BLOG

Hátul kullogunk...

írta: turner ; 2009.04.28. 17:31

Nem meglepő az Index cikke. Minden velünk csatlakozott uniós ország lepipál minket. Ezt tudtuk eddig is, de most a német statisztikai hivatal számokba öntötte a tényeket.

A 2004-ben belépett országok átlagos GDP növekedése 22,5 százalék. Ez átlag. Sajnos mi ezt meg sem közelítjük. Ugyanis míg 5 év alatt a legjobban teljesítő szlovákoknál 35,8 nálunk mindössze 9,9 százalékkal nőtt a GDP -hangsúlyozom, 5 év alatt!! A régi uniós tagországok GDP-jének növekedése "mindössze" 8,3 százalék volt, így tulajdonképpen szinte egy lépéssel sem kerültünk közelebb 5 év alatt az uniós életszínvonalhoz. 5 év ki az ablakon. Ezt kaptuk, és ehhez nyugodt szívvel hozzáadhatjuk az elkövetkező egy évet is....


16 hozzászólás : mszp válság

A bejegyzés trackback címe:

https://kiforditott.blog.hu/api/trackback/id/tr321092001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Győző63 2009.04.28. 19:50:39

Nézzétek meg alaposabban.

Az átlagot MI RONTJUK LE ennyire! Ha csak a következő leggyengébbet utolérnénk, akkor az átlag már 26,85 lenne, azaz csak Szlovákia produkálna kiugró eredményt.

Arról nem készült valahol kimutatás, hogy a Szlovákiában vásárolt autók, és a PAPÍRON áttelepült cégek, amelyek itt működnek, ennek az államnak a szolgáltatásait veszik igénybe, de Szlovákiát tartják fenn, mennyire vesznek részt a szlovák csodában?

És ez a pöcs kormány nem mondhat semmit, mert Fleto mondta nagyképüen anno, hogy ha nem tetszik akkor el lehet menni. És ez van évek óta, a pénz elmegy, a nyomor marad.

Nekem az a meglátásom, kb 2 hete ismertem fel, hogy ezek EGYSZERŰEN NEM ÉRTIK, hogyan működik a gazdaság. Ezek nem azért jól menő üzletemberek, mert értenek bármihez a hazugságon kívül, hanem mert mutyira épül az egész vagyonuk.

Én 45 éves vagyok, de nekem nem tudott a kommunista anyósom (mert nem volt) az állam bankjából kölcsönadni 695 milliót, hogy a saját 5 milliómmal kiegészítve megvehessek valamit az államtól, ami 2 milliárdot ér, majd eladjam. Ez nem üzleti zsenialitás, hanem hűtlen kezelés.

Akkoriban, megjegyzem, nem adták a több milliós kölcsönt puszira mindenkinek.

A további zseniális üzletek is valószínűleg úgy néztek ki, hogy a haver betolta az állami pénzt a cégbe, mint megrendelést, majd X százalékot visszacsorgattak.

A baj az, hogy ennyi gazdasági "ismeret" nem elég ahhoz, hogy egy országot vezessünk. Az EU-ben nincsolyan kommunista haveri ország, aki az EUs pénzt betolja egy kis baksisért a magyar államkasszába, hogy onnan aztán ki lehessen mutyizni. Na, ezt nem értik az elvtársak, és szívjuk meg mi.

Plusz jön ez a "válságkezelő, szakértői kormány", amihez eleve nem találnak hetekig kormányfőt, majd utána ő nem talál további két hétig gazdasági minisztert. VICC!!!

És azért kell nézni ezt a vergődést, mert NINCS IDŐ az előrehozott választásra. Mióta Fleto lemondott, lassan eltelt másfél hónek, ÉS NEM TÖRTÉNT SEMMI!!!

Eddig az egyetlen válságkezelő intézkedés a 13. havi pénzek elvétele, és ez sajnos nem elég semmire. Ehhez jön a GYED és a GYED, de ezt biológiai okokból 9 hónap múlva lehet majd életbe léptetni. Azaz jövőre, mert ugye annyi időnk van.

A többi remek ötlet a fokozottabb nyúzása annak a rétegnek, aki legálisan keres.

Itt van például az ingatlanadó. Alapvetően helyes, mert az ingatlant nehéz eldugni, nem lehet külföldre vinni, és akkora, amekkora, nem lehet (legalábbis nehezen) azt mondani, hogy legálisan ekkora, valójában meg ekkora. Viszont ahogy ezek a majmok szeretnék bevezetni, ez plusz adó lenne annak a 800 ezer embernek, aki minden adóját befizeti, és továbbra sem nagyon sújtja azt, aki SEMMIT sem fizet. Pedig, ha például le lehetne vonni az SZJA-ból, akkor sokkal tisztességesebb lenne a dolog.

