Magas labdák
írta: turner ; 2010.08.17. 07:30
Érthetetlen, mekkora balfékek dolgoznak a Fidesznél. Az őszi kampány kezdetén, a sukorói ügy kapcsán rögtön adtak egy magas labdát az MSZP-nek. Én most három újabbról számolnék be:
Végkielégítés 98 százalékos különadója - avagy a 2 = 4?
Gomba karikatúrája
"A jogalkotó részéről és a médiából is folyamatosan azt hallottuk, hogy a kétmillió forint feletti végkielégítések esnek különadó alá. A törvényszövegéből viszont nem ez következik. A kétmilliós értékhatárt ugyanis külön-külön kell vizsgálni a 60 napon túli illetve a 60 napra számított összegnél. Így például, ha valaki havi 1,5 milliós fizetésnél 4 havi végkielégítést kap, akkor a különadó alapja 2 millió forint lesz: 60 napon túli 3 millióból 1 millió és a 60 napra számított 3 millióból is 1 millió forint a különadó alapja. Tehát akár 4 millió forintig is különadó-mentes a végkielégítés." (adozona.hu)
Mi a picsának kell ilyen jogi kiskapu? Azt hiszem egy ország nevében mondhatom: még a 2 millió is sok!!
Pálinkafőzés - avagy úgy sincs elég alkoholbeteg(?)
"A jogalkotó részéről és a médiából is folyamatosan azt hallottuk, hogy 50 literig adómentes a pálinka (pontosabban párlat) főzés. A jogszabály szerint viszont sem a készüléket sem a főzést nem kell bejelenteni, kötelező nyilvántartást sem kell vezetni. Ez azt jelenti, hogyha valaki naponta 50 liter párlatot főz, akkor nem ellenőrizhető, hogy túllépte-e az 50 litert. A nyakló nélküli párlatkészítés szeptember 27-én kezdődhet. Ennek megálljt az EU parancsolhat, mivel ez a jogszabályrész megítélésem szerint ellentétes a csatlakozási szerződésünkkel és az EU jövedéki szabályaival is. (adozona.hu)"
Azt hiszem a legtöbben szeretjük a jó magyar pálinkát - mértékkel fogyasztani. Emellett el kéne gondolkodni azon, hogy nem-e hoz magával az új szabályozás egy rakat alkoholistát. Az emberek többségének, a szűkebb-tágabb ismeretségi körében biztosan van egy-egy alkesz, ami már önmagában borzasztó... Persze a házi főzés eddig sem volt ellenőrizhető, de mostantól tulajdonképpen korlátlanul kotyvaszthat magának bárki "párlatot", ami mellesleg odabasz a "rendes" pálinkabiznisznek is -még kevesebb adó.
Déli Áramlat - a kedvencem
Nem is olyan rég a Fidesz a háta közepére kívánta a Déli Áramlat gázvezetéket:
"A Fidesz elfogadhatatlannak tartja, hogy a szocialista kormány az elmúlt években a Nabucco-vezeték gazdasági ellehetetlenítésre kitalált orosz kezdeményezést, a Déli Áramlatot minden eszközzel támogatta, és hogy Magyarországot elkötelezte a Déli Áramlat megvalósítása mellett. Minden komolyabb hazai és nemzetközi elemző felhívta a figyelmet arra, hogy a Nabucco-, illetőleg a Déli Áramlat-projekt kizárja egymást. Ezért arra kérte a kormányt, hogy a választásokig függessze fel a Déli Áramlat-gázvezeték munkálatainak az előkészítését, amely mellesleg nem rendelkezik sem világos műszaki, sem azonosítható pénzügyi háttérrel. (Fidesz.hu 2009. július 13.)"
Ehhez képest tegnapi hír:
"Egyoldalú gázellátási helyzete miatt Magyarország érdekelt úgy a különböző gázszállító útvonalak kiépítésében, mint a több forrásban. Így támogatja mind a Nabucco, mind a Déli Áramlat tranzitvezetékek megépítését és összekapcsolását a hazai elosztó rendszerekkel – ezt válaszolta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a Népszabadság megkeresésére."
Hát most meg hol vannak azok elemzők? Vajon melyik "zsíros" orosz üzletember "beszélte rá" (hmmmm) a Fidesz politikusait Déli Áramlat hasznosságára?
