BLOG

Búcsúpuszi Bajnaiéktól

írta: turner ; 2010.04.27. 07:48 · 2 trackback

Jó reggelt kívánok! Most, hogy túl vagyunk a kampányon és a választásokon, engedjék meg, hogy bejelentsem az ideiglenes-szakértő-válságkezelő-sápoló-sarcoló kormány újabb ötletét a "hogyan húzzunk le még egy bőrt a bérből és fizetésből élőkről" című ötletbörzén.

Kedves-becses -még néhány hétig a nyakunkon ülő- kormányunk ugyanis -amolyan búcsúpusziként- talált egy juttatást, amire még nem vetett ki sarcot.  A kampány bizony rendesen elterelte a figyelmet arról a kormányrendeletről (hihetetlen, de a Népszabin jelent meg), mely szerint május 1-ei hatállyal megváltoznak az útiköltség térítéssel kapcsolatos szabályok. Ezentúl csak az kaphat adómentesen üzemanyagköltség térítést,

-akiknek  a lakóhelye vagy tartózkodási helye és a munkavégzés helye között nincs közösségi közlekedés, vagyis tömegközlekedési eszközt nem tudnak igénybe venni a munkába- illetve hazajutáshoz (a XXI. században cseszd meg?!),

-amennyiben a munkavállaló munkarendje miatt nem, illetve csak hosszú várakozással tudja igénybe venni a közösségi közlekedést (az én munkáltatómnál min. 2 óra és nem hinném, hogy más sokkal kegyesebb lenne),

-amennyiben a munkavállaló mozgáskorlátozott vagy súlyosan fogyatékos.

(Természetesen az utolsó ponttal száz százalékig egyetértek). Tulajdonképpen a kormány mozgáskorlátozottakon kívül mindenkinek SZJA alapon megadóztatja az üzemanyagköltségét (kivéve azt, aki a civilizációtól elzártan remeteként él).

A lényeg:

1. Szokjunk rá a tömegközlekedésre. OK, de jó lenne, ha nem horror áron mérnék a jegyeket, vagy ha már horibilis a ceh, azért színvonalas szolgáltatást kapnánk.

2. A sápolás. De mintha ez egy kicsit túlzás lenne nem? Ha én pl. 10 000 Ft benzinpénzt kapok havonta, akkor az 12 850 Ft-ba kerül a munkáltatómnak. Ebből 

Eü-i hozzájárulás: 1.950 Ft

Munkaadói egészségbiztosítási járulék (3%): 300 Ft

Munkaadói TB járulék (24%): 2.400 Ft

Szakképzési alap hozzájárulás (1,5%): 150 Ft

Munkavállalói járulék (1,5%): 150 Ft

Munkavállalói eü-i járulék (6%): 600 Ft

Állami nyugdíjjárulék (1,5%): 150 Ft

Magánnyugdíjpénztári befizetés (8%): 800 Ft

Számított SZJA: 2.159 Ft

Adójóváírás: 2.159 Ft (Összes kedvezmény: 2.159 Ft)

Havi összes levonás a bruttó bérből: 1.700 Ft

Havi összes munkaadói járulék: 2.850 Ft

Összesen havonta az államnak fizetendő: 4.550 Ft

Nettó havi üzemanyagköltség térítés: 8.300 Ft

8300 Ft-ból 350 Ft-os benzinár mellett kb. 23,7 l benzin vásárolható. 8300 Ft-ból tehát

A jövedéki adó: 3235 Ft

ÁFA              : 1659 Ft

Összesen       : 4894 Ft

Tehát a munkáltató által kifizetett 12 850 Ft-ból az állam 9444 Ft-ot sápol le.  (Mindezt úgy, hogy az üzemanyag árában a jövedéki adó után fizetjük az áfát -> megadóztatott adó). 

Köszönjük hát az újabb sarcot, természetesen befizetjük mind a 11 kemény magyar Ft után -kilométerenként. Önök meg utazgassanak bátran, határtalanul a mi kontónkra. Csak a számlát el ne felejtsék meglobogtatni...


237 hozzászólás : mszp pofátlanság

A bejegyzés trackback címe:

https://kiforditott.blog.hu/api/trackback/id/tr71954539

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rettegjen velünk! 2010.04.27. 12:47:51

Kétharmados Fidesz győzelem? Itt az Orbánpatás? Rettegjen velünk! A Tudtad blog rendkívüli ajánlatát olvashatják!A legfontosabb, hogy legyen egy jó bőrönd! Ajánlatunkban egy 70 cm magas piros bőrönd szerepel, melyben garantáltan elfér 20 nokiadoboz, és...

Trackback: Adóvevő 2010.04.27. 10:18:03

Blogdémon, Petike, köszi a lapot! Az adóvevő egy olyan elektronyikális készülék, amit arra találtak ki, hogy adjon és vegyen. Ennek a készüléknek a specinális alesete, amikor egy készülék csak ad (adó), vagy csak vesz (vevő). Haladjunk (fontolva) sorjá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.04.27. 08:55:55

Basszátok meg gordonka. Takarodjatok mostmár tényleg a picsába!

Roy 2010.04.27. 08:58:40

Nem kötelező autóval járni, lehet tömeg-közlekedni, vagy kerékpározni. Az utóbbinak úgy is nagy divatja van.
Amennyiben szereted a kényelmet, fizess.

HUpakolas 2010.04.27. 09:03:41

Nem úgy kell írni: búcsú

Hosszú ú-val a végén?

(bocsi)

:)

csorsza 2010.04.27. 09:05:53

@Roy: Kerékpározni? Pl. Fehérvárról Pestre, naponta. Erre gondoltál?

Tömegközlekedés: brutálisan fárasztó buszozni e két hely között. Állandó tömegnyomor, főleg hétfőn és pénteken, de ülőhelyed még hétközben sincs esténként. Állhatsz egy órát (kocsival 30p háztól házig!), minden nap, ugyanazért a pénzért, mintha ülőhelyed lenne... A havibérlet 80e Ft körül van.
Vonatról ne beszéljünk, szar a menetrendje, ha nem éred el az esti két normális vonat közül az egyiket, várhatsz órákat, és másfél óra alatt érsz haza. Büdös, mocskos, zsúfolt.

Gondolkozzál már egy kicsit bonyolultabban, ha fáraszt is egy kicsit.

redrick 2010.04.27. 09:06:03

@Roy: ja, te fasz. Meg kell adoztatni az adoztatott ado adojat is. Konnyu neked a rollereddel...

fairlane 2010.04.27. 09:07:54

Ne aggódj. OV megígérte, hogy minden rendeletet, törvényt eltöröl, amit a szoc-lib. kormány hozott. Tehát ezt is. Ismét ingyen lesz minden. Adót senki nem fizet majd. Eljő a kommunizmus.

Pávor Jál 2010.04.27. 09:09:08

A színvonalas tömegközlekedésre, vagy a bőséges kerékpárútra gondolva tényleg megérné átállni. Még mennyit kell fizetni? Arra nem képesek, hogy ha már nem aszfaltoznak, legalább a kátyúzás kibírjon 1 hónapot. Ez az a "fizessetek még többet és akkor becsszó elkezdünk dolgozni"?

akakukk 2010.04.27. 09:10:28

Budapesten belul is lehet tobb orat tomegkozlekedni, azok se kapnak adomentesen kolsegteritest. Mar csak a ceges autot kene megadoztatni rendesen, es egesz jo fejnek tartanam Bajnait!

Arilian 2010.04.27. 09:10:29

Milyen horror áron? A városok közötti tömegközlekedést 86%ban fizeti a cég (törvény szerint. tudom, hogy sok cég nem fizeti de azok benzinpénzt sem)

40km-es bérlet így kerül kb havi 3500 ft-ba.

ennél sokkal drágább a benzin még ha levonod a benzinpénzt is.
persze az autó kényelmesebb de nem az árakkal kell példálózni.

Kerékpár meg valóban olcsó (bár évi 40k ra az is kijön szerviz új alkatrészek stb) de egyben élvezetes is. (ha nem a legnagyobb dugóban kell szívni a kátrányt meg a szállóport)

endre69 2010.04.27. 09:10:37

A vicc az, hogy a Fidesz is érvényben fogja ezt tartani, és még röhögnek a markukba is.

Roy 2010.04.27. 09:11:20

@redrick: A FASZ TE VAGY.Ezt az alpári hozzászólást kikérem magamnak, és az összes hozzászóló nevében is. Amennyiben nem tudsz normális dolgot írni akkor meg se szólalj.
Menj a p..ba.

devadel 2010.04.27. 09:11:37

neaggódj, jön az orbánviktor, és akkor úgy lesz, hogy ha kapsz benzinpénzt, akkor az orbánviktor fog neked adót fizetni azután. szóval olyan jó lesz, hogy mondjuk kapsz tízezer benzinpénzt, meg még kétezret hozzá a kormánytól, hogy neked még jobb legyen. mert vége van az oligarcháknak, és most már a zemberek a fontosak. te pedig zember vagy, ugyebár.
majd meglátod milyen jólesz.

endre69 2010.04.27. 09:12:17

@Arilian: szerintem menjünk vissza a középkorba, és menjünk biciklivel 50 km-es távolságokba munkába, sőt lóval, vagy gyalog. Legalább egy kicsit kikapcsolódunk munka előtt, néhány órás séta, hajnali egészséges kelés, frissen érkezünk munkába!

gonosztojás (törölt) 2010.04.27. 09:12:23

Mi a probléma? Az új kormány egy huszárvágással módosíthatja. Ha akarja.
De nem valószínű, mert nincs az a kormány aki a saját zsebéből kidobálja a pénzt.
Amúgy meg tessék átvenni a "nyugati" mentalítást és megszabadulni a röghöz kötöttségtől.
Közelebb lehet költözni a munkahelyhez, semmi nem tiltja.

Roy 2010.04.27. 09:13:05

@csorsza: Mennyien buszoznak, vonatoznak akiknek nincs autójuk. Sajnos a kényelmet meg kell fizetni.

Mighty 2010.04.27. 09:13:06

Az a baj, nagyon el lett kényelmesedve mindenki. A cégek meg orrba-szájba osztogatják a cégautót munkába járásra. Tele van budapest ilyen autókkal. Ha csak ez megszűnne, sokan meggondolnák, hogy saját autóval járjanak dolgozni.

Nem azt mondom, hogy járjon mindenki kerékpárral, mert sok helyen nem megoldott a tárolása, tisztálkodás vagy nagy a távolság.

Teccettek volna arra is gondolni, mikor kiköltöztek az agglomerációba, hogy valahogy be is kell jutni a városba. Engem többek között ez is visszatartott attól, hogy Veresegyházra költözzek.

Kassian 2010.04.27. 09:13:34

Nem baj gyerekek; most jön Orbán király és beköszönt a kánaán!

Nem lesz adó! Nem kell járulékot fizetni! Mindenkinek háromszorosára emelkedik a fizetése! Lesz 15. havi nyugdíj is! Nem kell törleszteni a hiteleket a bankoknak! Nem lesz semmilyen bűnözés! Ingyen lesz a kaja, a pia, a nyaralás! Ingyen kap minden család legalább 1 autót! Persze magyar autót, amit Széles Gábor - az egyetlen legális magyar oligarcha gyárt nekünk! Sőt, nem kell többé a mocskos ásziai műszaki cikkeket megvennünk! Majd lesz Videoton plazma tv! Mindent, mindenkinek ingyen!

Lesz majd megint május elsejei felvonulás és a tribünön pártunk és kormányunk vezetői integetnek majd nekünk!

Hajrá Magyarország!

perp 2010.04.27. 09:15:37

Csudás. Így is legalább tizen állunk minden egyes reggel hétfőtől péntekig a buszon, amíg beér a Stadionokhoz (egy óra út). Most mégtöbben fogunk. Csak azt nem tudom, hogy hol...

satobrion 2010.04.27. 09:16:14

Szerintem ez teljesen rendben van. Volt egy kollégám, aki azért választotta ezt a megoldást mert vonattal járt. Elsőre paradoxon, de figyelj csak: Ha a vonatra retúr jegyet vált, akkor a jegyek 48 óráig érvényesek. A reggeli és esti munkásvonatokon tudta, hogy hova kell szállni ahhoz, hogy kevés esélye legyen a kalauznak lukasztani. Így egy jeggyel két-három napig utazott. Megkárosítva ezzel a MÁV-ot, valamint közvetve az adófizetőket. Egy másik példa. Néhány munkatársam azonos településről jártak dolgozni, alkalmanként 3-4 fővel. Természetesen 1 autóval. Így 4-en vették fel a pénzt egy autóra. Persze a kényelmet meg kell fizetni. Ha nem akarsz adózni járj tömegközlekedéssel mint a több százezer ember. Egyébként meg májustól minden jó lesz, mert Orbán Vikike Kánaánt csinál az országból. Már ha hiszel a mesékben.

okostojgli (törölt) 2010.04.27. 09:17:22

Az a kurva kerítés még mindig nincs kolbászból! Biztos a komcsik.

Ugyanis Viktor kolbásszá varázsolja minden este, reggelre meg a rohadék komcsik kilopják. Hát mi történik ebben a kibaszott országban?!

redrick 2010.04.27. 09:17:56

@Roy: ne orulj, ha engem szopatnak, ne irj csacsisagokat, akkor majd nem foglak fasznak hivni te fasz.

Hasse 2010.04.27. 09:18:04

Még egy adóelkerülési lehetőségnek annyi. A kamu útnyilvántartások kiszűrése úgy tűnik a következő garnitúrára vár.

gonosztojás (törölt) 2010.04.27. 09:20:43

@Hasse:
Na persze..
És mi lesz a bejáró politikusok és a képviselők fal útnyilvántartásaival?
Majd hülyék lesznek a zsebük ellen dolgozni..:)))

buddha 2010.04.27. 09:21:04

és akinek kocsi a munkaeszköze??????????
teszem azt Nyíregyháza-Budapest vonalon a kedves MÁV hajlandó 12.000 Ft-ért felhozni a szutykos ,kényelmetlen,pontatlan vonaton,és akkor az állomásról még fizessek a BKV-nak??

na tudod mikor...12.000 Ft-ért tele verem a f...om,meg a tankot is és kényelmesen ott vagyok ahol akarok.

KolompárRómeó 2010.04.27. 09:21:45

@Roy: Igazad van. Én több mint 100 km-ről járok be a szaros mocskos fővárosba, mert ott a lehetőség, a család meg nem. Majd felpattanok a biciklire. Gratulálok (amíg Hamburgban dolgoztam minden nap 25 km-t tekertem, de napi 200 már sok lenne).

gonosztojás (törölt) 2010.04.27. 09:22:12

@okostojgli:
Nálatok se?
pedig kivittem egy kiló hagymát a kert végébe már én is, hogy ne kelljen cipelnem a kilós veknivel meg a konyhakéssel reggelente..

galagonya 2010.04.27. 09:22:22

Vidék-Budapest viszonylat:
Kocsival 2 * 110 km * 9 ft/km = 1980 Ft
Közösségi közlekedés (busz) 120 km jegy oda-vissza 4320 Ft ebből a munkáltató térít = 3456 Ft

1476 Ft a különbség mindenféle járulék nélkül.

Melyik is az olcsóbb?

indapass90210 2010.04.27. 09:22:58

@Roy: de hát tényleg egy fasz vagy, és ezen te még annyira sem tudsz változtatni, mint mi a közlekedési eszközünkön :)

gonosztojás (törölt) 2010.04.27. 09:25:20

@KolompárRómeó:
Költözz Hatvanba, és akkor csak 60-at kell utazni..
Bag-Tura- Aszódról meg 40-et.
Gödöllőröl meg 10-et.
Stb.stb...