Na, kidühöngtem magam....

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.04.28. 19:59:20

@Győző63: Körülbelül én is olyan dühös voltam, mint Te akkor amikor elolvastam a statisztikákat, és nagyjából ugyanezek a gondolatok jutnak eszembe nekem is. Egy rohadt szemét rabló banda vezeti az otszágot sajnos már nagyon rég óta. Soha nem jutott eszükbe még 5 percre sem, hogy az ország érdekeit nézzék. Csak takaróznak azzal, hogy bármit is értünk tesznek, közben a háttérben kurva sok pénz lenyúlása folyik. Erre a legjobb példa az autópályaépítés, erről meg egy nagyon jó poszt született éppen ma a Vastagbőrön: vastagbor.blog.hu/2009/04/28/1_km_autopalya_326_millio_forintert

Győző63 2009.04.28. 20:24:23

@turner:
Hát igen. És ezek a birkák meg fogják őket megint választani.

Egyszerűen nem értem, miért nem tud ez úgy működni, mint egy család. Papa meg a mama megkeresi a pénzt, aztán eldöntik mit vegyenek.

Nem úgy megy, hogy itt pénz, és szavazzunk. Ha egy családban így működne, és lenne mondjuk 2 gyerek, meg 2 nagyszülő, akkor csak csokit meg járókeretet vennének, és üres lenne a hűtő...

SZERINTEM a megoldás valami ilyen lenne:

- támogatásokat, ami most van megvonni
- rokkantnyugdíjasokat ellenőrizni, ahol nem jogos, ott az aláíró orvaosnak nyugdíjasonként 1 év letöltendő börtön, + diploma ugrik
- a hamis rokkantaknak 5 év letöltendő börtön
- támogatásokat újraosztani, de nagyon nehezen és alapos vizsgálattal, SZEGÉNYSÉGI BIZONYÍTVÁNY bevezetése mellet. Aki trükközik, 5 év sitt, mint fent.
- Ingatlanadó, vagyis az állam költségeit nem a BEVALLOTT jövedelem alapján, hanem a fizikailag létező ingatlanállományra vetítve beszedni. Amelyik ingatlan nem fizet, azt államosítani. És ehhez el kell felejteni a jövedelemadót, ÚGY AHOGY VAN. Egyszerűbb lenne az adózás, nem kéne 100 oldalból állni a bevallásnak, és ki lehetne rúgni az APEHből több ezer embet. Az is pénz.
- A vállalati adókat leszállítani a magyaroknál is, nem csak a külföldieknél.
- Támogatni a magyar parasztot, ugyanazzal a pénzzel, amit munkanélküli segélyként kapna, és akkor nem érné meg idehozni az almát a spanyoloktól. Ott sem terem olcsóbban, csak ott az állam erre a módszerre már rájött, mert ott nem idióták vezetik.
- Abból kiindulni a munkanélkülieknél, hogy "ha olyan béna, hogy nem talál munkát, akkor majd ÉN, az ÁLLAM adok neki". Nem segélyt, hanem munkát, és azért FIZETÉSKÉNT ugyanazt a pénzt, mint most segélyként. Erre jó lenne például a Honvédség. Bevezetném például az építő századokat megint, azt feltölteném munkanélküliekkel, és elvinném őket első lépésben például lapátolni. És lám, mindjárt olcsóbban épülnének az autópályák.
- aki nem fizet LAGELÁBB X forint adót évente, AZ NEM SZAVAZ. Mint a családi példa fent. Viszont minden adófizetőnek csak 1 szavazata van.
- Az egészségügyet fizetőssé tenném. Nem magaánbiztosítókkal, hanem állami alapon, ami most van. Kezelés után KI KELL CSENGETNI a pénzt, mondjuk egy hitelkártyával, és ha van élő biztosítás (mert dolgozik, vagy nyugdíjas), akkor 30 napon belül az visszautalja a pénzt. Ha nincs, akkor a bank viszi a kocsit meg a TV-t. És rögtön nem lenne hálapénz, mert minek adjak az orvosnak, hiszen nem "ingyes", mert most fizettem a pénztárban a vizitért 8 ezret, a szülésért meg fél milliót.

Vannak még ötleteim, valami értelmes pártot kellene alakítani rájuk....

