Imi, neked semmi sem tetszik?
írta: turner ; 2010.05.20. 05:00 · 1 trackback
Szekeres Imre ügyvezető honvédelmi miniszter kötekedik. Nem tetszik neki sem az, hogy a Fidesz a devizahiteleseken akar segíteni, sem az, hogy el akarja törölni a szuperbruttót és a cafeteria utalványok adóját.
Nem kultúr csekkel fizetett... (Fotó: Metropol)
Első kérdés: mi köze ennek a honvédelemhez? Tudtommal Imi még honvédelmi miniszter. Jó, jó, Szekeres az MSZP egyik jolly jokere, amilyen szakterületre teszik, ő ahhoz ért, de inkább kellene foglalkoznia mondjuk árvízvédelemmel (nem 250 katonát kiküldeni a legnagyobb katasztrófa idején) mint a kisemberek életének megnehezítésével.
Rohadjanak meg a devizahitelesek
Persze van aki tovább nyújtózkodott, mint ameddig a takarója ér, de a többségnek a forint gyengülésével duplájára emelkedett a havi törlesztőrészlete, ám amikor pénzünk valamelyest visszaerősödött, hogy hogy nem a bankok elfelejtették a törlesztőket mérsékelni (saját bőrömön tapasztalom). Ha nem akarjuk, hogy több százezren az utcára kerüljenek, akkor valahogy segíteni kell.
Szuperbujtatott adó
Szekeres szerint a szuperbruttó eltörlésével nőne a hiány is. Magyarán ez egy bújtatott adó. (A saját példámmal tudok élni, hisz annak ellenére, hogy megemelték például az adójóváírás összegét, a fizetésem csökkent). Vigye magával a kormány a szuperbruttót is!
Az utolsó forintot is
A legkényesebb téma minden bizonnyal a cafeteria rendszer. Gondolom Szekeres magasról leszarja, hogy (hasamra ütök) 500 ezer forint béren kívüli juttatást kap vagy "csak" 375 ezret. Kedves Imre, mi nem szarjuk le! Nekünk nem mindegy, hogy 12 000 Ft étkezési utalvány jár, vagy csak 9000!
Azon kívül, hogy több maradna az emberek zsebében (miccssoda arcátlan dolog)
-több jutna élelmiszerre (a melegétel utalvány után fizetendő adó 25, a hideg utalvány után 98 százalék)
-Jót tenne a belföldi turizmusnak (az üdülési csekk után fizetendő adó 25 százalék).
-Jót tenne a kultúrának (a kultúrcsekk után fizetendő adó 98 százalék).
-Esetleg megajándékozhatjuk szeretteinket (az ajándékcsekk után fizetendő adó 98 százalék).
Micsoda elképesztően régi módi dolgok ezek, fujj...
Megjegyzem nem hinném, hogy van olyan munkavállaló, aki olyan utalványt választ ami után még egyszer annyit kell fizetni. Tehát ezek a csekkek mintha nem is léteznének, de egy esetleges adómentesség után visszatérnének a "köztudatba".
Emellett ha a rendszer ismét teljesen adómentes lenne, akkor a munkáltatók megemelnék / visszaállítanák a cafeteria utalványokat, a nagyobb fogyasztás pedig több állami bevételt generálna... Ez valóban 100 milliárdos lyukat ütne a költségvetésen? Nem hinném.
Szekeres most már magasról szarik a honvédelemre -ahogy azt tette eddig is- inkább pártpolitizál, azaz: régi jó szoci taktika szerint mindent lefikáz, ami a Fidesszel kapcsolatos.
Ezek soha sem változnak meg...
42 hozzászólás : pofátlanság
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Viktor, monnyá le! 2010.05.20. 10:24:26
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kovacsguszti68 2010.05.20. 09:22:37
2.) a devizahiteleseken én sem segítenék (nekem is van, nem kevés, és néha nekem is nehézséget jelent a havi részlet átutalása) De: mindenki azért ugrott bele annak idején a devizahitelekbe, mert a havi törlesztőrészlet jóval alacsonyabb volt, mint a forinthiteleké (egy 10 milliós hitelnél és 15 éves futamidőnél ez - banktól függően 20-25 ezer Ft különbség is lehetett) Annak idején ki segített a forinthiteleseken? Senki. Most a forinthitelesek kárára miért kellene a devizahiteleseket kisegítenie az államnak?
3.) A cafeteria rendszer megadóztatását magam is rossznak tartom. Jelentősen visszaveti a belföldi turizmust, és az egyéb kapcsolódó szolgáltatások forgalmát. DE: jelentősen szűkíteném a felhasználási területeket. Hülyeségnek tartom például, hogy üdülési csekkel már Internet előfizetést, mozijegyet, sétarepülést és hasonló baromságokat lehet igénybe venni.
