BLOG

Búcsúpuszi Bajnaiéktól

írta: turner ; 2010.04.27. 07:48 · 2 trackback

Jó reggelt kívánok! Most, hogy túl vagyunk a kampányon és a választásokon, engedjék meg, hogy bejelentsem az ideiglenes-szakértő-válságkezelő-sápoló-sarcoló kormány újabb ötletét a "hogyan húzzunk le még egy bőrt a bérből és fizetésből élőkről" című ötletbörzén.

Kedves-becses -még néhány hétig a nyakunkon ülő- kormányunk ugyanis -amolyan búcsúpusziként- talált egy juttatást, amire még nem vetett ki sarcot.  A kampány bizony rendesen elterelte a figyelmet arról a kormányrendeletről (hihetetlen, de a Népszabin jelent meg), mely szerint május 1-ei hatállyal megváltoznak az útiköltség térítéssel kapcsolatos szabályok. Ezentúl csak az kaphat adómentesen üzemanyagköltség térítést,

-akiknek  a lakóhelye vagy tartózkodási helye és a munkavégzés helye között nincs közösségi közlekedés, vagyis tömegközlekedési eszközt nem tudnak igénybe venni a munkába- illetve hazajutáshoz (a XXI. században cseszd meg?!),

-amennyiben a munkavállaló munkarendje miatt nem, illetve csak hosszú várakozással tudja igénybe venni a közösségi közlekedést (az én munkáltatómnál min. 2 óra és nem hinném, hogy más sokkal kegyesebb lenne),

-amennyiben a munkavállaló mozgáskorlátozott vagy súlyosan fogyatékos.

(Természetesen az utolsó ponttal száz százalékig egyetértek). Tulajdonképpen a kormány mozgáskorlátozottakon kívül mindenkinek SZJA alapon megadóztatja az üzemanyagköltségét (kivéve azt, aki a civilizációtól elzártan remeteként él).

A lényeg:

1. Szokjunk rá a tömegközlekedésre. OK, de jó lenne, ha nem horror áron mérnék a jegyeket, vagy ha már horibilis a ceh, azért színvonalas szolgáltatást kapnánk.

2. A sápolás. De mintha ez egy kicsit túlzás lenne nem? Ha én pl. 10 000 Ft benzinpénzt kapok havonta, akkor az 12 850 Ft-ba kerül a munkáltatómnak. Ebből 

Eü-i hozzájárulás: 1.950 Ft

Munkaadói egészségbiztosítási járulék (3%): 300 Ft

Munkaadói TB járulék (24%): 2.400 Ft

Szakképzési alap hozzájárulás (1,5%): 150 Ft

Munkavállalói járulék (1,5%): 150 Ft

Munkavállalói eü-i járulék (6%): 600 Ft

Állami nyugdíjjárulék (1,5%): 150 Ft

Magánnyugdíjpénztári befizetés (8%): 800 Ft

Számított SZJA: 2.159 Ft

Adójóváírás: 2.159 Ft (Összes kedvezmény: 2.159 Ft)

Havi összes levonás a bruttó bérből: 1.700 Ft

Havi összes munkaadói járulék: 2.850 Ft

Összesen havonta az államnak fizetendő: 4.550 Ft

Nettó havi üzemanyagköltség térítés: 8.300 Ft

8300 Ft-ból 350 Ft-os benzinár mellett kb. 23,7 l benzin vásárolható. 8300 Ft-ból tehát

A jövedéki adó: 3235 Ft

ÁFA              : 1659 Ft

Összesen       : 4894 Ft

Tehát a munkáltató által kifizetett 12 850 Ft-ból az állam 9444 Ft-ot sápol le.  (Mindezt úgy, hogy az üzemanyag árában a jövedéki adó után fizetjük az áfát -> megadóztatott adó). 

Köszönjük hát az újabb sarcot, természetesen befizetjük mind a 11 kemény magyar Ft után -kilométerenként. Önök meg utazgassanak bátran, határtalanul a mi kontónkra. Csak a számlát el ne felejtsék meglobogtatni...


237 hozzászólás : mszp pofátlanság

A bejegyzés trackback címe:

https://kiforditott.blog.hu/api/trackback/id/tr271954539

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rettegjen velünk! 2010.04.27. 12:47:51

Kétharmados Fidesz győzelem? Itt az Orbánpatás? Rettegjen velünk! A Tudtad blog rendkívüli ajánlatát olvashatják!A legfontosabb, hogy legyen egy jó bőrönd! Ajánlatunkban egy 70 cm magas piros bőrönd szerepel, melyben garantáltan elfér 20 nokiadoboz, és...

Trackback: Adóvevő 2010.04.27. 10:18:03

Blogdémon, Petike, köszi a lapot! Az adóvevő egy olyan elektronyikális készülék, amit arra találtak ki, hogy adjon és vegyen. Ennek a készüléknek a specinális alesete, amikor egy készülék csak ad (adó), vagy csak vesz (vevő). Haladjunk (fontolva) sorjá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kangep 2010.04.27. 11:48:29

bekaphatják. én azért járok autóval melóba, mert olcsóbb és gyorsabb, mint a tetü bkv. kényelmesebb is nyilván. és ha a költségeket nem is vesszük, amikor kocsival egy út 15 perc, bkv-val 45perc-1 óra, akkor nincs kérdés. basszák meg.

GiaMarie 2010.04.27. 11:48:58

@rcfan: Kiváncsi lennék,ebből hányat adtak el eddig...280.000 forint???Eszem megáll.Az közel 20000 km -nyi benzinköltség mondjuk egy Suzukival.ÉS persze,ott kopoik az alkatrész meg stb,de a vonathoz meg ki kell menni,és mivel a teleportálás még nem létezik,szerintem már az is nagyvonalú,ha egyenlőnek tekintem a két költséget.

Káposztakukac 2010.04.27. 11:56:20

@fakof: szóval a ki nem vetett adóra ráfizetsz, te személy szerint? idióta...

gorcsev54 2010.04.27. 12:00:29

@Jaffar: A te adód azt fogalmam sincs ,hogy hol van.(Havi 5.800Ft benzinpénzebből Ez a napi 30 km.nem tudom mennyi a Te adód főleg ha csak akkor fizetem ki ha van miből,) mivel én minden egyes fillért munkával és szolgáltatással keresek Ha van munka és nem sorolom fel hányféle adót fizetek- mert felesleges nem biztos , hogy megérted(és még valami ha figyeltél volna akkor észre vetted volna még a munkám is autóhoz kötött), ja és 56. évemben vagyok és képzeld el, ha mindenki beköltözne a városba akkor mi lenne- vagy talán megveszed a vidéki családi házamat ami kb:18 mill modjuk 30 miláért.De nem akarok különösebben vitatkozni ez pontosan olyan nevetséges lehúzás mint a cég telefon témája,és még valami ha szerinted ebből hatalmas bevétele lesz a költségvetésnek akkor fizetek rá havi 2.500Ft- , hogy nehogy egyesek úgy érezzék, marha nagy kedvezményeket veszünk igénybe, meg hogy legyen miből kifizetni egyeseknek 15 év munkaviszony után azt a kicsi 160 ezres nyugdíjat amit a stresszes munkájukkal kiérdemeltek igaz én a nyugodt helyemen már a 38 évemet dolgozom és még 7 vissza van, ha az ilyen okos emberek nem gondolják azt, hogy kevés a 63.5 év legyen inkább 70

hogy? (törölt) 2010.04.27. 12:02:48

kedves Roy.
ne legyél már gyökér is ha már fasz vagy
(vagy annak tituláltak jogosan)
arról van itt pusztán szó hogy valakinek kicsit nehezebb a helyzete mint szerény személyednek és ezt olyanmódon közölted vele hogy jobban rávilágítottál a problémájára, mint amennyire szerette volna látni. egy kevés tisztelet kellene csak, hogy "igen, elég nehéz a helyzetetek, de ha megtudod oldani akkor bringát használhatnál" vagy valami ehhez hasonló
ha neked egyszerűbb + *komfortosabb* örülj neki

OmegaMale 2010.04.27. 12:03:06

Külföldi kiküldetésre nem vonatkozik az új szabály.

