámait ezentúl a munkáltató meghatározhatja úgy is, hogy nem minden hétvégére fizeti meg a térítést (korm. r. 1. § c) pont "legfeljebb" szócska).
Üdv,
T
zeddez 2010.04.27. 12:45:17
Jaffar 2010.04.27. 12:45:47
Magyarországon 3 millió ember tart el 10 milliót. Szerinted ez OK? Az meg csak a hab a tortán, hogy nálunk MINDENKI adócsaló.
Rwindx 2010.04.27. 12:49:27
Csak azt írhatsz le ami a tevékenységeddel kapcsolatos, minden másért seggbe b.aszás jár az APEH részéről.
zeddez 2010.04.27. 12:52:49
Lett volna qrvaanyazás biztos miatta megint, mert aki évek óta kihúzza magát a közteherviselésből az elég hirtelen a fizetős oldalon találata volna magát. De az 1/5-d nem fizetne annyit, és végülis ha ők tartják el az országot akkor az ő érdekük legyen az első. A vérszívó élősködőké meg csak másoldlagos. Most ez fordítva van és marad is.
gorcsev54 2010.04.27. 12:54:55
kangep 2010.04.27. 12:55:35
egy rendszer akkor jó, ha hülye- és szabotázsbiztos. ennek a tükrében az adórendszerünk a mögötte álló hatósági kontrollal együtt egy kalap fost nem ér.
az egy totál másik kérdés, hogy ez mennyire szándékos.
zeddez 2010.04.27. 12:55:40
zeddez 2010.04.27. 12:59:28
Rwindx 2010.04.27. 12:59:43
Szibarita 2010.04.27. 13:04:15
gorcsev54 2010.04.27. 13:04:23
Öreg Sam 2010.04.27. 13:05:07
A sunyi komcsik kitalálták,az Istenfideszorbánkirály meg behajtja ezt az adót is.
Bazzz! Tudomásul kéne venni,hogy az állam Te vagy!
Amit befizetsz,abból oszthatsz!
Nem lehet holnap arra ébredni,hogy csak jövedelem van,adó meg nics!
A fidesz sem fog tudni fából vaskarikát csinálni,pedig én is szeretném :))
kangep 2010.04.27. 13:09:23
hidd el, az a réteg, aki simlis, az mindenhol megvan. a többiek viszont csak arra vágynak, hogy megéljenek normálisan, stressz és szarakodás nélkül. pláne a mostani népnemzeti körbetartozós szituban, ahol a 'számlás' pénzek többhavi várakozás után se biztos, hogy megjönnek.
egy fél millát hazavivő multibérenc vajon miért nem akar seftelni? nincs rászorítva. ha a munkabér volna a legegyszerűbb megoldás, azt választaná a többség.
www.BiSzex.hu · http://bisex.hu 2010.04.27. 13:13:57
helota (törölt) · http://www.bibliotecapleyades.net/biggestsecret/biggestsecretbook/images/biggestsecretbook42.jpg 2010.04.27. 13:15:49
Amúgy ezt Gordonka szivességből tette a Fidesznek. Jó tett helyébe jót várj.
zeddez 2010.04.27. 13:20:43
Úgyhogy van rosszabb is a megadóztatott költségtérítésnél, a 0.
troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.04.27. 13:23:58
Ja egyébként azzal is támogatják, hogy a nyuggereknek munkába járási időben NINCS KEDEZMÉNYES UTAZÁS az adófizetők pénzéból.
basszátok meg.
is 2010.04.27. 13:26:08
hjan 2010.04.27. 13:26:52
Szerinted?
Rwindx 2010.04.27. 13:28:13
kangep 2010.04.27. 13:28:33
ami annyit jelent, hogy az itthon, nehezen megtermelt pénzt külföldre visszük. a saját sírunkat ássuk.
ezen nem segít a vállvonogatós hozzálláásod, miszerint mindenki adócsaló. nem igaz. az ember arra megy, amerre jobban boldogul.
még egyszer: ha mindenki csaló, az azt jelenti, hogy nem jók a szabályok.
olyan rendszer kell, ahol sokkal nehezebb csalni. vagy csak simán nem éri meg.
is 2010.04.27. 13:30:53
is 2010.04.27. 13:31:57
kangep 2010.04.27. 13:32:31
passzívSportoló 2010.04.27. 13:34:18
Rwindx 2010.04.27. 13:36:51
"azta" 2010.04.27. 13:38:59
Látom nem kevés IQ bajnok tévedt ide.