4.) Szekeres tünjön már el a magyar politikából. Menjen Borsodba gátat erősíteni (verjék le cöveknek)
Asszem 2010.05.20. 09:28:15
ferike00001 2010.05.20. 09:28:55
Kopi Luwak (törölt) 2010.05.20. 09:31:59
Nem, nem vagyok maszop bérenc, egyszerűen mindkettőt egyformán rühellem, és lenézem azokat, akik most rájöttek, hogy az egyik kupac szar büdös és isteni csodát várnak a másik kupac szartól.
Bellagio 2010.05.20. 09:36:20
Most peldaul maj meg kell tanulnia a Szijjartonak, hogy ne mindenert a kormanyt hibaztassa :)
csorsza 2010.05.20. 09:45:03
sárkányfő 2010.05.20. 09:47:54
Pontosítok. Nem kicsit, nagyon. Mondhatnám durva... Véletlenül megfeledkeztél" arról a pártról, amelyik ráeresztette SZP-et erre a szerencsétlen országra?
Nem vádoltak még téged túlzott fideszes elfogultsággal?
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy reméljük az szocik nem ott folytatják, ahol a fidesz abbahagyta, mert az maga az agyhalál.
A devizahitelesek meg folyamatosan sokkal jobban jártak (de még járnak most is), mint a ft hitelesek, ne sajnáljuk már őket annyira...
kacsa65 2010.05.20. 10:08:18
gabor.voros 2010.05.20. 10:16:14
Ajánlom figyelmedbe pl ezt:
www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=1&k=3&i=133331
winghealer 2010.05.20. 10:18:55
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.20. 10:28:42
Itt az volna a lényeg, hogy a bankok is részt vállaljanak a deviza buktából, mert jelenleg kurvára csak keresnek rajta!
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.05.20. 10:32:04
gabor.voros 2010.05.20. 10:34:01
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.05.20. 10:34:59
felnőtt, felelős állampolgárok döntést hoztak, kockázatot vállaltak, és most, amikor kiderült, hogy felelőtlenek voltak, ELVÁRJÁK, hogy az állam segítsen rajtuk. (Lakásom, kocsim CHF, tudom miről beszélek.)
Kádár népe.
lev davidovics 2010.05.20. 10:44:33
Namármost: az adómból konszolidáltuk a Postabankot, stb.bankot.Ebből volt a nokiás dobozba. Alagút épült a síkságon és -csak a kiegyensúlyozottság kedvéért - készült a Bánk bán film, forgatott az Ezüsthajó. Nem sorolnám tovább. Most megmentjük vele a devizahiteleseket, kifizetjük azoknak a kárát, akiknek nem volt lakásbiztosításuk, egyébként meg folyamatosan fenntartjuk az ilyen-olyan egészségügyet (kockázatközösségben :D), amibe lényegesen kevesebben tesznek be, mint akik kivesznek.
Arra gondoltam, hogy kivárnék még egy picit, aztán lassan a családban kezdeném meg az azonnali és nagyarányú adócsökkentést, legfeljebb a kenyér-tejen az ÁFA maradna....
Húsz év megmentős történetei után ez talán nem is lesz önzőség...!?
"Ha azért vagyunk, hogy folyton Másokon segítsünk, akkor minek vannak a Mások?"
Kassian 2010.05.20. 10:48:09
Ez Magyarország. A konstruktív ellenzékiséget azt hiszem még nagyon sokáig tanulnunk kell.
Kassian 2010.05.20. 10:51:47
Azt kellene végre megérteni, hogy ennek 89-ben közfelkiáltással vége lett.
lev davidovics 2010.05.20. 10:53:39
gauche caviar 2010.05.20. 10:58:16
Oriasi szerencse, hogy a Fidesz nem tartott nepszavazasokat ultra populista temakorokben, es nem okolta a kormanyt meg a rossz idoert is (vagy a napsutesert is...)