Érdekes elképzeléseik vannak itt viszont egyeseknek. Előre bocsátom, hogy én is autóval ingázom külföld és Mo között (így még mindig olcsóbb a munkáltatónak, mint külföldi állományban).

...Fizessenek a kényelemért bla-bla-bla...
Megnézzük, hogy pl. szerszámokkal vagy nehéz csomaggal hogyan jutnak be a munkahelyükre az ilyen okosok. Vagy mondjuk késő este, ha kiküldetésben vannak valahol.

...Jön a Zorbán és akkor majd nem kell adót fizetni, mert akik ezen ki vannak akadva, azok biztos nem is akarnak adót fizetni bla-bla-bla...
1. Aki autót tart fent és használ, az szépen csenget érte a zsét (többen felsorolták, akik autóznak, jövedéki, áfa, adók, vizsga, stb. stb.).
2. Aki gyalog jár, az nem fizet ilyen adókat, ha meg alacsony a keresete, akkor gyakorlatilag egyáltalán nem fizet adót (amit befizet, azt visszakapja támogatásokban, így *valaki* (akiról az okosok nem szeretnek tudomást venni) majd befizeti az Ő részét it). Mégis nagyon markáns elképzeléseik vannak arról, hogy rajtuk kívül másoknak, akik sok adót fizetnek (többször is ugyanazért), miért kéne kussolniuk és tűrni, hogy megint őket húzták le (mert csak az adózókat lehet ugye lehúzni).

... Mobilitás, tessék közelebb költözni és akkor nem kell autózni bla-bla-bla...
Mókásak az okosok, amikor mobilitásról beszélnek. Pont az az európai meglátás rólunk magyarokról, hogy nem vagyunk hajlandóak utazni és költözni oda, ahol éppen munka van. Ha nekem a munkám több helyen követeli meg a gyakori jelenlétet vagy külföldi telephelyen is kell dolgoznom, akkor az okosok a helyemben minden helyen tartanának fent lakást? XD

Bp-en én is BKV-vel járok, gyorsabb. Nekem. Másnak meg az autó lehet gyorsabb.

... Majd ha megadóztatják a cégautót, akkor majd hú de igazságos lesz bla-bla-bla...
Akkor most a saját autónkat koptassuk vagy bérautóval járkáljunk??? Mert az okosoknak sehogy se lenne jó...
Persze, tudom menjünk vonattal, attól az okosoknak is jobb lesz... :D

Mellesleg: ha senki nem járkálna autóval, ki fininszírozná a buszt és a vonatot? Elvégre a tömegközlekedés a világon sehol sem nyereséges, a hiányt az adófizetők (a nettó befizetők) állják. Azok is, akik ritkán vagy soha nem utaznak tömegközlekedéssel.

Summa summarum: mi autósok fizetjük a kötelező adókat, csak az autózással elve másnak munkahelyet és adóztatási lehetőségeket teremtünk (kutak, szervíz, csinovnyikok, csiribiri hatóságok stb.) és még a mások által be nem fizetett adót is mi csengetjük ki.

Nem kéne kihúzni nálunk a gyufát.

Jaffar 2010.04.27. 12:03:30

Lol. Mit sírtok akkor, ha olcsóbb kocsival bemenni a melóba?
Mér sírtok, hogy megszüntetik a támogatást? A cél az lenne, hogy mindeki aki teheti a tömegközlekedést válassza. De nem, meg tudjuk akkor is magyarázni, hogy miért jobb ez így. Akkor meg kussoljatok vazze, de ne akarjátok, hogy állam bácsi (a gyengébbek kedvéért : az adózók pénzén) egyeseknek fizessen a kényelemért, míg másoknak nem.

hogy? (törölt) 2010.04.27. 12:03:45

továbbá ez tényleg elég alja egy húzás volt hőn szeretett "vezetőinktől"

fakof 2010.04.27. 12:07:01

"amíg a magyar állam egyik fő bevételi forrása a benzin jövedéki adója..." - a zállam meg arra való, hogy kiraboljuk ugye? Kár, hogy lennénk itt páran ilyen kis idealisták akik magukénak érzik még, és személyes sértésnek veszik ha az mondja valami posztkomcsi, hogy: "ügyanmár, a közösből többet venni nem bűn"

Arról meg ne is beszéljünk, hogy mekkora a nemzetközi törekvések sora ami csak arra irányul, hogy visszaszorítsuk valahogy azt a környezetszennyezést amit az ilyen elkényeztetett úrvezetők okoznak világszerte.

Jaffar 2010.04.27. 12:07:24

@gorcsev54: A probléma ott van, hogy jelenleg sokkal többet oszt vissza a zállam, mint amennyi indokolt lenne. Nyilván sokat loptak eddig a képviselök is etc, de ez már a múlt, hisz a Fidesz van "hatalmon". Mindenki természetesnek veszi a kedvezményeket és lám, még így sincs soha senki megelégedve.

Lehet, hogy több adót fizetek egy évben, mint az itt kommentelök együttvéve. Persze most meg azért leszek támadva, hogy "gazdag" vagyok, tehát nekem könnyü.
/ehh
/facepalm

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2010.04.27. 12:08:00

Adozott jovedelembol is lehet am autokazni, ahogy a tobbseg teszi. Az osszes ilyen kiskapu csak adocsalasra serkent. Legyenek alacsonyabb adok (az a Viktor mar ugyis megigerte ugye), es kevesebb kedvezmeny. Kiforditott orszag az, ahol latszolag bazi magas adok vannak amiket a tobbseg nem fizet meg, hanem ugyeskedik mindennel (egymillio 'ceg', hamis utnyilvantartast generalo programok! amiknek csak meg kell adni, hogy hany Ft-ot kellett elautozni az adott honapban, stn...)

Aszi 2010.04.27. 12:08:45

Szerintem ez tök jogos, egyetértek ezzel a rendelkezéssel.

kangep 2010.04.27. 12:11:14

@Jaffar: nem fizet az állambácsi, te gyökér. megkapom a fizum, ami után én is, a melóhely is fizetett adót. a leadózott pénzemből megveszem a benyát, ami után megint adózom vastagon. a benyát az adózott pénzemből vett autómba töltöm, ami után szintén minden szart fizetek az államkasszába. ennek a benyapénznek egy _részét_ térítette vissza a munkáltatóm a saját költségére.

Jaffar 2010.04.27. 12:13:34

@kangep: Mutass egy másik országot (Kuba, É-Korea etc kivétel) ahol ez nem így van? Adózni kell, ez nem kívánságmüsor. Még akkor sem, ha a lakosság több, mint fele ezt nem hajlandó elfogadni.

dinamo vodka 2010.04.27. 12:18:48

15 perc az út az irodába bringával, 40 gyalog, 25-30 busszal. nem értem a problémátokat

gorcsev54 2010.04.27. 12:24:21

@Jaffar: Azért én szeretném látni azt a sok visszaosztott kedvezményt(se segély se szocpol se semmi-bár a segély hamarosan jöhet ha továbbra is ilyen jó helyzet) , mert valahogy én és a családom eddig mindig kimaradtunk.Az meg, hogy az én esetemben havi 5.800Ft elszámolható a munkába járásra az nem kedvezmény, hanem a megtermelt bevételemre fordított költség, és az adózott bevételből fizetett,hogy a gyengébbek is értsék.(amúgy én nem fizetek olyan sok adót-persze mihez kihez képest-fizetnék többet is ha nagyobb árbevétel lenne, mondjuk mint a 90-es évek elején).Attól , hogy a Fidesz van hatalmon még semmi sem fog változni,( főleg ott fönn)legalább is nekünk.