Az aki azt gondolja hogy az ő adójából autóznak azok akik autóznak, az mire alapozza ezt a nyilvánvaló faszságot? Kivetettek egy újabb sarcot, ennyi történt.
2. hihetetlen, hogy ennyi önkéntes van egy kis szopásra - merthogy itt szopatás van, az biztos!
3. bár én rá szavaztam, viszont nem annyira kedvelem, mégis: ez az orbánozás ez olyan szinten szar és szánalmas, hogy komolyan el kellene gondolkoznotok valami szakember segítségén. mély gödörben vagytok!
Roy 2010.04.27. 13:49:52
Az egész közlekedési hozzájárulásról folytatott vitának csak akkor van értelme, ha azt egyáltalán hajlandó fizetni a munkáltató. Többnyire ezt csak a köztisztviselők, és a közalkamazottak egy része kapja. A magánszférában elég kevés helyen fizetik, a mikor minimálbérre, de lehet még arra sem vagy bejelentve.
Nos ennyit a közlekedési hozzájárulűásokról.
Sokkal nagyobb problémának tartom az étkezési hozzájárulások, és az üdülési csekkek megadóztatását. Sok embert, a fogyasztást, és az idegenforgalmat hozták hosszú távon lehetetlen helyzetbe. Ettől még munkahelyek is szünhetnek meg. Ez az intézkedés sokkal több embernek okoz problémát mint az un. benzinpénz. Ezért írtam azt amit leírtam.
Tudom mindenkinek a saját problémája a legnagyobb.
Összességében azért nem kellett volna a másik embert fasznak, és gyökérnek titulálni. Minden esetre ezért szégyelhetnéd egy kicsit magad.
Köszi
misizoli 2010.04.27. 13:50:47
A tömegközlekedés mindig is sokkal olcsóbb (természetéből fakadóan) mint a személygépkocsival való közlekedés. Úgyhogy amit írtál alapból faszság. Amúgy meg kit kéne megsarcolni ha nem azt aki kocsival jár munkába? Mindegy csak ne téged? Kicsit önző.
troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.04.27. 13:52:53
A 1,5 millából is jó ha 500k az aki ténylegesen pénzt hoz be az országba vagy előállít valamit. A többi őgy szolgáltat hogy ezt a bevételt pörgeti körben a gazdaságban.
És igen, kurvára itt lenne az ideje, főleg azoknak akiket így eltartanak (a 8,5 milla magyar) de mindenki másank is hogy akkor is magyar emberhez vándoorlóan költse ela pénzét ha neadj isten az 5-10% -al drágább is.
Mert így csak maguk ellen dolgoznak. egy majd a francia meg spanyol büdzsébe a hitelből adott lóvé.
kangep 2010.04.27. 13:54:32
flimo13 2010.04.27. 13:57:22
Laliath 2010.04.27. 13:59:45
ha a mostaninál közelebb megyek, akkor bent is lakhatnék.
A gáz inkább az, hogy autóval 10 perces út, amit ha jó az idő, inkább gyalog teszek meg (úgy 35 perc és két lámpa nélküli életveszélyes zebra is dukál hozzá), az a naaagy budapesti BKV-val 1 óra. Grátisz tartozik hozzá egy átszállás az egyik "sűrűn járó" heringesdobozról a másikra és egy felesleges ismerd meg hazád mozgalom.
Laliath 2010.04.27. 14:01:07
Csak akkor tudnám, hogy miért jön ki egy havi bérlet árából a család egész havi autós közlekedése. Érthetetlen, ugye?
Zed is not dead yet 2010.04.27. 14:11:35
Zeddez, Te meg simán hülye vagy. "nem ismerek nem_adócsaló_vállalkozót" írod. Vagy simán kamubeszéd amit nyomsz, vagy elég érdekes ismeretségi köröd lehet. Vagy a szóhasználat körül lehet hiba, mert a mariska-termesztő, meg a drognepper lehet NEKED vállalkozó, de NEKEM csak simán bűnöző. 1992 óta vagyok vállalkozó, soha nem csaltam. Amit a törvény megengedett, azt csináltam és azt, amire a törvény kötelezett. Ennyi. És a többség a kicsik közül ilyen. Az más kérdés, hogy sok olyat ismerek, aki bezárta a "boltot" és inkább "haveri alapon" dolgozik, mert a sok szabályt és törvényt és lehúzást egyszerűen képtelen be- és eltartani. Olyat is látni, aki elbassza a dolgot valahol, mert olyan bonyolult az egész, hogy nem tud vele mit kezdeni. Mondjuk egy asztalost vagy egy villanyszerelőt, vagy egy nyelvtanárt, vagy egy gyógymasszőrt (folytathatnám végtelenségig) képzelj el, és képzeld bele magad a helyébe. Ha egy ilyen havonta napokat azzal foglalkozik, hogy tanulmányozza a jogszabályváltozásokat, akkor éhen döglik. Ha keres egy komoly könyvelőt, akkor meg annak a díját nem bírja kitermelni.