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.04.28. 20:41:03

@Győző63: Egyet tudok érteni :) Csakhogy pl a Strabag nem alkalmaz "munkanélkülieket" vagy ha alkalmaz is, ugyanannyiba kerülne az a kurva autópálya :-/
"- aki nem fizet LAGELÁBB X forint adót évente, AZ NEM SZAVAZ." ->> Ezt sajnos nagyon sokan leszarnák :(

Győző63 2009.04.28. 21:00:46

@turner:
- Az hogy a Strabag nem alkalmaz önszántából munkanélkülieket, az indifferens. Neki nem is kell. Az állam a megrendelő, az állam fizet, a feladat arra terjed ki, amit az állam megrendel. És természetben biztosít munkaerőt, amit a Strabag kötelezően kifizet, ugyanis levonódik az összegből... Ráadásul fehéríti is a gazdaságot, mert ha minden nap 7-től 16-ig lapátol valaki az M6-on Pécs mellett a pusztában, akkor nem tud feketén dolgozni. Vagyis a hatás kettős lenne: épülnének az autópályák, és kevesebb lenne a munkanélküli, mert nem lenne lehetőség a segély mellett feketén dolgozni, mert egyszerűen NEM FOG RÁÉRNI a pasas.

- hiába szarnák le, ha így lenne. Kiesik a szavazók köréből mindenki, aki az államtól kapott pénzből él, vagyis nincs önálló jövedelme, mert az állam által eltartott. Ugyanis pont ez az a tömeg, akit könnyen meg lehet venni egy bableves konzervvel vagy 19 ezer forint egyszeri juttatással a közösből. Vagyis az adófizetők pénzéből. Az adófizetők nagyobb fele értelmes (talán).

Jó, persze nekem is van kollégám, aki azt mondta, hogy ő nem szoci párti, csak azért szavazott rájuk, mert a Viktornál minden jobb. Most meg rinyál, ha bejön az ingatlanadó, arra a házra, amire államilag támogatott hitelt vett meg a Viktor jóvoltából, akkor el kell adni az autót, le kell mondani az Internetet otthon, meg a mobiltelefonra sem lesz pénz.
Mondtam is neki, hogy "te választottad ezeket, mert a Viktornál minden jobb. Na, ez a dolog, ami szerinted jobb, és ez van most."

bunkó paraszt 2009.04.28. 21:01:25

Még szarabb lesz a kép 1 év múlva, ha hozzávesszük az idei (tegyük fel) 5% csökkenést:

Magyarország 6 év alatt: +4.4%
Szlovákia 6 év alatt: +29% (ha ott is -5% lesz)

Köszönjük gyurcsány, mszp, szdsz. Dögöljetek meg.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.04.28. 21:06:50

@Győző63: Amíg ezek a barmok vannak addig akárkit alkalmaz a Strabag, egy kilométer 1,5 milliárdba kerül, még ha magától épül is ;)
Végülis a "megvesztegethető" szavazók kiesnének, az már igaz...
Nekem nem csak olyan kollégáim vannak, akik a Viktor miatt szavaztak balra, hanem olyanok, akik ELVBŐL! Valahol lemaradtak az időegyenesen. Náluk még nem történt rendszerváltás...Megdöbbentő..
@bunkó paraszt: Szlovákiának 1-2%-os NÖVEKEDÉST jósolnak... És ezen röhög kínjában az ember, mert sírni nem fogok... :)

Győző63 2009.04.28. 21:11:47

@bunkó paraszt:

Nem, tévedsz! Ugyanis a magyar csökkenés egy része szerintem egyszerűen nem csökkenés, hanem átmegy Szlovákiába, meg talán Romániába!

Ha itt 25% lesz az ÁFA, akkor lassan bizonyos dolgokat megint meg fogja érni Szlovákiában venni. Ugyanis a gyenge forint meg fog jelenni előbb-utóbb az árakban is, hiszen szinte semmit nem gyártunk, az iparcikkek jó része külföldről jön, Euroért.

Ez lesz:
- lemegy az élelmiszerek ÁFÁja, tehát ebből kevesebb állami bevétel lesz. Kenyérért senki nem fog naponta átutazni a tótokhoz 50-60 km-ert.
- gáz, távfűtés, energia detto, ezt csak onnan tudod venni, ahonnan a csöved jön.
- minden más, ami kicsit drágább, mondjuk egy LCD TV, autó, bármi, aminél már kifutja az utiköltség + 10 ezer forint, az megér egy kis kirándulást. Persze, csak olyan jöhet tömegesen szóba, ami befér egy autóba.
- ha az ÁFA mellett még hozzászámolom az Artisjus-féle faszságokat, akkor a TV mellé már hoz az ürge egy csomó apróságot, amiért külön nem éri meg kimenni.

Azaz mi csökkenünk, a Szlovák gazdaság meg tovább erősödik....