Rwindx 2010.04.27. 12:32:14

@Jaffar:
Minden adóval összekapcsolható blogon van valaki aki több adót fizet mint bárki más (na adj isten mint mindenki más összesen), és emiatt természetesen igaza van :D:D:D:D

fakof 2010.04.27. 12:32:23

@kangep: "..ennek a benyapénznek egy _részét_ térítette vissza a munkáltatóm a saját költségére. " azért mert adókedvezményben részesül, tehát a közösből valamiért neki mégis csak több jár. De miért is? Nekem miért nem jár bringaláncra adókedvezmény?

Desz*r lesz most már busszal hordani a titkárnőket ebédelni.. haj-jaj!

gorcsev54 2010.04.27. 12:35:01

@atleta.hu: Én nem azzal töltöm ki az útnyilvántartást, De addig ne vizsgálja senki amíg a Hagyó úr és felesége évi 120.ezer km számolt el külön külön kocsira , mellette mindkettő külön Bp-i lakhatási támogatást....soroljam? Addig ne az én 5.800Ft-ra fájjon az állam foga, és akinek ez nem tetszik az simán tehet egy szívességet, és bizony ha sok a munkánk akkor sok kilométert megyünk, ha nem sok akkor keveset és punk-tum. Részemről a vita lezárva, és ha így lesz május 1 től akkor majd fizetek rá adót és kész,majd a kuncsaftok megfizetik a többlet költséget, ha meg nem akkor akkor jön a segíly.

kangep 2010.04.27. 12:36:11

@Jaffar: mutass egy másik országot, ahol a bérköltségként kifizetett összeg mindössze 16%-át költheti el végül a jómunkásember. mert nálunk ez van (számolj utána!).

ekkora adóterhek mellett már régen a régió leggazdagabb országának kéne lennünk. gondolkodj el rajta, hová lett ez a sok pénz. nem a csóró munkábajáróknál van, annyit segítek. nem azt kéne basztatni, aki dolgozik és adózik.

és nem tudom, te ismersz-e mostanság diplomázó fiatalokat, én igen, elég sokat, és elárulom, hogy egyik sem akar itthon maradni. nem is fognak. inkább elmennek szart vakarni meg utcát seperni _bárhova_, mert érdekes módon nyugaton már rájöttek, hogy aki dolgozni akar, azt hagyni kell.

itt ez nagyon ügyes, hogy egyre több bőrt húznak le rólunk, akik dolgoznak. persze, ne járjak autóval, ne egyek drága kaját, ne vegyek drága holmit, ne igyak, ne dohányozzak. de akkor mi a faszomnak dolgozom? minek adom oda a szabadidőmet, ha nem költhetem a pénzt arra, amire akarom?

persze, vegyenek el minden pénzt tőlünk, de érdekes módon az elműlt húsz évben egyetlen politikus nem akadt, aki megmondta, mi az istenből akar ez az ország megélni. mi lesz a profilunk. mi az a termékegyüttes, amit eladunk a világnak.

ezek a fasszopó dilettánsok csak annyit tudnak, hogy a legcsendesebb, legbecsületesebb réteget szivatják és nyomorgatják egyre jobban. már régesrégen kellett volna egy terv, hogy miből akar élni ez az ország. mert ha abból a gyorsan fogyó rétegből akar megélni, akik még becsületes nevelést kaptak, abból hatalmas bukta lesz.

zeddez 2010.04.27. 12:37:05

Nemtom mi a ráknak nyivákoltok. Akinek ezt a cég fizette eddig az elég jól járt, a cégének fog többe kerülni ez, nem neki, meg nem a köznek.
Sőt, másoknak meg nem fizetik semmivel és az pl saját zsebből jár be 30km-ről. Na?

kangep 2010.04.27. 12:39:45

@zeddez: nem fog a cégnek többe kerülni. annyit fog mondani, hogy nem fizeti többet. ez történt a kajajegyekkel, az üdülési csekkel, mindennel. konstans módon csökkentette minden cég az alkalmazottainak a fizetését, ilyen indirekt módszerekkel.

fakof 2010.04.27. 12:40:35

@Rwindx: ja, és mégse tudja mi a különbség az összeadás meg a szorzás között. Vagy tudja, csak azt akarja, hogy mi ne értsük.

Mert azt mondja: Én kétszer annyit keresek mint te, tehát én kétszer annyit is adózok. Tehát én többet fizetek a közösbe, ezért engem egyéb kedvezménynek is megilletnek. Mondjuk úgy hogy nekem csak fele annyit kelljen fizetnem. És lám én is annyit fizetek akkor mint te, tehát minden rendben van..
Imádom az ilyeneket. Tényleg hülyének nézik az embert.

Rwindx 2010.04.27. 12:40:44

@fakof:
Mivel ez a munkával kapcsolatos költség volt, ezért nem minősült extra juttatásnak, így nem kellett utána adózni.

Na most ha te ilyennel jössz hogy titkárnő ebédelni vivése tartozott ebbe bele, akkor meglehetősen látszódik fingod nincs az egészről.
Útnyilvántartást kell vezetni az utakról, na most ha valaki nem akar csalni akkor beírja a munkahelye és a lakása közötti legrövidebb útvonalat, és kész. Ha ebédelni vinné a titkárnőjét, akkor azt nem írhatná be, mert csalás lenne. Talán tudod mi a különbség a csalás és a nem csalás között.
Ha meg már eleve mindenkit jó kommunista szokás szerint csalónak tekintesz, akkor miért nem azzal van bajod hogy minden útnyilvántartás kiküldetési rendelvény hamis és így csalás, csak hasra összeírt valamit? Ugyanis ebben sokkal több pénz van.

gorcsev54 2010.04.27. 12:40:50

@zeddez: És aki a cég maga?????????????????

Rwindx 2010.04.27. 12:41:40

@fakof: nem ezt mondta, az ö kommentjét nem olvastad el :)

zeddez 2010.04.27. 12:41:48

kangép: szép lenne, csak azokban a más országokban más az adómorál, és az adócsalás nem mint egy fajta nemzeti sport szintet üt, létezik, csak messze nem ekkora szintű. Nézd meg Ausztriát, 8M ember él ott, de biztos nem népesség 1/5-e tartja el a másik 4/5-t, mint itt. Ez a diffi. Ezért fizet itt az az 1/5 annyira sokat. És ez így is fog maradni. Aki megcsinálta volna, hogy ez ne így legyen, na az nem jutott be.

Blogger Géza 2010.04.27. 12:42:41

Szánalmas ez a sok frusztrált baloldali, aki képtelebbnél képtelenebb ígéreteket ad Orbán Viktor szájába (amiket soha nem tett), ezzel azt sugallva, hogy az oda szavazók valamiféle idióta csodavárók lennének. Hát, ennyire tellik tőlük...

gorcsev54 2010.04.27. 12:42:53

@kangep: Végre valaki okosat írt!

zeddez 2010.04.27. 12:43:36

kangép: vagy annyit mondd, hogy az adóval kevesebbet fizet ki neki.

gorcsev54 2010.04.27. 12:44:00

@zeddez: Ki lett volna aki ezt megcsinálja?

S.Tamás 2010.04.27. 12:44:03

Üdv,

amit írok, nem Bajnaiék védelmében teszem, csak a félremagyarázások és téves, kárt okozó hírek cáfolására.

A jogszabály (39/2010. (II.26.) Korm. r.) nem a Népszabiban jelent meg, hanem a Magyar Közlöny február 26-i, 2010/27. számában.
A kormányrendelet 4. §-a azokat az eseteket sorolja fel, amelyekben ezt a ktg-térítést adni KELL (tehát a munkavállaló követelheti) munkába járás esetén.
A "munkába járás" fogalmát a rendelet 1. § -a definiálja.