Az hogy valaki nap 8 órában, rugalmas munkaidőben bassza a rezet valami hivatalszerűségben, ahol kb. 200 oldalnyi szöveggel korrektül le van írva hogy mettől-meddig mi a dolga és ezért a lófasz munkáért és zsebkendőnyi felelősségért nagyon urasan megfizetik az én, meg a többi vállalkozó adóbefizetéseiből, na ez biztosan nagyszerű dolog, de egy ilyen nekem ne pofázzon már olyan dolgokról, amit nem ért, nem tud és sose merné megpróbálni.
Az egyik ügyfelem szerint aki tud valamit, az vállalkozni fog, aki pedig nem tud (az Ő szavaival: a selejt) elmegy alkalmazottnak és ha megmondják neki pontosan hogy mit csináljon, akkor megpróbálja megcsinálni. A közalkalmazotti szféra meg pláne ilyen, az már a 2. szűrőn is átesett emberek, meg a végképp sehova máshova nem alkalmasak és a NULLA munkapotenciállal bírok gyűjteménye egyre inkább. (maradékelv) Ha így van, akkor elég szégyen kis országunknak, mivel ez a hivatalnok-réteg óriási tömeget képez. Szóval ott tartunk, hogy én, meg még kb. 1-2 millió ember tartja el az egész országot, de lehetőleg még fogjam is be a számat és tartsam a hátam, mikor újabb bőröket akarnak lehúzni rólam. Egyébként is, elvileg benne lenne a nevükben is, közalkalmazott az akit a köz alkalmaz. Szóval az én alkalmazottam, meg mindazoké, akik még finanszírozzák. Hát akkor én szeretném jelezni, hogy ezeknek fel kívánok mondani, le is út, fel is út, menjenek dolgozni máshova.
OK, van akinek nincs sok választása, vállalkozáshoz vagy tőke kell, vagy ötlet és tőke, vagy kiemelkedő tudás és mindehhez némi szerencse is és az hogy minimum 2 műszakot nyomj le minden átkozott napján az évnek. Az igazán cifra az, hogy az az orvos, aki épp nem vállalkozik, hanem simán tenné a dolgát egy kórházban, még az is meg van szívatva, mert nem adnak neki műszert, gyógyszert, embereket, semmit. Szóval a köz alkalmazottai közül aki dolgozna, azt meg nem hagyják. Ügyesen ki van ez találva. Ősszel 2 hónapot vártam egy kurva MRI-re, amikor 20 éve rengeteg pénzt csengetek be járulékokra és sose voltam még csak táppénzen se. Aztán mikor kellene, akkor meg álljak sorba, vagy dögöljek meg. Ez is fasza, de azért még én vagyok kivételezett, meg "kedvezményt kapok" mert pár fillért elszámolhatok a költségeimből az adóalapom terhére, ó köszi.
Ez a "leírhatod költségként" duma meg azért bassza kurvára a csőrömet, mert nem nagy vidámság leírni valamit költségként, amit KI IS FIZETTEM költségként (esetleg többet is mint amit leírhatok) és amire a pénzt MEG KELL KERESNEM!! Tényleg, köszi, hogy leírhatom!
Dezső bácsi 2010.04.27. 14:21:48
Egy autó havi fenntartása, ha nem megy vele 1 métert sem(!!), 25.000-40.000 ft. Aki ezt nem veszi alapnak az pénzügyi analfabéta.
Vizslát!