GiaMarie 2010.04.27. 09:25:23

Nálunk még támogatással együtt is olcsóbb kocsival járni.Mondom a példát,Vác-Újpest,bár a konkrét árakkal nem vagyok tisztába,mert éppen ezért nem tömegközlekedünk.Vác külső részén lakunk,vonatállomás 4 km.Helyi felnőtt buszbérlet 4-5000 forint,ezt a cég nem fizeti.Vonatbérlet,20.000 forint,ennek a 80%-át fizeti,tehát 4000.BKV bérlet,mivel a munkahely a színvonalas,tiszta és kultúrált újpesti állomástól újabb 5 km-re van 10.000 forint,ezt szintén nem fizeti a cég.Összesen cca 20,000 forint.Itt még kiemelném,hogy Vácon a helyi buszközlek,edés 5-kor indul,a vonatokhoz még véletlen sem csatlakozik,és az első busz kicsivel fél 6 után ér az állomásra tőlünk,amivel szerencsés esetben a 3/4 6-os,szerencsétlen esetben a negyed hetes vonatot lehet elérni,menetidő 40 perc,innen egy kis külterületi BKV-zás következik,meg egy kis séta,tehát éppen be lehet érni így 8ra.Ehhez persze nem árt minimum fél 5-kor felkelni.Hazafele ugyenez,16:30 indulás Pestről,este 7-re haza is lehet tömegközlekedni ,ne feledjük,él 5-kor keltünk,élveztük a színvonalas tömegközlekedés minden örömét,mindezt havi 20.000 forint ellenében,már ha a munkaadó támogatja.Kocsival ugyanez ajtótól-ajtóig 40 km,azaz napi 80,5 liter dízel fogyasztással számolva 100-on 40 perc utazás,támogatás nélkül havi 28000 forint.Támogatva 10.000 forint (se).És ez ugye mégcsak nem is borsod,nógrád,satöbbi,mert Vác és Bp közt "kiváló" tömegközlekedés van.

AxeLancelot 2010.04.27. 09:25:52

Szerintem aki itt fikázza az autósokat meg azt irogatja, hogy a kényelmet meg kell fizetni az csak irigykedik.
Én Budapest alól keletről járok dolgozni, ill. jártam amíg el nem bocsátottak múlt hónapban Budapest észak budai részére. Ez autóval az M0-n (ha nincs baleset) max. 45 perc volt míg drága tömegközlekedésünkkel több mint 2 óra. Arról nem is beszélve, hogy mióta kocsival járok, télen nem voltam egyáltalán beteg. Aki az ürülékes üléseken zötyög a BKV buszain köhögő-tüsszögő emberek között, az még a fizetése felétől is elesik ha táppénzre megy és a mai gyógyszer árak mellet ha valaki nagyon számolgatni akar, akár a kocsi is olcsóbbra jöhet ki. Hozzáteszem persze a munkahelyen és bárhol is el lehet kapni betegségeket de azért amikor a szardíniás dobozban a buszon, vonaton zötyög valaki órákon át, azért nagyobb rá az esély.
Aki meg még nem járt nyugaton, nem kell messzire menni elég Bécsig, és nem látta ott hogy megy a tömegek szállítása az meg se szólaljon. Ha itt is olyan szintű lenne a szolgáltatás senkinek nem lenne semmi baja, ja igen és jóval olcsóbb is mint Pesten. Nézzétek meg a amieveink.blog.hu videóját, van abban is pár szó a tömegközlekedésről.

Cheradenine Zakalwe (törölt) 2010.04.27. 09:30:29

Nem értem mi ez a hőbörgés. Ezzel a húzással a multikat adóztatják meg, ami mindegyik párt profiljában benne van újabban. Azokért meg nem aggódik senki, hiába öntudatosak autós alkalmazottaik.

tcom 2010.04.27. 09:31:41

Remélem figyel OV. Még egy amit vissza kell majd állítania. De persze miután visszaállította a 13. nyugdíjat, 16000 kórházi ágyat, csökkentette a benzin jövedéki adóját, aztán betartja az ígéreteit: a falusi iskolák költségeinek átvállalása, adócsökkentés, orvosoknak nyugati bér stb.

Érdekes én arról olvasok, hogy a cégeknek lesz valamiféle adócsökkentés, az adófizetőknek nem, vagy csak parasztvakítás. Arról olvasok, hogy keményebb adórendőrség lesz, arról olvasok, hogy a rokkantnyugdíjakat megszigorítják, a segélyeket feltételekhez kötik stb.

Turner!
Ekkora demagóg post-ot nem láttam még. Nincs egy közös fotód Kádárral?

gonosztojás (törölt) 2010.04.27. 09:33:10

Tessék tüntetni!
Nem az autó-tömeg(káosz)közlekedés kombóval van baj hanem a fizetésekkel. Ha annyit keres egy magyar munkavállaló mint a bécsi kollégája akkor nem kell ilyen piti dolgokon anyalni.
Tessék kilőni a politikusok, képviselők szemét!Hogy megtegyenek mindent az egyejogú keresetekért.
Na de most majd az új kormányerő megmutatja!
Metrót Ceglédtől Óbudáig!
Repülőjáratot Kunmadarastól Ferihegyig!
Én hiszek a tegnaptól ketyegő új időszámítás fingszagú szelének!

fairlane 2010.04.27. 09:33:52

@galagonya: Hát nem tom tesó, hogy milyen autód van, de 1980 ft-ból a benzined/gázolajod sem jön ki, nemhogy az amortizáció, biztosítás, szerviz stb.

Don Quixote de la Ferko 2010.04.27. 09:34:53

Ugyanmááá
Ne izélj. Ez a csúnya, emberiségellenes törvény három héten belül el lesz törölve. (Vagy ami valószínűbb, mellétesznek valamit, ami még jobban megsarcolja az autóst, hiszen valamiből finanszírozni kell a főtitkár és időközben felcseperedett nem kicsiny családja autóflottáját.)

sutyerák 2010.04.27. 09:35:03

A cégnek sokkal többe van,ha a bérlet 85%-át téríti,mint amit kilométerenként kifizet a melósnak.

Evil One 2010.04.27. 09:37:06

Pedig pofonegyszerű a képlet. Minden olyan intézkedést ezentúl, ami a munkavállalók terheit növelné, (akár 0.001%-ban is) el kell kaszálni népharaggal. Itt van a 2/3-ad, tessék vele élni.
A többi le van szarva.

flimo13 2010.04.27. 09:38:16

Helyes, elég fura helyzet, hogy uraságék kiköltöznek a zöldbe, de a zsíros pesti munka az kell, viszont a hájas seggüket vonatra fel nem teszi, nosza, füstöljük tele a várost. És mindezt adómentesen!

gonosztojás (törölt) 2010.04.27. 09:38:37

@Evil One:
Na ezaz.A kétharmad majd kilövi a szemét zsírkapitalista vezetőinek a szemét asszem ha nem vigyáznak..:))
Jaja..
Vagy jajjaj...

flimo13 2010.04.27. 09:40:04

@Evil One: ez látjuk hova vezetett a görögöknél, a bajt ott is a túlköltekezés okozta, de amint akart ezzel valamelyik kormány kezdeni valamit, jöttek a sztrájkok, tüntetések, belváros szétverése, rendőrgyilkosságok.

hairytiger 2010.04.27. 09:40:08

Tényleg csak Budapestből áll az ország? Kolléga ügyfelekhez jár, naponta 4-5 alkalommal, 50 km-es körben, némi cuccal, néha nem is bent kezd. Igen érdekes lenne, ha mindezt vonattal, busszal, netán bringával vagy gyalog kéne megoldania. Pesten persze más, ott a villamos, busz, metró, még akár meg is értem, ha kisebb távolságokra jobban megéri (mondjuk egy XVIII-II., vagy XVI-XXII esetében nem biztos).
Itt vidéken van a városok, falvak között busz, de mégsincs, mert egyik helyről a másikra lehet, csak 10-kor és 16-kor van összesen 2 járat. De szívesen felveszek olyat, aki ezt bevállalja bicajjal, mondjuk.

yafet 2010.04.27. 09:40:46

Nyilván ezzel a döntéssel akarták növelni a munkavállalók mobilitást...

.lll. 2010.04.27. 09:41:22

@sutyerák:
így igaz
amúgy a 9ft/km munkábajárási támogatást még 200 Ft-os benzinárnál hozták.
milyen egyszerű ember az,aki annak örül,hogy a másikat szívatják

flimo13 2010.04.27. 09:43:20

@galagonya: meg add hozzá a kocsi árát/futott kilóméter, ugyanez biztosítással, adóval, szervízköltséggel. És nem, az nem ellenérv, hogy amúgy is megvan a kocsi, mert ha egy évben 300 nap mész 200 km-t, akkor az igen is rövidíti az élettartamát.

Evil One 2010.04.27. 09:43:23

@flimo13:

Nem a túlköltekezés csökkentésével van baj.

Tőlem spórolhatunk bármin, ami nem a munkavállalókat baszogatja. Ezer meg egy lehetőség van, de ez tabu, ilyen nincs, mert megdöglik az ország. Ez TÉNY.

gonosztojás (törölt) 2010.04.27. 09:44:16

@hairytiger:
Sok mondent meg kell még itt tanulni.Dolgoztam külföldön és ott bevet szokás hogy akik autóznak azok felváltva, időt beosztva négyen-öten mennek egy-egy autóval.Közösen fizetve a benzint-így gyakorlatilag piti pénzért.
De itt Magyarországon a mentalitás más.
"Nehogy má' beüjjön a parasztja az én autómba, bazze..
Akkó hogy halgassam csutkán Zámbójimit az úton?"

flimo13 2010.04.27. 09:45:13

@hairytiger: ez nem munkábajárás, hanem munkavégzés. Vagy szerinted a mobilpostás is csak hozzájárulást kap, a maradékot meg zsebből fizeti?

Grafithuszar 2010.04.27. 09:45:28

Azért azt tegyük hozzá, hogy a közösségi közlekedés még mindig kedvezőbb adózású (25%), és a autóba ne csak a benzinköltséget számold bele hanem a fenntartást is (kötelező, esetleg casco, teljesítményadó, az autó szervizelése (minél öregebb annál drágább)). Így már nem hiszem hogy olcsóbb az autó mint vonat/busz.
Persze aki olyan helyen lakik hogy nincs választása annak szívás..., de aki Pesten vagy annak vonzáskörzetében lakik, annak olcsóbb a tömegközlekedés, mert ezek a költségek, még mindig adómentesen vagy kevés (25%) adóval adhatóak.

kétharmad 2010.04.27. 09:47:18

Ne aggódj, Viktor ezt is azonnal eltörli. Meg a többit is. Meglásd, bemegy a kincstárba, és visszaadja mindenkinek azt a sok bőrt, amit ez a gonosz banda lenyúzott a zemberekről.

Zed is not dead yet 2010.04.27. 09:49:27

Arilian, Te matekból korán kezdted a bukást ugye? Méghogy a "cég fizeti". Ugye nem mondta még senki neked, hogy ha a cégnek ez a mutatvány összesen mondjuk 10000 Ft-ba van, akkor a cég ezt az utolsó fillérig ki kell gazdálkodja és a neked (is) adható jövedelem látja kárát annak hogy az állam rátenyerel a forintokra? Gratulálok "cég fizeti". Ez ugyanaz a tök duma, mikor "ugyan már, majd leköltségeled". Aha, persze. Meg előtte dolgozol érte inad szakadtáig. Állami faszok meg nemhogy nem tömegközlekednek, de az őrezred furikázza kék villogós szekéren a seggüket. Ami alul van, meg ami felül, azt is.

Roy, Te meg egy sima Pesti pöcs vagy, akinek fingja nincs arról, hogy lehet dolgozni járni NEM a szomszéd utcába is. De gondolom, Te oda is tömegközlekedsz, persze.

Szóval rengeteg ember dolgozik a saját autójával. Olyanok, akik nem a cég telephelyén laknak. Akkor az életszerű, hogy a saját autójukat otthonhagyva majd tömegközlekednek órákon át a cégig, majd onnan hazatömegközlekednek az autójukért, amivel elmehetnek az ügyfélhez a munkavégzés helyére, mondjuk párszáz kilométerre, de ebből a cég csak azt fizetheti majd ki, ami a cégtelephely és az ügyfél közötti távolság. Aztán ugyanez hazafelé. Nagyszerű. Megint látszik, hogy a kibaszott politikusoknak a legtávolabbi laza fingjuk sincs arról, hogy az élet hogyan is működik. Persze, hiszen belterjes fauna, erős kontraszelektivitással, túlfejlett egóval (a logikai készségek és az empátia rovására persze). Így aztán csak azt kívánom, hogy amikor ezek a politikusok a kormányváltás után leülték a börtönbüntetésüket (optional) és dolgozni kezdenek (optional, also) akkor pont ugyanezek a szabályok szivassák majd Őket.

Laciii 2010.04.27. 09:49:45

@KolompárRómeó:
"Én több mint 100 km-ről járok be a szaros mocskos fővárosba, mert ott a lehetőség, a család meg nem."
Családdal együtt odaköltöznél a munkahely közelébe, nem lenne olyan mocskos a főváros és az utazásból megspórolt órákat a családoddal tölthetnéd.
Ha valakinek tényleg fontos a családja mi faxért ül órákat nap, mint nap nélkülük autóban ahelyett, hogy költözne, mobilitás nulla.

redrick 2010.04.27. 09:49:47

@Grafithuszar:

"az autó szervizelése (minél öregebb annál drágább)"

Nyilvanvaloan nem volt meg uj autod. Pont forditva.
Ezt a butasagot leszamitva igaz, amit irtal.

redrick 2010.04.27. 09:51:15

@kétharmad: mi a fasz van itt? Megszuletett a Tancsics Alapitvany uj strategiaja? Huzzatok mar a faszba...

öcsi55 2010.04.27. 09:53:34

Elvtársnők,elvtásak csak bátran!Olyan bátrak legyetek a
biróságon,mint anilyen bátran loptatok.
A törvényhozásba csak bábuk lesztek,a tárgyalásokon viszont
nem kell unatkoznotok.

Laciii 2010.04.27. 09:54:05

@Zed is dead:
És milyen mocsár közepén van az a cég, hogy nem tudsz a 10km-es körzetébe költözni a családdal?