Azt, hogy ez mikor (miért) adómentes, nem ez a jogszabály, hanem az SZJA tv. tartalmazza [25. § (2) bek. b) pont].
Ez azonban csak az előbb idézett kormányrenelet "munkába járás" definícióját hivatkozza [Korm. r. 1. §], nem pedig a megfizetés kötelező eseteire utal.

TEHÁT: ha a Korm. r. 1. § szerinti definíció teljesül (pl. a közig. határon kívülről történő bejárás feltétele), akkor a munkáltató a SZJA tv. alapján ezt akkor is adhatja adómentesen, ha arra a Korm. r. [4. § a)-c) alatti feltételek] szerint nem lenne köteles.

(ugyanazen logika miatt teheti meg a munkáltató adómentesen, hogy a bérlet, jegy árának 100%-t megfizeti, holott a korm. r. szerint itt is csak 86%-ra lenne köteles. -Igaz, ezt explicite le is írja a tv., de a logika ugyanaz!!!)

Kéretik az összetartozó jogszabályokat valóban együttesen is értelmezni! Sajnos ez a téves értelmezés igen nagy karriert futott be.
Az pedig senkinél nem verte ki a biztosítékot, pedig itt valóban esik csorba az érdekeken, hogy a hétvégi hazautazás esetszámait ezentúl a munkáltató meghatározhatja úgy is, hogy nem minden hétvégére fizeti meg a térítést (korm. r. 1. § c) pont "legfeljebb" szócska).

Üdv,
T

zeddez 2010.04.27. 12:45:17

@gorcsev54: az meg leírhat kb mindent. Könyvelő kérdése ;)

Jaffar 2010.04.27. 12:45:47

@kangep: Hova lett az a sok pénz?

Magyarországon 3 millió ember tart el 10 milliót. Szerinted ez OK? Az meg csak a hab a tortán, hogy nálunk MINDENKI adócsaló.

Rwindx 2010.04.27. 12:49:27

@zeddez: Tévedsz. Ha elkezdesz leírni mindent, az APEH az első ellenőrzésen szépen áthúzza a teljes ÁFA és nyereségbevallásod az elmúlt x évre, majd megfizetteti veled az emiatt elmaradt adók különbözetét, meg rádver egy akkor büntetést hogy kvázi rabszolga leszel néhány évig míg kifizeted.
Csak azt írhatsz le ami a tevékenységeddel kapcsolatos, minden másért seggbe b.aszás jár az APEH részéről.

zeddez 2010.04.27. 12:52:49

A Bokros biztos lehetsz benne megcsinálta volna "Az adóreform"-t, ami kellene ide tizensok éve már, és amiről csak az ugatás megy. Így csak görgetjük ezt a szarkupacot magunk elött tovább.
Lett volna qrvaanyazás biztos miatta megint, mert aki évek óta kihúzza magát a közteherviselésből az elég hirtelen a fizetős oldalon találata volna magát. De az 1/5-d nem fizetne annyit, és végülis ha ők tartják el az országot akkor az ő érdekük legyen az első. A vérszívó élősködőké meg csak másoldlagos. Most ez fordítva van és marad is.

gorcsev54 2010.04.27. 12:54:55

@zeddez: Ezt nem értem:Mi mindent és miből?(Költséget csak a megtermelt bevételből lehet leírni és a jogszabályok szerint a bevétel érdekében felmerült költségeket.De azt is meg kell keresni!Furcsa lenne ha a költségeket is adózni kellene.

kangep 2010.04.27. 12:55:35

@zeddez: és erre mondom azt, hogy tessék megvizsgálni az okokat. ez a tyúk vagy a tojás kérdése megint. hogy azért nem fizetnek, mert magas, vagy azért magas, mert nem fizetnek.

egy rendszer akkor jó, ha hülye- és szabotázsbiztos. ennek a tükrében az adórendszerünk a mögötte álló hatósági kontrollal együtt egy kalap fost nem ér.

az egy totál másik kérdés, hogy ez mennyire szándékos.

zeddez 2010.04.27. 12:55:40

Jaj-jaj-jaj... én nem ismerek nem_adócsaló vállalkozót. Ők, hogy csináljak, hogy mégsem qrja meg őket az APEH, szerinted? Leírja b+ a kiskutya kisfaszát is. Na?

zeddez 2010.04.27. 12:59:28

kangép ne legyéál már ennyire naiv. Szerinted aki kijárta már az adócsalási egyetemet az elmúlt tizenhuszon évben, az most önként és dalolva fog a becsületes mindent bevalló adófizető vállalkozók soraiba beállni? Tényleg ezt hiszed?

Rwindx 2010.04.27. 12:59:43

@zeddez: Álmodban. Esetleg segg hülye és még nem kapott ellenőrzést, amivel eszméletlen mákos. Majd nézd meg az első után.

Szibarita 2010.04.27. 13:04:15

A jegy draga, a berlet olcso, vegyetek berletet szepen furikazas helyett. Addig oruljetek, amig nincs dugodij es amig lyuk van a seggeteken.

gorcsev54 2010.04.27. 13:04:23

@zeddez: Mennem kel. Megyek adót csalni, mert ha dolgozok akkor adót csalok.Az "má fix"- csak tudnám miből van költségvetés meg miből él a másik 7 millió, meg miből kapnak fizut az állami alkalmazottak?? Csak nem a tesco fizeti a bérüket?Még mielőtt felhördülnének tudom vannak multi cégek akik fizetnek adót a lányom is olyannál dolgozik-csönget is rendesen pedig kevesebb a bruttója mint a másiknak a nettója Skóciában diploma nélkül

Öreg Sam 2010.04.27. 13:05:07

@redrick:
A sunyi komcsik kitalálták,az Istenfideszorbánkirály meg behajtja ezt az adót is.
Bazzz! Tudomásul kéne venni,hogy az állam Te vagy!
Amit befizetsz,abból oszthatsz!
Nem lehet holnap arra ébredni,hogy csak jövedelem van,adó meg nics!
A fidesz sem fog tudni fából vaskarikát csinálni,pedig én is szeretném :))

kangep 2010.04.27. 13:09:23

@zeddez: a megrögzött adócsalókat hagyjuk, de tízezrével vannak olyan 'kényszervállalkozók', és kisvállalkozók, akik nem szeretnek szarakodni a számlavásárlással meg folyamatos ügyeskedéssel. az eva nagyon jó példa, aki tehette, rácuppant, mert egyszerű volt.

hidd el, az a réteg, aki simlis, az mindenhol megvan. a többiek viszont csak arra vágynak, hogy megéljenek normálisan, stressz és szarakodás nélkül. pláne a mostani népnemzeti körbetartozós szituban, ahol a 'számlás' pénzek többhavi várakozás után se biztos, hogy megjönnek.

egy fél millát hazavivő multibérenc vajon miért nem akar seftelni? nincs rászorítva. ha a munkabér volna a legegyszerűbb megoldás, azt választaná a többség.

www.BiSzex.hu · http://bisex.hu 2010.04.27. 13:13:57

a kibaszott retkes tetves kurva anyját az ilyen kampós orrú bandának. egy megszálló sereg is jobban bánt volna velünk

helota (törölt) · http://www.bibliotecapleyades.net/biggestsecret/biggestsecretbook/images/biggestsecretbook42.jpg 2010.04.27. 13:15:49

Hát az IMF-et, meg háttér mágusokat ki tartaná el ha nem így lenne? Gondolni kell rájuk is.
Amúgy ezt Gordonka szivességből tette a Fidesznek. Jó tett helyébe jót várj.

zeddez 2010.04.27. 13:20:43

Elhiszem. Jól van, menj hajtsd a lóvét, de ne feledd, nem csak a vállakozók fizetnek adót, hanem nettó adóbefizető az alkalmazott is pl a multiknál. Ezek pedig abból SEMMIT nem tudnak leírni, sokszor költségtérítést se kapnak, a nettójukból járnak be, mert ők ezt nem írhatjak le bruttójukból (ezt se)
Úgyhogy van rosszabb is a megadóztatott költségtérítésnél, a 0.

troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.04.27. 13:23:58

@Roy: Hát igen, a fejletlen németországban meg még ott tartanak hogy mindenhogy támogatják a munkavégzést a munkába járás költségtérítésével is, elgalábbis a lehetőséget meghagyják a munkaadónak. A szemetek. Ott biztosan nincs tömegközlekedés.