Persze az MSZP úgy csapta le a magas labdát, hogy az lyukat vájt a salakba. A Fideszt egyenesen hazaárulónak nevezték -véleményem szerint ők többet ártottak kis hazánknak, ergó elmehetnek a picsába...
Nem tudom észrevették-e, de a Fidesz legnagyobb balfaszságait a kampányidőszakokban követi el. Mintha valaki szabotálná őket. Vagy úgy gondolják: úgy is nyernek? Az biztos: az ilyen gondolkodásmódra egyszer már rábasztak...
82 hozzászólás : kampány fidesz
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
sprenczl 2010.08.17. 08:43:00
szemi90 2010.08.17. 08:43:31
Most kiderül, hogy a Fidesz sem tud sebességet váltani, irányt meg pláne nem, hiszen régóta tréleren van az a kocsi már. Arra megy amerre viszik a befektetők.
hangosgabesz 2010.08.17. 08:46:29
hangosgabesz 2010.08.17. 08:49:34
Arrol nem is beszelve ,hogy mostmar hivatalosan is fozhet, es ha nem ert hozza ,lesz benne mergezo anyag amit ha megvszel es megiszol jol megvakulsz ...
Godolkozz legyszives
Mokele-Mbembe 2010.08.17. 08:49:56
hangosgabesz 2010.08.17. 08:51:56
Ez szomoru es agyatlan rendelet volt ..
hangosgabesz 2010.08.17. 08:53:55
Te miota elsz itt ?Ez egy "home made" orszag azt ne felejtsd el..
Scala 2010.08.17. 08:55:12
Alkoholizmus: sztem sem nő a pálinkafőzéstől. EU jövedéki szabályok: sztem sem megy át.
EMU 2010.08.17. 08:55:51
Pipas 2010.08.17. 08:57:54
Amúgy a romlott ételtől, a helytelenül kezelt permetszertől is lehet az embereknek baja, mégsem tiltjuk be. Csalárd dolog lenne azt állítani, hogy azért tiltották a pálinkafőzést oly sokáik mert veszélyes...
Pálinkafőzőt meg a könryező országok fogják biztosítani, már most neki vannak buzdulva a nagy üzletnek. Az egymilliós pálinkafőző meg egy oltári nagy baromság.
EMU 2010.08.17. 08:58:10
Pipas 2010.08.17. 09:05:50
majmune 2010.08.17. 09:07:45
Olvasóim - ideértve a muzulmánokat és a kínaiakat - nyilván úgy ítélik, hogy a Meg-e jött? helytelen, hiszen e lap olvasói abból a körből kerülnek ki, akik ezt az alakot nem használják. (Én se használom.) És itt egy fontos ponthoz érkeztünk: valamely dolognak egy csoport által való konzekvens elutasítása, kerülése ugyanis objektív tény, mely tudományosan kutatható, leírható - csakhogy ezt a tudományt szociológiának (esetünkben nyelvszociológiának, „társasnyelvészetnek") hívják. Míg a nyelvészet őszintén nem érti, hogy a Meg-e jött? alakot miért címkézi bárki helytelennek, addig a szociológia az elutasítás tényét, eloszlását, az elutasítók és elutasítottak kilétét pontosan le tudja írni - őneki a nyelvi tartalom mellékes, olyat is tudna vizsgálni, ha egy csoport sohasem használna m-mel kezdődő szavakat. Ebben az értelemben tehát a „helyes/helytelen" címke igenis objektív valóságot fogalmaz meg: azt, hogy bizonyos csoportok hogyan vélekednek és viselkednek. Ha pedig ez így van, akkor létezik nyelvhelyesség - csak ez nem a nyelv ügye. A nyelv anyagot szolgáltat hozzá, de az önkényes válogatás-címkézés nyelven kívüli cselekedet. „A nyelvhelyesség," vonja le a tanulságot Gombocz, „a szociális nyelv, vagy ha tetszik, a nyelvszociológia problémája".
blue moon 2010.08.17. 09:07:46
thad 2010.08.17. 09:10:06
Tanulj meg magyarul, csak ezután oszd meg gondolataidat írásban másokkal, mert addig csak abba a táborba lépsz be, akik szerint "most divat cikizni a Fideszt, hát én is megteszem".
majmune 2010.08.17. 09:10:49
hhh. 2010.08.17. 09:15:43
Más dolog a Nabucco vagy a Déli Áramlat mellett állást foglalni, támogatni vagy ellenezni. Megint más a már megépült, megépülő (hiszen valószínűleg nem a magyar állásponton múlik a vezetékek sorsa) vezetékekhez csatlakozni. Is itt erről van szó.