NGA 2010.04.27. 09:57:01

Autóval munkába járás: Én naponta 70 km-t autózóm munkába menet és jövet. Reggel elviszem a kisfiam oviba, elindulok a 35 km-re levő munkahelyemre, majd a munka végén indulás haza, elhozom a kisfiam az oviból. Reggel ő az első, délután ő az utolsó. Tömegközlekedéssel esélytelen lenne ezt megtenni. Nekem is kényelmesebb lenne felülni a buszra, és télen a hóban csak ücsörögni, zenét hallgatni a melegben, de sajnos nem engedhetem meg azt a luxust, hogy tömegközlekedéssel járjak.

ohrana 2010.04.27. 09:57:29

Persze, járjunk biciklivel meg busszal.
30 kilós szerszámtáskával.
Tegnap jöttek melózni, hoztak magukkal kábelcsatornákat - buszra csak külön jeggyel szabad felszálni vele.
Ez a "járjatok biciklivel" tipikusan azon hülye ügyvédek dumája, akik bkv meg malév megbízásokból a semmiért kapnak sokat.
1. ha egy mp3 lejátszónál többet akarsz vinni, nem tudod
2. Bp-Vác, Bp-Gödöllő, Bp-Fehérvár, de akár Debrecen-Nyíregyháza autóval vállalható - de bringával? Naponta oda-vissza?
3. Esőben Bp.-Vác mennyire jó biciklivel?
4. Hol hagyod a bringát, ahol nem lopják el?
Egyszer egy hétig járjon minden ilyen okos bringával, meg tömegközlekedéssel - osztán ha nem ér oda, akkor meg ne csodálkozzon.
o

Volkov 2010.04.27. 09:57:41

Csak arról feledkezik meg mindenki, hogy a mai elvárások, és az egész életritmusunk úgy vannak kialakítva, hogy kvázi megkerülhetetlen az autóval közlekedés (annak is akinek nincs). Pl. amíg nem volt az autó elterjedve nem minden szar hivatalos ügy elintézéséért kellett Bp-re, vagy megyeszékhelyekre felutazgatni.Nem kell egy komplett irodát a kocsimban tartani, hogy nálam legyen minden ami kell, pláne ha még becsuszik egy önkoris ügyintézés is.
Sokan szoktak jönni, azzal hogy járj biciklivel mert egészséges. Bp-en nem, ezt mindenféle szakértés nélkül megállapíthatjuk. Nem mindenki irodában dolgozik, pl. egy 12 órás műszak után (akár még könnyű fizikai munka esetén) nem éppen akar senki még plussz 1-2 órát bringázni.
Én meg a betonkeverőt kössem a bringa vagy BKV busz után, vagy a hegesztőgépet, szerszámokat és a vasanyagot hátizsákba vigyem. NEM mindenki az irodában mereszti a seggét munka címén.
A telekocsi jó megoldás azoknak akik együtt normál munkarendben dolgoznak, és kvázi ugyanonnan vagy ugyanarra mennek.

sutyerák 2010.04.27. 09:58:15

Egy falusi rokkantnyugger ismerősöm dolgozhatna 4 órában a szomszéd városban,tehát kapna fél minimálbért kb.
Na a buszbérlet olyan 15 ezer havonta és nem téritik. Maradna neki 20-22 ezer?
Tehát meg kell szigorítani a rokinyugdíjasokat mi?Nehogymár munka nélkül kapják azt a 29 ezret!
Hajrá Magyarország!-phö

Csülök 2010.04.27. 09:58:42

Ugyan már!
Ezt a rendelkezést (is) a megalakuló új kormány, úgy is mint népnyúzást, egy tollvonással visszavonja!

Vagy mégsem???? :o

NGA 2010.04.27. 09:59:22

@gonosztojás: Én szivesen elvinnék bárkit naponta, de csak én dolgozok ilyen távol a munkahelyemtől.

hairytiger 2010.04.27. 09:59:35

@flimo13:
A szöveg: " a lakóhelye vagy tartózkodási helye és a munkavégzés helye között nincs közösségi közlekedés"

Ha nem bent kezd, mind ahogy írtam, akkor a lakóhelye és a munkavégzés helye közötti közlekedés a munkábajárás! Sőt, ha 3 napig ugyanoda jár ki, reggeltől 7-től délután 2-ig, akkor az a munkavégzés helye.

Zed is not dead yet 2010.04.27. 10:01:13

Laciii, Téged se Einstein szart, mi? El se olvastad mit írtam, de okoskodsz. Inkább nézd meg a naptárad. 2010 van, ingatlant eladni gyakorlatilag lehetetlen. Ráadásul ugyan minek költöznék odébb kb. 20 Km (ténylegesen) miatt, amikor van egy rendben lévő lakásom nekem megfelelő környezetben, amit tavaly újítottam fel. Drága öregem, nem mindenki csövezik a híd alatt, vagy lakik lakókocsiban (mint talán Te), hogy olyan egyszerű legyen ez az lakóhely-változtatás. Arról nem is beszélve, hogy a cég ipari környezetben van, ahol az jó helyen van, de lakni talán még a Te kedvedért se megyek oda. Demagóg pöcs. Magadból indulj ki és ne másokat baszogass az ostoba dumáddal. "Eszem faszom megáll"

indapass90210 2010.04.27. 10:02:04

@NGA: "Nekem is kényelmesebb lenne felülni a buszra, és télen a hóban csak ücsörögni, zenét hallgatni a melegben, de sajnos nem engedhetem meg azt a luxust, hogy tömegközlekedéssel járjak."

Hol vannak ilyen buszok? Mindjárt odaköltözöm. Nekem az maradt meg az emklékeim között, hogy befúj a szél, hideg van, ha véletlen le lehet ülni, akkor télen odafagy, nyáron odaég az ember picsája, és pofánvágják a hátizsákkal a forgolódó kisiskolások. És mindig van néhány lény, aki már reggel is büdös (mert feltehetőleg este sem fürdött).

NGA 2010.04.27. 10:04:22

@Dövan: Igaz, multkor a kocsim szervizben volt, és oda busszal kellett mennem, hát ne tudd meg mennyi mosdatlan, büdös görényszagú ember volt a buszon! Ezek nem érzik magukat büdösnek? Basszus ha 1 hétig nem fürdenék, szerintem akkor sem lennék ennyire büdös! Igaz nem is dohányzom.

Grafithuszar 2010.04.27. 10:04:27

@redrick: "Nyilvanvaloan nem volt meg uj autod. Pont forditva."

Még tényleg nem volt :) Bár a rokoni /baráti körben volt, és az éves kötelező szerviz 50 és 100 ezer forint között mozgott (attól függ milyen autó / szerviz volt )
Használt autóra én mindig többet költöttem, mert bár az olajcserét, én magam végeztem, de mindig volt valami ami elromlott benne és cserélni kellett. Ezek a javítások ha 100 ezerbe nem is de olyan 50-60-ba simán belekerültek évente

kétharmad 2010.04.27. 10:04:59

@redrick: Csak nem tette magáévá az új vezér és csapata a régi vezér és csapatának mondatát és most azt használja érvnek: el lehet menni ?
Bizony, itt voltunk az elmúlt húsz évben is és itt leszünk a következő húszba is. Tudod, a zemberek. Csak annyi változik, hogy mindig más a segg...

Dzsok 2010.04.27. 10:05:52

Rengeteg cégautót használnak magáncélra illetve adómentes juttatásként, gondolom erre próbáltak reagálni ezzel a szabállyal.

Nem tudom, hogy érdemben van-e értelme egy ilyen szabályozásnak?
Adott egy cégautó amivel csalni akarnak. A cél az, hogy a munkavállaló a hétvégi és a délutáni magánútjait is cégautóval tehesse meg adómentesen. Ha a menetlevelet ügyesen kezeli és napközbeni munkákra ír plusz km-eket, hivatlaosan leteszi a cégautót a telephelyen akkor nem igazán lesz nyoma annak hogy mit csinál.

Zed is not dead yet 2010.04.27. 10:07:23

Ez a történet KONKRÉTAN NEM a cégautókra vonatkozik.

gonosztojás (törölt) 2010.04.27. 10:14:21

@NGA:
Dájcslandban ez úgy működik hogy a neten teljesen természetesen működő a "...-ba kocsit kersek" üzenőfal.
Van aki az indulóponttól 20 kilométerre száll be.
Ez kompenzálható a benzin elszámolásnál, mert ugye ő nem viszi a többieket.De még így is megéri.

Liquid_Night 2010.04.27. 10:16:11

Magyarországon mindennemű tömegközlekedés = a mi kárunkra, állami kényszerintézkedésekkel fenntartott mamut, ennyi.

Lehet vitatkozni azon, hogy autó vs. tömegközlekedés, mindennemű ideológiai indíttatásból, de ácsi! Amíg egy 5 literes fogyasztású autóval már EGY személynek is OLCSÓBB a benzin, mint bárminemű jegy, addig miről beszélünk?

Egy BKV vonaljeggyel átlag hány kilométeres távot tesznek meg? 3, 4, 5? Ami egy liter benzin ára, és abból mész városban is 10-15 kilométert...miről beszélünk?

A kényelem ára? Szipusok, késesek, tolvajok között utazni normális? Szaros üléseken ülni, ha egyáltalán van ülőhely normális?

Életem álma, hogy az állam minden pénzt amit most MÁV, BKV, Volán és társaira fordít, kiossza benzincsekkekben az állampolgároknak...egész nap járathatnád a motort el se tudnád fogyasztani a naftát...miről beszélünk? Ugyanmá...

Doubledeceker 2010.04.27. 10:16:25

Mondjuk azt mondja már meg nekem valaki, hogy ezt, hogy a kurvaéletbe lehet leadminisztrálni????

SEHOGY !!!!

Kormáynak 1-es leülhet....

Mindegy már nem sokat kell várni az új kormány osztályzására, csak remééni tudom, hogy ők kaphatank jobb jegyeket is.

Kalidor 2010.04.27. 10:19:02

Jó lesz, ha eltakarodik már végre ez a mocskos bagázs, mert elegem van belőlük. Adózok, mint egy állat mindenből, alig tudom a számlákat kifizetni, a segélyből élő cigány meg ott virít a pláza előtt olyan ruhában, amit a büdös életben nem tudnék kifizetni. Remélem ennek vége lesz.

Azoknak, akik szerint közelebb kellene költözni a munkahelyhez (nyugati mintára) csak azt üzenném, hogy nálunk ez nem annyira egyszerű. Kint ki tudod fizetni a lakást, és meg is élsz, de nálunk ez nem így van. Nem mindegy, hogy Pesten kifizetek 70K+rezsit egy lakásra, vagy Fehérváron fizetek 30K+rezsit.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.04.27. 10:20:07

kadar nepe megint felsirt..

szokjatok mar le az allam faszanak szopkodasarol, intgyenelok..:-DDD

Dr Kangörény 2010.04.27. 10:20:46

1. EHO már nincs
2. A leírt szabályok eddig is szinte teljesen ugyanígy szóltak

3. Most jön viktor és majd jól eltörli ezeket a népnyúzó szabályokat (bár 98-02 között is ugyanezek éltek)

fakof 2010.04.27. 10:22:45

részemről ha a FIDESZ lépi meg ezt, akkor is tapsoltam volna. Én busszal járok, nincs pénzem autót fenntartani, és szopjon le mindenki aki az én adómból akar pöffeszkedni a dugóban. Gyerünk! Van bringa, busz, robogó lehet kocogni, egyeztetni a szomszéddal. Részemről hurrá, hogy végre valakinek leesett, hogy itt is milliárdokat verünk el a semmire.

(kicsit sajnálom is, hogy nem a fidesznek jutott a dicsőség)

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2010.04.27. 10:25:26

@HUpakolas: huhh, köszi! (Nem tudom hol járt az eszem :D)

dr.pupak30 2010.04.27. 10:25:27

hülye vagy te is bmeg. ezek azért vannak, meg apád anyád az átkosban megkapta a szoba konyhását, televízióját stb. onnan indul a sztori. gondolod, hogy a fidesz mostantól majd rajzolja a pénzt és neked nem lesznek tovább terheid ?
hogy pcsába lehet a magyar nagy része ilyen idióta ?

redrick 2010.04.27. 10:30:17

@fakof: Hahh, vegre egy tiszta hang! Nesztek basszatok meg sunyi komcsik, igy kell ezt. Megmondja bazzeg: "nincs pénzem autót fenntartani, és szopjon le mindenki aki az én adómból akar pöffeszkedni a dugóban"
Semmi alszent sunyiskodas, ez volt eddig a legfaszabb hozzaszolas az ellenerdekelt oldalrol.
Persze van valasz is ra: Ne irigykedj baratom, nem az a baj, hogy nekem futja kocsira, hanem az, hogy neked nem.

Pierr Kardán 2010.04.27. 10:32:21

Emberek!!!

Tanuljátok meg végre, hogy nem az a sikeres ember, aki minden nap böszme nagy Mercedessl jár munkába!!!

Az a sikeres ember, aki minden nap egy rozzant biciklivel megy, de nem dolgozni, hanem a kuplerájba :-)))

paaj 2010.04.27. 10:35:15

Ha nem csalna boldog boldogtalan az útiköltség térítéssel is, nem kellene szigorítani a szabályozáson.

NetzArbeit 2010.04.27. 10:35:43

@fakof: Na ezt most nem értettem, mit fizetsz Te be ahhoz, hogy másoknak autójuk legyen?
Mert én fizetem az autóm után a(z):
- üzemnyag járulékait
- reg.adót
- súlyadót
- ÁFA (autó vételár+üzemanyag)

Nem veszed észre, hogy inkább az autósok tartják el a tömegközlekedőket, mint fordítva...

Káposztakukac 2010.04.27. 10:38:15

@Roy: a magadféle barmokat hol tenyésztik? jah tudom, a kerékagy ketrecben... te iq-light, az üzemanyag költségtérítés elsősorban azoknak van, akik mondjuk esztergomból, fehérvárról, stb. jönnek fel minden áldott nap mondjuk pestre melózni. tudom, hogy neked kurva könnyű a kiskörúton letekerni minden reggel 2 km-t a színművészeti egyetemre, de van, aki tényleg dolgozik.

Káposztakukac 2010.04.27. 10:40:15

@fakof: a te pénzedből, te fasz? a költségtérítést nem az állam fizeti, hanem a munkaadó. de ha már itt tartunk, akkor azt mondom, hogy a tömegközlekedők is teljes árat fizessenek. majd kíváncsi vagyok, hogy mit szólsz a 30 ezres bkv bérlethez.

ketyosz 2010.04.27. 10:42:24

Bizony törner, fizess! Nehogy már az én tisztességgel befizetett adómból grasszálj már kedved szerint!

flimo13 2010.04.27. 10:42:26

@Nandi29: hogy bazzeg, kurva egyszerűen. Melős lakik x kilóméterre, jár neki napi 2x*9 ft, arra jön y% adó.

Grafithuszar 2010.04.27. 10:43:47

@fakof: "...és szopjon le mindenki aki az én adómból akar pöffeszkedni a dugóban..."

Te normális vagy? A te pénzedből? Mégis hogy?
-Az autót, nem a te adódból veszik az emberek, hanem a saját munkájuk után kapott pénzből.
-Az adókat, a benzint (és benne az áfát, és az egyéb adókat is) szintén a saját pénzükből fizetik az emberek.

Áruld már el te, mikor adtál egy fillért is bárkinek az autójára?
Biztos, nehéz gyerekkorod lehetett, vagy lehet, hogy vettél egy Suzukit 0% önerővel 15 év hitelre, amit nemrég elvett a bank, mert nem tudtad fizetni, és most mérges vagy mindenkire akinek autója van?

kese a maffiozo 2010.04.27. 10:48:11

Ez megint cégautó felé tereli a dolgokat. Céges kocsi, alibi menetlevél vagy cégautó magánhasználati adó még mindig jobban megéri mind a munkavállalónak, mind a munkaadónak.
És amíg ez így lesz, addig a céges típusú gépkocsi lesz a legjobb autómárka.

Saját kocsit vehetsz a sokszorosan leadózott jövedelmedból (munkáltató 33%, munkavállaló 33%, jó ha harmadát kézbe kapod). Persze kifizeted az ÁFA-t, regadót és az összes rohadt járulékot. Majd a céges költségtérítést leadózod a céggel együtt és egy filléred sem marad.