Zed is not dead yet 2010.04.27. 14:25:12
Zed is not dead yet 2010.04.27. 14:29:15
kangep 2010.04.27. 14:35:40
kangep 2010.04.27. 14:37:21
jó volna, ha felfognád, hogy nem mindenki seftes. és azt is, hogy ez a te nagy szerencséd.
gorcsev54 2010.04.27. 14:39:57
nem szűnik meg az elszámolható 9Ft/km.Tehát a vita erről felesleges, és az adózásról is felesleges, mert ha tényleg annyi vállalkozás lenne adócsaló, mint ahogy egyesek beállítják,akkor tényleg nem tudom miből lenne költségvetés, meg hitel törlesztés stb.Az .hogy ez nem elég az leginkább a pazarló kormányoknak köszönhető,hamis cégeknek,"bodzaszedő" vállalkozásoknak jogtalan magas nyugdíjaknak rokkant nyugdijjaknak,segélyeknek nagyra duzzasztott felesleges adminisztrációnak vállalkozásoknak állami cégekből ki nyúlt milliárdoknak,közbeszerzési eljárásoknak, és tönkretett gazdaságnak piacnak köszönhető meg még sok ilyen és ehhez hasonlónak.A vállalkozásom miatt szinte csak kis vállalkozásokkal vagyok kapcsolatban és bizton állíthatom az adócsalás nem általános, szinte nincs is miből csalni, legtöbb vállalkozás ép hogy kitermeli a megélhetéséhez szükséges bevételt(nem jelenti azt,hogy nincs)Csak a sok adócsalást emlegető embernek akartam mondani, hogy ez Gyurcsány óta divat lett , hogy mindennek ez az oka-holott Magyarországon van egy jól szervezett tizenezres Apeh - amelyik , hogy több lóvét kapjon mindent megtesz , hogy ne lehessen csalni-egyeseknek,de még nem hallottam a 386 képviselő stb. apeh vizsgálatáról.Tényleg mit csinálna az apeh ,ha nem lenne 8-9 ezer kisvállalkozó?
gorcsev54 2010.04.27. 14:57:30
egyre csak nehezebb és szarabb lett, és 56-évesen egy buznyák napot sem voltam táppénzen(hála istennek)de fizettem szerintem többet eddig mint a "kommandós" 15 év munkaviszonnyal és csak szívattak és szívatnak mindenféle adóval(az utolsó eddig a telefonadó(kíváncsi lennék a közszférában fizetnek-e)De bassza meg amikor a 79 édesanyámat a halála előtt elvitte a mentő a kórházba kikúrták a folyosóra , mert tele volt "halálos huszonéves betegekkel családtagjaikkal" az ambulancia akik biztos sokat fizettek a Tb-be.Szóval nem is kellett két napnál tovább ellátni, és való szinü mi is így járunk, aztán feldughatjuk magunknak a fizetett tb.
hugszi 2010.04.27. 14:58:54
Azaz, ha 10 percet utazol, de 15 percet kell várni a járműre akkor az már hosszú várakozás :-)
gorcsev54 2010.04.27. 15:06:44
=37.000 osztva 12- tővel Ja bocsi 2 évente műszaki, de minek ha nem megyek-meg akkor minek az autó?Nekem :vonatbérlet:152.000Ft évi buszbérlet 172.000Ft -az mennyi? az havi hány lityi benzin? És az idő az mennyi? Feltéve , hogy megtehetném a munkám miatt, hogy nem kocsival járok. A robogó
ideális lenne ha.....
Szibarita 2010.04.27. 15:21:31
Annak meg aki ezt nem igy latja, annak kivanom, hogy a fel orszag atmenoforgalomkent az o utcajat hasznalja a cuki elovarosi idilljeben.
turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2010.04.27. 15:29:36
kangep 2010.04.27. 15:38:19
Rwindx 2010.04.27. 15:42:31
Ezt meg lehet tenni kétféleképpen, ha eltekintünk az ideologizált világképtől azaz hogy mindenki a munkahelye közelében lakik.
1. Szénné adóztatunk mindent ami a gépjárművekkel kapcsolatos. Onnantól kezdve az autózás a gazdagok luxussportja lesz, más nem fog autózni, minden egyéb velejárójával együtt.
2. Fejlesztjük a tömegközlekedést, mind minőségben, mind pedig elérhetőségben. Nem csak Budapesten.
Én úgy nézem a 2. verzió ki van húzva. Az 1. verzió megoldás?
Szibarita 2010.04.27. 15:56:18
Fejlodik a tomegkozlekedes, lesznek parkolok es a varoslakoknak sem kell egesz allo nap olyan dugoban ulniuk, amit a varosukon kivul lakok generaltak.
Szibarita 2010.04.27. 16:01:20
Ezert is nem ertem, miert nem volt meg rola nepszavazas.
Rwindx 2010.04.27. 16:13:56
Én nem látom a tömegközlekedés fejlődését Magyarországon,
Az ország nem csak Budapestből áll. Mit szólnál ahhoz ha hétvégén mindegyik metró csak 4x menne 1 nap? Mondjuk egy faluban hétvégén nem éri meg 4-nél több járatot indítani a megyeszékhely felé? Akkor menjenek autóval... ja most adóztattuk azt is szénné...