"Így támogatja mind a Nabucco, mind a Déli Áramlat tranzitvezetékek megépítését és összekapcsolását a hazai elosztó rendszerekkel"
egerészölyv 2010.08.17. 09:18:43
Sajnos egyetlen ellenzéki párt sem volt képes érdemben reflektálni. Vagy szunyókálnak, vagy minden eresztékükön a gyűlölet sárgás savóját fröcskölik.
egerészölyv 2010.08.17. 09:23:08
belekotty 2010.08.17. 09:24:02
Nem vagyok fideszes 2010.08.17. 09:45:02
Óceánia Keletázsiával áll hadban és mindig is Keletázsiával állt hadban. Aki nem ezt állítja, hazudik.
Goompah 2010.08.17. 09:46:31
A beszélt ill. az írott nyelv történetében szinte minden nyelvi, nyelvtani alak előfordult már, vagy legalábbis igen sokféle. Ebből nem következik, hogy a mai beszélőktől ezen alakokat helyesnek kell elfogadni.
Ugyanez áll a helyesírásra. Attól, hogy pl. a "higgye" szó eddig már többféle helyesírásban volt "helyes", nem következik, hogy helyesnek kell elfogadni a hidje vagy a higyje alakokat is. Hiszen ezzel az erővel a "muszály" írásmódot is helyesnek kellene elfogadni, mert a nyelvhasználók igen jelentős hányada így hasnzálja.
karolyist 2010.08.17. 09:46:32
Meg az itthon világhírű és űberminőségű alkohotermékektől.
SZNOBIPAR
egerészölyv 2010.08.17. 09:48:24
Nem vagyok fideszes 2010.08.17. 09:54:10
Figyi, itt van egy durva ellentmondás, miszerint amikor nem a fidesz tárgyalt a Déli Áramlatról akkor fúj-fúj, meg nem, nem, soha, amikor meg ők vannak hatalmon, akkor meg persze, jöhet.
Feloldanád ezt az ellentmondást?
sanyisanyi 2010.08.17. 09:55:07
Ugyanazt csinálják mint eddig az mszp-szdsz párocska, lopnak és elherdálják amit lehet.
egerészölyv 2010.08.17. 09:55:09
Durva hazugság az első premisszád.
Ez a feloldás.
Goompah 2010.08.17. 09:55:25
:D Valaki nagyon hibázott, hogy elmulasztotta átírni a régi híreket.
@egerészölyv: Hagyjad már, reménytelen. Az egész életük a gyűlölködés szításából áll(t). Tulajdonképpen már kimúltak, amit most tesznek, az csak reflexfolyamat, mint amikor a levágott fejű csótány is még kapálózik a lábaival.
Nick Leeson 2010.08.17. 09:56:48
- használt autót behozni külföldről szinte lehetetlen (regadó - a mértéke egyedülálló Európában)
- Ha találok egy középkori fémpénzt, akkor vagy beadom egy múzeumba ahol bedobják egy raktárba és ott rohad meg örökre, vagy bűncselekményt követek el - ha megtartom.
- a fél világon egész évben úgy petárdázik, tűzijátékozik mindenki ahogy akar, nálunk ez is szarrá van tiltva.
- ha étolajat tankolnék a dízel autómba, jövedéki bűncselekményt követnék el.
- stb.
Pálinkát tilos volt eddig otthon főzni. Most majd lehet. Végre tettünk egy lépést az agyontiltott szar országunkban a valódi szabadság felé...
Ennyit a pálinkafőzésről...
Nem vagyok fideszes 2010.08.17. 09:58:19
Tehát akkor a postban a fidesz.hu-s idézet az én durva hazugságom.
Nincs több kérdésem.
egerészölyv 2010.08.17. 09:59:52
Ez a baj, ha kérdezed, ha nem.
Viszlát!
old_field 2010.08.17. 10:00:49
Akik majd a leamortizált szellemi szinttel jöhetnek blogolni az Indexre, ilyen színvonalas írásokkal , mint Te is... :)
Szánalmas. :(
A többi észosztó legalább relatíve értelmesen írja le a mindennapi baromságait, Te még azt a szintet sem éred el.