Angliában sikerült megfordítani. Nem úgy, hogy a céges zkocsikat is és a magánt is durván megadóztatták, hanem a céges most csúnyán adózik a magán meg viselhető módon. Aztán mindenki eldönti hol akar spórolni.

Szívesen járnék tömegközlekedéssel vagy kerékpárral, de HOL VAN NORMÁLIS TÖMEGKÖZLEKEDÉS és KERÉKPÁRÚT?
Így erre csak annyit tudok mondani, hogy b@ssz@k meg!

kese a maffiozo 2010.04.27. 10:49:33

És azt hiszem ideje szlovákiában dolgozni vagy 183 napot EU-n kívül...

Jaffar 2010.04.27. 10:52:05

Mér van az, hogy nálunk mindenki mindenkinél jobban tud mindent. Pl a poszt írója is jobban tud jajgatni. Adó adója?
Így van ez mindenhol kérem. Képzeld külföldön is ugyanúgy megadóztatnak többszörösen, szal ez nem hazai sajátosság. Erre jön a "magadfajtáktól" (sry) a válasz, hogy "de ott több a fizetés". Eddig jut a zember tudománya idehaza. Az már nem is érdekli, hogy pl a szomszédos Ausztriában az 1000€-rós minimálbér kb az itthoni 110-120 nettonak felel meg, mert nem többnek. Mér fizesse a zállam a TE kényelmedet? Mér fizesse azt, hogy te általad több legyen a környezetszennyezés és azzal egyenesen arányban több legyen a környezetszennyezéssel összefüggö betegségek száma is? Miért? Mert az neked jó? Vazze, mi lenne, ha egy kicsit kihúznátok a seggetekböl a fejeteket és gondolkodnátok elöször, mielött nekiáltok jajveszékelni. Sokat kell adózni? De még így is sikerül kibújni a legtöbb adó alól, nem? Persze egy dologban örökös világbajnokok vagyunk, bezzegelésben és megmagyarázásban. Mi mindent meg tudunk magyarázni, hogy mit miért nem lehet megcsinálni. Mekkora égés lesz itt pár év múlva.....hiszen a választás is megmutatta, hogy az az ember aki a VALÒSÀGOT (talán egyedül) mondta/hirdette, az még a parlamentbe sem került be. Ez már tényleg magyarisztán és nem Magyarország. :(

Zed is not dead yet 2010.04.27. 10:53:32

Ő ugyan mit szólna? A "cég fizeti". Irigy kis pöcsökkel van tele az ország, akik még csak nem is gondolkodnak. Tényleg azt kéne csinálni már, abbahagyni a vállalkozósdit (úgyis csak a mafia-tag szinonímájaként használja a média ezt a szót) aztán jelentkezni a segélyért. Esetleg felkötni az utilaput és végleg itthagyni ezt a belterjes pocsolyát, elhúzni oda, ahol a munkavégzést megbecsülik és értékelik. A "cég fizeti" faszfejek, meg a mindenféle ilyen-olyan trükkös lógósok (korkedvezmény, rokkantság, varjúkomák és rokonaik) meg maradjanak és majd lepődjenek meg, ha nem marad dolgos ember akiről lehúzzák a segélyeiket és nem maradnak autósok, akikből finanszírozzák a tömegközlekedést meg egy csomó más közszolgáltatást. Sajnos kis országunk nem európa közepe, még csak nem is a keleti része, hanem sajnos középázsia nyugati pereme. Már csak a kucsmás mudzsahedek kellenek ide is és kész is lesz minden.

tippan 2010.04.27. 10:54:35

Szevasztok!

Üzenem mindenkinek, aki a tömegközlekedést akarja rátukmálni MINDENKIRE, hogy próbálják ki helyettem.
Ébresztő 3:30, első busz 4:15, hogy tömegközlekedéssel beérjek hatra.
Hazafelé indulok úgy negyed háromkor, és haza is érek cirka ötre.
Ez átlagosan, oda.vissza három és fél óra.
Ez autóval oda 30, vissza 30 perc.

BKV és VOLÁN bérlet 20000 Ft.

Akkor?

fakof 2010.04.27. 10:55:57

eztbazmegdetudtam..

Akkor ez mit jelent?
"Ezentúl csak az kaphat adómentesen üzemanyagköltség térítést,"

Na mit jelent az, hogy ADÓMENTESEN, na??? Csak én gondolom, hogy ez azt jelenti, hogy az adómentesség az végeredményben plusz pénz? És kiknek is? Hát nem nekem, mert nekem nincs mivel igénybevennem. De szeeegény autós kollégáim akik minden reggel kénytelenek másfél órát ücsörögni a tetü dugóban, na nekik meg járjon, ugye? Hát szerintem ne járjon.

Kapjak inkább ÉN adókedvezményt a bringabelsőre, jóvan?

Zed is not dead yet 2010.04.27. 10:56:35

Jaffar Te szerencsétlen! Ki mondta hogy az állam fizessen nekem bármit is???!! De a kurva életbe, húzza már ki a kezét a zsebemből, amikor ott semmi dolga!! Km-ként 11 Ft költségtérítés autóval, az szerinted dőzs? Számold már ki mi fér abba bele! Méghogy csalás meg ilyenek, hát az eszem megáll.

Rwindx 2010.04.27. 10:56:38

Látom nem kevés IQ bajnok tévedt ide.
Az aki azt gondolja hogy az ő adójából autóznak azok akik autóznak, az mire alapozza ezt a nyilvánvaló faszságot? Kivetettek egy újabb sarcot, ennyi történt.

==T== 2010.04.27. 10:57:37

Mi van akkor, ha a munkahelyem és a lakóhelyem közt van ugyan tömegközlekedés, de a munkahely kint van a prérin (kb. 3km-re a megállótól, és 1km-re a település határától)?

fakof 2010.04.27. 10:59:24

@Káposztakukac: Az adókedvezményt meg közösen fizetjük.

..ja nemis, hanem a zemberek mega zállam.
Neked fizetnek ezért, hogy ennyire ostoba legyél?

csorsza 2010.04.27. 11:00:28

@fairlane: te meg egyszerű vagy, mint a faék.

Coyote82 2010.04.27. 11:01:03

@Roy: te tényleg egy fasz vagy. Siofokrol a fehervari Sostoi ipari parkba mivel menjek ha nem autoval? A geci kurva anyját ennek a mocsok szemét kormánynak!
Pont most váltok állást, erre miutan felmondtam, elkurjak a juttatasi csomagomat!

aliglajos 2010.04.27. 11:01:50

hol itt a dráma? ha ez ilyen igazságtalan, akkor a fidesz megszünteti.

csorsza 2010.04.27. 11:02:15

@Roy: és mennyire gyűlölik. Nem azért buszoznak, mert ezt választanák szívük szerint...

NetzArbeit 2010.04.27. 11:02:22

@fakof: ha már összehasonlítgatunk: én befizetek 4-5 milla SZJA adót, plusz egyéb járulékokat egy évben. Te mennyit?
Mert ha véletlenül kevesebbet, akkor ebben is egyenlíts!

gorcsev54 2010.04.27. 11:02:29

@Roy: Fizesen a faszom!És biciklizzél barátom Te 15 kilométerről esőben sárban napi 30-at 56 évesen,ja és vidd el az autódat a hátadon , hogy a munkádat el tudjad végezni.

tobias2 2010.04.27. 11:02:35

@kese a maffiozo: Sok sikert! Szakirodalomként javaslom a következőket: www.expatworld.org/book1.htm

Publius Decius Mus 2010.04.27. 11:04:13

Nna, folytatódik az obánviktorozás. Van aki szerint ez is miatta van. Megsúgom, hogy akkora szarban vagyunk, hogy nem fog minket holnpra kirántani belőle, persze akkor majd boldogan csaholhattok!

Megyó, Gyurcsányi, Libajnai; köszönjük!

Dr. Trebitsch 2010.04.27. 11:04:27

Hé, emberek, nem csak agglomeráció és Budapest létezik ám!

Vidéki nagyvárosból járok 100 km-re dolgozni egy kis faluba, hetente csak egyszer oda és vissza, de azt kocsival. Van tömegközlekedés, félútnál átszállással, hosszú várakozással, háromszoros idő alatt. Egybe nyomom le a heti munkaidőt, két 24 órás műszakot, éjszaka ügyeletben, minimális alvással - azért szerveztük így, hogy optimalizálni lehessen az útiköltséget. Erre még ki is csesznek velem.

Nem, nem változtatok munkahelyet, kevés pénzért dolgozom, de nem cserélném el semmi másra. Nem, nem költözöm közelebb, mert az ingatlan, amiben lakom, a mai feltételek mellett reális értékén eladhatatlan. A tömegközlekedés a munkáltatómnak nem lenne olcsóbb, nekem pedig aránytalan szívást jelent. Nincs más megoldás, szopok. Csak már látnám, hogy akik az ilyeneket kitalálják/lelkesen támogatják, azok is a bráner rosszabbik végére kerülnek néha...

fakof 2010.04.27. 11:06:28

Szeretnék konstruktív lenni.

Annak örülnék, hogy azok akik most a jogaikért (és kedvezményeikért) harcolnak, hamarosan kezdjenek a tömegközlekedés magasabb színvonaláért is ilyen hangosan kiállni és tenni valamit.

Köszönöm.

Gábor a Jobbszélső 2010.04.27. 11:06:57

helyesbítenék, ilyen nincs leírva a szabályozásba, hogy 2 órányi várakozási idő, hanem az van leírva, hogy a várakozás ideje nem haladja meg az utazás időtartamát. Engem is érintene, de a munkáltatóm simán azt mondja, hogy rugalmas munkabeosztással kell dolgoznom, mivel autóbusz 17:00h-kor és 20:05h-kor van haza, ha nekem 17:10h-ig van munkám, akkor a várakozási idő máris meghaladja az utazási időtartamot. Minden rendben innét.
Persze mindettől függettlenül elmehetnek már tényleg a jó kurva anyjukba, meg felőlem a retkes romapicsába is!

gorcsev54 2010.04.27. 11:09:07

@Jaffar: Te biztos egy szuper adózó vagy,Ausztriával meg felesleges példálóznod-mert egyáltalán nem összehasonlítható.Amúgy akkor ha a munkáltató kifizeti a tömegközlekedést akkor azt is adózzák meg, és közlekedj Te a munkahelyedre egy vonattal és három autóbusszal, ráadásul ha a vonat csak napi négyszer megy.És még valami külfödi hasonlat az is nagyon nagyon sántít.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2010.04.27. 11:11:58

Siránkozzatok, magyraok, siránkozzatok!
Majd Orbán ezt is megoldja!

Gábor a Jobbszélső 2010.04.27. 11:13:21

@fakof: Te nagyon hülye vagy. Asszem nem is ragoznám tovább....

ovatosduhaj 2010.04.27. 11:13:54

Naja. A kényelmet meg kell fizetni. Finomítani is lehet az egészen. Minél kényelmesebb járgánnyal jár valaki, fizessen annál többet. :) Egy Mercedes S500-al (csak példa) mégiscsak kellemesebb a dugóban araszolni, mint egy kispolszkival.
Habár lehet, hogy a Mercedes-esek meg inkább azt szeretnék, hogy jól korlátozzák le a forgalmat, hogy ők könnyebben juthassanak el A-ból B-be, napersze a korlátozás rájuk nem vonatkozna. :)

NetzArbeit 2010.04.27. 11:14:10

@fakof: Milyen kedvezmény, Te szerencsétlen demagóg???!!
KELL az AUTÓ. Egy vagyonba kerül. 6 év után el lehet dobni. Közben lehet rá jó sok adót fizetni. 9 forint adómentesen az neked kedvezmény TE?!
Bezzeg a tömegközlekedésbe miliárdokat nyomnak, mégsem működik.
Ha minden autós felszállna az imádott tömegközlekedésedre te lennél az első aki hőbörögne. Összeomlana az egész.
Köszönjétek meg szépen, hogy megtámogatjuk a tömegközlekedést, azzal hogy autózunk.

netsrot 2010.04.27. 11:14:53

a jó kúrva anyját a gonosz törpe Orsós és bandájának! Az internetet is szabályozni akarja? Mi fél?..hogy a neten össze áll a fegyveres felkelés majd? Hogy rohadna meg a kis diktátor!!!

gorcsev54 2010.04.27. 11:17:55

@Zed is dead: Én mint vállalkozó ugyan ezt mondom.De tudhattuk volna előre:Ebben az országban csak azok a rendes emberek (adófizetők)akik az állami aparátusban dolgoznak, azok akik eddig(még nem mentek tönkre)munkahelyet biztosítottak maguknak- másoknak azok piszkos gazember adócsaló vállalkozók,akik tönkre tették az országot(nem az állami aparátusban dolgozó tolvajok á dehogy)-hiszen nekik megjár a sok mill.juttatás 13. havi bér különböző kedvezmények stb.mi meg fogjuk be a pofánkat és örüljünk ,hogy luk van a s....

rcfan 2010.04.27. 11:22:47

A Tisztelt Képviselő Urak mikor fognak ilyet kapni AJÁNDÉKBA?
---> www.mav-start.hu/ajanlatok/utazasi_ajanlat.php?mid=14b183b378f86c

Ezzel egyúttal lemondva a készpénzben felvett HAVI néhány százezres utazási támogatásról?

NetzArbeit 2010.04.27. 11:23:40

@gorcsev54: Azért a két véglet között ( a csaló vállalkozó és tolvaj alkalmazott) vannak rendes emberek is.

gorcsev54 2010.04.27. 11:23:54

@NetzArbeit: Valóban 9 Ft/ km 1 l benzin:350Ft Napi 30 km=270 Ft 30km=napi 2.4l benzin=843Ft és még olajról kopásról biztosításról adóról nem beszéltem:Kúrva nagy adómentes jövedelem!!!!!!!!!!!!!! Feleségem(másképp Dolgozik)
Napi vonatjegy 2x=580Ft napi 4x buszjegy 1000Ft

Coyote82 2010.04.27. 11:24:27

sok fasz csak budapest hataraig lat el...

johevi 2010.04.27. 11:24:38

Szerintem eddig is így volt, és ez a 9 Ft/km amortizációs díjra vonatkozik, tehát nem benzinköltség, hanem munkábajárás költsége saját gépkocsival. Tehát pl. arra a vidékire vonatkozik, aki nem a vonat vagy Volán bérletet számolja el ( és kapja vissza annak 87%-át ) hanem saját autóval jár be, ennyit számolhat el.

fakof 2010.04.27. 11:26:18

@NetzArbeit: a különbség közöttünk az, hogy veled ki lehet fizettetni ezt a semmiért mert hagyod.

Én meg nem fizetek. Vágod? Téged kentek át jobban, nem engem.

Gondolkozz ezen inkább reggelente a dugóban. Nem fog megártani.

NetzArbeit 2010.04.27. 11:27:53

Van akit azért fizetnek, hogy vezessenek (sofőrök) Én autózom minden nap 100 kilométert, hogy egyáltalán dolgozhassak.

gorcsev54 2010.04.27. 11:27:59

@NetzArbeit: Az biztos, csak már tényleg tele a tököm amikor a sok okos ki okoskodja, hogy lehetne az embert még jobban lehetetlen helyzetbe hozni.

fakof 2010.04.27. 11:30:01

@NetzArbeit: Összeadtam. Én csak ~3MFt SZJA-t fizetek be évente. Nem is értem mit pofázok itt. Vegyem már észre magam, nem is ezen a bolygón élek..