Ja egyébként azzal is támogatják, hogy a nyuggereknek munkába járási időben NINCS KEDEZMÉNYES UTAZÁS az adófizetők pénzéból.

basszátok meg.

is 2010.04.27. 13:26:08

sajnos a magyar emberek csalási képessége és szándéka mérhetetlen. nyilván túl sokan túl sok költségtérítést vettek fel a fizetésükhöz képest, azaz kb. így kapták a fizetésüket. nem újabb bőr, hanem a kiskapu bezárása, mert a tömegközlekedésben vagy névre szóló bérletet, vagy jegyet lehet elszámolni, azzal tehát nem lehet csalni. sajnos, köszönjük a csaló magyar munkavállalóknak és hű segítőjüknek, a magyar munkáltatónak.

hjan 2010.04.27. 13:26:52

@Szibarita: buszbérletem 11700Ft ennek 82%-a 9594Ft amit a cég kifizet, ha kocsival járok 9Ft/km akkor havi 4500-5000Ft-ot fizet a cég, szerintem a cég is jobban jár meg én is ha kocsival járok. Kocsival napi fél óra az út háztól házig, busszal 1óra+1óra gyaloglás a buszmegállóba.
Szerinted?

Rwindx 2010.04.27. 13:28:13

@is: Te ma mennyit csaltál?

kangep 2010.04.27. 13:28:33

@zeddez: még valami. itthon akkor is kiszívják a véred, ha dolgozol, és akkor is, ha vállalkozol. ha vállalkozol, az azt jelenti, hogy valamit el akarsz adni a többi embernek (akik dolgoznak/vállalkoznak). a te nettó bevételed az ő nettó bevételüktől függ. és fordítva. ez megnyomja az árakat felfelé, nyilván. kevesebb pénzből drágábban kell vásárolnia mindenkinek. nem csoda, ha a többség, amit lehet, külföldön szerez be.

ami annyit jelent, hogy az itthon, nehezen megtermelt pénzt külföldre visszük. a saját sírunkat ássuk.

ezen nem segít a vállvonogatós hozzálláásod, miszerint mindenki adócsaló. nem igaz. az ember arra megy, amerre jobban boldogul.

még egyszer: ha mindenki csaló, az azt jelenti, hogy nem jók a szabályok.

olyan rendszer kell, ahol sokkal nehezebb csalni. vagy csak simán nem éri meg.

Roy 2010.04.27. 13:30:09

@troll: Olvasd el S. Tamás hozzászólását.

is 2010.04.27. 13:30:53

@kangep: légy nyugodt, megint lesz adórendőrség, nem fogsz te a magason gondolkodni, ha kopogtatnak a rendőr urak.

is 2010.04.27. 13:31:57

@Rwindx: csak neked, csak most, csak itt: ma pár ezret.

kangep 2010.04.27. 13:32:31

@is: hozzám kopogtathatnak barátom. mindig mindent befizetek. itthon sajnos ez már hülyeségnek számít. de én így vagyok nyugodt.

passzívSportoló 2010.04.27. 13:34:18

Én nem akarok fikázni senkit. Mivel a BKV-t utálom, mert koszos, csomó büdös ember van, drága és nincs biztonság érzetem ezért csak akkor választom, ha nagyon muszály. Van bringám, amit kikapcsolódásra használok, nincs kedvem kamikaze módjára részt venni a közúti forgalomban, vagy kerülgetni a gyalogosokat. Meg van egy 12 éves suzukim amivel havonta 1x hazamegyek vidékre meglátogatni anyámat...Budapesten szörnyű a közlekedés, vidékiként hozzá voltam szokva, hogy 20km az kb 20 perc, itt...akár 1,5-2 óra is lehet szal autó is kilőve. Ezért a lakóhelyemet (albérlet) úgy választottam meg, hogy 15 perc gyalog a munkahelyemtől. Ez van, mindenki úgy csinálja, ahogy Neki a legjobb, itt nincs univerzális megoldás. a Bajnai-kormány meg ennyit tudott, semmi közük a valósághoz ezeknek idiótáknak, nem egy bolygón élünk....

Rwindx 2010.04.27. 13:36:51

@is: Kösz az infót. Majd készülj apró-sütivel, kávéval satöbbi :)

"azta" 2010.04.27. 13:38:59

1. Rwindx 2010.04.27. 10:56:38
Látom nem kevés IQ bajnok tévedt ide.
Az aki azt gondolja hogy az ő adójából autóznak azok akik autóznak, az mire alapozza ezt a nyilvánvaló faszságot? Kivetettek egy újabb sarcot, ennyi történt.
2. hihetetlen, hogy ennyi önkéntes van egy kis szopásra - merthogy itt szopatás van, az biztos!
3. bár én rá szavaztam, viszont nem annyira kedvelem, mégis: ez az orbánozás ez olyan szinten szar és szánalmas, hogy komolyan el kellene gondolkoznotok valami szakember segítségén. mély gödörben vagytok!

Roy 2010.04.27. 13:49:52

@hogy?: Bizonyos értelemben téves értesülések vannak ez ügyben. Olvasd el "S. Tamás" hozzászólását.
Az egész közlekedési hozzájárulásról folytatott vitának csak akkor van értelme, ha azt egyáltalán hajlandó fizetni a munkáltató. Többnyire ezt csak a köztisztviselők, és a közalkamazottak egy része kapja. A magánszférában elég kevés helyen fizetik, a mikor minimálbérre, de lehet még arra sem vagy bejelentve.
Nos ennyit a közlekedési hozzájárulűásokról.
Sokkal nagyobb problémának tartom az étkezési hozzájárulások, és az üdülési csekkek megadóztatását. Sok embert, a fogyasztást, és az idegenforgalmat hozták hosszú távon lehetetlen helyzetbe. Ettől még munkahelyek is szünhetnek meg. Ez az intézkedés sokkal több embernek okoz problémát mint az un. benzinpénz. Ezért írtam azt amit leírtam.
Tudom mindenkinek a saját problémája a legnagyobb.
Összességében azért nem kellett volna a másik embert fasznak, és gyökérnek titulálni. Minden esetre ezért szégyelhetnéd egy kicsit magad.
Köszi

misizoli 2010.04.27. 13:50:47

"1. Szokjunk rá a tömegközlekedésre. OK, de jó lenne, ha nem horror áron mérnék a jegyeket, vagy ha már horibilis a ceh, azért színvonalas szolgáltatást kapnánk."

A tömegközlekedés mindig is sokkal olcsóbb (természetéből fakadóan) mint a személygépkocsival való közlekedés. Úgyhogy amit írtál alapból faszság. Amúgy meg kit kéne megsarcolni ha nem azt aki kocsival jár munkába? Mindegy csak ne téged? Kicsit önző.

troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.04.27. 13:52:53

@Jaffar: 1,5 millió tart el 10-et... a közszolgákat szép ide számolni csak sajnos nem így van.
A 1,5 millából is jó ha 500k az aki ténylegesen pénzt hoz be az országba vagy előállít valamit. A többi őgy szolgáltat hogy ezt a bevételt pörgeti körben a gazdaságban.

