BLOG

Egy kis matek...

írta: turner ; 2010.01.07. 12:58

Mai hír szerint Dubai-ban leáll a metróépítés a megduplázódott költségek miatt. Mi közünk Dubai-hoz? Semmi. Bár az első mondatból kitűnik, hogy egy halvány kapocs van... A metró. Számoljunk kicsit:

"...a vitát az okozza a felek között, hogy az 5,3 milliárd dollárosra tervezett projekt költségei menet közben a duplájára nőttek (10 milliárd dollár) (...) a csaknem 75 kilométeres hálózat így biztosan nem készül el az eredeti határidőre, idén tavaszra..."

Jelen esetben mellékes, hogy nem 20 éve építik. Jöjjön a matek:

Dubai:      75 kilométer metrót épít(ene) 10 milliárd dollárból (nagyjából 2000 mrd Ft)

Budapest: 10 kilométer metrót épít kb. 2,5 milliárd dollárból (500 mrd Ft)

(75:4 =) 18,75 km metró vonalat tudnának építeni az arabok Budapesten ugyanannyi pénzből.

Ja, és Dubai leáll az építkezéssel (pedig még a közelébe sincsenek a budapesti metró árának ... muhahaha).

Sebaj megéri az a kurva 4-es metró... (Egyeseknek...)


7 hozzászólás : pofátlanság tragikomédia

A bejegyzés trackback címe:

https://kiforditott.blog.hu/api/trackback/id/tr421653885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.01.07. 15:50:01

Csakhogy Dubai arab ország. Na és kiket utálnak az arabok mindennél jobban?

bundás kenyér 2010.01.07. 17:34:58

De Dubainak hiába van pénze,ha majdnem államcsőd volt kb 1 hónapja.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2010.01.07. 20:22:36

@bundás kenyér: nem ez a lényeg, hanem az, hogy feleannyiból megépítik... (talán ott nem lopják el)

eMM2 2010.01.08. 11:08:29

@bundás kenyér:
Itt meg egyfolytában államcsőd van.Avagy Dubai is vett fel IMF hitelt? Kétlem.
Ja és ott felépült a világ legmagasabb épülete épp a napokban adták át.

kéremszépen 2010.01.09. 19:39:17

A korrektség megkívánja, hogy megemlítsük a tényt: Dubajban nem klasszikus mélymetró épül. A 75 km jelentős részén a földfelszínen megy a hernyó.

A mi zöld metrónkkal nem érdemes összehasonlítani.(A pekingi metrót se hozzátok példának! A lényeg, hogy a miénk jó drága, viszont jelenlegi formájában fölösleges.)

Horizont 2010.01.09. 21:04:47

Lehet, hogy azért tudják olcsóbban építeni, mert gazdagok, mi meg azért drágán mert szegények vagyunk.:)))
Ja és Dubaiban nem Demszky a Főmufti:)))

DRtorgyi 2010.01.29. 18:32:54

A dubaji metró nem igazi metró, hanem magasvasút szerűség. Így olcsóbb. És azért áll le, mert nem tudták kifizetni a beruházót, ami elég nagy égés. A költségek arányaiból meg az jön ki, hogy nem drágább a budapesti metró, mint a dubaji, viszont jobb lesz, ha egyszer elkészül.

Keresel valamit?

Az alábbi ügyes kis program segítségével kereshetsz a blogon:

Így se? Értesíts egy kommentben, vagy e-mailben hogy utánajárhassak!

süti beállítások módosítása