Liquid_Night 2010.04.27. 11:31:01

@fakof:

Nekem meg busszal járni nincs pénzem, meg gusztusom se, és kikérem magamnak, hogy az én befizetett adómból pöffeszkednek egyesek a buszokon, bicikliutakon...szerintem nem kéne baxtatni az autósokat, amíg a magyar állam egyik fő bevételi forrása a benzin jövedéki adója...

Ehelyett van egy kis olcsó autóm, aminek 2 év és 40 ezer kilométer alatt 35 ezer szervízköltsége volt, meg negyedévente 9 rongy a kötelezőm...miről beszélsz?

NetzArbeit 2010.04.27. 11:32:04

@fakof: Ez a dugó nagyon befixált neked. Szóval akkor Te nyúlsz le többet mégis a kasszából, nem a szégyentelen autósok? Kicsit következetlen vagy, de nem baj, ha idősebb leszel ez még változhat. Gyerekkoromban én is mondtam hülyeségeket.

Netuddki. 2010.04.27. 11:33:34

Na persze. A képviselői kamu "költségtérítésre" meg össz-vissz 15% adót kell fizetni? Hát egy büdös lópisztojt annak aki megszavazta. Ugye nem titkos szavazás volt róla?
Mi köze a benzinpénzhez az SZJA-nak, TB-nek meg még mijafszomnak? Vagy a jövedéki adót és ÁFÁ-t vissza lehet belőle igényelni?

Mellesleg idáig is a törvény szerinti, munkábajárásnak az elszámolása sem fedezte még az üzemanyagköltséget se.

Mellesleg nem a bejárással szoktak csalni a benzinpénzzel, hanem a kiküldetésből származóval, ami azért már nemcsak az üzemanyagköltséget fedezi. De ilyet honnan is tudhatnának derék, becsületes honatyáink?

gorcsev54 2010.04.27. 11:34:36

@flimo13: Neked meg annyit: Az öreg anyád az uraság a zöldben-bár zöldben lakom vidéken-ha Pestnél egy kicsit is messzebb látnál nem lennél ekkora b.....

Liquid_Night 2010.04.27. 11:35:11

@NetzArbeit: NEM kerül egy vagyonba az autó...nem svájcifrankos hitelre kell venni az új műanyagdobozt, hanem kell keresni ócsóér kicsit és jót...haverom 900ért vett 5 éve autót, 600ért adta most el...miről beszéltek ti?

Havi 10-15 rongy plusz-t megér nektek, hogy ne legyetek menetrendre szorulva, és lényegében bárhova, bármikor elmehessetek kedvetek szerint?

Liquid_Night 2010.04.27. 11:37:44

Íme a sok majom egymást rágja, ahelyett hogy az állami mamutoknak és maffiáknak menne neki.

Magyarország, én úgy szer...hagylak itt a pitsbe hogy csak na.

Jaffar 2010.04.27. 11:41:29

@gorcsev54:
Én jelenleg pont azt teszem. Tömegközlekedés napi 1,5 óra.
Szal ez nem talált. Viszont itt a bizonyíték amit írtam, te egyböl azzal jössz, hogy "és közlekedj Te a munkahelyedre egy vonattal és három autóbusszal, ráadásul ha a vonat csak napi négyszer megy". Kifogás, kifogás. Pontosan ezért kell megszüntetni mindennemü kedvezményt ami a kényelmet szolgálja, mert a "sírókból" mindig van dögivel. Mert ez pazarlás. Adva lehetöség, de neked nem felel meg, mert "túl lassú, büdös, etc". Mér nem költözöl közelebb? Mér a közös adóból fizessük a TE kényelmedet?

Liquid_Night 2010.04.27. 11:41:35

Valamikor egyszer ha időtök engedi, látogassatok el autóbontókba, autótemetőkbe. Olyan tip-top kis gépeket zúznak be hogy sírni tudnék, mert nem kell senkinek. Öreg, kicsi, keveset fogyaszt, olcsó, mennek mind a levesbe. Vidéken azt látod, hogy a csodaúj 10 év hiteles Szutyuki áll a garázsban, az öreg, olcsó, amire kéne költeni 100 rongyot és lenne egy tökéletes futkosóautó, meg szétrohad hátul. Fogyasztói társadalom? Méghogy a magyar szegény...

GiaMarie 2010.04.27. 11:43:05

@paaj: Azon hogy lehet csalni azonkívül,hogy Budapestről átjelentkezek mondjuk Szegedre (bár ez elég nyakatekert,mert korántsem könnyű találni olyat,aki bejelent)

Liquid_Night 2010.04.27. 11:44:01

@Jaffar: És te hülyeséged szerinted ki fizeti meg? Szánalmasak vagytok.

NetzArbeit 2010.04.27. 11:46:05

@Jaffar: Hát akkor Tőled is megkérdezem? Mit fizetsz a közös adónkból az autómra? Mert én fizetem a közös adónkba amit Te nem: súlyadó, regadó, ÁFA, üzemanyag járulékok, illetékek (átírás és vizsgák) Na mégegyszer, mit fizetsz Rám?

kangep 2010.04.27. 11:48:29

bekaphatják. én azért járok autóval melóba, mert olcsóbb és gyorsabb, mint a tetü bkv. kényelmesebb is nyilván. és ha a költségeket nem is vesszük, amikor kocsival egy út 15 perc, bkv-val 45perc-1 óra, akkor nincs kérdés. basszák meg.

GiaMarie 2010.04.27. 11:48:58

@rcfan: Kiváncsi lennék,ebből hányat adtak el eddig...280.000 forint???Eszem megáll.Az közel 20000 km -nyi benzinköltség mondjuk egy Suzukival.ÉS persze,ott kopoik az alkatrész meg stb,de a vonathoz meg ki kell menni,és mivel a teleportálás még nem létezik,szerintem már az is nagyvonalú,ha egyenlőnek tekintem a két költséget.

Káposztakukac 2010.04.27. 11:56:20

@fakof: szóval a ki nem vetett adóra ráfizetsz, te személy szerint? idióta...

gorcsev54 2010.04.27. 12:00:29

@Jaffar: A te adód azt fogalmam sincs ,hogy hol van.(Havi 5.800Ft benzinpénzebből Ez a napi 30 km.nem tudom mennyi a Te adód főleg ha csak akkor fizetem ki ha van miből,) mivel én minden egyes fillért munkával és szolgáltatással keresek Ha van munka és nem sorolom fel hányféle adót fizetek- mert felesleges nem biztos , hogy megérted(és még valami ha figyeltél volna akkor észre vetted volna még a munkám is autóhoz kötött), ja és 56. évemben vagyok és képzeld el, ha mindenki beköltözne a városba akkor mi lenne- vagy talán megveszed a vidéki családi házamat ami kb:18 mill modjuk 30 miláért.De nem akarok különösebben vitatkozni ez pontosan olyan nevetséges lehúzás mint a cég telefon témája,és még valami ha szerinted ebből hatalmas bevétele lesz a költségvetésnek akkor fizetek rá havi 2.500Ft- , hogy nehogy egyesek úgy érezzék, marha nagy kedvezményeket veszünk igénybe, meg hogy legyen miből kifizetni egyeseknek 15 év munkaviszony után azt a kicsi 160 ezres nyugdíjat amit a stresszes munkájukkal kiérdemeltek igaz én a nyugodt helyemen már a 38 évemet dolgozom és még 7 vissza van, ha az ilyen okos emberek nem gondolják azt, hogy kevés a 63.5 év legyen inkább 70

hogy? (törölt) 2010.04.27. 12:02:48

kedves Roy.
ne legyél már gyökér is ha már fasz vagy
(vagy annak tituláltak jogosan)
arról van itt pusztán szó hogy valakinek kicsit nehezebb a helyzete mint szerény személyednek és ezt olyanmódon közölted vele hogy jobban rávilágítottál a problémájára, mint amennyire szerette volna látni. egy kevés tisztelet kellene csak, hogy "igen, elég nehéz a helyzetetek, de ha megtudod oldani akkor bringát használhatnál" vagy valami ehhez hasonló
ha neked egyszerűbb + *komfortosabb* örülj neki

OmegaMale 2010.04.27. 12:03:06

Külföldi kiküldetésre nem vonatkozik az új szabály.

Érdekes elképzeléseik vannak itt viszont egyeseknek. Előre bocsátom, hogy én is autóval ingázom külföld és Mo között (így még mindig olcsóbb a munkáltatónak, mint külföldi állományban).

...Fizessenek a kényelemért bla-bla-bla...
Megnézzük, hogy pl. szerszámokkal vagy nehéz csomaggal hogyan jutnak be a munkahelyükre az ilyen okosok. Vagy mondjuk késő este, ha kiküldetésben vannak valahol.

...Jön a Zorbán és akkor majd nem kell adót fizetni, mert akik ezen ki vannak akadva, azok biztos nem is akarnak adót fizetni bla-bla-bla...
1. Aki autót tart fent és használ, az szépen csenget érte a zsét (többen felsorolták, akik autóznak, jövedéki, áfa, adók, vizsga, stb. stb.).
2. Aki gyalog jár, az nem fizet ilyen adókat, ha meg alacsony a keresete, akkor gyakorlatilag egyáltalán nem fizet adót (amit befizet, azt visszakapja támogatásokban, így *valaki* (akiról az okosok nem szeretnek tudomást venni) majd befizeti az Ő részét it). Mégis nagyon markáns elképzeléseik vannak arról, hogy rajtuk kívül másoknak, akik sok adót fizetnek (többször is ugyanazért), miért kéne kussolniuk és tűrni, hogy megint őket húzták le (mert csak az adózókat lehet ugye lehúzni).

... Mobilitás, tessék közelebb költözni és akkor nem kell autózni bla-bla-bla...
Mókásak az okosok, amikor mobilitásról beszélnek. Pont az az európai meglátás rólunk magyarokról, hogy nem vagyunk hajlandóak utazni és költözni oda, ahol éppen munka van. Ha nekem a munkám több helyen követeli meg a gyakori jelenlétet vagy külföldi telephelyen is kell dolgoznom, akkor az okosok a helyemben minden helyen tartanának fent lakást? XD

Bp-en én is BKV-vel járok, gyorsabb. Nekem. Másnak meg az autó lehet gyorsabb.

... Majd ha megadóztatják a cégautót, akkor majd hú de igazságos lesz bla-bla-bla...
Akkor most a saját autónkat koptassuk vagy bérautóval járkáljunk??? Mert az okosoknak sehogy se lenne jó...
Persze, tudom menjünk vonattal, attól az okosoknak is jobb lesz... :D

Mellesleg: ha senki nem járkálna autóval, ki fininszírozná a buszt és a vonatot? Elvégre a tömegközlekedés a világon sehol sem nyereséges, a hiányt az adófizetők (a nettó befizetők) állják. Azok is, akik ritkán vagy soha nem utaznak tömegközlekedéssel.

Summa summarum: mi autósok fizetjük a kötelező adókat, csak az autózással elve másnak munkahelyet és adóztatási lehetőségeket teremtünk (kutak, szervíz, csinovnyikok, csiribiri hatóságok stb.) és még a mások által be nem fizetett adót is mi csengetjük ki.

Nem kéne kihúzni nálunk a gyufát.

Jaffar 2010.04.27. 12:03:30

Lol. Mit sírtok akkor, ha olcsóbb kocsival bemenni a melóba?
Mér sírtok, hogy megszüntetik a támogatást? A cél az lenne, hogy mindeki aki teheti a tömegközlekedést válassza. De nem, meg tudjuk akkor is magyarázni, hogy miért jobb ez így. Akkor meg kussoljatok vazze, de ne akarjátok, hogy állam bácsi (a gyengébbek kedvéért : az adózók pénzén) egyeseknek fizessen a kényelemért, míg másoknak nem.

hogy? (törölt) 2010.04.27. 12:03:45

továbbá ez tényleg elég alja egy húzás volt hőn szeretett "vezetőinktől"

fakof 2010.04.27. 12:07:01

"amíg a magyar állam egyik fő bevételi forrása a benzin jövedéki adója..." - a zállam meg arra való, hogy kiraboljuk ugye? Kár, hogy lennénk itt páran ilyen kis idealisták akik magukénak érzik még, és személyes sértésnek veszik ha az mondja valami posztkomcsi, hogy: "ügyanmár, a közösből többet venni nem bűn"

Arról meg ne is beszéljünk, hogy mekkora a nemzetközi törekvések sora ami csak arra irányul, hogy visszaszorítsuk valahogy azt a környezetszennyezést amit az ilyen elkényeztetett úrvezetők okoznak világszerte.

Jaffar 2010.04.27. 12:07:24

@gorcsev54: A probléma ott van, hogy jelenleg sokkal többet oszt vissza a zállam, mint amennyi indokolt lenne. Nyilván sokat loptak eddig a képviselök is etc, de ez már a múlt, hisz a Fidesz van "hatalmon". Mindenki természetesnek veszi a kedvezményeket és lám, még így sincs soha senki megelégedve.

Lehet, hogy több adót fizetek egy évben, mint az itt kommentelök együttvéve. Persze most meg azért leszek támadva, hogy "gazdag" vagyok, tehát nekem könnyü.
/ehh
/facepalm

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2010.04.27. 12:08:00

Adozott jovedelembol is lehet am autokazni, ahogy a tobbseg teszi. Az osszes ilyen kiskapu csak adocsalasra serkent. Legyenek alacsonyabb adok (az a Viktor mar ugyis megigerte ugye), es kevesebb kedvezmeny. Kiforditott orszag az, ahol latszolag bazi magas adok vannak amiket a tobbseg nem fizet meg, hanem ugyeskedik mindennel (egymillio 'ceg', hamis utnyilvantartast generalo programok! amiknek csak meg kell adni, hogy hany Ft-ot kellett elautozni az adott honapban, stn...)

Aszi 2010.04.27. 12:08:45

Szerintem ez tök jogos, egyetértek ezzel a rendelkezéssel.

kangep 2010.04.27. 12:11:14

@Jaffar: nem fizet az állambácsi, te gyökér. megkapom a fizum, ami után én is, a melóhely is fizetett adót. a leadózott pénzemből megveszem a benyát, ami után megint adózom vastagon. a benyát az adózott pénzemből vett autómba töltöm, ami után szintén minden szart fizetek az államkasszába. ennek a benyapénznek egy _részét_ térítette vissza a munkáltatóm a saját költségére.

Jaffar 2010.04.27. 12:13:34

@kangep: Mutass egy másik országot (Kuba, É-Korea etc kivétel) ahol ez nem így van? Adózni kell, ez nem kívánságmüsor. Még akkor sem, ha a lakosság több, mint fele ezt nem hajlandó elfogadni.

dinamo vodka 2010.04.27. 12:18:48

15 perc az út az irodába bringával, 40 gyalog, 25-30 busszal. nem értem a problémátokat

gorcsev54 2010.04.27. 12:24:21

@Jaffar: Azért én szeretném látni azt a sok visszaosztott kedvezményt(se segély se szocpol se semmi-bár a segély hamarosan jöhet ha továbbra is ilyen jó helyzet) , mert valahogy én és a családom eddig mindig kimaradtunk.Az meg, hogy az én esetemben havi 5.800Ft elszámolható a munkába járásra az nem kedvezmény, hanem a megtermelt bevételemre fordított költség, és az adózott bevételből fizetett,hogy a gyengébbek is értsék.(amúgy én nem fizetek olyan sok adót-persze mihez kihez képest-fizetnék többet is ha nagyobb árbevétel lenne, mondjuk mint a 90-es évek elején).Attól , hogy a Fidesz van hatalmon még semmi sem fog változni,( főleg ott fönn)legalább is nekünk.