Dr Kangörény 2010.08.17. 10:00:57
Diablo XR 2010.08.17. 10:01:47
hdnctrl 2010.08.17. 10:03:39
régebben én is lementegettem a fidesz akkoriban kissé átgondolatlannak tűnő kijelentéseit (minden vonalon visszaállítjuk a vasúti közlekedést www.hirtv.hu/?tPath=/print/belfold&article_print=yes&article_id=286401 ), de aztán meguntam.
tcom 2010.08.17. 10:04:49
Undorító, hogy a Fidesz kommunistázik, támogatja a szovjet emlékmű lerombolását, ha viszont érdeke, akkor benyal. A kampányban még ki kellett elégíteni a szélsőjobb, és leginkább a Jobbik híveit. Kellett a szavazatuk.
Undorító!
Bundili 2010.08.17. 10:04:59
A gázvezeték vita pedig tényleg parttalan, ugyanis azt kell támogatni, ami nekünk a legjobb és a legelőnyösebb. Az idő múlásával valószínűleg tényleg úgy alakult, hogy nem zárkózhatunk el a Déli Áramlattól.
Az adócsalásra pedig mindíg találnak kiskaput. Reméljük, majd az APEH rendet rak!!!!
A gyűlölködés és káromkodás pedig tényleg azokat minősíti, akik csinálják!
parttalan 2010.08.17. 10:16:57
É2I 2010.08.17. 10:21:28
Az más kérdés miért tiltakozott az előző ciklusban. Nyilván csak az azért is betartásnak köszönhető. (Ez az alap probléma a mai politikában.)
A pálinkáról annyit, hogy pofátlan szintű volt már az jövedéki adótartalom rajta. Több, mint a főzési ár, plusz az egészen áfa. Attól meg nem kell félni, hogy tömegével fognak főzni. Aki fog, az eddig is megtette sutyiban. (Igaz, szerintem is szúrni fogja a szemét az eu-nak.)
Az alkeszek tömeges elszaporodása megint csak hüjeség. Aki szeret inni az eddig megvette boltban, kocsmában a szomszédtól, stb.
Az, hogy valaki farkas vakságot kap, vagy meghal egy zugpálinkától evolúciós kérdés. Most is vannak idióták, akik részegen bevedelik a hígítót, hipót tévedésből; nem tudom sajnálni őket.
A végkielégítési témával egyetértek. Horribilis pénzeket vágnak zsebre így az állami szférában -amúgy is túlfizetett- közép/felső vezetők. Gyakran néhány hónap után, majd mennek másik állami vállalathoz "szakérteni". Ezt nagyon meg kellene szüntetni, de tudom ez utópia.
politikai 2010.08.17. 10:21:36
Talán idézzek a cikkből?
"A 2010. április–júniusi időszakban a távhőszolgáltatás hőenergia-költségei alapvetően két tényező együttes hatására növekedtek. Mintegy 10 százalékkal drágította a beszerzéseket a forint/dollár árfolyamának romlása, és ebben az időszakban mintegy 9 százalékkal drágult a földgáz."
Ergo: ha a Kósáék anno nem nyilatkoztak volna anno oly szép mívességgel, most az emelés max a fele lenne! Köszönjük meg nekik drága "panelprolijaim", hogy így sikerült több ezret megint kihúzni a zsebünkből... Köszönjük Emese!
Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.08.17. 10:32:27
Egyébként a Déli Áramlattal az történhetett, mint a Sukoróval meg a kaszinóval.
Biztos vizitáltak Orbán Viktornál.
A személyes találkozóknak van egy nagy varázsa.
Hallott már valaki a védelmi pénz szedésről?
Tudja valaki, hogy mi az?
bioLarzen 2010.08.17. 10:37:01
Ez van, szokj hozzá - ez a logokosabb, amit tehetsz. Készülj fel, hogy most már az a világ van, ahol a Fidesz van hatalmon, ergo nekik kell teljesíteniük, és hiába szajkózzák, hogy velük az egész ország, bizony, nem kevesen vannak, akik immáron csak azt fogják figyelni, mit, mikor és hogy szúr el "pártunk és kormányunk", és máris visszaszúr.