És igen, kurvára itt lenne az ideje, főleg azoknak akiket így eltartanak (a 8,5 milla magyar) de mindenki másank is hogy akkor is magyar emberhez vándoorlóan költse ela pénzét ha neadj isten az 5-10% -al drágább is.
Mert így csak maguk ellen dolgoznak. egy majd a francia meg spanyol büdzsébe a hitelből adott lóvé.

kangep 2010.04.27. 13:54:32

@misizoli: már írtam előbb, hogy nekem olcsóbb kocsival melóba járni, és legalább háromszor gyorsabb, mint a bkv. és nem faszság, tény. fogadd el. van ilyen is.

Laliath 2010.04.27. 13:59:45

@gonosztojás:
ha a mostaninál közelebb megyek, akkor bent is lakhatnék.
A gáz inkább az, hogy autóval 10 perces út, amit ha jó az idő, inkább gyalog teszek meg (úgy 35 perc és két lámpa nélküli életveszélyes zebra is dukál hozzá), az a naaagy budapesti BKV-val 1 óra. Grátisz tartozik hozzá egy átszállás az egyik "sűrűn járó" heringesdobozról a másikra és egy felesleges ismerd meg hazád mozgalom.

Laliath 2010.04.27. 14:01:07

@misizoli:

Csak akkor tudnám, hogy miért jön ki egy havi bérlet árából a család egész havi autós közlekedése. Érthetetlen, ugye?

Zed is not dead yet 2010.04.27. 14:11:35

Na jo, Jaffar simán IGNORED nálam.

Zeddez, Te meg simán hülye vagy. "nem ismerek nem_adócsaló_vállalkozót" írod. Vagy simán kamubeszéd amit nyomsz, vagy elég érdekes ismeretségi köröd lehet. Vagy a szóhasználat körül lehet hiba, mert a mariska-termesztő, meg a drognepper lehet NEKED vállalkozó, de NEKEM csak simán bűnöző. 1992 óta vagyok vállalkozó, soha nem csaltam. Amit a törvény megengedett, azt csináltam és azt, amire a törvény kötelezett. Ennyi. És a többség a kicsik közül ilyen. Az más kérdés, hogy sok olyat ismerek, aki bezárta a "boltot" és inkább "haveri alapon" dolgozik, mert a sok szabályt és törvényt és lehúzást egyszerűen képtelen be- és eltartani. Olyat is látni, aki elbassza a dolgot valahol, mert olyan bonyolult az egész, hogy nem tud vele mit kezdeni. Mondjuk egy asztalost vagy egy villanyszerelőt, vagy egy nyelvtanárt, vagy egy gyógymasszőrt (folytathatnám végtelenségig) képzelj el, és képzeld bele magad a helyébe. Ha egy ilyen havonta napokat azzal foglalkozik, hogy tanulmányozza a jogszabályváltozásokat, akkor éhen döglik. Ha keres egy komoly könyvelőt, akkor meg annak a díját nem bírja kitermelni.

Az hogy valaki nap 8 órában, rugalmas munkaidőben bassza a rezet valami hivatalszerűségben, ahol kb. 200 oldalnyi szöveggel korrektül le van írva hogy mettől-meddig mi a dolga és ezért a lófasz munkáért és zsebkendőnyi felelősségért nagyon urasan megfizetik az én, meg a többi vállalkozó adóbefizetéseiből, na ez biztosan nagyszerű dolog, de egy ilyen nekem ne pofázzon már olyan dolgokról, amit nem ért, nem tud és sose merné megpróbálni.

Az egyik ügyfelem szerint aki tud valamit, az vállalkozni fog, aki pedig nem tud (az Ő szavaival: a selejt) elmegy alkalmazottnak és ha megmondják neki pontosan hogy mit csináljon, akkor megpróbálja megcsinálni. A közalkalmazotti szféra meg pláne ilyen, az már a 2. szűrőn is átesett emberek, meg a végképp sehova máshova nem alkalmasak és a NULLA munkapotenciállal bírok gyűjteménye egyre inkább. (maradékelv) Ha így van, akkor elég szégyen kis országunknak, mivel ez a hivatalnok-réteg óriási tömeget képez. Szóval ott tartunk, hogy én, meg még kb. 1-2 millió ember tartja el az egész országot, de lehetőleg még fogjam is be a számat és tartsam a hátam, mikor újabb bőröket akarnak lehúzni rólam. Egyébként is, elvileg benne lenne a nevükben is, közalkalmazott az akit a köz alkalmaz. Szóval az én alkalmazottam, meg mindazoké, akik még finanszírozzák. Hát akkor én szeretném jelezni, hogy ezeknek fel kívánok mondani, le is út, fel is út, menjenek dolgozni máshova.

OK, van akinek nincs sok választása, vállalkozáshoz vagy tőke kell, vagy ötlet és tőke, vagy kiemelkedő tudás és mindehhez némi szerencse is és az hogy minimum 2 műszakot nyomj le minden átkozott napján az évnek. Az igazán cifra az, hogy az az orvos, aki épp nem vállalkozik, hanem simán tenné a dolgát egy kórházban, még az is meg van szívatva, mert nem adnak neki műszert, gyógyszert, embereket, semmit. Szóval a köz alkalmazottai közül aki dolgozna, azt meg nem hagyják. Ügyesen ki van ez találva. Ősszel 2 hónapot vártam egy kurva MRI-re, amikor 20 éve rengeteg pénzt csengetek be járulékokra és sose voltam még csak táppénzen se. Aztán mikor kellene, akkor meg álljak sorba, vagy dögöljek meg. Ez is fasza, de azért még én vagyok kivételezett, meg "kedvezményt kapok" mert pár fillért elszámolhatok a költségeimből az adóalapom terhére, ó köszi.

Ez a "leírhatod költségként" duma meg azért bassza kurvára a csőrömet, mert nem nagy vidámság leírni valamit költségként, amit KI IS FIZETTEM költségként (esetleg többet is mint amit leírhatok) és amire a pénzt MEG KELL KERESNEM!! Tényleg, köszi, hogy leírhatom!

Dezső bácsi 2010.04.27. 14:21:48

Aki azt mondja ,hogy olcsóbb autóval mint BKV-val, az vmit nagyon elszámolt..mondom én, aki szintén autóval járok..(néha robogó, az az ideális hosszútávon)
Egy autó havi fenntartása, ha nem megy vele 1 métert sem(!!), 25.000-40.000 ft. Aki ezt nem veszi alapnak az pénzügyi analfabéta.
Vizslát!

Zed is not dead yet 2010.04.27. 14:25:12

Roy, ez komoly, hogy ha valakit valami mással jobban megszívatnak, akkor az, akit kicsit kevésbé szívattak meg szerinted már inkább ne is szóljon egy szót se? Ezt úgy érted, hogy "szolidaritás"? Akkor mondd már meg mondjuk hogy Te ugyan kivel vagy szolidáris magadon kívül? Tényleg megáll az eszem. Meg a "minimálbérre bejelentettek" témát is előhozod, köszi. Ez megint az a történet, hogy ha egy cég összes árbevétele havonta mondjuk 2 millió forint és dolgozik a cégnél 3 ember, akkor kurvára nem mindegy, hogy minden lehetőséget kihasználva és tényleg az adóhivatal türelmének a határáig elmenve ezek fejenként kereshetnek akár nettó 100000 Ft-ot is havonta, amit el is költhetnek, vagy pedig minden szinten hülyét csinálva magukból inkább beérik ennyi árbevétel mellett fejenként (bruttóban több pénzért) nettó 70000 Ft-tal mondjuk. Te mit tennél? Ott tartunk, hogy ha egy cég anyagmentes árbevétele 100 forint, akkor mire abból jövedelem lesz, addigra az lefogy a huszadára. És az ilyen cégekben a tulajdonos meg az alkalmazottak között összesen 1 különbség van, hogy ha véletlenül elbasznak valamit, akkor a tulaj még extra seggbeb..szást is kap és jó esetben azt a tőkét is elveszíti, amivel a céget indította. OK, egy T-Com, vagy egy OTP úszik a nyereségén, de ezeknek mi köze van ahhoz a vállalkozóhoz, aki az adókat véres verejtékével termeli meg? Szerintem semmi.