Rwindx 2010.04.27. 12:32:14

@Jaffar:
Minden adóval összekapcsolható blogon van valaki aki több adót fizet mint bárki más (na adj isten mint mindenki más összesen), és emiatt természetesen igaza van :D:D:D:D

fakof 2010.04.27. 12:32:23

@kangep: "..ennek a benyapénznek egy _részét_ térítette vissza a munkáltatóm a saját költségére. " azért mert adókedvezményben részesül, tehát a közösből valamiért neki mégis csak több jár. De miért is? Nekem miért nem jár bringaláncra adókedvezmény?

Desz*r lesz most már busszal hordani a titkárnőket ebédelni.. haj-jaj!

gorcsev54 2010.04.27. 12:35:01

@atleta.hu: Én nem azzal töltöm ki az útnyilvántartást, De addig ne vizsgálja senki amíg a Hagyó úr és felesége évi 120.ezer km számolt el külön külön kocsira , mellette mindkettő külön Bp-i lakhatási támogatást....soroljam? Addig ne az én 5.800Ft-ra fájjon az állam foga, és akinek ez nem tetszik az simán tehet egy szívességet, és bizony ha sok a munkánk akkor sok kilométert megyünk, ha nem sok akkor keveset és punk-tum. Részemről a vita lezárva, és ha így lesz május 1 től akkor majd fizetek rá adót és kész,majd a kuncsaftok megfizetik a többlet költséget, ha meg nem akkor akkor jön a segíly.

kangep 2010.04.27. 12:36:11

@Jaffar: mutass egy másik országot, ahol a bérköltségként kifizetett összeg mindössze 16%-át költheti el végül a jómunkásember. mert nálunk ez van (számolj utána!).

ekkora adóterhek mellett már régen a régió leggazdagabb országának kéne lennünk. gondolkodj el rajta, hová lett ez a sok pénz. nem a csóró munkábajáróknál van, annyit segítek. nem azt kéne basztatni, aki dolgozik és adózik.

és nem tudom, te ismersz-e mostanság diplomázó fiatalokat, én igen, elég sokat, és elárulom, hogy egyik sem akar itthon maradni. nem is fognak. inkább elmennek szart vakarni meg utcát seperni _bárhova_, mert érdekes módon nyugaton már rájöttek, hogy aki dolgozni akar, azt hagyni kell.

itt ez nagyon ügyes, hogy egyre több bőrt húznak le rólunk, akik dolgoznak. persze, ne járjak autóval, ne egyek drága kaját, ne vegyek drága holmit, ne igyak, ne dohányozzak. de akkor mi a faszomnak dolgozom? minek adom oda a szabadidőmet, ha nem költhetem a pénzt arra, amire akarom?

persze, vegyenek el minden pénzt tőlünk, de érdekes módon az elműlt húsz évben egyetlen politikus nem akadt, aki megmondta, mi az istenből akar ez az ország megélni. mi lesz a profilunk. mi az a termékegyüttes, amit eladunk a világnak.

ezek a fasszopó dilettánsok csak annyit tudnak, hogy a legcsendesebb, legbecsületesebb réteget szivatják és nyomorgatják egyre jobban. már régesrégen kellett volna egy terv, hogy miből akar élni ez az ország. mert ha abból a gyorsan fogyó rétegből akar megélni, akik még becsületes nevelést kaptak, abból hatalmas bukta lesz.

zeddez 2010.04.27. 12:37:05

Nemtom mi a ráknak nyivákoltok. Akinek ezt a cég fizette eddig az elég jól járt, a cégének fog többe kerülni ez, nem neki, meg nem a köznek.
Sőt, másoknak meg nem fizetik semmivel és az pl saját zsebből jár be 30km-ről. Na?

kangep 2010.04.27. 12:39:45

@zeddez: nem fog a cégnek többe kerülni. annyit fog mondani, hogy nem fizeti többet. ez történt a kajajegyekkel, az üdülési csekkel, mindennel. konstans módon csökkentette minden cég az alkalmazottainak a fizetését, ilyen indirekt módszerekkel.

fakof 2010.04.27. 12:40:35

@Rwindx: ja, és mégse tudja mi a különbség az összeadás meg a szorzás között. Vagy tudja, csak azt akarja, hogy mi ne értsük.

Mert azt mondja: Én kétszer annyit keresek mint te, tehát én kétszer annyit is adózok. Tehát én többet fizetek a közösbe, ezért engem egyéb kedvezménynek is megilletnek. Mondjuk úgy hogy nekem csak fele annyit kelljen fizetnem. És lám én is annyit fizetek akkor mint te, tehát minden rendben van..
Imádom az ilyeneket. Tényleg hülyének nézik az embert.

Rwindx 2010.04.27. 12:40:44

@fakof:
Mivel ez a munkával kapcsolatos költség volt, ezért nem minősült extra juttatásnak, így nem kellett utána adózni.

Na most ha te ilyennel jössz hogy titkárnő ebédelni vivése tartozott ebbe bele, akkor meglehetősen látszódik fingod nincs az egészről.
Útnyilvántartást kell vezetni az utakról, na most ha valaki nem akar csalni akkor beírja a munkahelye és a lakása közötti legrövidebb útvonalat, és kész. Ha ebédelni vinné a titkárnőjét, akkor azt nem írhatná be, mert csalás lenne. Talán tudod mi a különbség a csalás és a nem csalás között.
Ha meg már eleve mindenkit jó kommunista szokás szerint csalónak tekintesz, akkor miért nem azzal van bajod hogy minden útnyilvántartás kiküldetési rendelvény hamis és így csalás, csak hasra összeírt valamit? Ugyanis ebben sokkal több pénz van.

gorcsev54 2010.04.27. 12:40:50

@zeddez: És aki a cég maga?????????????????

Rwindx 2010.04.27. 12:41:40

@fakof: nem ezt mondta, az ö kommentjét nem olvastad el :)

zeddez 2010.04.27. 12:41:48

kangép: szép lenne, csak azokban a más országokban más az adómorál, és az adócsalás nem mint egy fajta nemzeti sport szintet üt, létezik, csak messze nem ekkora szintű. Nézd meg Ausztriát, 8M ember él ott, de biztos nem népesség 1/5-e tartja el a másik 4/5-t, mint itt. Ez a diffi. Ezért fizet itt az az 1/5 annyira sokat. És ez így is fog maradni. Aki megcsinálta volna, hogy ez ne így legyen, na az nem jutott be.

Blogger Géza 2010.04.27. 12:42:41

Szánalmas ez a sok frusztrált baloldali, aki képtelebbnél képtelenebb ígéreteket ad Orbán Viktor szájába (amiket soha nem tett), ezzel azt sugallva, hogy az oda szavazók valamiféle idióta csodavárók lennének. Hát, ennyire tellik tőlük...

gorcsev54 2010.04.27. 12:42:53

@kangep: Végre valaki okosat írt!

zeddez 2010.04.27. 12:43:36

kangép: vagy annyit mondd, hogy az adóval kevesebbet fizet ki neki.

gorcsev54 2010.04.27. 12:44:00

@zeddez: Ki lett volna aki ezt megcsinálja?

S.Tamás 2010.04.27. 12:44:03

Üdv,

amit írok, nem Bajnaiék védelmében teszem, csak a félremagyarázások és téves, kárt okozó hírek cáfolására.

A jogszabály (39/2010. (II.26.) Korm. r.) nem a Népszabiban jelent meg, hanem a Magyar Közlöny február 26-i, 2010/27. számában.
A kormányrendelet 4. §-a azokat az eseteket sorolja fel, amelyekben ezt a ktg-térítést adni KELL (tehát a munkavállaló követelheti) munkába járás esetén.
A "munkába járás" fogalmát a rendelet 1. § -a definiálja.

Azt, hogy ez mikor (miért) adómentes, nem ez a jogszabály, hanem az SZJA tv. tartalmazza [25. § (2) bek. b) pont].
Ez azonban csak az előbb idézett kormányrenelet "munkába járás" definícióját hivatkozza [Korm. r. 1. §], nem pedig a megfizetés kötelező eseteire utal.

TEHÁT: ha a Korm. r. 1. § szerinti definíció teljesül (pl. a közig. határon kívülről történő bejárás feltétele), akkor a munkáltató a SZJA tv. alapján ezt akkor is adhatja adómentesen, ha arra a Korm. r. [4. § a)-c) alatti feltételek] szerint nem lenne köteles.

(ugyanazen logika miatt teheti meg a munkáltató adómentesen, hogy a bérlet, jegy árának 100%-t megfizeti, holott a korm. r. szerint itt is csak 86%-ra lenne köteles. -Igaz, ezt explicite le is írja a tv., de a logika ugyanaz!!!)

Kéretik az összetartozó jogszabályokat valóban együttesen is értelmezni! Sajnos ez a téves értelmezés igen nagy karriert futott be.
Az pedig senkinél nem verte ki a biztosítékot, pedig itt valóban esik csorba az érdekeken, hogy a hétvégi hazautazás esetszámait ezentúl a munkáltató meghatározhatja úgy is, hogy nem minden hétvégére fizeti meg a térítést (korm. r. 1. § c) pont "legfeljebb" szócska).

Üdv,
T

zeddez 2010.04.27. 12:45:17

@gorcsev54: az meg leírhat kb mindent. Könyvelő kérdése ;)

Jaffar 2010.04.27. 12:45:47

@kangep: Hova lett az a sok pénz?

Magyarországon 3 millió ember tart el 10 milliót. Szerinted ez OK? Az meg csak a hab a tortán, hogy nálunk MINDENKI adócsaló.

Rwindx 2010.04.27. 12:49:27

@zeddez: Tévedsz. Ha elkezdesz leírni mindent, az APEH az első ellenőrzésen szépen áthúzza a teljes ÁFA és nyereségbevallásod az elmúlt x évre, majd megfizetteti veled az emiatt elmaradt adók különbözetét, meg rádver egy akkor büntetést hogy kvázi rabszolga leszel néhány évig míg kifizeted.
Csak azt írhatsz le ami a tevékenységeddel kapcsolatos, minden másért seggbe b.aszás jár az APEH részéről.

zeddez 2010.04.27. 12:52:49

A Bokros biztos lehetsz benne megcsinálta volna "Az adóreform"-t, ami kellene ide tizensok éve már, és amiről csak az ugatás megy. Így csak görgetjük ezt a szarkupacot magunk elött tovább.
Lett volna qrvaanyazás biztos miatta megint, mert aki évek óta kihúzza magát a közteherviselésből az elég hirtelen a fizetős oldalon találata volna magát. De az 1/5-d nem fizetne annyit, és végülis ha ők tartják el az országot akkor az ő érdekük legyen az első. A vérszívó élősködőké meg csak másoldlagos. Most ez fordítva van és marad is.

gorcsev54 2010.04.27. 12:54:55

@zeddez: Ezt nem értem:Mi mindent és miből?(Költséget csak a megtermelt bevételből lehet leírni és a jogszabályok szerint a bevétel érdekében felmerült költségeket.De azt is meg kell keresni!Furcsa lenne ha a költségeket is adózni kellene.

kangep 2010.04.27. 12:55:35

@zeddez: és erre mondom azt, hogy tessék megvizsgálni az okokat. ez a tyúk vagy a tojás kérdése megint. hogy azért nem fizetnek, mert magas, vagy azért magas, mert nem fizetnek.

egy rendszer akkor jó, ha hülye- és szabotázsbiztos. ennek a tükrében az adórendszerünk a mögötte álló hatósági kontrollal együtt egy kalap fost nem ér.

az egy totál másik kérdés, hogy ez mennyire szándékos.

zeddez 2010.04.27. 12:55:40

Jaj-jaj-jaj... én nem ismerek nem_adócsaló vállalkozót. Ők, hogy csináljak, hogy mégsem qrja meg őket az APEH, szerinted? Leírja b+ a kiskutya kisfaszát is. Na?

zeddez 2010.04.27. 12:59:28

kangép ne legyéál már ennyire naiv. Szerinted aki kijárta már az adócsalási egyetemet az elmúlt tizenhuszon évben, az most önként és dalolva fog a becsületes mindent bevalló adófizető vállalkozók soraiba beállni? Tényleg ezt hiszed?

Rwindx 2010.04.27. 12:59:43

@zeddez: Álmodban. Esetleg segg hülye és még nem kapott ellenőrzést, amivel eszméletlen mákos. Majd nézd meg az első után.

Szibarita 2010.04.27. 13:04:15

A jegy draga, a berlet olcso, vegyetek berletet szepen furikazas helyett. Addig oruljetek, amig nincs dugodij es amig lyuk van a seggeteken.

gorcsev54 2010.04.27. 13:04:23

@zeddez: Mennem kel. Megyek adót csalni, mert ha dolgozok akkor adót csalok.Az "má fix"- csak tudnám miből van költségvetés meg miből él a másik 7 millió, meg miből kapnak fizut az állami alkalmazottak?? Csak nem a tesco fizeti a bérüket?Még mielőtt felhördülnének tudom vannak multi cégek akik fizetnek adót a lányom is olyannál dolgozik-csönget is rendesen pedig kevesebb a bruttója mint a másiknak a nettója Skóciában diploma nélkül

Öreg Sam 2010.04.27. 13:05:07

@redrick:
A sunyi komcsik kitalálták,az Istenfideszorbánkirály meg behajtja ezt az adót is.
Bazzz! Tudomásul kéne venni,hogy az állam Te vagy!
Amit befizetsz,abból oszthatsz!
Nem lehet holnap arra ébredni,hogy csak jövedelem van,adó meg nics!
A fidesz sem fog tudni fából vaskarikát csinálni,pedig én is szeretném :))

kangep 2010.04.27. 13:09:23

@zeddez: a megrögzött adócsalókat hagyjuk, de tízezrével vannak olyan 'kényszervállalkozók', és kisvállalkozók, akik nem szeretnek szarakodni a számlavásárlással meg folyamatos ügyeskedéssel. az eva nagyon jó példa, aki tehette, rácuppant, mert egyszerű volt.

hidd el, az a réteg, aki simlis, az mindenhol megvan. a többiek viszont csak arra vágynak, hogy megéljenek normálisan, stressz és szarakodás nélkül. pláne a mostani népnemzeti körbetartozós szituban, ahol a 'számlás' pénzek többhavi várakozás után se biztos, hogy megjönnek.

egy fél millát hazavivő multibérenc vajon miért nem akar seftelni? nincs rászorítva. ha a munkabér volna a legegyszerűbb megoldás, azt választaná a többség.

www.BiSzex.hu · http://bisex.hu 2010.04.27. 13:13:57

a kibaszott retkes tetves kurva anyját az ilyen kampós orrú bandának. egy megszálló sereg is jobban bánt volna velünk

helota (törölt) · http://www.bibliotecapleyades.net/biggestsecret/biggestsecretbook/images/biggestsecretbook42.jpg 2010.04.27. 13:15:49

Hát az IMF-et, meg háttér mágusokat ki tartaná el ha nem így lenne? Gondolni kell rájuk is.
Amúgy ezt Gordonka szivességből tette a Fidesznek. Jó tett helyébe jót várj.

zeddez 2010.04.27. 13:20:43

Elhiszem. Jól van, menj hajtsd a lóvét, de ne feledd, nem csak a vállakozók fizetnek adót, hanem nettó adóbefizető az alkalmazott is pl a multiknál. Ezek pedig abból SEMMIT nem tudnak leírni, sokszor költségtérítést se kapnak, a nettójukból járnak be, mert ők ezt nem írhatjak le bruttójukból (ezt se)
Úgyhogy van rosszabb is a megadóztatott költségtérítésnél, a 0.

troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.04.27. 13:23:58

@Roy: Hát igen, a fejletlen németországban meg még ott tartanak hogy mindenhogy támogatják a munkavégzést a munkába járás költségtérítésével is, elgalábbis a lehetőséget meghagyják a munkaadónak. A szemetek. Ott biztosan nincs tömegközlekedés.