Rwindx 2010.04.27. 16:17:36
Láttunk sok ilyen megoldást az elmúlt években.
Szibarita 2010.04.27. 16:43:29
Hogy honnan jar be, az o problemaja, nem az enyem, az en problemam az, hogy ha feleannyi auto lenne, jelentosen jobb lenne az eletminoseg.
Komolyan gondolkodom rajta, hogy segitek megfinanszirozni egy ilyen kampanyt, siman atmenne a szavazokon, megfeleloen talalva, aztan mehetnek a pilisvorosvariak panaszra a sohivatalba.
Winston Smith 2010.04.27. 17:01:37
Kevesebb korrupció, kevesebb adminisztráció, ezen is lehet nyerni valamennyit, de ez nem elég.
Kevesebb rokkantnyugdíjas, kevesebb korkedvezményes nyugdíj, kevesebb munkanélküli, vizitdíj újbóli bevezetése - ez is kell ahhoz, hogy alacsonyabb adók legyenek.Ja, meg kevesebb adócsaló. AZ EVA azonnali megszüntetése. Durván megbüntetett kisvállalkozók, ha nem adnak számlát.
Erre van előre.
Rwindx 2010.04.27. 17:08:48
Én mindkettőről beszélek, ugyanis mindkettő közlekedésével vannak problémák, csak éppen ami az egyiknek esetleg jó az esetleg kinyírja a másikat és vica versa, ha beleszarik az ember. Persze mindenki lehet egoista, csak abból meg az lesz hogy egyszer fent egyszer lent (egyszer te szarsz pofán másokat, másszor meg mások téged), és az nem szép világ.
Rwindx 2010.04.27. 17:10:46
Rossz hozzáállás, nem visz sehova.
Szibarita 2010.04.27. 17:14:44
Tovabba azert, mert en lakok itt es nekem jogom van kiszavazni ot innen, merthogy o jon ide es nem en hozza. Tolem o is bevezethet behajtasi dijat ott, ahol o lakik, egeszsegere.
Ha o is itt lakna, neki is ez lenne a velemenye, bar oszinten szolva ez sem erdekel.
Zed is not dead yet 2010.04.27. 17:26:44
Öreg Sam 2010.04.27. 18:15:07
Két év múlva újra itt szeretném olvasni a kommentedet adóügyekben.
Amikoris ugyanennyi adót/járulékot fogysz fizetni,csak esetleg más lesz a fedőneve.
Ki lesz majd akkor a kampósorrú?
Nem tán a Viktor Király?
Öreg Sam 2010.04.27. 18:58:00
Biztosan igazad van,de nem vica versa,hanem VICE VERSA helyesen.
Ha ezt megtanulod,már nem éltem hiába... ))
yanchi345 2010.04.27. 20:12:18
Ezzel párhuzamosan a T. Ház képviselőinek a költségtérítését is tessék megadóztatni (na, olyan parlament még nem volt...), és minden természetbeni juttatást is (autó a kosárlabda-csapattól, stb.). Oszt jónapot.
Rwindx 2010.04.27. 20:32:00
Én viszont azt mondom olyan megoldást kellene találni, ami megoldja mindkét fél problémáját. Az lenne előrelépés, nem az hogy "nem érdekel".
Most téged ez nem érdekel, megszavaztatod ezt, rendben, egy év múlva majd sírsz az ellenlépésért. Ugyan már. Olyan megoldásban gondolkozz amit a másik oldalon sem bánnál meg.
@Öreg Sam:
Ha te meg megtanulod hogy a mondattagok közötti vessző után hagyunk 1 darab szóközt, valamint a "adót/járulékot fogysz fizetni" helyett "adót/járulékot fogsz fizetni" írsz, akkor én sem. :)
Hülyeség ez a grammar náciskodás...
Öreg Sam 2010.04.27. 20:34:33
Hjaaaa,az dobja az első kavicsot rám,ki még soha ne ütött mellé!
Visszaolvastam,és csakazértis benne hagyom a melléütést! :)))
Öreg Sam 2010.04.27. 21:30:27
Nem akartam grammarnáci lenni.
Kicsit szeretném,ha használunk egy idegen/latin szólást,azt helyesen tennénk.
Nekem már csak ilyen kényes izlésem van,ha ezzel segithetek,akkor azt teszem. :)
Rwindx 2010.04.27. 22:01:02
Rendben.