Zed is not dead yet 2010.04.27. 14:29:15

Kedves Dezső bácsi! De ha ahhoz hogy a munkáját el tudja végezni muszáj autóznia, akkor miről beszélsz Te jó ember? Menj már el BKV-val egy nap alatt Pesten mondjuk 10 ügyfélhez, vidd a cuccaid is ami kell a munkához, vidd a pénzed magaddal amit fizetnek és még végezd is el a munkát. Ügyfélhez késve és leharcolt állapotban érsz, ha egyáltalán érsz. Kis szerencsével valami kölyökbanda kirabol a trolin késő este, mikor az utolsó helyről hazafelé támolyogsz. Stb-stb. Egyébként meg talán nem csak Pestből áll ez az ország. Mondom ezt, mint vidéki, aki havonta csak 1x kell menjen melózni Pestre de azt az 1 alkalmat is rühelli.

kangep 2010.04.27. 14:35:40

@Dezső bácsi: nem számoltam el semmit. csak annyit segíthetek, amit már leírtak előttem is: ne x millás autóból indulj ki, amin hitel van. igenis ki lehet jönni egy bérlet árából havonta, autóval is.

kangep 2010.04.27. 14:37:21

@Zed is dead: ezt a szánalmas selejt dumát leszámítva egyetértek veled.

jó volna, ha felfognád, hogy nem mindenki seftes. és azt is, hogy ez a te nagy szerencséd.

gorcsev54 2010.04.27. 14:39:57

@flimo13: Nem mondtam, hogy pesti vagy, de én egy nagyváros melletti faluban lakom 15Km ajtótól ajtóig, és nem akarok sehova költözni, bár ez sem biztos,mert már csak ketten vagyunk,mivel mint írtam egyik lányom B.Pesten a másik Skóciában és nagy már a házam,de nem hiszem hogy mostanában érdemes lenne eladni.A vitához annyit még egyszer:Valaki írta,
nem szűnik meg az elszámolható 9Ft/km.Tehát a vita erről felesleges, és az adózásról is felesleges, mert ha tényleg annyi vállalkozás lenne adócsaló, mint ahogy egyesek beállítják,akkor tényleg nem tudom miből lenne költségvetés, meg hitel törlesztés stb.Az .hogy ez nem elég az leginkább a pazarló kormányoknak köszönhető,hamis cégeknek,"bodzaszedő" vállalkozásoknak jogtalan magas nyugdíjaknak rokkant nyugdijjaknak,segélyeknek nagyra duzzasztott felesleges adminisztrációnak vállalkozásoknak állami cégekből ki nyúlt milliárdoknak,közbeszerzési eljárásoknak, és tönkretett gazdaságnak piacnak köszönhető meg még sok ilyen és ehhez hasonlónak.A vállalkozásom miatt szinte csak kis vállalkozásokkal vagyok kapcsolatban és bizton állíthatom az adócsalás nem általános, szinte nincs is miből csalni, legtöbb vállalkozás ép hogy kitermeli a megélhetéséhez szükséges bevételt(nem jelenti azt,hogy nincs)Csak a sok adócsalást emlegető embernek akartam mondani, hogy ez Gyurcsány óta divat lett , hogy mindennek ez az oka-holott Magyarországon van egy jól szervezett tizenezres Apeh - amelyik , hogy több lóvét kapjon mindent megtesz , hogy ne lehessen csalni-egyeseknek,de még nem hallottam a 386 képviselő stb. apeh vizsgálatáról.Tényleg mit csinálna az apeh ,ha nem lenne 8-9 ezer kisvállalkozó?

gorcsev54 2010.04.27. 14:57:30

@Zed is dead: Na végre valaki nagyjából összefoglalta a sok okostojásnak a dolgokat. Csak annyit 1989- től vagyok én is vállalkozó, előtte 15év állami vállalat éhbérért.89. utca mert elprivatizálták alólam a céget újrakezdési kölcsön( jó drága)és
egyre csak nehezebb és szarabb lett, és 56-évesen egy buznyák napot sem voltam táppénzen(hála istennek)de fizettem szerintem többet eddig mint a "kommandós" 15 év munkaviszonnyal és csak szívattak és szívatnak mindenféle adóval(az utolsó eddig a telefonadó(kíváncsi lennék a közszférában fizetnek-e)De bassza meg amikor a 79 édesanyámat a halála előtt elvitte a mentő a kórházba kikúrták a folyosóra , mert tele volt "halálos huszonéves betegekkel családtagjaikkal" az ambulancia akik biztos sokat fizettek a Tb-be.Szóval nem is kellett két napnál tovább ellátni, és való szinü mi is így járunk, aztán feldughatjuk magunknak a fizetett tb.

hugszi 2010.04.27. 14:58:54

A törvény szerint a hosszú várakozási idő az, amely meghaladja az utazásra fordított idő hosszát.
Azaz, ha 10 percet utazol, de 15 percet kell várni a járműre akkor az már hosszú várakozás :-)

gorcsev54 2010.04.27. 15:06:44

@Dezső bácsi: Mitől 25 40 ezer? Évi bizt:21.000 súlyadó 16.000
=37.000 osztva 12- tővel Ja bocsi 2 évente műszaki, de minek ha nem megyek-meg akkor minek az autó?Nekem :vonatbérlet:152.000Ft évi buszbérlet 172.000Ft -az mennyi? az havi hány lityi benzin? És az idő az mennyi? Feltéve , hogy megtehetném a munkám miatt, hogy nem kocsival járok. A robogó
ideális lenne ha.....

Szibarita 2010.04.27. 15:21:31

Szerintem ugy kell alakitani a korulmenyeket, hogy ne erje meg kocsival jarnod es ha gyorsan be akarsz elni a meloba, akkor a melod kornyeken kene hogy lakj.

Annak meg aki ezt nem igy latja, annak kivanom, hogy a fel orszag atmenoforgalomkent az o utcajat hasznalja a cuki elovarosi idilljeben.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2010.04.27. 15:29:36

A számolást kicsit elcsesztem -éjszakás műszak után csoda, hogy éltem :) Javítva

kangep 2010.04.27. 15:38:19

@Szibarita: engem nem zavar a nyüzsi. ha téged igen, költözz te olyan helyre, ahol nincs nagy forgalom.

Rwindx 2010.04.27. 15:42:31

@Szibarita:
Ezt meg lehet tenni kétféleképpen, ha eltekintünk az ideologizált világképtől azaz hogy mindenki a munkahelye közelében lakik.

1. Szénné adóztatunk mindent ami a gépjárművekkel kapcsolatos. Onnantól kezdve az autózás a gazdagok luxussportja lesz, más nem fog autózni, minden egyéb velejárójával együtt.

2. Fejlesztjük a tömegközlekedést, mind minőségben, mind pedig elérhetőségben. Nem csak Budapesten.

Én úgy nézem a 2. verzió ki van húzva. Az 1. verzió megoldás?

Szibarita 2010.04.27. 15:56:18

@Rwindx: A ketto nyilvan egyuttjar. Peldaul a parkolokon valo sirankozast egyaltalan nem ertem. Kereslet-kinalat. Ha nem fizetnenek eleget, hogy eltartsanak P+R parkolokat maganpenzbol, akkor ugy kell alakitani a korulmenyeket, hogy az erje meg jobban.

Fejlodik a tomegkozlekedes, lesznek parkolok es a varoslakoknak sem kell egesz allo nap olyan dugoban ulniuk, amit a varosukon kivul lakok generaltak.