Ja egyébként azzal is támogatják, hogy a nyuggereknek munkába járási időben NINCS KEDEZMÉNYES UTAZÁS az adófizetők pénzéból.

basszátok meg.

is 2010.04.27. 13:26:08

sajnos a magyar emberek csalási képessége és szándéka mérhetetlen. nyilván túl sokan túl sok költségtérítést vettek fel a fizetésükhöz képest, azaz kb. így kapták a fizetésüket. nem újabb bőr, hanem a kiskapu bezárása, mert a tömegközlekedésben vagy névre szóló bérletet, vagy jegyet lehet elszámolni, azzal tehát nem lehet csalni. sajnos, köszönjük a csaló magyar munkavállalóknak és hű segítőjüknek, a magyar munkáltatónak.

hjan 2010.04.27. 13:26:52

@Szibarita: buszbérletem 11700Ft ennek 82%-a 9594Ft amit a cég kifizet, ha kocsival járok 9Ft/km akkor havi 4500-5000Ft-ot fizet a cég, szerintem a cég is jobban jár meg én is ha kocsival járok. Kocsival napi fél óra az út háztól házig, busszal 1óra+1óra gyaloglás a buszmegállóba.
Szerinted?

Rwindx 2010.04.27. 13:28:13

@is: Te ma mennyit csaltál?

kangep 2010.04.27. 13:28:33

@zeddez: még valami. itthon akkor is kiszívják a véred, ha dolgozol, és akkor is, ha vállalkozol. ha vállalkozol, az azt jelenti, hogy valamit el akarsz adni a többi embernek (akik dolgoznak/vállalkoznak). a te nettó bevételed az ő nettó bevételüktől függ. és fordítva. ez megnyomja az árakat felfelé, nyilván. kevesebb pénzből drágábban kell vásárolnia mindenkinek. nem csoda, ha a többség, amit lehet, külföldön szerez be.

ami annyit jelent, hogy az itthon, nehezen megtermelt pénzt külföldre visszük. a saját sírunkat ássuk.

ezen nem segít a vállvonogatós hozzálláásod, miszerint mindenki adócsaló. nem igaz. az ember arra megy, amerre jobban boldogul.

még egyszer: ha mindenki csaló, az azt jelenti, hogy nem jók a szabályok.

olyan rendszer kell, ahol sokkal nehezebb csalni. vagy csak simán nem éri meg.

Roy 2010.04.27. 13:30:09

@troll: Olvasd el S. Tamás hozzászólását.

is 2010.04.27. 13:30:53

@kangep: légy nyugodt, megint lesz adórendőrség, nem fogsz te a magason gondolkodni, ha kopogtatnak a rendőr urak.

is 2010.04.27. 13:31:57

@Rwindx: csak neked, csak most, csak itt: ma pár ezret.

kangep 2010.04.27. 13:32:31

@is: hozzám kopogtathatnak barátom. mindig mindent befizetek. itthon sajnos ez már hülyeségnek számít. de én így vagyok nyugodt.

passzívSportoló 2010.04.27. 13:34:18

Én nem akarok fikázni senkit. Mivel a BKV-t utálom, mert koszos, csomó büdös ember van, drága és nincs biztonság érzetem ezért csak akkor választom, ha nagyon muszály. Van bringám, amit kikapcsolódásra használok, nincs kedvem kamikaze módjára részt venni a közúti forgalomban, vagy kerülgetni a gyalogosokat. Meg van egy 12 éves suzukim amivel havonta 1x hazamegyek vidékre meglátogatni anyámat...Budapesten szörnyű a közlekedés, vidékiként hozzá voltam szokva, hogy 20km az kb 20 perc, itt...akár 1,5-2 óra is lehet szal autó is kilőve. Ezért a lakóhelyemet (albérlet) úgy választottam meg, hogy 15 perc gyalog a munkahelyemtől. Ez van, mindenki úgy csinálja, ahogy Neki a legjobb, itt nincs univerzális megoldás. a Bajnai-kormány meg ennyit tudott, semmi közük a valósághoz ezeknek idiótáknak, nem egy bolygón élünk....

Rwindx 2010.04.27. 13:36:51

@is: Kösz az infót. Majd készülj apró-sütivel, kávéval satöbbi :)

"azta" 2010.04.27. 13:38:59

1. Rwindx 2010.04.27. 10:56:38
Látom nem kevés IQ bajnok tévedt ide.
Az aki azt gondolja hogy az ő adójából autóznak azok akik autóznak, az mire alapozza ezt a nyilvánvaló faszságot? Kivetettek egy újabb sarcot, ennyi történt.
2. hihetetlen, hogy ennyi önkéntes van egy kis szopásra - merthogy itt szopatás van, az biztos!
3. bár én rá szavaztam, viszont nem annyira kedvelem, mégis: ez az orbánozás ez olyan szinten szar és szánalmas, hogy komolyan el kellene gondolkoznotok valami szakember segítségén. mély gödörben vagytok!

Roy 2010.04.27. 13:49:52

@hogy?: Bizonyos értelemben téves értesülések vannak ez ügyben. Olvasd el "S. Tamás" hozzászólását.
Az egész közlekedési hozzájárulásról folytatott vitának csak akkor van értelme, ha azt egyáltalán hajlandó fizetni a munkáltató. Többnyire ezt csak a köztisztviselők, és a közalkamazottak egy része kapja. A magánszférában elég kevés helyen fizetik, a mikor minimálbérre, de lehet még arra sem vagy bejelentve.
Nos ennyit a közlekedési hozzájárulűásokról.
Sokkal nagyobb problémának tartom az étkezési hozzájárulások, és az üdülési csekkek megadóztatását. Sok embert, a fogyasztást, és az idegenforgalmat hozták hosszú távon lehetetlen helyzetbe. Ettől még munkahelyek is szünhetnek meg. Ez az intézkedés sokkal több embernek okoz problémát mint az un. benzinpénz. Ezért írtam azt amit leírtam.
Tudom mindenkinek a saját problémája a legnagyobb.
Összességében azért nem kellett volna a másik embert fasznak, és gyökérnek titulálni. Minden esetre ezért szégyelhetnéd egy kicsit magad.
Köszi

misizoli 2010.04.27. 13:50:47

"1. Szokjunk rá a tömegközlekedésre. OK, de jó lenne, ha nem horror áron mérnék a jegyeket, vagy ha már horibilis a ceh, azért színvonalas szolgáltatást kapnánk."

A tömegközlekedés mindig is sokkal olcsóbb (természetéből fakadóan) mint a személygépkocsival való közlekedés. Úgyhogy amit írtál alapból faszság. Amúgy meg kit kéne megsarcolni ha nem azt aki kocsival jár munkába? Mindegy csak ne téged? Kicsit önző.

troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.04.27. 13:52:53

@Jaffar: 1,5 millió tart el 10-et... a közszolgákat szép ide számolni csak sajnos nem így van.
A 1,5 millából is jó ha 500k az aki ténylegesen pénzt hoz be az országba vagy előállít valamit. A többi őgy szolgáltat hogy ezt a bevételt pörgeti körben a gazdaságban.

És igen, kurvára itt lenne az ideje, főleg azoknak akiket így eltartanak (a 8,5 milla magyar) de mindenki másank is hogy akkor is magyar emberhez vándoorlóan költse ela pénzét ha neadj isten az 5-10% -al drágább is.
Mert így csak maguk ellen dolgoznak. egy majd a francia meg spanyol büdzsébe a hitelből adott lóvé.

kangep 2010.04.27. 13:54:32

@misizoli: már írtam előbb, hogy nekem olcsóbb kocsival melóba járni, és legalább háromszor gyorsabb, mint a bkv. és nem faszság, tény. fogadd el. van ilyen is.

Laliath 2010.04.27. 13:59:45

@gonosztojás:
ha a mostaninál közelebb megyek, akkor bent is lakhatnék.
A gáz inkább az, hogy autóval 10 perces út, amit ha jó az idő, inkább gyalog teszek meg (úgy 35 perc és két lámpa nélküli életveszélyes zebra is dukál hozzá), az a naaagy budapesti BKV-val 1 óra. Grátisz tartozik hozzá egy átszállás az egyik "sűrűn járó" heringesdobozról a másikra és egy felesleges ismerd meg hazád mozgalom.

Laliath 2010.04.27. 14:01:07

@misizoli:

Csak akkor tudnám, hogy miért jön ki egy havi bérlet árából a család egész havi autós közlekedése. Érthetetlen, ugye?

Zed is not dead yet 2010.04.27. 14:11:35

Na jo, Jaffar simán IGNORED nálam.

Zeddez, Te meg simán hülye vagy. "nem ismerek nem_adócsaló_vállalkozót" írod. Vagy simán kamubeszéd amit nyomsz, vagy elég érdekes ismeretségi köröd lehet. Vagy a szóhasználat körül lehet hiba, mert a mariska-termesztő, meg a drognepper lehet NEKED vállalkozó, de NEKEM csak simán bűnöző. 1992 óta vagyok vállalkozó, soha nem csaltam. Amit a törvény megengedett, azt csináltam és azt, amire a törvény kötelezett. Ennyi. És a többség a kicsik közül ilyen. Az más kérdés, hogy sok olyat ismerek, aki bezárta a "boltot" és inkább "haveri alapon" dolgozik, mert a sok szabályt és törvényt és lehúzást egyszerűen képtelen be- és eltartani. Olyat is látni, aki elbassza a dolgot valahol, mert olyan bonyolult az egész, hogy nem tud vele mit kezdeni. Mondjuk egy asztalost vagy egy villanyszerelőt, vagy egy nyelvtanárt, vagy egy gyógymasszőrt (folytathatnám végtelenségig) képzelj el, és képzeld bele magad a helyébe. Ha egy ilyen havonta napokat azzal foglalkozik, hogy tanulmányozza a jogszabályváltozásokat, akkor éhen döglik. Ha keres egy komoly könyvelőt, akkor meg annak a díját nem bírja kitermelni.

Az hogy valaki nap 8 órában, rugalmas munkaidőben bassza a rezet valami hivatalszerűségben, ahol kb. 200 oldalnyi szöveggel korrektül le van írva hogy mettől-meddig mi a dolga és ezért a lófasz munkáért és zsebkendőnyi felelősségért nagyon urasan megfizetik az én, meg a többi vállalkozó adóbefizetéseiből, na ez biztosan nagyszerű dolog, de egy ilyen nekem ne pofázzon már olyan dolgokról, amit nem ért, nem tud és sose merné megpróbálni.

Az egyik ügyfelem szerint aki tud valamit, az vállalkozni fog, aki pedig nem tud (az Ő szavaival: a selejt) elmegy alkalmazottnak és ha megmondják neki pontosan hogy mit csináljon, akkor megpróbálja megcsinálni. A közalkalmazotti szféra meg pláne ilyen, az már a 2. szűrőn is átesett emberek, meg a végképp sehova máshova nem alkalmasak és a NULLA munkapotenciállal bírok gyűjteménye egyre inkább. (maradékelv) Ha így van, akkor elég szégyen kis országunknak, mivel ez a hivatalnok-réteg óriási tömeget képez. Szóval ott tartunk, hogy én, meg még kb. 1-2 millió ember tartja el az egész országot, de lehetőleg még fogjam is be a számat és tartsam a hátam, mikor újabb bőröket akarnak lehúzni rólam. Egyébként is, elvileg benne lenne a nevükben is, közalkalmazott az akit a köz alkalmaz. Szóval az én alkalmazottam, meg mindazoké, akik még finanszírozzák. Hát akkor én szeretném jelezni, hogy ezeknek fel kívánok mondani, le is út, fel is út, menjenek dolgozni máshova.

OK, van akinek nincs sok választása, vállalkozáshoz vagy tőke kell, vagy ötlet és tőke, vagy kiemelkedő tudás és mindehhez némi szerencse is és az hogy minimum 2 műszakot nyomj le minden átkozott napján az évnek. Az igazán cifra az, hogy az az orvos, aki épp nem vállalkozik, hanem simán tenné a dolgát egy kórházban, még az is meg van szívatva, mert nem adnak neki műszert, gyógyszert, embereket, semmit. Szóval a köz alkalmazottai közül aki dolgozna, azt meg nem hagyják. Ügyesen ki van ez találva. Ősszel 2 hónapot vártam egy kurva MRI-re, amikor 20 éve rengeteg pénzt csengetek be járulékokra és sose voltam még csak táppénzen se. Aztán mikor kellene, akkor meg álljak sorba, vagy dögöljek meg. Ez is fasza, de azért még én vagyok kivételezett, meg "kedvezményt kapok" mert pár fillért elszámolhatok a költségeimből az adóalapom terhére, ó köszi.

Ez a "leírhatod költségként" duma meg azért bassza kurvára a csőrömet, mert nem nagy vidámság leírni valamit költségként, amit KI IS FIZETTEM költségként (esetleg többet is mint amit leírhatok) és amire a pénzt MEG KELL KERESNEM!! Tényleg, köszi, hogy leírhatom!

Dezső bácsi 2010.04.27. 14:21:48

Aki azt mondja ,hogy olcsóbb autóval mint BKV-val, az vmit nagyon elszámolt..mondom én, aki szintén autóval járok..(néha robogó, az az ideális hosszútávon)
Egy autó havi fenntartása, ha nem megy vele 1 métert sem(!!), 25.000-40.000 ft. Aki ezt nem veszi alapnak az pénzügyi analfabéta.
Vizslát!

Zed is not dead yet 2010.04.27. 14:25:12

Roy, ez komoly, hogy ha valakit valami mással jobban megszívatnak, akkor az, akit kicsit kevésbé szívattak meg szerinted már inkább ne is szóljon egy szót se? Ezt úgy érted, hogy "szolidaritás"? Akkor mondd már meg mondjuk hogy Te ugyan kivel vagy szolidáris magadon kívül? Tényleg megáll az eszem. Meg a "minimálbérre bejelentettek" témát is előhozod, köszi. Ez megint az a történet, hogy ha egy cég összes árbevétele havonta mondjuk 2 millió forint és dolgozik a cégnél 3 ember, akkor kurvára nem mindegy, hogy minden lehetőséget kihasználva és tényleg az adóhivatal türelmének a határáig elmenve ezek fejenként kereshetnek akár nettó 100000 Ft-ot is havonta, amit el is költhetnek, vagy pedig minden szinten hülyét csinálva magukból inkább beérik ennyi árbevétel mellett fejenként (bruttóban több pénzért) nettó 70000 Ft-tal mondjuk. Te mit tennél? Ott tartunk, hogy ha egy cég anyagmentes árbevétele 100 forint, akkor mire abból jövedelem lesz, addigra az lefogy a huszadára. És az ilyen cégekben a tulajdonos meg az alkalmazottak között összesen 1 különbség van, hogy ha véletlenül elbasznak valamit, akkor a tulaj még extra seggbeb..szást is kap és jó esetben azt a tőkét is elveszíti, amivel a céget indította. OK, egy T-Com, vagy egy OTP úszik a nyereségén, de ezeknek mi köze van ahhoz a vállalkozóhoz, aki az adókat véres verejtékével termeli meg? Szerintem semmi.