Mert hogy ugye az egeszseg nem uzlet, es ne a Zemberekkel fizetessek meg, nomeg egyebkent is....
pffff
2010.05.20. 11:02:13
moophlander 2010.05.20. 11:08:27
herut 2010.05.20. 11:16:24
Fenehorizont 667 2010.05.20. 11:19:35
hülye, tipppikus de ezisaztcsinálta-mentalitású magyar faszok vagytok mind :)
8 év (inkább írnék 62-t) után mégis mi magyarázza, hogy a fidesz kormányzással foglalkoztok állandóan? meg hogy ellenzékben nem volt konstruktív...persze. jól bevált "szoci" retorika ez, hogy az ellenzék miatt ment tönkre az ország, merhogy saját felelősség, az áááá, dehogyis.
minden a hülye, ostoba, devizahiteleket felvevő, pazarló, semmennyire sem toleráns és felvilágosult nép miatt van.
meg persze az ellenzék miatt, mert ha azok konstruktívak, akkor az autopályaépítkezéseken se lopnak el maszoposok 100 milliárdokat, meg a hagyó is visszaadja inkább a nokiásdobozt, hogy nehogymár őt korrumpálják itten :D
az ezzel a baj, hogy a tanyán kapálgató mamika se veszi már be, csak az "értelmiség"-ünk, meg egy pár hülye kommentelő :D
szerencse, hogy kevesen vagytok.
BALTAZÁR 2010.05.20. 11:21:19
Nincsen olyan intézkedés aminek ne lennének ellenérdekeltjei. Az ellenzék dolga pedig az, hogy ezeket felfedje, még akkor is ha ehhez húsz év alatt nem szoktunk hozzá.
Ez persze sokszor idegesítő, de jobb lesz hozzászokni.
Ezt csinálta (csinálja) minden ellenzéki párt, minden országban ahol demokrácia van.
Talán el tud valaki képzelni egy kormányintézkedést aminek nyomán az ellenzék így kiállt fel:
"Ez igen, bravó. Ezt mi sem tudtuk volna jobban csinálni! Éljen a kormány."
Fenehorizont 667 2010.05.20. 11:21:37
úgyvan, hülyegyerek, fizettessék meg inkább az emberekkel, amit a kajmán-szigetekre lapátoltak, mi? :D
lev davidovics 2010.05.20. 11:25:04
BALTAZÁR 2010.05.20. 11:26:43
Miért én fizessek az adómból annak aki jó pár évig haszonélvezője volt valaminek aminek most kell megfizetni az árát.
Az egy más kérdés, hogy a bankok -jó szokásukhoz híven- igencsak nagyot kaszálta és kaszálnak azóta is ezen a bolton. A magatartásuk visszataszító, ezen talán lehetne törvényekkel változtatni de állami pénzen adósságokat konszolidálni egy baromság úgy ahogy van.
moophlander 2010.05.20. 11:27:55
Magóg napján (törölt) 2010.05.20. 11:28:25
A helyébe meghúzodnék egy sarokba bebaszva mielött rohadtul megtalnak az ugatásért.
lev davidovics 2010.05.20. 11:29:19
csorsza 2010.05.20. 11:29:28
Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2010.05.20. 11:34:33
moophlander 2010.05.20. 11:35:15
Fenehorizont 667 2010.05.20. 11:40:46
egészen véletlenül abban nem gondolkodsz, mint megoldás, hogy kicsit felelősebb kormányzással (nem is kell olyan sokkal felelősebb, csak olyan átlag módon korrupt), évek alatt próbálják betömni azt a kurvanagy lukat, amit 62 év lopása hagyott?
Fenehorizont 667 2010.05.20. 11:43:21
bár ez hosszútávú megoldás lenne, azt meg a dijalektikus materjalista agya nem képes befogadni. :D
lev davidovics 2010.05.20. 11:44:20
A 62 meg nekem pont 96. Mindkettőt azért gondolom, mer túl öreg vagyok már.
Hasse 2010.05.20. 11:50:49
moophlander 2010.05.20. 11:55:28
Fenehorizont 667 2010.05.20. 11:56:28
persze, hogy tőlünk veszi el, ez nem kérdés. ezért nincsen soha olyan, hogy egy államnak elfogy a pénze. az már viszont kérdés, hogy a beszedettből mennyit lopnak el, és utalnak maguknak egy tetszőleges adóparadicsomban nyitott számlára.
az elmúlt évtizedekben szerintem annyit loptak, hogy azt földi halandó el sem tudja képzelni. csak a jéghegy csúcsának a kis tetejét mutogatják itt a bkv-nál a szerencsétlen, balfasz hagyó esetével.
ha ez a ternd változik, és a régi banda takarodik végre innen a picsába (börtönbe - bár ez idealizmus, a temető biztosabb és jobb hely), és a helyüket csak átlagos, kelet-európai módon korrupt, nem a régi földesúri-mentalitású, mindent azonnal, a pillanat hevében, maradéktalanul ellopó emberek veszik át, már jobb lesz. akkor a tőlünk beszedett pénzből esetleg marad is valami.
legalábis én ebben bízok.
lev davidovics 2010.05.20. 11:59:30
Fenehorizont 667 2010.05.20. 12:09:22
szegény...én még csak 2-3 éve égek a változás lázában :D
remélem megéri, hogy egy kicsit lássa az igazát.