Szibarita 2010.04.27. 16:01:20

@kangep: A nyuzsi engem sem, az autoforgalom annal inkabb, tovabba en lakom itt, siman szavazhatok ebben a kerdesben, mig szerencsere az, aki bejonne meg nem.

Ezert is nem ertem, miert nem volt meg rola nepszavazas.

Rwindx 2010.04.27. 16:13:56

@Szibarita:
Én nem látom a tömegközlekedés fejlődését Magyarországon,
Az ország nem csak Budapestből áll. Mit szólnál ahhoz ha hétvégén mindegyik metró csak 4x menne 1 nap? Mondjuk egy faluban hétvégén nem éri meg 4-nél több járatot indítani a megyeszékhely felé? Akkor menjenek autóval... ja most adóztattuk azt is szénné...

Rwindx 2010.04.27. 16:17:36

@Rwindx: végülis akik ott laknak meg is dögölhetnek, nem? Az is egy megoldás lehet annak aki a problémákat felszínesen kizárólag saját szemszögéből közelíti meg.
Láttunk sok ilyen megoldást az elmúlt években.

Szibarita 2010.04.27. 16:43:29

@Rwindx: En a varosrol beszelek, te meg videkrol. Arrol beszelek, hogy idejonnek az elovarosokbol az autoikban, aztan picsognak, hogy azert nem koltoznek a varosba, mert az legszennyezett. Jojjon be, ha muszaj neki, de erezze magat vendegnek es plane ne erezze, hogy alapjoga behajtani, nem az.

Hogy honnan jar be, az o problemaja, nem az enyem, az en problemam az, hogy ha feleannyi auto lenne, jelentosen jobb lenne az eletminoseg.

Komolyan gondolkodom rajta, hogy segitek megfinanszirozni egy ilyen kampanyt, siman atmenne a szavazokon, megfeleloen talalva, aztan mehetnek a pilisvorosvariak panaszra a sohivatalba.

Winston Smith 2010.04.27. 17:01:37

Azért tegyük hozzá, hogy a költségvetésnek van kiadási oldala is. Ha a bevételin csökkenteni akarunk, akkor a kiadásin is csökkenteni kell.

Kevesebb korrupció, kevesebb adminisztráció, ezen is lehet nyerni valamennyit, de ez nem elég.

Kevesebb rokkantnyugdíjas, kevesebb korkedvezményes nyugdíj, kevesebb munkanélküli, vizitdíj újbóli bevezetése - ez is kell ahhoz, hogy alacsonyabb adók legyenek.Ja, meg kevesebb adócsaló. AZ EVA azonnali megszüntetése. Durván megbüntetett kisvállalkozók, ha nem adnak számlát.

Erre van előre.

Rwindx 2010.04.27. 17:08:48

@Szibarita:
Én mindkettőről beszélek, ugyanis mindkettő közlekedésével vannak problémák, csak éppen ami az egyiknek esetleg jó az esetleg kinyírja a másikat és vica versa, ha beleszarik az ember. Persze mindenki lehet egoista, csak abból meg az lesz hogy egyszer fent egyszer lent (egyszer te szarsz pofán másokat, másszor meg mások téged), és az nem szép világ.

Rwindx 2010.04.27. 17:10:46

@Rwindx: Egyébként meg ha leszarod őket miért várod el azt hogy ők ne szarjanak le téged?
Rossz hozzáállás, nem visz sehova.

Szibarita 2010.04.27. 17:14:44

@Rwindx: Ebben a pillanatban o az, aki egoista modon idepofekel az orrom ala, hogy neki otthon jobb legyen.

Tovabba azert, mert en lakok itt es nekem jogom van kiszavazni ot innen, merthogy o jon ide es nem en hozza. Tolem o is bevezethet behajtasi dijat ott, ahol o lakik, egeszsegere.

Ha o is itt lakna, neki is ez lenne a velemenye, bar oszinten szolva ez sem erdekel.

Zed is not dead yet 2010.04.27. 17:26:44

Kangep: nem értelek. A selejtes duma nem az én dumám, de annyi azért van benne, hogy vállalkozó az, aki nagyobb terhelés mellett több kockázatot mer és bír elviselni és ráteszi mindenét erre a "lutrira", aki ezt nem teszi, az az alkalmazott, vagy még az sem. Azt se értem, hogy miért az az én szerencsém hogy nem mindenki seftes? Aki csaló, annak nem dolgozom, ennyi. Akit nem ismerek, az készpénzzel fizet, vagy nem dolgozom neki. Ez van, Magyarország, 2010, nem meglepő.

Öreg Sam 2010.04.27. 18:15:07

@BiSzex:
Két év múlva újra itt szeretném olvasni a kommentedet adóügyekben.
Amikoris ugyanennyi adót/járulékot fogysz fizetni,csak esetleg más lesz a fedőneve.
Ki lesz majd akkor a kampósorrú?
Nem tán a Viktor Király?

Öreg Sam 2010.04.27. 18:58:00

@Rwindx:
Biztosan igazad van,de nem vica versa,hanem VICE VERSA helyesen.
Ha ezt megtanulod,már nem éltem hiába... ))

yanchi345 2010.04.27. 20:12:18

Talán le kellene szokni arról, hogy a fizetést mindenféle alternatív címeken fizessék ki, benzinpénz, esküvői ruhapénz, vakbélpénz stb. címén, csak azért, hogy az adót el lehessen csalni.
Ezzel párhuzamosan a T. Ház képviselőinek a költségtérítését is tessék megadóztatni (na, olyan parlament még nem volt...), és minden természetbeni juttatást is (autó a kosárlabda-csapattól, stb.). Oszt jónapot.

Rwindx 2010.04.27. 20:32:00

@Szibarita:
Én viszont azt mondom olyan megoldást kellene találni, ami megoldja mindkét fél problémáját. Az lenne előrelépés, nem az hogy "nem érdekel".
Most téged ez nem érdekel, megszavaztatod ezt, rendben, egy év múlva majd sírsz az ellenlépésért. Ugyan már. Olyan megoldásban gondolkozz amit a másik oldalon sem bánnál meg.

@Öreg Sam:
Ha te meg megtanulod hogy a mondattagok közötti vessző után hagyunk 1 darab szóközt, valamint a "adót/járulékot fogysz fizetni" helyett "adót/járulékot fogsz fizetni" írsz, akkor én sem. :)

Hülyeség ez a grammar náciskodás...

Öreg Sam 2010.04.27. 20:34:33

@Rwindx:
Hjaaaa,az dobja az első kavicsot rám,ki még soha ne ütött mellé!
Visszaolvastam,és csakazértis benne hagyom a melléütést! :)))

Öreg Sam 2010.04.27. 21:30:27

@Rwindx:
Nem akartam grammarnáci lenni.
Kicsit szeretném,ha használunk egy idegen/latin szólást,azt helyesen tennénk.
Nekem már csak ilyen kényes izlésem van,ha ezzel segithetek,akkor azt teszem. :)

GiaMarie 2010.04.28. 09:10:58

@Szibarita: Erre még senki nem tért ki :én rohadt burzsuj az apai örökségemként (19 voltam,mikor meghalt az apám,ezért nem tudtam továbbtanulni,mert anyám bejelentett 120 nettója mesés gazdagságnak számított,így nem kaptam semmi támogatást) kaptam egy lakást,amit ha eladok,akkor a 10 milliós értékéból leadózhatok jelen szabályok szerint 4-t,mert a szerzéstől számított öt éven belül adom el.A maradék hatért ha másik lakást veszek,abból újabb majd 1 milla az illeték meg minden szar,dejónekem,így aztán tényleg lehet mobilnak lenni,meg a munkahely mellé költözni...

Keresel valamit?

Az alábbi ügyes kis program segítségével kereshetsz a blogon:

Így se? Értesíts egy kommentben, vagy e-mailben hogy utánajárhassak!

süti beállítások módosítása