A stílus? Igazad van, olyan, amilyen... De van egy gyanúm, hogy ez csak rosszabb lesz. Abból ítélve, ami az elmúlt években a neten zajlott, plusz, a kormány eddigi tevékenysége alapján legalábbis...
bio
UI: ja, és a pálinkafőzés: azt mondani, hogy felesleges volt tiltani, mert akkor is csinálták köbö olyan, mint azt mondani, hogy a gyilkosságot meg a nemi erőszakot is minek tiltani, mert így is-úgy is csinálják... Nem vagyok tájékozott a pálesz-kérdéshez annyira, hogy megalapozott véleményt mondhassak amúgy a témában, csak az érvelés elégtelenségére célzok ezzel. (Ez is megérne amúgy egy gondolatsort: Magyarország a mindenhez értő szekemberek hazája - itt nem csak 10 millió szövetségi kapitány van, de 10 millió mindenhez értő ember - mindenki ért minden, politikában felbukkanó szekkérdéshez - vígan mondott anno mindenki véleményt a pengefal ügyében, mindenki értett a borászathoz, illetve a taggyűlések jogi kritériumrendszeréhez, a Kósa-Szíjjártó hakni idején a nemzetközi közgazdaságban és pénzügyben volt otthon az egész ország, a tüntetések idején a tömegoszlatás és egyéb rendőri intézkedések szakszerűségének ismérveit fújta majd minden hozzászóló fejből - ha valaki utál egy pártot, vagy imád egy másikat, miért kell úgy éreznie, hogy mindenhez ért, csak, hogy a kérdéses pártot támadhasa/védhesse? Mennyi önfegyelem, intelligencia és józanság kell ahhoz, hogy csak ahhoz szóljon hozzá valaki ÉRDEMBEN, amihz tényleg képes érdemben hozzászólni? Anno volt egy ismerősöm, aki az akkor épp soros botrány okán megkérdezte, mi a véleményem a pengefalról. És egyszerűen nem volt képes elfogadni, hogy nem mondtam véleményt, mondván, nem vagyok építész, nem tudom, veszélyes-e vagy sem... Ő sem volt építész, de neki nagyon is határozott - szakmai - véleménye volt - mit ád isten, pont egybecsengett az általa imádott párt "szakmai" véleményével...)
egerészölyv 2010.08.17. 11:09:05
Ha olyan eszközt alkalmazol, amelyről évtizedek óta azt hirdeted, hogy aljas, akkor hány óra van???
politikai 2010.08.17. 11:20:52
belekotty 2010.08.17. 11:25:20
Hol olvastál te ebben zsigeri gyűlölködést?
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.08.17. 11:29:15
banurr 2010.08.17. 11:39:29
Szabadjon figyelmetekbe ajánlanom azt a "rémhírt" miszerint már alakul agy cég két német és egy szlovén befektetővel aki kb 600 millkás beruházást óhajt végrehajtani több lépcsőben amely pálinkafőző berendezéseket is gyártana. Ergo a fijjug nem a pálinka-üzletbe léptek be (ahogy először magamban feltételeztem), hanem a pálinkafőző berendezés buliba. És ugyebár egy 600 millkás beruházásnál, pláne ha zöldmezős jöhet némi visszaosztás. Egyébként tegnap a 132 Magyar Közlönyben jelent meg a bérfőzésrő és magánfőzésről szóló módosítás, persze jól elrakva a jogszabályba, kb 30 oldal, de be kell fűzni a Jövedéki Törvénybe, hogy értse az ember mit is akarnak. A legnagyobb gondom egyébként az, hogy hogy ellenőrzik egészségügyileg és adóilag az így főzött pálinkát. Bár, ha csak csak egy cégtől tudsz venni pálinkafőző berendezést a jogszabály szerint kibocsájtott számla alapján bármikor megjelenhet a VPOP (vagy adóhatóság) ellenőrizni.
SiKom 2010.08.17. 11:45:47
"Ugyanazt csinálják mint eddig az mszp-szdsz párocska, lopnak és elherdálják amit lehet. "
Igen? Na, akkor mondjál példát, mit is lopnak most éppen a Fideszék? Tudsz ilyet mondani, vagy csak a szád jár?
(Nem mintha abban bíznék, hogy nem fognak lopni.)