Zed is not dead yet 2010.04.27. 14:29:15

Kedves Dezső bácsi! De ha ahhoz hogy a munkáját el tudja végezni muszáj autóznia, akkor miről beszélsz Te jó ember? Menj már el BKV-val egy nap alatt Pesten mondjuk 10 ügyfélhez, vidd a cuccaid is ami kell a munkához, vidd a pénzed magaddal amit fizetnek és még végezd is el a munkát. Ügyfélhez késve és leharcolt állapotban érsz, ha egyáltalán érsz. Kis szerencsével valami kölyökbanda kirabol a trolin késő este, mikor az utolsó helyről hazafelé támolyogsz. Stb-stb. Egyébként meg talán nem csak Pestből áll ez az ország. Mondom ezt, mint vidéki, aki havonta csak 1x kell menjen melózni Pestre de azt az 1 alkalmat is rühelli.

kangep 2010.04.27. 14:35:40

@Dezső bácsi: nem számoltam el semmit. csak annyit segíthetek, amit már leírtak előttem is: ne x millás autóból indulj ki, amin hitel van. igenis ki lehet jönni egy bérlet árából havonta, autóval is.

kangep 2010.04.27. 14:37:21

@Zed is dead: ezt a szánalmas selejt dumát leszámítva egyetértek veled.

jó volna, ha felfognád, hogy nem mindenki seftes. és azt is, hogy ez a te nagy szerencséd.

gorcsev54 2010.04.27. 14:39:57

@flimo13: Nem mondtam, hogy pesti vagy, de én egy nagyváros melletti faluban lakom 15Km ajtótól ajtóig, és nem akarok sehova költözni, bár ez sem biztos,mert már csak ketten vagyunk,mivel mint írtam egyik lányom B.Pesten a másik Skóciában és nagy már a házam,de nem hiszem hogy mostanában érdemes lenne eladni.A vitához annyit még egyszer:Valaki írta,
nem szűnik meg az elszámolható 9Ft/km.Tehát a vita erről felesleges, és az adózásról is felesleges, mert ha tényleg annyi vállalkozás lenne adócsaló, mint ahogy egyesek beállítják,akkor tényleg nem tudom miből lenne költségvetés, meg hitel törlesztés stb.Az .hogy ez nem elég az leginkább a pazarló kormányoknak köszönhető,hamis cégeknek,"bodzaszedő" vállalkozásoknak jogtalan magas nyugdíjaknak rokkant nyugdijjaknak,segélyeknek nagyra duzzasztott felesleges adminisztrációnak vállalkozásoknak állami cégekből ki nyúlt milliárdoknak,közbeszerzési eljárásoknak, és tönkretett gazdaságnak piacnak köszönhető meg még sok ilyen és ehhez hasonlónak.A vállalkozásom miatt szinte csak kis vállalkozásokkal vagyok kapcsolatban és bizton állíthatom az adócsalás nem általános, szinte nincs is miből csalni, legtöbb vállalkozás ép hogy kitermeli a megélhetéséhez szükséges bevételt(nem jelenti azt,hogy nincs)Csak a sok adócsalást emlegető embernek akartam mondani, hogy ez Gyurcsány óta divat lett , hogy mindennek ez az oka-holott Magyarországon van egy jól szervezett tizenezres Apeh - amelyik , hogy több lóvét kapjon mindent megtesz , hogy ne lehessen csalni-egyeseknek,de még nem hallottam a 386 képviselő stb. apeh vizsgálatáról.Tényleg mit csinálna az apeh ,ha nem lenne 8-9 ezer kisvállalkozó?

gorcsev54 2010.04.27. 14:57:30

@Zed is dead: Na végre valaki nagyjából összefoglalta a sok okostojásnak a dolgokat. Csak annyit 1989- től vagyok én is vállalkozó, előtte 15év állami vállalat éhbérért.89. utca mert elprivatizálták alólam a céget újrakezdési kölcsön( jó drága)és
egyre csak nehezebb és szarabb lett, és 56-évesen egy buznyák napot sem voltam táppénzen(hála istennek)de fizettem szerintem többet eddig mint a "kommandós" 15 év munkaviszonnyal és csak szívattak és szívatnak mindenféle adóval(az utolsó eddig a telefonadó(kíváncsi lennék a közszférában fizetnek-e)De bassza meg amikor a 79 édesanyámat a halála előtt elvitte a mentő a kórházba kikúrták a folyosóra , mert tele volt "halálos huszonéves betegekkel családtagjaikkal" az ambulancia akik biztos sokat fizettek a Tb-be.Szóval nem is kellett két napnál tovább ellátni, és való szinü mi is így járunk, aztán feldughatjuk magunknak a fizetett tb.

hugszi 2010.04.27. 14:58:54

A törvény szerint a hosszú várakozási idő az, amely meghaladja az utazásra fordított idő hosszát.
Azaz, ha 10 percet utazol, de 15 percet kell várni a járműre akkor az már hosszú várakozás :-)

gorcsev54 2010.04.27. 15:06:44

@Dezső bácsi: Mitől 25 40 ezer? Évi bizt:21.000 súlyadó 16.000
=37.000 osztva 12- tővel Ja bocsi 2 évente műszaki, de minek ha nem megyek-meg akkor minek az autó?Nekem :vonatbérlet:152.000Ft évi buszbérlet 172.000Ft -az mennyi? az havi hány lityi benzin? És az idő az mennyi? Feltéve , hogy megtehetném a munkám miatt, hogy nem kocsival járok. A robogó
ideális lenne ha.....

Szibarita 2010.04.27. 15:21:31

Szerintem ugy kell alakitani a korulmenyeket, hogy ne erje meg kocsival jarnod es ha gyorsan be akarsz elni a meloba, akkor a melod kornyeken kene hogy lakj.

Annak meg aki ezt nem igy latja, annak kivanom, hogy a fel orszag atmenoforgalomkent az o utcajat hasznalja a cuki elovarosi idilljeben.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2010.04.27. 15:29:36

A számolást kicsit elcsesztem -éjszakás műszak után csoda, hogy éltem :) Javítva

kangep 2010.04.27. 15:38:19

@Szibarita: engem nem zavar a nyüzsi. ha téged igen, költözz te olyan helyre, ahol nincs nagy forgalom.

Rwindx 2010.04.27. 15:42:31

@Szibarita:
Ezt meg lehet tenni kétféleképpen, ha eltekintünk az ideologizált világképtől azaz hogy mindenki a munkahelye közelében lakik.

1. Szénné adóztatunk mindent ami a gépjárművekkel kapcsolatos. Onnantól kezdve az autózás a gazdagok luxussportja lesz, más nem fog autózni, minden egyéb velejárójával együtt.

2. Fejlesztjük a tömegközlekedést, mind minőségben, mind pedig elérhetőségben. Nem csak Budapesten.

Én úgy nézem a 2. verzió ki van húzva. Az 1. verzió megoldás?

Szibarita 2010.04.27. 15:56:18

@Rwindx: A ketto nyilvan egyuttjar. Peldaul a parkolokon valo sirankozast egyaltalan nem ertem. Kereslet-kinalat. Ha nem fizetnenek eleget, hogy eltartsanak P+R parkolokat maganpenzbol, akkor ugy kell alakitani a korulmenyeket, hogy az erje meg jobban.

Fejlodik a tomegkozlekedes, lesznek parkolok es a varoslakoknak sem kell egesz allo nap olyan dugoban ulniuk, amit a varosukon kivul lakok generaltak.

Szibarita 2010.04.27. 16:01:20

@kangep: A nyuzsi engem sem, az autoforgalom annal inkabb, tovabba en lakom itt, siman szavazhatok ebben a kerdesben, mig szerencsere az, aki bejonne meg nem.

Ezert is nem ertem, miert nem volt meg rola nepszavazas.

Rwindx 2010.04.27. 16:13:56

@Szibarita:
Én nem látom a tömegközlekedés fejlődését Magyarországon,
Az ország nem csak Budapestből áll. Mit szólnál ahhoz ha hétvégén mindegyik metró csak 4x menne 1 nap? Mondjuk egy faluban hétvégén nem éri meg 4-nél több járatot indítani a megyeszékhely felé? Akkor menjenek autóval... ja most adóztattuk azt is szénné...

Rwindx 2010.04.27. 16:17:36

@Rwindx: végülis akik ott laknak meg is dögölhetnek, nem? Az is egy megoldás lehet annak aki a problémákat felszínesen kizárólag saját szemszögéből közelíti meg.
Láttunk sok ilyen megoldást az elmúlt években.

Szibarita 2010.04.27. 16:43:29

@Rwindx: En a varosrol beszelek, te meg videkrol. Arrol beszelek, hogy idejonnek az elovarosokbol az autoikban, aztan picsognak, hogy azert nem koltoznek a varosba, mert az legszennyezett. Jojjon be, ha muszaj neki, de erezze magat vendegnek es plane ne erezze, hogy alapjoga behajtani, nem az.

Hogy honnan jar be, az o problemaja, nem az enyem, az en problemam az, hogy ha feleannyi auto lenne, jelentosen jobb lenne az eletminoseg.

Komolyan gondolkodom rajta, hogy segitek megfinanszirozni egy ilyen kampanyt, siman atmenne a szavazokon, megfeleloen talalva, aztan mehetnek a pilisvorosvariak panaszra a sohivatalba.

Winston Smith 2010.04.27. 17:01:37

Azért tegyük hozzá, hogy a költségvetésnek van kiadási oldala is. Ha a bevételin csökkenteni akarunk, akkor a kiadásin is csökkenteni kell.

Kevesebb korrupció, kevesebb adminisztráció, ezen is lehet nyerni valamennyit, de ez nem elég.

Kevesebb rokkantnyugdíjas, kevesebb korkedvezményes nyugdíj, kevesebb munkanélküli, vizitdíj újbóli bevezetése - ez is kell ahhoz, hogy alacsonyabb adók legyenek.Ja, meg kevesebb adócsaló. AZ EVA azonnali megszüntetése. Durván megbüntetett kisvállalkozók, ha nem adnak számlát.

Erre van előre.

Rwindx 2010.04.27. 17:08:48

@Szibarita:
Én mindkettőről beszélek, ugyanis mindkettő közlekedésével vannak problémák, csak éppen ami az egyiknek esetleg jó az esetleg kinyírja a másikat és vica versa, ha beleszarik az ember. Persze mindenki lehet egoista, csak abból meg az lesz hogy egyszer fent egyszer lent (egyszer te szarsz pofán másokat, másszor meg mások téged), és az nem szép világ.

Rwindx 2010.04.27. 17:10:46

@Rwindx: Egyébként meg ha leszarod őket miért várod el azt hogy ők ne szarjanak le téged?
Rossz hozzáállás, nem visz sehova.

Szibarita 2010.04.27. 17:14:44

@Rwindx: Ebben a pillanatban o az, aki egoista modon idepofekel az orrom ala, hogy neki otthon jobb legyen.

Tovabba azert, mert en lakok itt es nekem jogom van kiszavazni ot innen, merthogy o jon ide es nem en hozza. Tolem o is bevezethet behajtasi dijat ott, ahol o lakik, egeszsegere.

Ha o is itt lakna, neki is ez lenne a velemenye, bar oszinten szolva ez sem erdekel.

Zed is not dead yet 2010.04.27. 17:26:44

Kangep: nem értelek. A selejtes duma nem az én dumám, de annyi azért van benne, hogy vállalkozó az, aki nagyobb terhelés mellett több kockázatot mer és bír elviselni és ráteszi mindenét erre a "lutrira", aki ezt nem teszi, az az alkalmazott, vagy még az sem. Azt se értem, hogy miért az az én szerencsém hogy nem mindenki seftes? Aki csaló, annak nem dolgozom, ennyi. Akit nem ismerek, az készpénzzel fizet, vagy nem dolgozom neki. Ez van, Magyarország, 2010, nem meglepő.

Öreg Sam 2010.04.27. 18:15:07

@BiSzex:
Két év múlva újra itt szeretném olvasni a kommentedet adóügyekben.
Amikoris ugyanennyi adót/járulékot fogysz fizetni,csak esetleg más lesz a fedőneve.
Ki lesz majd akkor a kampósorrú?
Nem tán a Viktor Király?

Öreg Sam 2010.04.27. 18:58:00

@Rwindx:
Biztosan igazad van,de nem vica versa,hanem VICE VERSA helyesen.
Ha ezt megtanulod,már nem éltem hiába... ))

yanchi345 2010.04.27. 20:12:18

Talán le kellene szokni arról, hogy a fizetést mindenféle alternatív címeken fizessék ki, benzinpénz, esküvői ruhapénz, vakbélpénz stb. címén, csak azért, hogy az adót el lehessen csalni.
Ezzel párhuzamosan a T. Ház képviselőinek a költségtérítését is tessék megadóztatni (na, olyan parlament még nem volt...), és minden természetbeni juttatást is (autó a kosárlabda-csapattól, stb.). Oszt jónapot.

Rwindx 2010.04.27. 20:32:00

@Szibarita:
Én viszont azt mondom olyan megoldást kellene találni, ami megoldja mindkét fél problémáját. Az lenne előrelépés, nem az hogy "nem érdekel".
Most téged ez nem érdekel, megszavaztatod ezt, rendben, egy év múlva majd sírsz az ellenlépésért. Ugyan már. Olyan megoldásban gondolkozz amit a másik oldalon sem bánnál meg.

@Öreg Sam:
Ha te meg megtanulod hogy a mondattagok közötti vessző után hagyunk 1 darab szóközt, valamint a "adót/járulékot fogysz fizetni" helyett "adót/járulékot fogsz fizetni" írsz, akkor én sem. :)

Hülyeség ez a grammar náciskodás...

Öreg Sam 2010.04.27. 20:34:33

@Rwindx:
Hjaaaa,az dobja az első kavicsot rám,ki még soha ne ütött mellé!
Visszaolvastam,és csakazértis benne hagyom a melléütést! :)))

Öreg Sam 2010.04.27. 21:30:27

@Rwindx:
Nem akartam grammarnáci lenni.
Kicsit szeretném,ha használunk egy idegen/latin szólást,azt helyesen tennénk.
Nekem már csak ilyen kényes izlésem van,ha ezzel segithetek,akkor azt teszem. :)

GiaMarie 2010.04.28. 09:10:58

@Szibarita: Erre még senki nem tért ki :én rohadt burzsuj az apai örökségemként (19 voltam,mikor meghalt az apám,ezért nem tudtam továbbtanulni,mert anyám bejelentett 120 nettója mesés gazdagságnak számított,így nem kaptam semmi támogatást) kaptam egy lakást,amit ha eladok,akkor a 10 milliós értékéból leadózhatok jelen szabályok szerint 4-t,mert a szerzéstől számított öt éven belül adom el.A maradék hatért ha másik lakást veszek,abból újabb majd 1 milla az illeték meg minden szar,dejónekem,így aztán tényleg lehet mobilnak lenni,meg a munkahely mellé költözni...

Keresel valamit?

Az alábbi ügyes kis program segítségével kereshetsz a blogon:

Így se? Értesíts egy kommentben, vagy e-mailben hogy utánajárhassak!

süti beállítások módosítása