BLOG

A gázolót védi a törvény?

írta: turner ; 2009.05.06. 07:03

A tegnapi Metropol-ban találtam egy olvasói levelet, ami megér egy posztot. Először is a levél:

"2008. február 21-én reggel kerékpárral közlekedtem a Váci úton a WestEnd City Centernél a Lehel tér irányába. A Balzac utcai kereszteződéshez érve pirosra váltott a jelzőlámpa, én lassítottam, hogy megálljak. Ekkor dudálás mellett hátulról belém szállt és elütött egy Rover típusú gépkocsi. Az ütközés következtében métereket repültem, egy csigolyám eltört, a kerékpárom totálkáros lett. Napokra kórházba kerültem, és azóta is gyógyszeres meg fizikoterápiás kezelés alatt állok. Nyugtatót és más gyógyszereket is szedek, mert lelkileg is megviselt a baleset. 

Rendőri helyszínelés nem történt. A kb. 1 óra elteltével kiérkező járőr közölte, hogy el fog meszelni! 53 éves múltam, 30 éve van jogosítványom, még soha senkit el nem ütöttem. Az eset óta elmarasztalt engem a VI. kerületi kapitányság és a szabálysértési bíróság bírónője is, először írásban, aztán tárgyaláson, a tények félremagyarázása miatt.

A tárgyalás idén április 21-én volt, amikor a gázoló is megjelent, aki egyébként a hatóság szerint sértett(!). Elmondta a bíróságon, hogy ez már nem az első esete(!), amikor meg kellett magát védenie a kerékpárosokkal szemben. A kerékpárost mindenáron(!), a legrövidebb időn belül meg kell előzni, mert csak bajt okoznak -mondta. Kihallgatása végén kijelentette, hogy én egy csóró senki vagyok, aki kártérítés reményében, szándékosan üttette el magát. Az, hogy a megengedett sebesség többszörösével haladt a városban, és hogy piros lámpánál is előzni akarta a kerékpárt, senkit sem érdekel. Többször is a kerékpárosokra vonatkozó sértő kijelentéseket tett. Vajon miért lehetséges ez a sértő megkülönböztetés a kerékpárosok rovására a hivatalos szerveknél? Nem tudom kihez fordulhatnék, hogy harmadszorra már ne üthessen el senkit büntetlenül..."

Sanos nem ismerem az ügy minden részletét, de azért felmerül pár kérdés:

  • Miért 1 óra múlva értek ki a rendőrök?
  • Nem tudom igaz-e de ha igen, miért nem volt helyszínelés? (Bár tudomásom szerint sérülés esetén kötelező.)
  • Miért nem büntették meg a sofőrt?
  • Egyáltalán miért büntették meg a biciklist?
  • Tényleg ennyire szar a magyar jogrendszer?

 

A CriticalMass bejegyzése az esetről itt.

 


6 hozzászólás : pofátlanság

A bejegyzés trackback címe:

https://kiforditott.blog.hu/api/trackback/id/tr331105499

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzLacika 2009.05.06. 14:22:49

Én csak az utolsó kérdésre tudom a választ:
Igen, tényleg ennyire szar

magyar állampolgár 2009.05.06. 14:32:30

Ez a történet nem igaz. Valamit elhallgattak.

Navarone 2009.05.06. 15:18:14

Az autóstól VÉGLEG elvenném a jogosítványt!

molaris 2009.05.07. 09:38:41

Ez azon ítéletek egyike, amire azt szokás mondani: meglepő. Nem az első, és nem is az utolsó.

Keresel valamit?

Az alábbi ügyes kis program segítségével kereshetsz a blogon:

Így se? Értesíts egy kommentben, vagy e-mailben hogy utánajárhassak!

süti beállítások módosítása