SiKom 2010.08.17. 11:48:22
"Ergo: ha a Kósáék anno nem nyilatkoztak volna anno oly szép mívességgel, most az emelés max a fele lenne! "
Hagyjuk már abba ezt a Kósázást!
Mit mondott Kósa? Hogy államcsőd van.
Ha elhitte a piac, akkor hogyhogy "csak" 280 Forint egy Euro?
Komolyan gondolod, hogy egy igazi államcsőd esetén csak 9%-ot lengene ki a Forint?
belekotty 2010.08.17. 11:50:44
belekotty 2010.08.17. 11:51:41
- Szépen berendezték hogy ki se derülhessen.
pg2 2010.08.17. 12:01:17
Lesből Támadó Szárítókötél 2010.08.17. 12:11:25
Zsigeri gyűlölködés = bármilyen kritika a FIDESZ tevékenységével, politikusaival kapcsolatban?
szőketisza 2010.08.17. 12:21:37
Ez azért nem ilyen egyszerű! Úgy tűnik, gőzöd sincs az egészről.
genyamagyar 2010.08.17. 12:38:39
"Magyarország támogatja az orsosz Déli Áramlatot lefektetétsét és összekapcsolásást a hazai rendszerrel" - nyilatkozta a fidesz.
Tehát Orbán szerint a fidesz puccsista hazaáruló!
Gratula!
genyamagyar 2010.08.17. 12:40:01
Kérek egy kávét! :-))))))))
Goompah 2010.08.17. 12:40:52
Sok mindenben igazad van, de azért lásd be, nem kell szakácsnak lennem ahhoz, hogy elküldjem a szakácsot a jó büdösbe, ha odaégette vagy elsózta az ételt.
Ugyanígy nem kell sem szakképzett tömegoszlatónak, sem jogásznak lenni ahhoz, hogy észrevegyük, a levett azonosító jelvényekkel végrehajtott rendőri brutalitás, a békés tüntetőket a randalírozó marhák felé terelő rendőri intézkedés, ártatlanok véresre verése és jogalap nélküli letartóztatása minden volt, csak nem szakszerű és törvényes.
genyamagyar 2010.08.17. 12:43:19
Keveset kaptak.
Goompah 2010.08.17. 12:44:19
Sajnos az a helyzet, hogy az állami (rész)tulajdonú cégek adatközlési kötelezettségének erős korlátozásával megteremtették a lehetőséget arra, hogy észrevétlenül vagy legalábbis nem túl feltűnően lophassanak. Ahol pedig megvan az alkalom, ott megszületik a tolvaj is.
Goompah 2010.08.17. 12:48:04
Olvass utána, a net nem felejt.
Fatman 2010.08.17. 12:55:10
Az én rokonaim éveken át főztek pálinkát a 80-as években (kuktafazék + "a gyárból hozott" laboratóriumi dupla üvegcső (a külső csőbe folyt a csapból a hűtővíz, hogy a párlat lecsapódjon), ezek alkották a berendezést. Mindez egy panellakás konyhájában), de azt csak a kétezres években, az eredetvédelmi műsor idején tudtam meg, hogy jobb helyeken a pálinkát nem a fa alól felszedett beteg, kukacos gyümölcsből főzik, és talán a muslicahad sem tör elő, amikor a cefréshordót kinyitják, hogy beleszórják az újabb adag selejtes gyümölcsöt!
Szerintetek a sok kis üstben mi fog főni? Mert szerintem hulladék!
wanton 2010.08.17. 13:03:44
Nekem már az eddigi 3-szoros forintgyengítéssel kivágták a biztosítékot. Szegény devizahitelesek, mondják ők, aztán tessék elcseszik a forintot nagyon durván 3-szor is!
Devizahitelről meg annyit, hogy ott is van kiskapu: forintban felveszed és átváltod utána devizahitelre, máris van egy jelzálogalapú devizahiteled, bizonyos bankok tudatosan ezt így oldják meg, nevet most nem említek.
Szóval Fidesz... velük se vagyunk előrébb, csak sajnos nincs más...
Bergeroth 2010.08.17. 13:25:27
Egyszer kordonbontó lázadók, másszor ellenzéki demokraták, jelenleg pedig éppen kormányon lévő kommunisták.
Nem tudom miért kell ezen kiakadni, politika = korrupció. Évtizedek óta így megy már.