Győző63 2009.04.28. 21:17:06

Továbbgondoltam....:)

Az, hogy milyen boltok fognak akár tönkremenni, az az adott áru árától függ. Ugyanis az ÁFA és az egyéb adók különbsége már Komáromban és Esztergomban 5-6 ezer forintnyi árkülönbség esetén is halálos csapás egy boltra, Győrben ez mondjuk 10 ezer, Pesten 50 ezer ez a határ.

Vagyis a harár mellett 20-30 km-es sávban komoly problémák lesznek.

És ott először az adóbevétel esik ki, utána meg munkanélküli segélyt kell majd fizetni.

Ezek a majmok meg ülnek majd csodálkozva, hogy "Nem értem, felemeltem az adót, és kevesebb pénz folyik be..."

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.04.28. 21:18:01

@Győző63: ...hisz megmondták, hogy "el lehet innen menni" Tesznek róla, hogy ne csak gondolkodj, hanem cselekedj is :(

Vidéki 2009.04.29. 07:54:04

@Győző63:
Megértem, hogy ha ezeket a siralmas adatokat látod, akkor elönti agyadat a vörös köd és ilyen megjegyzéseket teszel:
1. „Nekem az a meglátásom, kb 2 hete ismertem fel, hogy ezek EGYSZERŰEN NEM ÉRTIK, hogyan működik a gazdaság. Ezek nem azért jól menő üzletemberek, mert értenek bármihez a hazugságon kívül, hanem mert mutyira épül az egész vagyonuk.”
Egyetértek.
2, „És ezek a birkák meg fogják őket megint választani.”
Ne feledd el, hogy a cselekvés (az az egyszerű is, hogy keresztet teszel megfelelő helyre a választó cédulára) az agyból indul ki.
Az agyakat agymosással lehet befolyásolni, amit a közvélemény formáló értelmiségünk színe-virága jó pénzért szívesen megtesz.
3. „- rokkantnyugdíjasokat ellenőrizni, ahol nem jogos, ott az aláíró orvosnak nyugdíjasonként 1 év letöltendő börtön, + diploma ugrik
- a hamis rokkantaknak 5 év letöltendő börtön.”
Itt túl szigorú és részrehajló vagy.
Gondolhatnál arra is, hogy a sorkatonai szolgálatot megelőző években a sorkoteles fiatal férfi korosztályok túlnyomó része orvosi papírral rendelkezett arról, hogy katonai szolgálatra alkalmatlan. A méltányosság elve megkövetelné, hogy ezen a területen is hasonló szigorral járjanak el.
Annyi embernek kellene börtönbe vonulni, amennyi férőhely a hatalmas USA börtöneiben sincs.

Győző63 2009.04.29. 19:46:34

@Vidéki:
3. „- rokkantnyugdíjasokat ellenőrizni, ahol nem jogos, ott az aláíró orvosnak nyugdíjasonként 1 év letöltendő börtön, + diploma ugrik
- a hamis rokkantaknak 5 év letöltendő börtön.”
Itt túl szigorú és részrehajló vagy.

Szerintem nem. Azért mert XY nem volt katona 20 évvel ez előtt, nem kell neki állami apanázst fizetni élete végéig. Nem ugyanarról van szó egyrészt, mert az elévült, ezt meg ma is folytatólagosan elköveti.

Vidéki 2009.04.29. 21:50:52

@Győző63:
Könnyen megbocsátod a csalást, amit fiatal férfiak nagy tömegei elkövettek, amikor hamis orvosi igazolásokat szereztek be a sorkatonai
szolgálat elkerülésére. Elvileg a „haza védelme” lett volna a feladatuk, ami elvileg az életük kockáztatását is jelentheti.
Ez alól ők kibújtak és korosztályuk kevés tagját, akik nem éltek ezzel a lehetőséggel, baleknek tekintve cserbenhagyták.
A csalás az csalás, felesleges szépítgetni!

Vidéki 2009.04.30. 06:24:45

@Győző63:
Nem áll jól neked a feddhetetlen, szigorú ítélőbíró szerepe, ha gondolkodásodat a „kettős mérce” ilyen erősen képes befolyásolni!

phaidros 2009.06.02. 09:20:31

Kéne egy 1990-2004 grafikon is.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.06.02. 09:52:49

@phaidros: grafikonnal nem tudok szolgálni, de a KSH adatai szeint kb. 21%-al nőtt Magyarország GDP-je '90-2004 között (azaz 14 év alatt :-/)

Keresel valamit?

Az alábbi ügyes kis program segítségével kereshetsz a blogon:

Így se? Értesíts egy kommentben, vagy e-mailben hogy utánajárhassak!

süti beállítások módosítása