Dr Smit Plagius 2010.08.17. 13:42:07
ott voltam a dohány utca és károly körút sarkán a két tömeg között! qrvára nem voltak békések a tüntetők! qrvára nem a sünök nyomták rá a tömeget a randalirozókra! amikor elkezdődtek az összecsapások a bajcsy-andrássy sarkon, "ölik a fiainkat" kiáltásokkal hergelték a békés tüntetőket a tömegből! ezután a békés tüntetők elrohantak a bajcsy felé, megvédeni a békés fiaikat a rendőrség brutális támadásától!
még egyszer mondom: ott voltam, hallottam, láttam!
genyamagyar 2010.08.17. 13:42:47
Goompah 2010.08.17. 14:04:09
mi volt a békés tüntetők között.
@genyamagyar: OK, szerinted mindegy.
Pipas 2010.08.17. 14:06:41
Ianas 2010.08.17. 14:14:57
Ianas 2010.08.17. 14:16:27
Dr Smit Plagius 2010.08.17. 14:16:45
mire odaértek a randalirozók, én már egy kávéházban ültem, bezárt ajtók mögött, tévén követve az eseményeket.
nem a sünök tolták a tömeget.
egyébként genyamagyarnak van igaza! ha a sün azt mondja, és te nem tünsz, magadra vess! ha megütöd a sünt, magadra vess!
mindegy, halljuk pártunk és kormányunk hivatalos álláspontját...
Goompah 2010.08.17. 14:17:52
Goompah 2010.08.17. 14:21:38
Ha két egymást követő kommentedben így meghazudtolod magad, akkor ugye nem csodálkozol azon, ha többé egy szavadat sem veszem komolyan, sőt el sem hiszemn, amit mondasz. Tudod, ha hazudozol, akkor legalább ügyesen tedd, ne úgy, hogy elsőre lebukj.
Pá! :)
sompalinka · http://sompalinka.blog.hu/ 2010.08.17. 14:23:30
Kétségeim vannak, félő hogy ez a "szabadságharc" kárt okoz a pálinkának, a szakmának, a legális vállalkozásoknak! Viszont jót tesz a feketegazdaságnak, a feketekereskedelemnek, mindez állami segítséggel!
De...
A SZABÁLYOZOTT pálinkafőzés engedélyezése, elvben lehetett volna akár konstruktív megoldás is, ha a folyamatot a törvény, korrekt erjesztő, lepárlóberendezésen, ellenőrzött módon, némi szakmai ismeret birtokában szabályozta volna.
Ekkor, előbb-utóbb ténylegesen jobb minőségű pálinkát lehetett volna produkálni az otthon-főzött pálinkával/párlattal, a jelenlegi bérfőzöttől, ami manapság minden, csak nem a szakma csúcsa!
De ez a kérdés egyelőre eldőlt, minden más a későbbiekben kiderül, az anarchia pedig fokozódik!
Pipas 2010.08.17. 14:27:42
Jót röhögtem: pofán se lőtték az embereket! ;)
Pipas 2010.08.17. 14:32:42
A feketegazdaságot meg nem a túlságosan laza törvények gerjesztik, hanem az, hogy pofátlanul magas, irdatlan, gátlástalan, rablásnak is beillő példátlan, a történelem során soha nem látott adókat vetnek ki mindenre ami él és mozog.
Uff én beszéltem. ;)
Lesből Támadó Szárítókötél 2010.08.17. 15:21:42
Szóval Lófasz Hadnagy állítása - "amikor nem a fidesz tárgyalt a Déli Áramlatról akkor fúj-fúj" - nem következik az alábbi FIDESZ-megnyilvánulásokból:
"A Fidesz elfogadhatatlannak tartja, hogy a szocialista kormány az elmúlt években a Nabucco-vezeték gazdasági ellehetetlenítésre kitalált orosz kezdeményezést, a Déli Áramlatot minden eszközzel támogatta, és hogy Magyarországot elkötelezte a Déli Áramlat megvalósítása mellett."
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=136262
"Szerinte a Déli Áramlat terve rivalizál a Nabuccóval, és nincs összhangban az európai érdekekkel, Európának világos prioritást kell adnia a Nabuccónak."
fidesz.hu/index.php?Cikk=130724
"Nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a Déli Áramlat voltaképpen a Nabucco gázvezeték ellehetetlenítése céljából született orosz kezdeményezés - mutatott rá a Parlamentben tartott sajtótájékoztatóján Németh Zsolt. Mint fogalmazott, Magyarország szervezhet akárhány Nabucco-konferenciát, azonban aki egy fenékkel akar két lovat megülni, az pórul fog járni."
fidesz.hu/index.php?Cikk=130649
(Ezt különösen érdemes összevetni az NFM tegnap nyilatkozatából kiemelt résszel...)
"Németh Zsolt elmondta azt is, hogy a nagyjából közös nyomvonalon haladó két gázvezeték üzletileg ellehetetleníti egymást, így ha a Déli Áramlat esetleg korábban épülne meg, akkor könnyen lehet, hogy megbukna a Nabucco, így tovább növekedne hazánk egyoldalú energiafüggése Oroszországtól. Ennek biztonságpolitikai kockázatát a januári gázkrízis után nem kell magyarázni - jegyezte meg. Ezért a Fidesz fontosnak tartja, amíg reális esély van a Nabucco gázvezeték megvalósítására, addig elsőbbséget kell élveznie."
fidesz.hu/index.php?Cikk=130300
"A Nabucco gázvezeték a Déli Áramlattal szemben valódi alternatívát jelentene. A két gázvezeték azonban nem kiegészítené, hanem kizárná egymást, már csak azért is, mert az orosz politika foggal-körömmel küzd a Nabucco megvalósítása ellen."
fidesz.hu/index.php?Cikk=121588
"Németh Zsolt, a Fidesz külügyi kabinetvezetője aláhúzta: az orosz gázt szállító Déli Áramlat gázvezeték súlyosan veszélyeztetheti a közös európai Nabucco-projekt megvalósulását, Magyarországnak pedig érdeke, hogy a Nabucco épüljön meg, illetve valósuljon meg előbb.
A fideszes szakpolitikus annak kapcsán beszélt erről, hogy a Mol elnök-vezérigazgatója egy hétfői sajtóbeszélgetésen úgy vélte, mind az európai ihletésű Nabucco-csővezeték, mind az orosz gázt szállító Déli Áramlat meg fog valósulni. Hernádi Zsolt azt mondta, Európának pótlólagos szállítási útvonalakra van szüksége, és az, hogy a gázvezeték kihez tartozik, másodlagos kérdés.
Németh Zsolt szerint ugyanakkor igenis fontos a prioritás felállítása a két vezeték vonatkozásában. A Nabucco gázvezeték valós diverzifikációt jelentene, nem orosz gázt, nem Oroszországon keresztül - hangsúlyozta."
fidesz.hu/index.php?Cikk=120707
Tudod, ez a józan, és racionális gondolkodású emberek számára egyértelműen azt jelenti, hogy az ellenzékben vallott egyoldalú Nabucco-pártiság, valamint a Déli Áramlattal szembeni ellenszenv kormányra kerülve hipp-hopp tovaszállt.
Pedig a dolog egyszerű: a kormány azt mondta, hogy fehér, erre a FIDESZ csakazértis azt mondta, hogy fekete, elvégre ellenzékben felelőtlenül mondhat bármit, úgysincs lehetősége megvalósítani. A kormánypártok iránti zsigeri gyűlölet kizárta azt, hogy akárcsak azt mondják, hogy támogassuk mindkettőt, amit ugyebár, most kormányra kerülve már mondanak, pedig ez az igazi diverzifikáció, amit annyira emlegetnek. Az ország érdeke, mi?
sompalinka · http://sompalinka.blog.hu/ 2010.08.17. 18:33:22
A pálinkafőzésről, a szakmáról, demagógiákkal szemben nehéz érvelni!
Nehéz, mert akinek szakmai értelemben mindössze annyi az érve, hogy a zúzapörkölt főzését sem tiltja senki, akkor én azt ugyan elfogadom, viszont szakmai értelemben bizonyos, hogy a nyilatkozó pálinkát még nem főzött, sőt jó pálinkával még csak nem is találkozott! És ezt nem bántásként mondom! Ez ok, okozati összefüggés!
A mérhetetlen önbizalom pálinkafőzési ügyben pedig, amelyhez ilyenkor szakmaiatlanság társul, sehova nem vezet,a végeredmény jól kiszámítható -rossz pálinka-, aki pedig hasonlókat terjeszt, az egyszerűen nem mond igazat! UFF!